Allsvenskan 2012/13
Re: Allsvenskan 2012/13
DIF_Soldier skrev:Därför är jag rädd för vår form i en Kvalserie. Vi är på topp nu. Hur länge orkar det hålla i, och om det går nedåt - kan vi komma tillbaka? Ough..
Jag skulle vilja hävda att vi inte spelar på topp men att vi har hittat ett sätt att vinna matcher vilket har tagit oss dit vi är idag. Allas farhågor om att vi skulle tappa allt eller inte orka en kvalserie känns rätt befängd. Givetvis kan det bli så att vi klappar igenom totalt, det kan alla lag göra men då handlar det helt och hållet om en mental kollaps, och det vågar jag lova att en sådan potentiell kollaps inte på något sätt skulle ligga närmare till hands bara för att vi vinner många matcher nu. Vi har ett bra lag, vi ska vinna matcher, vi ska definitivt vara med och kriga om en plats till ES.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Allsvenskan 2012/13
Quotar dig, soldier, men kunde nästan tagit vem som helst. Inläggen speglar en supporterskara helt utan självförtroende. Hoppas ingen i laget läser här, men de gör det. Ryck upp er nu Djurgårdare! Oavsett playoff eller KS direkt, i höst lirar vi Elitserien!DIF_Soldier skrev:Därför är jag rädd för vår form i en Kvalserie. Vi är på topp nu. Hur länge orkar det hålla i, och om det går nedåt - kan vi komma tillbaka? Ough..
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Eftersom det finns mycket som kan bli bättre så har vi förhoppningsvis inte nått vår peak.
Vi ligger på elfte plats på ”Scoring Efficiency” 8,35% vilket inte är bra.
Samma placering i PP 16,78% Inte vidare det heller.
Det finns mycket som kan förbättras.
Vi ligger på elfte plats på ”Scoring Efficiency” 8,35% vilket inte är bra.
Samma placering i PP 16,78% Inte vidare det heller.
Det finns mycket som kan förbättras.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
SSK kommer undan med blotta föskräckelsen mot Malmö i mitt tycke. Om man bortser från första perioden var Malmö det bättre laget.
Nåja, vi har fortfarande chansen på top 3 även om den är relativt låg.
Nåja, vi har fortfarande chansen på top 3 även om den är relativt låg.
Okej.
Stockholm, en miljon.
minus aikare, bajare, inflyttade bönder och dom som inte har något hockeyintresse öht.
Leksand, 10-20.000 någonting i Leksands kommun
plus alla andra jävla byhålor i Dalarna där alla håller på Leksand.
minus dom som inte gillar hockey, blabla.
Jag tror det faller relativt jämnt ut.
Stockholm, en miljon.
minus aikare, bajare, inflyttade bönder och dom som inte har något hockeyintresse öht.
Allsvenskan 2012/13
Stockholmsargumentet kanske hade funkat om aik fyllt Hovet varje match, men det gör dom ju inte. Löjeväckande argumentation.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Snart börjar NHL, underbart va? Philly-Pens är helt klart den coolaste matchen i första omgången.sensei skrev:Vad är det ni diskuterar?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
"jävla byhålor i Dalarna där alla håller på Leksand"Enbom skrev:Okej.
Stockholm, en miljon.
Dra inte in mig i det skit laget :O Alla i Dalarna håller faktiskt inte på Leksand.
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
- BaronVonDif
Sv: Re: Allsvenskan 2012/13
Att topplagen i allsvenskan och elitserien drar folk är väl föga förvånande, Frölunda och DIF behöver inte ligga topp 3 för att locka folk vilket är bra mer imponerande, storstad eller inte.Herewegoagain skrev:Hur är det imponernade? Stockholm är Sveriges huvudstad.Honken skrev: F.ö. så skulle DIF ligga trea i publikligan i Elitserien. Endast Frölunda och HV71 före, imponerande.Betydligt mer imponerande att Leksand snittar 4000 eller vad det nu är-
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
Blir svårt att välja mellan den matchen och det stekheta mötet Luleå HF - Växjö Lakers, nytt blod ger alltid de där riktigt heta publikfesterna!Mäklaren skrev:Snart börjar NHL, underbart va? Philly-Pens är helt klart den coolaste matchen i första omgången.sensei skrev:Vad är det ni diskuterar?
Senast redigerad av sensei den 2013-01-13 12:02:07, redigerad totalt 2 gång.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Tingsryd (h)
Karlskrona (b)
Asplöven (h)
Almtuna (b)
Troja/Ljungby (h)
Detta är alltså nästkommande 5 matcher för oss. Nu har vi chansen att plocka in på lagen ovanför så jag hoppas verkligen att vi är motiverade och krigar! Då kan detta bli roligt. Skulle vara grymt med 15 poäng här vilket inte ska vara omöjligt.
Det som stör mig mest (förutom torken mot KHK som redan var avsågade) är att vi torskat ALLA 3 matcher mot Troja. Om man drar bort Trojas poäng mot oss (innan deras senaste seger) så skulle de ha legat på näst sista plats! Vi måste fan se till att knäppa dom ordentligt på hemmaplan.
Jag har faktiskt en bra magkänsla inför dessa matcher. Tar vi minst 12 poäng här så tror jag att vi kommer ta SSK borta av bara farten
KÄMPA DIF!
Karlskrona (b)
Asplöven (h)
Almtuna (b)
Troja/Ljungby (h)
Detta är alltså nästkommande 5 matcher för oss. Nu har vi chansen att plocka in på lagen ovanför så jag hoppas verkligen att vi är motiverade och krigar! Då kan detta bli roligt. Skulle vara grymt med 15 poäng här vilket inte ska vara omöjligt.
Det som stör mig mest (förutom torken mot KHK som redan var avsågade) är att vi torskat ALLA 3 matcher mot Troja. Om man drar bort Trojas poäng mot oss (innan deras senaste seger) så skulle de ha legat på näst sista plats! Vi måste fan se till att knäppa dom ordentligt på hemmaplan.
Jag har faktiskt en bra magkänsla inför dessa matcher. Tar vi minst 12 poäng här så tror jag att vi kommer ta SSK borta av bara farten

KÄMPA DIF!
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
- DIF_Soldier
Men snälla, det räcker med ditt dravel. En stängd liga passar utmärkt för de som fullständigt skiter i själva sporten och helt sonika kan flytta ett lag långt åt helvete utan minsta bekymmer.sensei skrev:Blir svårt att välja mellan den matchen och det stekheta mötet Luleå HF - Växjö Lakers, nytt blod ger alltid de där riktigt heta publikfesterna!Mäklaren skrev:Snart börjar NHL, underbart va? Philly-Pens är helt klart den coolaste matchen i första omgången.sensei skrev:Vad är det ni diskuterar?
Allt handlar om pengar. Det är lockouten ett enda stort fet bevis för. Dröjer inte länge innan flera lag i NHL läggs ned helt för övrigt skulle jag tro.
Säg den glädje som varar
Hemsidan skriver:
Hur klara sig Leksand i denna granskning? De borde ju åka rakt ur.Senast den 31 januari ska samtliga lag i allsvenskan komma med en delårsrapport. Den används sedan som underlag för att se vilka som klarar elitlicensen säsongen ut. Tingsryd riskerar att bli ett av lagen som kan komma farligt nära tvångsnedflyttning.