Djurgårdens IF - Örebro HK 9/1 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Örebro HK 9/1 2012

Inlägg av -daniel- »

Jim Morrison skrev:
Manijock skrev: Timmy Pettersson är verkligen värdelös för stunden, helt bedrövlig och återigen har han inte ett rätt. Vad har hänt?
För stunden? Han har varit vår absolut sämsta back hela säsongen. Hoppas att Arnesson blir frisk snart så att han kan ersätta honom. Linus imponerade verkligen i JVM.
Njae, Lidström är sämre. Men båda två är dåliga. Tycker Timmy hade en period på 5-10 matcher när det såg ut att vända för honom men sen har han återigen börjat hamna i en nedåtgående spiral. Vet inte vad det beror på. Jag väljer att tro han har någon slags skada, för visst fan kan han bättre än såhär.

Men Lidström är definitivt den som skall bänkas, han lyckas inte med något överhuvudtaget. Otroligt dåligt självförtroende, speciellt i egen zon. Livrädd så fort en motståndare är i närheten.
Användarvisningsbild
elklingo

Inlägg av elklingo »

-daniel- skrev: Men Lidström är definitivt den som skall bänkas, han lyckas inte med något överhuvudtaget. Otroligt dåligt självförtroende, speciellt i egen zon. Livrädd så fort en motståndare är i närheten.
Alla verkar överens om detta, men hur kan det gått så här? Var inte Lidström en av Bofors bästa spelare förra säsongen? En spelare som Challe förväntade sig vara topp 4 back? Laget har gått som tåget de senaste 15 omgångarna och han kan ändå inte få lite självförtroende, måste ligga något annat bakom detta?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

elklingo skrev:
-daniel- skrev: Men Lidström är definitivt den som skall bänkas, han lyckas inte med något överhuvudtaget. Otroligt dåligt självförtroende, speciellt i egen zon. Livrädd så fort en motståndare är i närheten.
Alla verkar överens om detta, men hur kan det gått så här? Var inte Lidström en av Bofors bästa spelare förra säsongen? En spelare som Challe förväntade sig vara topp 4 back? Laget har gått som tåget de senaste 15 omgångarna och han kan ändå inte få lite självförtroende, måste ligga något annat bakom detta?
Alla passar inte in i DIF helt enkelt. Pressen är stor här. Det märks på våra Västeråsgossar Ljungh och Lidström. Men, jag måste säga att Lidström ändå gör ett hyfsat jobb. Han sticker inte ut och är ledande som förväntat men visst fan drar han sitt strå till stacken, även om man hade önskat hundra gånger mer konstruktivitet.

Jag undrar hur väl Sörensen hade presterat om Challe hade varit kvar som coach. Petad och nedskickad till J20 en vända till och med. Sörensen är den som klivit upp och fyllt Wennbergs lucka med bravur - otroligt bra form för stunden!

Otto är bara ren magi. Med en sån här säsong kan man inte lägga grillorna på hyllan, det går inte.

Jag håller med Manijock - Holm har varit riktigt jävla bra en väldigt lång period nu och leder backsidan tillsammans med Erik.

Om vi inte lyckas i en kvalserie (trodde jag aldrig skulle säga detta men nu är vi fan att räkna med), så tänker jag långsiktigt. Att det inte lossnar fullt ut för exempelvis Åberg (även om han är riktigt bra korta stunder) är då bara positivt för oss då chansen att behålla honom blir större. Om det inte lossnar så minskar chansen för en ES-plats. Svårberäknat.
Säg den glädje som varar
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Ah... det var ju djävligt synd det här med RäddaOtto-kampanjen.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Mäklaren skrev:Ah... det var ju djävligt synd det här med RäddaOtto-kampanjen.
Skulle helt klart lagt pengarna på någon annan.

[/ironi]

8)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Shike

Inlägg av Shike »

Jag tycker de tär lite synd att man en sådan här match pratar ner laget om dålig match hit och dit.

Bra lag vinner dåliga matcher (DIF just nu)
Kassa lag torskar bra matcher (DIF tidigare under säsongen)

Jag har hela säsongen tyckt att det stora problemet var att vi inte hade spets dvs gjorde för lite mål. Det börjar ju bli bättre. Även Powerplay börjar bli bättre nu när man spelar med 2 backar på blå. Jag gillar inte när man spelar PP med EN spelar på blå (det blir lite får lätt för deras "styr spelare" i boxplay att markera)

Sen hetsen mot vårt försvarsspel och framför alt mot vissa backar förstår jag inte!? Vi släpper in LITE mål och dom som följt DIF under säsongen ser ju att det inte enbart beror på våra målvakter.

