Djurgårdens IF - Örebro HK 9/1 2012
Re: Djurgårdens IF - Örebro HK 9/1 2012
Synd att SSK tar 3p samtidigt som vi gör det hela tiden. Vi kommer liksom inte närmare. 7p har det skiljt i 3-4 omgångar nu.
4a kommande matcher SKA det vara 12 poäng på eftersom det är bara botten lagen nu
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Det där skrevs i slutet av andra.. Gissar att Baggso senare?Praetori skrev:dutti skrev:Kommentatorn nämnde hur det lyser självförtroende i Djurgårn, att grabbarna verkligen vågar spela ut. Kan inte annat än att hålla med. långa snurrande anfall och en jävla fart, mycket tacklingar. Tim Eriksson lyser riktigt fint idag tycker jag, det är fan snurr i Örebro-zon varje gång hans kedja är inne. Släng in Honken i kedja med Fimpen och Tim när han e tillbaks..Baggso skrev:fyfan vad dåliga vi är nu.... plus att chet känns inte med alls idag :/
Roligt att alla har liknande uppfattningar om matchbilden.
Hursomhelst sköna 3p. Kul att Otto ger oss två finfina presenter på sin födelsedag.. Nöjd med matchen, även om den andra halvan såg väldigt ofokuserad ut. Som någon sa, skönt att Pickard passar på att tabba sig lite när vi ändå vinner.
Du är med oss överallt, Stefan.
nu tog du ju en kommentar från 2a och 3e perioden.. klart det bli konstigt.Praetori skrev:dutti skrev:Kommentatorn nämnde hur det lyser självförtroende i Djurgårn, att grabbarna verkligen vågar spela ut. Kan inte annat än att hålla med. långa snurrande anfall och en jävla fart, mycket tacklingar. Tim Eriksson lyser riktigt fint idag tycker jag, det är fan snurr i Örebro-zon varje gång hans kedja är inne. Släng in Honken i kedja med Fimpen och Tim när han e tillbaks..Baggso skrev:fyfan vad dåliga vi är nu.... plus att chet känns inte med alls idag :/
Vi dominerade totalt i andra men i tredje var det ett jävla duttande utan någon plan öht..
Jag hoppas, hoppas verkligen att Ottosson vill lira en säsong till och att vi i så fall signar honom. Vilken kyla, vilken rutin. Klassmål.
Chet gjorde inte sin bästa match direkt, men både mål 1 och 2 är markeringsmissar och dåligt backarbete. 3an ska han ta men det går inte att kräva allt.
Lidström har fortfarande ingen superform direkt...
Chet gjorde inte sin bästa match direkt, men både mål 1 och 2 är markeringsmissar och dåligt backarbete. 3an ska han ta men det går inte att kräva allt.
Lidström har fortfarande ingen superform direkt...
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Märkligt, sådana här matcher förlorade vi tidigare.
Ikväll vinner vi. Tycker vi gör en ganska medelmåttig insats. Andra perioden riktigt bra.
Kanske tog matchen mot Leksand ut sin rätt ikväll? Hoppas det är förklaringen till att vi inte orkade pumpa på i sista.
Wennberg var lika JVM-bakfull som väntat. Synd att han inte kunde vila fler matcher, hade nog behövt avstå någon match till för att komma igen.
Han orsakade 1 mål bakåt på egen hand och var klart inblandad i ett till Öik-mål.
Chet var darrig ikväll.
Mest oroad är jag över Ölve, smällar mot axlar är alltid oroande. Brukar kunna ta en del tid att läka om det vill sig illa.
Slutligen, jag vill INTE ha med Öik i en eventuell förkvalserie. De är sylvassa varje gång de passerar offensiv blå.
Ikväll vinner vi. Tycker vi gör en ganska medelmåttig insats. Andra perioden riktigt bra.
Kanske tog matchen mot Leksand ut sin rätt ikväll? Hoppas det är förklaringen till att vi inte orkade pumpa på i sista.
