HÄRLIGT Kalus!!! Skönt att få in en sån karaktär efter Murray
Inte nog med att vi har börjat spela hockey och vinner mot alla lag i serien, nu har vi en retsticka som ligger på rätt sida hela tiden och får motståndarna ur balans. I början av säsongen hade vi ingen som gjorde det här jobbet. Istället var det vi som gång på gång kom ur balans p.g.a att motsåndarna skickade fram sina jobbigaste spelare hela tiden. Det är inte kul att möta DIF längre.
Jag börjar känna att det här laget kan komma riktigt långt den här säsongen. Hoppas att vi orkar hela vägen!
Kalus har verkligen visat att det har saknats tacklingar i årets DIF.
Så mkt tacklingar som han har gjort de senaste 7 matcherna tror jag knappt att någon har fått ihop under hela säsongen.
Att han dessutom åker runt och småretas utan att åka ut för det är ytterligare en grej som saknats. Och att han står upp för sina medspelare om det är så att det blir någon situation...
Tror dessutom att han kommer at göra att Johner och Linkan kommer att få dit lite mera poäng om de tre får fortsätta spela med varandra.
Kalus är underbar, precis en sån där rivig, jobbig powerforward som gör en del poäng men ändå lägger fokus på tacklingar och energispel. Sen att han alltid står upp och trots det inte åker på massa korkade utvisningar är underbart. Kalus tycker jag vi ska signa upp nästa säsong också, oavsett ES/AS
Äntligen har vi nån som verkligen kör i var enda byte. Arbetet som föregick hans mål var ett bra tecken; ensam sliter, river och jobbar han och då kommer möjligheterna. Älskar hans sätt att alltid kriga om varje puck.
"There is no I in team, but there is a U in cunt, so don't be one!"
Man ler bara den här mannen äntrar isen. Han visar att han vill i varje match, att han älskar att lira för oss. Undrar om han kan sova på natten så mycket adrenalin han måste ha? haha
Riktig karaktär som jag vill se spela kvar oavsett division! Energin som han har sprider sig definitivt!
Högdalen skrev:Man ler bara den här mannen äntrar isen.
KALUS <3
Det är verkligen så. Så fort jag ser #15 hoppa in så rätar man till kroppen i stolen och drar på sig ett leende. Man säger till polare brevid "haha kalus inne, nu smäller det"....10 sekunder så smäller det, BOM! Den där killen är fan att lita på.
Som många skriver. Signa upp honom på fler år genast. Kul att han verkar trivas här. Jag älskar honom. Murray var mycket underhållande att ha med oss i höstas som jag saknar mycket. Men Kalus har tagit över underhållnings-rollen mycket bra!
Skrev f.ö. till Jimmy och bad honom se till att få upp en intervju snarast från Kalus, är mycket intresserad av att se vad han tycker och tänker om sin tid hittills och vad som står på hans önskelista framöver! DIF? modo? Europa?