elklingo skrev:-daniel- skrev:
Men Lidström är definitivt den som skall bänkas, han lyckas inte med något överhuvudtaget. Otroligt dåligt självförtroende, speciellt i egen zon. Livrädd så fort en motståndare är i närheten.
Alla verkar överens om detta, men hur kan det gått så här? Var inte Lidström en av Bofors bästa spelare förra säsongen? En spelare som Challe förväntade sig vara topp 4 back? Laget har gått som tåget de senaste 15 omgångarna och han kan ändå inte få lite självförtroende, måste ligga något annat bakom detta?
Alla passar inte in i DIF helt enkelt. Pressen är stor här. Det märks på våra Västeråsgossar Ljungh och Lidström. Men, jag måste säga att Lidström ändå gör ett hyfsat jobb. Han sticker inte ut och är ledande som förväntat men visst fan drar han sitt strå till stacken, även om man hade önskat hundra gånger mer konstruktivitet.
Jag undrar hur väl Sörensen hade presterat om Challe hade varit kvar som coach. Petad och nedskickad till J20 en vända till och med. Sörensen är den som klivit upp och fyllt Wennbergs lucka med bravur - otroligt bra form för stunden!
Otto är bara ren magi. Med en sån här säsong kan man inte lägga grillorna på hyllan, det går inte.
Jag håller med Manijock - Holm har varit riktigt jävla bra en väldigt lång period nu och leder backsidan tillsammans med Erik.
Om vi inte lyckas i en kvalserie (trodde jag aldrig skulle säga detta men nu är vi fan att räkna med), så tänker jag långsiktigt. Att det inte lossnar fullt ut för exempelvis Åberg (även om han är riktigt bra korta stunder) är då bara positivt för oss då chansen att behålla honom blir större. Om det inte lossnar så minskar chansen för en ES-plats. Svårberäknat.