Satt och funderade på kedjorna och hur dom kan formeras efter JVM och med tillskottet av Marusak under gårdagens match. Här är mina funderingar:
* Danielsson borde få spela mer, gillar hans fart och skottvilja
* Thörn har växt och borde också få spela mer. Bra igår.
* Imponerad av Marusak, löste trassliga situationer i egen zon bäst av alla backar igår.
* Ronnie var en katastrof under första halvan av matchen igår. Spela honom mindre
* Ericsson gjorde ett helt okej inhopp efter att Fernholm gick av; gick han därigenom förbi Jonas "Lipas" Liwing i depth charten?
* Eklund som har varit bedrövlig de matcher jag sett spottade upp sig.
* Man spelar nästan enbart på 3 kedjor, Danielsson/Thörn drygt 4 minuter Löfberg knappt 3 minuter
En fundering är att försöka balansera upp kedjorna, här är ett förslag:
Ölvestad - Falk - Ask
Lindman - T Pettersson
Bremberg - Bäcker - Danielsson
Johansson - Fernholm
Dragan - Ottosson - Hörnqvist
Ribbenstrand - Marusak
Engqvist - Eklund - Thörn
Liwing - R Pettersson
(Löfberg, Ericsson)
Post JVM kedjor
-
ok
hmm det mesta ser bra ut men det är första kedjan jag är tveksam till. Jimmie kämpar och sliter och skapar chanser men de kamrater han har på forwarssidan är ju inte de mest skottvilliga,tänkte då på Ask först och främst. Men det vore roligt att se en sådan uppställning helt klart.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Bort med Bäcker ifrån Linkans line och in med Enqvist som center där.Ölvestad - Falk - Ask
Lindman - T Pettersson
Johansson - Fernholm
Ribbenstrand - Marusak
Liwing - R Pettersson
(Löfberg, Ericsson)
Hörnqvist bör dessutom ta Danielssons plats till höger.
Danielsson tar plat i Ottossons kedja tillsamans med Dragan.
Bäcker tar Eklunds plats som center i 3:e kedjan och Eklund flyttas ut som ytterforward.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Men wtf.. fetbort med Ribbenstrand är allt jag har att säga.
Överlägset sämst på isen i var och varannan match. Har antagligen slagit något sorts rekord i onödiga utvisningar och dåliga passningar i såväl Elitserien som nu i JVM.
Jag blir tokig av att ingen kan se hur dålig han är. Det enda han gör "bra" är att han kämpar, vilket han ändå gör på sämsta tänkbara sätt då han tar felbeslut och onödiga utvisningar tack vare sin extrema aggresivitet.Sjukt vilsen i alla delar av spelet. Fruktansvärt ointelligent spelare.
Med våra backar vore det f.ö idiotiskt att spela med fyra backpar.
Överlägset sämst på isen i var och varannan match. Har antagligen slagit något sorts rekord i onödiga utvisningar och dåliga passningar i såväl Elitserien som nu i JVM.
Jag blir tokig av att ingen kan se hur dålig han är. Det enda han gör "bra" är att han kämpar, vilket han ändå gör på sämsta tänkbara sätt då han tar felbeslut och onödiga utvisningar tack vare sin extrema aggresivitet.Sjukt vilsen i alla delar av spelet. Fruktansvärt ointelligent spelare.
Med våra backar vore det f.ö idiotiskt att spela med fyra backpar.
-
Re: Post JVM kedjor
Fricke skrev:Satt och funderade på kedjorna och hur dom kan formeras efter JVM och med tillskottet av Marusak under gårdagens match. Här är mina funderingar:
* Danielsson borde få spela mer, gillar hans fart och skottvilja
* Thörn har växt och borde också få spela mer. Bra igår.
* Imponerad av Marusak, löste trassliga situationer i egen zon bäst av alla backar igår.
* Ronnie var en katastrof under första halvan av matchen igår. Spela honom mindre
* Ericsson gjorde ett helt okej inhopp efter att Fernholm gick av; gick han därigenom förbi Jonas "Lipas" Liwing i depth charten?
* Eklund som har varit bedrövlig de matcher jag sett spottade upp sig.
* Man spelar nästan enbart på 3 kedjor, Danielsson/Thörn drygt 4 minuter Löfberg knappt 3 minuter
En fundering är att försöka balansera upp kedjorna, här är ett förslag:
Ölvestad - Falk - Ask
Lindman - T Pettersson
Johansson - Fernholm
Ribbenstrand - Marusak
Liwing - R Pettersson
(Löfberg, Ericsson)
så här hade nog jag gjort
Danielsson - Falk - Ottosson