Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012
Re: Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012
I brist på Ölvestad höll jag tillgodo med Kalus.
Tycker att värvningarna av Timmy,Nils,Granath och Lidström såg jävligt bra ut INNAN säsongen!BOMBOM BOUCHARD skrev:Men ärligt, är det verkligen Lennhammers fel att han blev erbjuden en plats i laget. Hand upp den som förväntade sig att han skulle hålla någon högre klass. Han höll inte förra säsongen, och har fortfarande en hel del att lära.Isabo skrev:Han behöver inte ge den till någon. Han lägger den bara i rännan med de andra burgarna och låter någon annan servera den.Axel_K skrev:Utan att ge den till fel person? Nja, tror inte det.Lee Harvey Oswald skrev:En brödskiva, lite dressing, salladsblad, eventuellt en liten lökring, 90g nötfärs, ketchup, brödlock.Mäklaren skrev:Kan någon här inne, seriöst, förklara för mig Lennhammer är bra på? Kan inte se någonting alls överhuvudtaget.
Tror han skulle fixa det alldeles utmärk..
Jag tror nog han kan bli en bra back med mer rutin och styrka.
Det som är tragiskt är att vi inte kunnat skaka fram en gedigen back som förstärkning till laget.
Både Bohman och Lennhammer behöver mer utveckling. Utveckling som inte ska ske i ett lag med ambition att gå upp. Och absolut inte både två under samma match.
Inte lätt att hitta motsvarade kvaliteer nu, framför allt inte med våra knappa resurser, Berglid såg ju skitbra ut i första matchen och helt OK ut i sin sista och tredje match ,den andra så där!
Detta JÄVLA buande, tragiskt, ALLTID OAVSETT verkar vara floskler för en del, fy fan!!!!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Otroligt besviken blev man när spelet såg ut som den gjort stora delar av hösten.
Men.. Ingen trodde väl att killarna och gubbarna skulle mala på o vinna resterande matcher.
Skadelistan är lång och dom har visat att dom är att räkna med.
Vi kanske inte kan nå topp 3 men det kanske e lika bra att vi får kriga ändå in i slutet istället för att ta gräddfilen.
Jag är inte orolig ännu...
Men.. Ingen trodde väl att killarna och gubbarna skulle mala på o vinna resterande matcher.
Skadelistan är lång och dom har visat att dom är att räkna med.
Vi kanske inte kan nå topp 3 men det kanske e lika bra att vi får kriga ändå in i slutet istället för att ta gräddfilen.
Jag är inte orolig ännu...
- antti-pekka
- Medlem: Ja, ständig medlem
Lennhammer funkar okej som back 5-7 i HA. Tyvärr är vår backbesättning för tunn och då får han mer ansvar och istid än vad han klarar av i dagsläget.Mäklaren skrev:Jag instämmer helt och fullt.BOMBOM BOUCHARD skrev:Visserligen, men jag anser ändå att han har mer att lära och han behöver mer hårdhet i kroppen.Mäklaren skrev:Bom Bom, Lennhammer är knappast någon junior längre. Han är född 90.
22 år inte mycket för en back. De har ofta sina bästa år långt senare.
Men jag står fast vid att han har alla möjligheter att bli en bra back med tiden. Finns många goda exempel på backar som "slagit igenom" efter 25 års ålder. Tror helt enkelt han är precis en sådan spelare som kan bli bra med tiden. Han gör riktigt bra saker med pucken mellan varven.
Sedan vill jag vara tydlig med att han just nu INTE tillför DIF något nämnvärt. Skulle kunna tänka mig honom som 7:e back eller något sådant. Men ordinarie match efter match, nej.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Lex Claesson i Elitserien ifjol. När större namn inte klarade av att leverera. Samma visa i år.antti-pekka skrev:Lennhammer funkar okej som back 5-7 i HA. Tyvärr är vår backbesättning för tunn och då får han mer ansvar och istid än vad han klarar av i dagsläget.Mäklaren skrev:Jag instämmer helt och fullt.BOMBOM BOUCHARD skrev:Visserligen, men jag anser ändå att han har mer att lära och han behöver mer hårdhet i kroppen.Mäklaren skrev:Bom Bom, Lennhammer är knappast någon junior längre. Han är född 90.
Men jag står fast vid att han har alla möjligheter att bli en bra back med tiden. Finns många goda exempel på backar som "slagit igenom" efter 25 års ålder. Tror helt enkelt han är precis en sådan spelare som kan bli bra med tiden. Han gör riktigt bra saker med pucken mellan varven.
Sedan vill jag vara tydlig med att han just nu INTE tillför DIF något nämnvärt. Skulle kunna tänka mig honom som 7:e back eller något sådant. Men ordinarie match efter match, nej.
Expert.
Har någon här koll på ungefär vad ni betalar för Granath?
- SirDIFalot
Det har inte kommit ut några beryktade löneuppgifter. Men i teorin lär han vara den näst bäst betalda backen efter Timmy Pettersson.Leksand skrev:Har någon här koll på ungefär vad ni betalar för Granath?
