Absolut, kanske inte alla och jämt men de i laget som aldrig vart inne här tillhör förmodligen en minoritet.Raus skrev:Har en fråga jag stundtals tänker på..
Tror ni någon spelare sitter och läser igenom forumet?
Frågetråden
Frågetråden
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Re: Frågetråden
Någon som vet namnet på låten som spelas på Hovet efter en DIF vinst?
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Frågetråden
Är det den här, "Djurgården, de e bästa laget" med Kisa Magnusson, du menar?Marre Greenleaf skrev:Någon som vet namnet på låten som spelas på Hovet efter en DIF vinst?
http://dif.se/2002/08/30/kisa-gor-dif-comeback/
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- DIF_Soldier
Lustigt. Om jag skulle bära en DIF Hockey-tröja är "förjävlig" det sista jag skulle påstå.Daniel942 skrev:På första frågan är nog svaret ganska enkelt - Det ser förjävligt ut med hockeymatchtröjor.Ferren skrev:Hallo
Djurgårdare sedan barndom, dock väldigt oaktiv tråkigt nog.
Två generella frågor som har studsat lite i skallen på mig.
1. Hur kommer det sig att i stort sätt ingen i Klacken inte har Match tröjor på sig, är det något som är bestämt eller har bara blivit så?
2. Hur är texten för "Ottosson" ramsan?
Tack på förhand
Säg den glädje som varar
- Daniel942
Tyvärr så ser det inte bra ut, inte ens en DIF Hockey-tröja när man inte har skydd under. Blir så "hängigt".DIF_Soldier skrev:Lustigt. Om jag skulle bära en DIF Hockey-tröja är "förjävlig" det sista jag skulle påstå.Daniel942 skrev:På första frågan är nog svaret ganska enkelt - Det ser förjävligt ut med hockeymatchtröjor.Ferren skrev:Hallo
1. Hur kommer det sig att i stort sätt ingen i Klacken inte har Match tröjor på sig, är det något som är bestämt eller har bara blivit så?
Tack på förhand
DIF!
Där måste jag hålla med dig, att säga att någon som bär Djurgårds relaterade kläder ser förjävliga ut känns snarare som ett förjävligt påhopp.DIF_Soldier skrev:Lustigt. Om jag skulle bära en DIF Hockey-tröja är "förjävlig" det sista jag skulle påstå.Daniel942 skrev:På första frågan är nog svaret ganska enkelt - Det ser förjävligt ut med hockeymatchtröjor.Ferren skrev:Hallo
Tack på förhand
- Daniel942
http://www.difarkivet.se/images/nostalg ... 6_1987.jpgemilin skrev:Där måste jag hålla med dig, att säga att någon som bär Djurgårds relaterade kläder ser förjävliga ut känns snarare som ett förjävligt påhopp.DIF_Soldier skrev:Lustigt. Om jag skulle bära en DIF Hockey-tröja är "förjävlig" det sista jag skulle påstå.Daniel942 skrev:På första frågan är nog svaret ganska enkelt - Det ser förjävligt ut med hockeymatchtröjor.Ferren skrev:Hallo
Tack på förhand
Åh vad tröjorna ser bra ut. Jag skulle kunna ligga med tröjorna.
DIF!
...?Daniel942 skrev:http://www.difarkivet.se/images/nostalg ... 6_1987.jpgemilin skrev:Där måste jag hålla med dig, att säga att någon som bär Djurgårds relaterade kläder ser förjävliga ut känns snarare som ett förjävligt påhopp.DIF_Soldier skrev:Lustigt. Om jag skulle bära en DIF Hockey-tröja är "förjävlig" det sista jag skulle påstå.Daniel942 skrev:På första frågan är nog svaret ganska enkelt - Det ser förjävligt ut med hockeymatchtröjor.Ferren skrev:Hallo
Tack på förhand
Åh vad tröjorna ser bra ut. Jag skulle kunna ligga med tröjorna.