Wennberg var lika JVM-bakfull som väntat. Synd att han inte kunde vila fler matcher, hade nog behövt avstå någon match till för att komma igen.
Han orsakade 1 mål bakåt på egen hand och var klart inblandad i ett till Öik-mål.
Chet var darrig ikväll.
Mest oroad är jag över Ölve, smällar mot axlar är alltid oroande. Brukar kunna ta en del tid att läka om det vill sig illa.
Slutligen, jag vill INTE ha med Öik i en eventuell förkvalserie. De är sylvassa varje gång de passerar offensiv blå.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Lee Harvey Oswald
Hoppas att Zabel dunkar in lite mer ödmjukhet än så, hos spelarna.Morwin skrev:4a kommande matcher SKA det vara 12 poäng på eftersom det är bara botten lagen nu
Vi har torskat mot Troja 3 gånger, mot über-jumbon Karlskrona och mot Almtuna.
Nu kommer det riktiga karaktärstestet
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Sant, man är inte så kaxig. Tvärtom har man blivit rätt ödmjuk med tiden. Det var härliga 3 p ikväll.Baggso skrev:haha jag har inte så stora krav kanske.. med tanke på all misär som vi har gått igenom senaste årenBOMBOM BOUCHARD skrev:Jodå, det är bra. Men med tanke på var vi ligger och befinner oss är det långt kvar till man är bortskämd. Eller hur?Baggso skrev:är det inte 11vinster av 14matcher nu?? helt otroligt med tanke på starten på denna säsongBOMBOM BOUCHARD skrev:Dit är det väl en bra bit kvar va?Baggso skrev:Fyfan vad starkt gubbar! fan man börjar bli bortskämd...

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- AdamPickard
wennberg bär skulden till första två målen, han som tappar å ger bort pucken till örebro spelare båda gångerna..BOMBOM BOUCHARD skrev:Märkligt, sådana här matcher förlorade vi tidigare.
Chet var darrig ikväll.
-
Skönt att vi redde ut detta till slut, hade känts väldigt onödigt med poängförlust idag med tanke på hur ihåliga Örebro kändes stundtals.
Och starkt också med tanke på skade- och sjukdomsläget.
Ottosson är en klippa som vanligt, enorm istid och så smart i sitt agerande. Och vilka fina mål! Jag är livrädd för att Otto ska gå sönder. Han är ovärderlig för det här laget.
Gillar också Åberg just nu, enormt självförtroende.
Sedan vill jag lyfta fram Tim Eriksson också. Inte någon poängmaskin direkt, men underbar att skåda idag med sin teknik och sitt fina passningsspel.
Gillar också att våra backar tar för sig offensivt. Till och med Lidström klev upp ett par gånger.
Ingen större match av Pickard, men han är förlåten efter ett antal bragdmatcher på sistone.
Wennberg tycktes ha spelat lite för mycket juniorhockey sista veckorna - men vi vet ju vad han kan så ge han några matcher till att komma in i det.
Och starkt också med tanke på skade- och sjukdomsläget.
Ottosson är en klippa som vanligt, enorm istid och så smart i sitt agerande. Och vilka fina mål! Jag är livrädd för att Otto ska gå sönder. Han är ovärderlig för det här laget.
Gillar också Åberg just nu, enormt självförtroende.
Sedan vill jag lyfta fram Tim Eriksson också. Inte någon poängmaskin direkt, men underbar att skåda idag med sin teknik och sitt fina passningsspel.
Gillar också att våra backar tar för sig offensivt. Till och med Lidström klev upp ett par gånger.
Ingen större match av Pickard, men han är förlåten efter ett antal bragdmatcher på sistone.
Wennberg tycktes ha spelat lite för mycket juniorhockey sista veckorna - men vi vet ju vad han kan så ge han några matcher till att komma in i det.
