Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av Mäklaren »

Staten skrev:
Mäklaren skrev:Enligt säker källa spelar inte Linkan idag. Hoppas verkligen på Ölvestad då åtminstone. Blir väldigt tunt framåt annars.
Snacka om dålig investering för Djurgårn än så länge. Han har spelat 24 matcher och har varit en besvikelse poängmässigt. Han har möjlighet att gottgöra det om han gör en fantastisk kvalserie, men frågan är om han hinner komma igång tills dess.
Han har klivit av innan matchen börjat två gånger, Asplöven borta och Leksand borta, så ska man räkna spelade matcher ligger an på 22, med 16 poäng. Ingen fullständig skandal, men visst kan man kräva oerhört mycket mer av Linkan. Att han hela tiden blir skadad hjälper ju inte direkt åldermannen att hitta rätt i spelet.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Rix

Inlägg av Rix »

Mäklaren skrev:
Staten skrev:
Mäklaren skrev:Enligt säker källa spelar inte Linkan idag. Hoppas verkligen på Ölvestad då åtminstone. Blir väldigt tunt framåt annars.
Snacka om dålig investering för Djurgårn än så länge. Han har spelat 24 matcher och har varit en besvikelse poängmässigt. Han har möjlighet att gottgöra det om han gör en fantastisk kvalserie, men frågan är om han hinner komma igång tills dess.
Han har klivit av innan matchen börjat två gånger, Asplöven borta och Leksand borta, så ska man räkna spelade matcher ligger an på 22, med 16 poäng. Ingen fullständig skandal, men visst kan man kräva oerhört mycket mer av Linkan. Att han hela tiden blir skadad hjälper ju inte direkt åldermannen att hitta rätt i spelet.
Tycker synd om Linkan faktiskt. Han var rejält pågång i slutet när han fick spela med Johner och framför allt Kalus. Gjorde en hel del poäng, så fort han börjar spela sig igång då sätter en skada stopp.
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

Att Linkan skulle vara så skadedrabbad som han varit denna säsong kan väl knappast någon vara särskilt förvånad över. Karln är 39 år (snart 40!) och inte 25. Kroppen håller helt enkelt inte längre...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Det fåniga som jag påpekat en hel del gånger tidigare är att vi står och faller med Linkan... i varje fall om vi skall kunna hävda oss i en eventuell kvalserie. Är inte han på topp då så kan vi tyvärr glömma allt vad ES-avancemang heter, vilket känns jävligt jobbigt. :x
Mindrocker

Inlägg av Mindrocker »

Om man stannar hemma på grund av PL-fotboll så kan man lika gärna flytta till Solna. Om man inte redan bor där vill säga.
Avgå DJ Yes!
Användarvisningsbild
caps-in-town
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av caps-in-town »

Hur är det med S24, fungerar tjänsten i mobilen?
Rix

Inlägg av Rix »

-daniel- skrev:Det fåniga som jag påpekat en hel del gånger tidigare är att vi står och faller med Linkan... i varje fall om vi skall kunna hävda oss i en eventuell kvalserie. Är inte han på topp då så kan vi tyvärr glömma allt vad ES-avancemang heter, vilket känns jävligt jobbigt. :x
Tror jag verkligen inte. Nummer #9 bär det här loket, han har gjort det hela säsongen och kommer göra det i KS.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Rix skrev:
-daniel- skrev:Det fåniga som jag påpekat en hel del gånger tidigare är att vi står och faller med Linkan... i varje fall om vi skall kunna hävda oss i en eventuell kvalserie. Är inte han på topp då så kan vi tyvärr glömma allt vad ES-avancemang heter, vilket känns jävligt jobbigt. :x
Tror jag verkligen inte. Nummer #9 bär det här loket, han har gjort det hela säsongen och kommer göra det i KS.
Tror tyvärr inte det räcker, vi är beroende av Linkans kreativitet. Framförallt i PP där det hela kan komma att avgöras i en (eventuell) Kvalserie.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Kvalserien blir förmodligen Linkans sista framträdande på isen. Då tror jag att han spelar oavsett skick.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev:Kvalserien blir förmodligen Linkans sista framträdande på isen. Då tror jag att han spelar oavsett skick.
Men både du och jag vet att det ju liksom krävs att man är någorlunda hel för att man skall kunna göra sig själv rättvisa...

Aja, vi får hoppas Linkan haft sin beskärda del av skador och skit den här säsongen. Dags att växla upp snart, i vissa stunder har han ju skapat magi. Så vi vet ju att det faktiskt finns kvar där inne.
Limpan

Inlägg av Limpan »

Idag får vi se ett sömnigt DIF på ett sömnigt Hovet där Tingsryd kämpar till sig tre poäng. DIF - TAIF 1-3
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Rix skrev:
Otto är kung. Men frågan är om det räcker? Vi kommer att möta lag med ett flertal spetsspelare i kvalserien.
Tror vi behöver Linkan i form för att kunna lyckas. Räcker inte med endast Otto, vi behöver fler som kliver fram och avgör matcher. Då menar jag inte var 10:e match, utan spelare som gör poäng på löpande band då det som mest behövs, dvs spelare av Linkans kaliber.

Matchen idag måste såklart vinnas, allt annat och vi kan glömma top 3.
Så har det varit ett par matcher och så kommer det fortsätta vara. Topplagen fortsätter vinna och det är oerhört svårt att ta in på Lif, Ssk och Bik. De kanske förlorar 2 av 10 matcher. Då ska vi inte förlora mer än 1 match.

Viktigast är att vi kan förbättra vårt spel, främst pp, men även backcheckingen.
PP talar för sig självt, just nu för dåligt för att vi ska kunna gå upp.
Sedan behöver vi få ihop lagdelarna när vi vänder hem och försvarar plus att spelarna behöver lära sig sortera (enkel matte) ut sina gubbar. Ett annat fel som hör till hemjobbet är att vi ofta faller för snabbt och för djupt in i egen zon. (Lidström och Bohman är typexempel på det).

Även om poängen strömmar in så är jag inte nöjd med spelet. Enda matchen som jag verkligen njöt av 8spelmässigt) var vändpunkten, Leksand hemma. Efter den matchen har vi gjort en handfull dåliga matcher där Pickard vunnit matcher åt oss.
Visserligen bra att han spikar igen och ger oss poäng, men det kommer aldrig hålla i en kvalserie att göra få bra matcher och sedan enstaka bra. Vi kommer att straffas betydligt hårdare där.

Ah, med det sagt så vinner vi med 4-1 idag, eller 4-2, om det inte rinner iväg i tredje.

Gammal beprövad lefflan tippning. :wink:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Mash

Inlägg av Mash »

Djurgården gör en typisk DIF-match idag. Kommer ut på isen och dominerar fullständigt i åtta minuter med målchanser. Vi blir övermodiga och släpper ytor bakåt som Tingsryd kontrar på och gör mål i slutet av första perioden. Vi vänder och vinner med 3-1 i sista perioden. Tredje målet är gjord i tomkasse av Ottosson.
mb81

Inlägg av mb81 »

Tror ni inte att linkan vilar lite nu några extra matcher för att inte riskera nåt nu när vi har lite lättare schema?
Användarvisningsbild
AdamPickard

Inlägg av AdamPickard »

mb81 skrev:Tror ni inte att linkan vilar lite nu några extra matcher för att inte riskera nåt nu när vi har lite lättare schema?
Tvivlar på det, om han kan spela tror jag han spelar
Skriv svar