Expert.
Inte i ett lag som har som tydlig målsättning att gå upp i Elitserien.antti-pekka skrev:Lennhammer funkar okej som back 5-7 i HA. Tyvärr är vår backbesättning för tunn och då får han mer ansvar och istid än vad han klarar av i dagsläget.Mäklaren skrev:Jag instämmer helt och fullt.BOMBOM BOUCHARD skrev:Visserligen, men jag anser ändå att han har mer att lära och han behöver mer hårdhet i kroppen.Mäklaren skrev:Bom Bom, Lennhammer är knappast någon junior längre. Han är född 90.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Bedrövligt spel av Erik Gustavsson . Det mest tragiska var att han fick fortsätta spela . Han bör bänkas inför nästa match !
Det visar också på dåligt agerande från tränarna.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
För tränarna vet ju aldrig vad som är bäst i det långa loppet för sina spelares självförtroende och därmed våra möjligheter att vinna matcher framöver. Tur att det finns folk som kan upplysa dem ... 

Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012
Kul att se dig skriva ett inlägg där du inte hyllar Lidström.Göran skrev:Bedrövligt spel av Erik Gustavsson . Det mest tragiska var att han fick fortsätta spela . Han bör bänkas inför nästa match !
Född till sportchef.
Erik G är förbannad hyllad här inne.... Men att spela 1-5 i sin match borde innebära bänken i nästa match... Men det gäller nog bara vissa backar.. Och nonchalansen som Erik G gjorde på 2-4 målet var matchavgörande... Killen måste lära sig spela enkelt!
android skrev:Kul att se dig skriva ett inlägg där du inte hyllar Lidström.Göran skrev:Bedrövligt spel av Erik Gustavsson . Det mest tragiska var att han fick fortsätta spela . Han bör bänkas inför nästa match !
Lidström förtjänar kanske inte beröm alla ggr , men han förtjänar lika mycket speltid som dom andra backarna . Jag vidhåller att han är en av dom bästa backarna i passningsspelet över hela banan som vi förfogar över just nu !! Jag kan tycka att att han är lite blygsam i sitt spel många ggr och det gynnar inte honom speciellt mycket i den här tuffa branschen
Stats på games online är som vanligt ganska "sådär". Det första målet framåt var han inte inne på.Gibbs skrev:Erik G är förbannad hyllad här inne.... Men att spela 1-5 i sin match borde innebära bänken i nästa match... Men det gäller nog bara vissa backar.. Och nonchalansen som Erik G gjorde på 2-4 målet var matchavgörande... Killen måste lära sig spela enkelt!
Sen tror jag Bohman var inne på ett av hans baklängesmål mål. Det skulle ge 0-4
Även om matchen igår var bedrövlig tycker jag att mycket av kritiken här inne känns väldigt missriktad och det är dags att rycka ut till försvar för Gustafsson och Lennhammer:
Ingen här inne förnekat nog att backsidan varit bedrövlig i år (också), men är det verkligen Lennhammers, Gustafssons - eller för den delen Arnessons - fel att det blivit så? Vi pratar om unga grabbar som på sin höjd skulle spelat i ett tredje backpar. Nu har det - av en mängd olika anledningar - inte blivit så, då Nils varit skadad och Lidström, Granath och Timmy har underpresterat å det grövsta.
På grund av detta har alltså Erik G, Lennhammer och Arnesson (+ Falk och Bohman) fått ta roller de egentligen inte är redo för. I min mening har de därför snarare överträffat förväntningar än förtjänat de skällsord de får på det här forumet - och nästa gång Gustafsson gör bort sig i egen zon hoppas jag därför att vi alla ställer oss frågan: är det egentligen Gustafsson som underpresterar, eller har han försatts i en situation han inte ens borde vara i?
PS. Inget av det jag skrivit ovan är väl egentligen nytt, men jag hoppas vi kan komma ihåg det inför kommande matcher/DS
Ingen här inne förnekat nog att backsidan varit bedrövlig i år (också), men är det verkligen Lennhammers, Gustafssons - eller för den delen Arnessons - fel att det blivit så? Vi pratar om unga grabbar som på sin höjd skulle spelat i ett tredje backpar. Nu har det - av en mängd olika anledningar - inte blivit så, då Nils varit skadad och Lidström, Granath och Timmy har underpresterat å det grövsta.
På grund av detta har alltså Erik G, Lennhammer och Arnesson (+ Falk och Bohman) fått ta roller de egentligen inte är redo för. I min mening har de därför snarare överträffat förväntningar än förtjänat de skällsord de får på det här forumet - och nästa gång Gustafsson gör bort sig i egen zon hoppas jag därför att vi alla ställer oss frågan: är det egentligen Gustafsson som underpresterar, eller har han försatts i en situation han inte ens borde vara i?
PS. Inget av det jag skrivit ovan är väl egentligen nytt, men jag hoppas vi kan komma ihåg det inför kommande matcher/DS