Jo men det var liksom meningen. Jag känner likadant och blir sliten mellan förundran och förtvivlan. Tycker överlag att grabbarna gör en riktigt bra match. Örebro har tur som tokar med sina mål och resultatet speglar faktiskt inte matchbilden. Det defensiva spelet är i min mening vad som gör Chet bra, annars tycker jag att han inte har varit något vidare på hela säsongen.Baggso skrev:nu tog du ju en kommentar från 2a och 3e perioden.. klart det bli konstigt.Praetori skrev:dutti skrev:Kommentatorn nämnde hur det lyser självförtroende i Djurgårn, att grabbarna verkligen vågar spela ut. Kan inte annat än att hålla med. långa snurrande anfall och en jävla fart, mycket tacklingar. Tim Eriksson lyser riktigt fint idag tycker jag, det är fan snurr i Örebro-zon varje gång hans kedja är inne. Släng in Honken i kedja med Fimpen och Tim när han e tillbaks..Baggso skrev:fyfan vad dåliga vi är nu.... plus att chet känns inte med alls idag :/
Vi dominerade totalt i andra men i tredje var det ett jävla duttande utan någon plan öht..
Åberg tycker jag är underskattad då han kämpar som en tok i varje byte. Samma sak med Jimmie även om han inte har verkat vara i toppform de senaste matcherna. Otto har gått från att vara riktigt usel till riktigt bra. Överlag är det ingen som varit rent usel annat än i enstaka perioder och det tycker jag ändå att man får lov att tolerera.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Jag tycker att Zabel & Co reagerar för sent också, och låter Wennberg göra om samma tafatta ingrepp gång på gång. Zabel erkänner också indirekt att han bjöd Öik på deras två mål i 1:a.
Wennberg är bra med puck framåt, i spelet utan puck ser det extremt dåligt ut. Tim är många gånger bättre utan puck, känn på den.
Turligt nog kommer Zabel och Bäcklin till slut till sina sinnes fulla bruk i 2:a, dessvärre troligtvis med Ölvestads skada som katalysator. De avecklar sörensen-johner-wennberg, och Öik känns faktiskt inte så farliga längre, trots ett enkelt mål på tekning.
Mina 3:
Kalus, Otto, Johner
Wennberg är bra med puck framåt, i spelet utan puck ser det extremt dåligt ut. Tim är många gånger bättre utan puck, känn på den.
Turligt nog kommer Zabel och Bäcklin till slut till sina sinnes fulla bruk i 2:a, dessvärre troligtvis med Ölvestads skada som katalysator. De avecklar sörensen-johner-wennberg, och Öik känns faktiskt inte så farliga längre, trots ett enkelt mål på tekning.
Mina 3:
Kalus, Otto, Johner
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Rätt usel match från vår sida, förutom vissa stunder i varje period där vi var riktigt bra.
Wennberg var sanslöst dålig i egen zon, som flera var inne på tidigare; tror vi skulle tjänat på att vilat honom hela den här veckan.
Ottosson banans gigant som så många gånger förut... Kalus och Jimmie proppade på rätt duktigt en stund i första perioden.
Åbergs slit i 3:e gör mig varm i hjärtat, härlig energi mot slutet av matchen.
Wennberg var sanslöst dålig i egen zon, som flera var inne på tidigare; tror vi skulle tjänat på att vilat honom hela den här veckan.
Ottosson banans gigant som så många gånger förut... Kalus och Jimmie proppade på rätt duktigt en stund i första perioden.
Åbergs slit i 3:e gör mig varm i hjärtat, härlig energi mot slutet av matchen.
- SirDIFalot
Så jävla starkt när vi är så skadeskjutet. Och speciellt när vi tappar Ölvestad idag.
Vi gick runt på riktigt få gubbar där i tredje. Lag i medgång har marginalerna med sig. Det bevisade vi idag.
Vi gick runt på riktigt få gubbar där i tredje. Lag i medgång har marginalerna med sig. Det bevisade vi idag.
Expert.
- -daniel-
Ja det studsar verkligen vår väg. Oerhört länge sen man fick uppleva det...senast 09/10 faktiskt.
(förvisso är vi i en träskserie numera men känslan är den samma)
(förvisso är vi i en träskserie numera men känslan är den samma)