Välkommen Janos Hari

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Välkommen Janos Hari

Inlägg av android »

Kungen skrev:
android skrev:Resten av säsongen alltså. Han måste upp ett snäpp då.
Vart läser du om hela säsongen? Det står ju "tills vidare"....
@EkExpressen: Djurgården är överens med Modo om att låna forwarden Janos Hari resten av säsongen. @janostheman återvänder till #DIFhockey. #twittpuck

@janostheman: Packar väskorna och drar till stockholm resten av säsongen! Känns kul att få vara med hela vägen och hjälpa #DIFhockey till Es! #kul
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
zetterberg_88

Re: Välkommen Janos Hari

Inlägg av zetterberg_88 »

SirDIFalot skrev:Ska bli intressant att se vad han kan göra över lite längre tid.

De fyra matcherna han var här sist var garanterat inte de fyra bästa jag sett med honom.
Kalus har ju bara blivit bättre och bättre. Inte omöjligt att Hari gör det samma efter några matcher i benen.
Användarvisningsbild
Malto

Välkommen Janos Hari

Inlägg av Malto »

zetterberg_88 skrev:
SirDIFalot skrev:Ska bli intressant att se vad han kan göra över lite längre tid.

De fyra matcherna han var här sist var garanterat inte de fyra bästa jag sett med honom.
Kalus har ju bara blivit bättre och bättre. Inte omöjligt att Hari gör det samma efter några matcher i benen.
Borde ju känna sig tryggare nu, antar att han ville producera som fan för att visa Modo att han skulle lira i ES.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Bra gjort. Janos Hari är så extremt mycket bättre än vad han visade sist han var här. Förhoppnings är det kanske en trygghet att stanna resten av säsongen så han kan visa vad han verkligen går för. Gjorde 7 poäng på 3 matcher i J20 SuperElit Top10. Han är för bra för den nivån.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Spelartypen Hari är tycker jag saknas lite i DIF och vi kan behöva någon till med de egenskaperna då vi har många energispelare.

Dock skulle jag fortfarande allra helst vilja ha in en stabil back som kan skapa trygghet bakåt i ett backpar.

Tror det är en nödvändighet om vi skall ha minsta chans i en kvalserie, eller ens ta oss dit.

Att vi sedan dessutom skulle behöva en PP-back gör det inte enklare direkt.

Personligen tycker jag detta lån är smart.
Användarvisningsbild
Kungen
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Kungen »

android skrev:
Kungen skrev:
android skrev:Resten av säsongen alltså. Han måste upp ett snäpp då.
Vart läser du om hela säsongen? Det står ju "tills vidare"....
@EkExpressen: Djurgården är överens med Modo om att låna forwarden Janos Hari resten av säsongen. @janostheman återvänder till #DIFhockey. #twittpuck

@janostheman: Packar väskorna och drar till stockholm resten av säsongen! Känns kul att få vara med hela vägen och hjälpa #DIFhockey till Es! #kul
Jaha, lånet gäller för hela säsongen MEN Modo kan kalla tillbaks honom när som helst. Kul om de kallar tillbaks han innan KS för att "han behövs".
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Vi får ju knappt ihop tre kedjor som det ser ut nu. Klart det inte skadar med Hari.
Expert.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Hade hellre sätt Söder för resten av säsongen men helst ingen av dem alls!

Någon junior kan väl nästintill göra samma arbete.

Spelar egentligen ingen roll för vi kommer aldrig avancera till elitserien med denna backuppsättningen, första prio måste vara en defensiv back.
Och finns inte det på marknaden tror jag redan tåget gått för vår del!
Spela fult
Manijock

Inlägg av Manijock »

Svårt att se att våra juniorer inte kan göra samma jobb som Hari gör. Glida runt lite med trähandleder och småpeta lite. Totalt intetsägande spelare som mer än gärna får motbevisa mig!

Är det en sån brist på vettiga spelare därute?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev:Svårt att se att våra juniorer inte kan göra samma jobb som Hari gör. Glida runt lite med trähandleder och småpeta lite. Totalt intetsägande spelare som mer än gärna får motbevisa mig!

Tror du att han har trähandleder så bedömer du nog honom bara på de fyra matcherna han gjorde i DIF. Och det ger ju inte direkt någon rättvis bild. Hans handleder och spelsinne är hans främsta styrka och det är det som tagit honom till den här nivån och gjort honom till en dominant spelare på juniornivå hela karriären.

Jag tycker vi inte ska bedöma Söder, Berglind eller Hari för hårt. En handfull matcher säger ju egentligen ingenting. Oavsett om de lämnade ett positivt eller negativt avtryck.
Expert.
Manijock

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev:
Manijock skrev:Svårt att se att våra juniorer inte kan göra samma jobb som Hari gör. Glida runt lite med trähandleder och småpeta lite. Totalt intetsägande spelare som mer än gärna får motbevisa mig!

Tror du att han har trähandleder så bedömer du nog honom bara på de fyra matcherna han gjorde i DIF. Och det ger ju inte direkt någon rättvis bild. Hans handleder och spelsinne är hans främsta styrka och det är det som tagit honom till den här nivån och gjort honom till en dominant spelare på juniornivå hela karriären.

Jag tycker vi inte ska bedöma Söder, Berglind eller Hari för hårt. En handfull matcher säger ju egentligen ingenting. Oavsett om de lämnade ett positivt eller negativt avtryck.
Ingen av lånen gjorde ju direkt succe men tycker Hari var överlägset sämst. Han hade inte ett byte där han ens hotade lite och efter att folk målat upp honom som en "Tim Eriksson med bättre skott" så tror fan att han har lite att leva upp till. Tycker snarare att han var som en Tim Eriksson utan minsta lilla teknik. Något skott såg jag inte röken av så svårt att bedömma. Söder visste jag sen innan att han inte har på den här nivån att göra, och Berglind var okej precis som väntat. I vår backuppsättning krävs det inte mycket för att imponera.

Njaa klart att med vår skadesituation så tar man emot i stort sett vem som helst som kan hålla i en klubba och stå på grillorna, vilket är ungefär vad Janos klarade av sist han var här.
Användarvisningsbild
sthlm19

Inlägg av sthlm19 »

Förstår inte hur man kan klaga på att man tar in Hari på lån, det är en bra hockeyspelare som definitivt platsar på den här nivån.

Håller med att man inte ska döma honom på fyra matcher, med den utgångspunkten skulle tex inte Otto eller Sörensen spelat vidare heller.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

sthlm19 skrev:Förstår inte hur man kan klaga på att man tar in Hari på lån, det är en bra hockeyspelare som definitivt platsar på den här nivån.

Håller med att man inte ska döma honom på fyra matcher, med den utgångspunkten skulle tex inte Otto eller Sörensen spelat vidare heller.
Exakt. Ännu mer viktigt i fall som Hari och Söder när de dessutom kommer från ett annat lag och bara kastas in fyra matcher i ett nytt spelsystem. Hari spelade ju dessutom center här vilken han inte gjort på flera år tidigare.
Expert.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Hur man än vrider på det så är Janos tveklöst ett tillskott till dutt-och-pet-gruppen i laget.

Jag är inte speciellt upphetsad över det här. Jag ser en spelartyp som vi redan har för många av, och som inte ökar våra chanser att gå upp. Hoppas jag får fel.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Klockrent. Speciellt nu när många nyckelspelare är borta.

Tror som flera varit inne på han kan få lite mindre press på sig att lyckas jämfört med när han bara spelade 4 matcher tidigare... Ser inga nackdelar alls med ett lån.
Skriv svar