Frågetråden
Man kan tycka vad man vill om Daniels ordval etc. Men frågan var varför inte fler bär matchtröja i klacken/läktaren och mångas svar på det är att det inte ser snyggt ut. Det är väl inte mycket att orda om? Det är inte ett påhopp på dom som bär det.emilin skrev:Där måste jag hålla med dig, att säga att någon som bär Djurgårds relaterade kläder ser förjävliga ut känns snarare som ett förjävligt påhopp.DIF_Soldier skrev:Lustigt. Om jag skulle bära en DIF Hockey-tröja är "förjävlig" det sista jag skulle påstå.Daniel942 skrev:På första frågan är nog svaret ganska enkelt - Det ser förjävligt ut med hockeymatchtröjor.Ferren skrev:Hallo
Tack på förhand
Född till sportchef.
Frågetråden
Det finns de som funkar i matchtröja och andra inte, jag är glad att alla typer och varianter finns i vår publik.
Jämför ett av våra halsdukshav med en kortsida full av vita matchtröjor à la Leksand så tar jag vår variant alla dagar i veckan.
Jämför ett av våra halsdukshav med en kortsida full av vita matchtröjor à la Leksand så tar jag vår variant alla dagar i veckan.
Frågetråden
Du sa det bättre än mig.JohanPez skrev:Det finns de som funkar i matchtröja och andra inte, jag är glad att alla typer och varianter finns i vår publik.
Född till sportchef.
- Daniel942
Bam!JohanPez skrev:Det finns de som funkar i matchtröja och andra inte, jag är glad att alla typer och varianter finns i vår publik.
DIF!
- DIF_Soldier
Jag anser att en klack i gemensamt färgtema ger en stor effekt. Må så vara att halsdukshav är snyggt, men är det någonting negativt jag har att säga om vår klack så är det att vi ser förbannat tråkiga ut.JohanPez skrev:Det finns de som funkar i matchtröja och andra inte, jag är glad att alla typer och varianter finns i vår publik.
folk i täckjacka blandat med ungar i t-shirt och scarf är tyvärr inte så attraktivt.
Leksand har ett övertag där i min mening.
Om matchtröjor ser hängiga ut och att någon stör sig på det kan jag ju rekommendera att köpa en mindre storlek...
Säg den glädje som varar
Julgransklack? Nej tack, Att ALLA har halsduk och samma färg på tröjan? Visst. Men inte att alla har matchtröja, det ser väldigt... illa ut.
Skulle vara snyggt ifall hela klacken hade ljusblåa och blåa tröjor. T.ex fyra rader har ljusblåa, sen 4 rader mörkablåa osv.
Har en fråga dock, SSK borta den 29e. Är verkligen bortastå redan slutsålt? Jag som tänkte köpa en biljett på måndag
Går det att köpa bortasitt för att sen komma till bortastå?
Skulle vara snyggt ifall hela klacken hade ljusblåa och blåa tröjor. T.ex fyra rader har ljusblåa, sen 4 rader mörkablåa osv.
Har en fråga dock, SSK borta den 29e. Är verkligen bortastå redan slutsålt? Jag som tänkte köpa en biljett på måndag

Frågetråden
Det är det som gör de matcher då vi har tifon speciella. DIF har en utpräglad engelsk stil på läktaren där man låter sången tala och jag tycker inte att vanliga matcher kräver mer än det vi åstadkommer. Avslutningsvis har du rätt i sak att det är effektfullt, jag tycker bara inte att det är en positiv effekt.DIF_Soldier skrev:Jag anser att en klack i gemensamt färgtema ger en stor effekt. Må så vara att halsdukshav är snyggt, men är det någonting negativt jag har att säga om vår klack så är det att vi ser förbannat tråkiga ut.JohanPez skrev:Det finns de som funkar i matchtröja och andra inte, jag är glad att alla typer och varianter finns i vår publik.
folk i täckjacka blandat med ungar i t-shirt och scarf är tyvärr inte så attraktivt.
Leksand har ett övertag där i min mening.
Om matchtröjor ser hängiga ut och att någon stör sig på det kan jag ju rekommendera att köpa en mindre storlek...