Välkommen Petr Kalus

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Div1Norra
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Välkommen Petr Kalus

Inlägg av Div1Norra »

HÄRLIGT Kalus!!! Skönt att få in en sån karaktär efter Murray :D

Inte nog med att vi har börjat spela hockey och vinner mot alla lag i serien, nu har vi en retsticka som ligger på rätt sida hela tiden och får motståndarna ur balans. I början av säsongen hade vi ingen som gjorde det här jobbet. Istället var det vi som gång på gång kom ur balans p.g.a att motsåndarna skickade fram sina jobbigaste spelare hela tiden. Det är inte kul att möta DIF längre.

Jag börjar känna att det här laget kan komma riktigt långt den här säsongen. Hoppas att vi orkar hela vägen!
Användarvisningsbild
sthlm19
Säsongskort: Ja

Inlägg av sthlm19 »

Han är en perfekt arbetare, tar han ingen skit och kan ändra en matchbilder. Jag tycker vi behåller honom även om vi går upp. Han platsar.

Dessutom gör grabben poäng, vilket jag inte förväntar mig. Skulle det inte vara för klubbspetsen igår hade han haft 6 poäng på sju matcher.
brsk

Inlägg av brsk »

brsk skrev:Första reaktionen var "VAD I HELVETE EN POWERFORWARD?" men efter att jag lugnat mig har jag fått för mig att det är detta vi behöver.

Landeskog och Bengans största bidrag var ju egentligen deras energi och deras fysiska spel. Något Petr förhoppningsvis kan bidra med.

Visst, det hade varit roligare om det stått att vi värvat Hannula och Kronwall. Men så roligt är det aldrig att vara djurgårdare(nuförtiden)
Tror detta är första gången någonsin som jag har haft rätt i mina föraningar om en spelare.

10 poäng till mig själv!
Stavhoppet

Inlägg av Stavhoppet »

Stämmer in i hyllningskörerna.

Kalus har verkligen visat att det har saknats tacklingar i årets DIF.
Så mkt tacklingar som han har gjort de senaste 7 matcherna tror jag knappt att någon har fått ihop under hela säsongen.

Att han dessutom åker runt och småretas utan att åka ut för det är ytterligare en grej som saknats. Och att han står upp för sina medspelare om det är så att det blir någon situation...

Tror dessutom att han kommer at göra att Johner och Linkan kommer att få dit lite mera poäng om de tre får fortsätta spela med varandra.
Rix

Inlägg av Rix »

Kalus är underbar, precis en sån där rivig, jobbig powerforward som gör en del poäng men ändå lägger fokus på tacklingar och energispel. Sen att han alltid står upp och trots det inte åker på massa korkade utvisningar är underbart. Kalus tycker jag vi ska signa upp nästa säsong också, oavsett ES/AS
Användarvisningsbild
Leijon

Inlägg av Leijon »

Bild

Tror jag är kär *tihi*

Alltså i hans spelstil. Inget annat.
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
Nyberabb

Inlägg av Nyberabb »

Kalus - naše ?eská (Nasjo cheska)
Kalus - náš ?lov?k ( naach't shlovek)

Kalus - Våran Tjeck
Kalus - Våran man
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
GamleGarpen

Inlägg av GamleGarpen »

Hoppas man kan knyta honom till nästa säsong också, oavsett vilken division det blir. Riktigt skön spelare.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

7 poäng på 8 matcher. Det är bra gjort med tanke på hans roll. Trodde inte han skulle snitta så mycket, helst inte i början.
AktivSittplatsare

Inlägg av AktivSittplatsare »

Äntligen har vi nån som verkligen kör i var enda byte. Arbetet som föregick hans mål var ett bra tecken; ensam sliter, river och jobbar han och då kommer möjligheterna. Älskar hans sätt att alltid kriga om varje puck.
"There is no I in team, but there is a U in cunt, so don't be one!"
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Älskar hur han höll upp DIF-emblemet mot klacken efter sitt mål. Shit vad han trivs i DIF!
Användarvisningsbild
Högdalen

Inlägg av Högdalen »

Man ler bara den här mannen äntrar isen. Han visar att han vill i varje match, att han älskar att lira för oss. Undrar om han kan sova på natten så mycket adrenalin han måste ha? haha

Riktig karaktär som jag vill se spela kvar oavsett division! Energin som han har sprider sig definitivt!

KALUS <3
laxen

Inlägg av laxen »

Högdalen skrev:Man ler bara den här mannen äntrar isen.
KALUS <3
Det är verkligen så. Så fort jag ser #15 hoppa in så rätar man till kroppen i stolen och drar på sig ett leende. Man säger till polare brevid "haha kalus inne, nu smäller det"....10 sekunder så smäller det, BOM! Den där killen är fan att lita på.

Som många skriver. Signa upp honom på fler år genast. Kul att han verkar trivas här. Jag älskar honom. Murray var mycket underhållande att ha med oss i höstas som jag saknar mycket. Men Kalus har tagit över underhållnings-rollen mycket bra!
Användarvisningsbild
Challen

Välkommen Petr Kalus

Inlägg av Challen »

Fy fan va jag älskar hans spelstil. Hockey blir ju så mycket enklare när man tacklas. Hoppas vi får behålla honom jävligt länge.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
Högdalen

Inlägg av Högdalen »

Skrev f.ö. till Jimmy och bad honom se till att få upp en intervju snarast från Kalus, är mycket intresserad av att se vad han tycker och tänker om sin tid hittills och vad som står på hans önskelista framöver! DIF? modo? Europa? 8)
Låst