Det enda jag är orolig för nu är ju att det kanske är för lite matcher kvar, jag vill förbi Leksingarna i tabellen och vinna den här serien (top 3 vore okej :) )
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Holms mål är ett tydligt tecken på att man, på träningarna, arbetar mycket med att stanna kvar på returer och komma i rätt returlägen

Det kallas goda dagliga vanor, och det är Zabel väldigt noga med.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Det som jag framförallt tycker man saknade igår som man varit jävligt bra på den senaste tiden är värderingen av alla situationer. Framförallt i försvarszon! De senaste matcherna har man lirat jävligt smart hela tiden, är man pressad chippar man sarg ut hela tiden till man får en bättre möjlighet att anfalla. Man har förstått att man inte kan vara anfallande styrande laget hela matchen igenom. Detta är oerhört frustrerande att möta för motståndarna som för varje anfall blir mer och mer desperata, ergo chansen för en bra kontring blir större. Igår så hade man enorma problem med detta i DIF. Istället för att spela enkelt ut försökte man på avancerade pass och trots trötta ben försökte man hålla pucken och transportera. Allt skulle återigen vara så jävla vackert! Kändes lite som man föll i gamla spår. Hade Örebro inte varit så bleka som de var, tror jag att tongångarna varit lite annorlunda härinne.

Men som sagt, ett förbannat styrkebesked att man kan vinna trots att spelet inte är 100 och trots att Pickard för första gången på länge gör en blek insats.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Rojk skrev:Jag är förvånad över hur negativa tongångarna är här. Tyckte vi hade matchen i vår hand hela tiden och det enda som fattades var att vi fick ett tvåmålsöverläge. Istället kunde Örebro (som för dagen såg otroligt svaga ut) kvittera tre gånger om. Wennbergs tapp, Lidströms dåliga backspel på andra målet och så ett jobbigt skott för Chet.

Negativiteten kan jag inte säga att jag tycker är konstig. Vi bjöd faktiskt tillbaka Örebro in i matchen, inte bara en gång utan hela tre gånger. Samtidigt är det en styrka att vi fortsätter hålla kommandot. Örebro var inte bra, men förvaltade deras chanser samtidigt som vi gav dem lite väl mycket.

Undrar bara, helt off-topic för matchen egentligen. Mora fick ju rådäng av Asplöven; är det någon som vet var presskonferensen finns att tillhandahålla? Vill ju höra Gnäll-Wener.
25/4-2025
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Vill vi vara med och verligen kriga om en plats tillbaka i eliterserien är det enligt mig helt nödvändigt att försvaret stabiliseras upp med en defensivt säker back till. Kan vi låna Berglind är detta självfallet kanon, men det måste fortfarande neligt mig in en tuff fysisk back som kan hålla rent framför egna kassen, inte minst i BP.

Tyvärr är det så att två tilltänkta "toppbackar" underpresterar sjukt mycket i Lidström och Pettersson och det kommer inte att hålla i en eventuell kvalserie. Det måste helt enkelt in stabilitet och tuffhet längst bak.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Kall-El skrev:Vill vi vara med och verligen kriga om en plats tillbaka i eliterserien är det enligt mig helt nödvändigt att försvaret stabiliseras upp med en defensivt säker back till. Kan vi låna Berglind är detta självfallet kanon, men det måste fortfarande neligt mig in en tuff fysisk back som kan hålla rent framför egna kassen, inte minst i BP.

Tyvärr är det så att två tilltänkta "toppbackar" underpresterar sjukt mycket i Lidström och Pettersson och det kommer inte att hålla i en eventuell kvalserie. Det måste helt enkelt in stabilitet och tuffhet längst bak.
Helt enig... Detta bör vara prio 1 för Challe just nu! Berglind är inte lösningen på ekvationen så vitt jag ser det. Inte lika dålig igår som mot Leksand men har är på tok för lätt och tycker faktiskt inte han har så fantastiskt spelförståelse som många vill göra gällande. En lite bättre version än Bohman i mitt tycke!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

mb81 skrev:
Jim Morrison skrev:
Manijock skrev: Timmy Pettersson är verkligen värdelös för stunden, helt bedrövlig och återigen har han inte ett rätt. Vad har hänt?
För stunden? Han har varit vår absolut sämsta back hela säsongen. Hoppas att Arnesson blir frisk snart så att han kan ersätta honom. Linus imponerade verkligen i JVM.
Haha kåbergs skägg är tom värre än din avatars!
Bild

Det mäktigaste skägget jag någonsin sett. Som ett svart jävla hål...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Jepe

Djurgårdens IF - Örebro HK 9/1 2012

Inlägg av Jepe »

Jim Morrison skrev:
mb81 skrev:
Jim Morrison skrev:
Bild

Ja de är rätt grovt de där, skulle man ta en bit av Kåbergs skägg (Fasiken vad dålig han är på att åka skridskor) och en bit från ett tunnelbanesäte och kört lite labbtester så undrar jag vilken som skulle få sämst resultat....
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Alexander

Inlägg av Alexander »

Jim Morrison skrev:
mb81 skrev:
Jim Morrison skrev:
Bild

Det var han som högg sin i handen eller vad det var va?
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Alexander skrev:Det var han som högg sin i handen eller vad det var va?
Yes det var han :) :

Slaktyxan skar av Kåbergs tumsena

Här ryker skägget:

http://bubblare.se/v/emil_kabergs_bitte ... n_skagget/
Bild
Skriv svar