Allsvenskan 2012/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
elskaDIF
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av elskaDIF »

Janzoo skrev:Lite svårt att välja tråd, men tog en titt på publiksnitt för ES och HA.
[/ironi]
Tänk på att Leksand har typ 4000 som bor i kommunen och vi i Stockholm har nästan en miljon. Förstår inte allt hat från medlemmar här, det är därför jag inte har varit aktiv på ett bra tag.
Janzoo
Säsongskort: Ja

Inlägg av Janzoo »

elskaDIF skrev:
Janzoo skrev:Lite svårt att välja tråd, men tog en titt på publiksnitt för ES och HA.
[/ironi]
Tänk på att Leksand har typ 4000 som bor i kommunen och vi i Stockholm har nästan en miljon. Förstår inte allt hat från medlemmar här, det är därför jag inte har varit aktiv på ett bra tag.
Har du varit i Dalarna? Vet du hur stora Leksand är utanför kommunen?

Jag spenderar väldigt mycket tid i t.ex. Ludvika, Smedjebacken, Falun och Borlänge. I princip ALLA följer Leksand. Dessutom så är Leksand serieledare vilket borde locka mer folk.

Man kan inte gång på gång påpeka hur liten själva kommunen är. Det bor sjukt mycket folk runtomkring kommunen som har en kort resväg till Tegera Arena.

DIF har förmodigen inte ens en tredjedel av Stockholm i ryggen och DIF Hockey har förmodligen inte ens hälften av DIF:s fans i ryggen. Ser jag över mina egna vänner så kanske tre av tio följer hockeyn. En av tio går på matcherna. Av knäckebönderna som jag känner så följer kanske nio av tio sitt lag, match efter match.

Det må vara spekulationer, men jag tror att LIF har fler aktiva fans än DIF Hockey. Jag må ha fel, men det är knappast sån stor skillnad.

Om du själv är Djurgårdare så bör du veta bättre än att snacka "Stockholm hit, Stockholm dit".
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

elskaDIF skrev:
[/ironi]
Det där var ditt andra inlägg. Du har säkert varit extremt... aktiv förr.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Oerhört intressant fas av serien nu.
4 matcher i rad mot "dåliga lag" där de allra flesta här inne verkar kräva 12p (själv är jag skeptisk).
Följt av det förbannade Troja, igen!
Sedan följer 8 raka matcher mot lag på övre halvan.

Det måste komma en dipp, om inte så kommer den i Playoff/KS (hemska tanke)

Spännande!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Isabo skrev: Hoppade över målskillnaden.
Tack Isabo!
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av BaronVonDif »

Lee Harvey Oswald skrev:Oerhört intressant fas av serien nu.
4 matcher i rad mot "dåliga lag" där de allra flesta här inne verkar kräva 12p (själv är jag skeptisk).
Följt av det förbannade Troja, igen!
Sedan följer 8 raka matcher mot lag på övre halvan.

Det måste komma en dipp, om inte så kommer den i Playoff/KS (hemska tanke)

Spännande!
Vi hade ju en 'liten' dipp hela 2012, det får räcka. Håller med om att det blir spännande, tycker dock vi vunnit några matcher på raken nu utan att spela särskilt bra så om vi kan vinna matcher när vi går på sparlåga finns det ju ändå en växel till.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Trött man blir på Wennerholm asså!

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/k ... 6046051.ab
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Vad syftar du på? Att jumbon ska åka ur och vinnaren i HA ska gå upp direkt är ju helt rätt.
Avskaffa tre mot tre.
mb81

Inlägg av mb81 »

Mattias_87 skrev:Vad syftar du på? Att jumbon ska åka ur och vinnaren i HA ska gå upp direkt är ju helt rätt.
Ja jag ser hellre tom att de två sämsta lagen åker ur och det säger jag inte bara som Djurgårdare! Två sämsta ner två bästa upp. Sen en kvalserie eller nåt med 3-6 från allsvenskan och 9 och 10 i elitserien! Inget för-playoff! Tycker det är rätt töntigt egentligen även fast vi förmodligen kommer behöva gå den vägen i år!
Det funkar bra med direkt upp och ner i fotbollen och skulle göra lika bra i hockeyn!
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

mb81 skrev:
Mattias_87 skrev:Vad syftar du på? Att jumbon ska åka ur och vinnaren i HA ska gå upp direkt är ju helt rätt.
Ja jag ser hellre tom att de två sämsta lagen åker ur och det säger jag inte bara som Djurgårdare! Två sämsta ner två bästa upp. Sen en kvalserie eller nåt med 3-6 från allsvenskan och 9 och 10 i elitserien! Inget för-playoff! Tycker det är rätt töntigt egentligen även fast vi förmodligen kommer behöva gå den vägen i år!
Det funkar bra med direkt upp och ner i fotbollen och skulle göra lika bra i hockeyn!
Eftersom att vi bara har tolv lag så är jag tveksam till det där. Isåfall skulle jag kunna gå med på att 11 och 12 åker ur direkt och sen att 9-10 är ingemansland. Bara för att man missat slutspel på dålig målskillnad så tycker jag inte man ska riskera att åka ur för det. Det är dock väldigt viktigt att lagen byts ut oftare än vad dom gör idag. Åker man ur idag så vet klubben om att det är näst intill omöjligt att gå upp igen, det måste vi förändra.
Avskaffa tre mot tre.
mb81

Inlägg av mb81 »

Mattias_87 skrev:
mb81 skrev:
Eftersom att vi bara har tolv lag så är jag tveksam till det där. Isåfall skulle jag kunna gå med på att 11 och 12 åker ur direkt och sen att 9-10 är ingemansland. Bara för att man missat slutspel på dålig målskillnad så tycker jag inte man ska riskera att åka ur för det. Det är dock väldigt viktigt att lagen byts ut oftare än vad dom gör idag. Åker man ur idag så vet klubben om att det är näst intill omöjligt att gå upp igen, det måste vi förändra.
Kan hålla med om det fast å andra sidan slipper de de två bästa lagen från allsvenskan så klarar man inte det så är man inte värd elitserien!
Men jag vill ju helst ha 16 lag och då funkar det mycket bättre!
Tex skulle nog aldrig Leksand hamnat i den här situationen som de är i nu om det var så här. Även andra klubbar kan hamna i liknande problem i framtiden också. Tex vi om vi inte går upp tillräckligt fort!
Morwin

Inlägg av Morwin »

Helt fel att den som vinner åker automatiskt upp!
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
mb81

Inlägg av mb81 »

Morwin skrev:
Varför? Motivera! Bara för de heter Leksand nu?
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Morwin skrev:
Motivera så är du vänlig.

Min motivering till varför den som vinner ska gå upp är att har du visat dig vara det bästa laget över 52 omgångar så ska du få något för det, visst lite pengar får dom nu men jag tycker inte det är nog, det laget ska upp. Över 10 matcher i en kvalserie skulle även ett lag som HV kunna åka ur men över 52 omgångar hade dom vunnit allsvenskan och skulle då ha gjort sig förtjänta av att gå upp.

14 lag i ES, lag 14 åker ur, 11-13 kvalar mot lag 2,3 + ett playofflag i AS.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

crike skrev: 14 lag i ES, lag 14 åker ur, 11-13 kvalar mot lag 2,3 + ett playofflag i AS.
Precis så, och jag tror det är exakt det här förslaget som diskuteras i hockeysverige just nu. Tror det kommer bli en ändring, inte tills nästa säsong men säsongen efter.
Skriv svar