Välkommen Petr Kalus

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Challen
Säsongskort: Ja

Välkommen Petr Kalus

Inlägg av Challen »

Tack Challe
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Välkommen Petr Kalus

Inlägg av android »

Inte hans bästa match igår, men gillar när han istället för att hänga med huvudet efter 1-0 skickar in knätofsen i målet. Tycker att det skickar signaler om att vi inte är där för att bara ta emot utan kriga hela matchen. Det gjorde att Leksand tappade lite momentum efter sitt mål och gav vårat lag lite energi vilket annars brukar dräneras efter ett insläppt mål. Har ju än så länge inte gjort några riktiga idiotgrejer som kunnat skada laget heller utan bara stått upp på ett bra (med DIF ögon sett) sätt.

Hank the tank får gärna ta efter Kalus lite.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

android skrev:Inte hans bästa match igår, men gillar när han istället för att hänga med huvudet efter 1-0 skickar in knätofsen i målet. Tycker att det skickar signaler om att vi inte är där för att bara ta emot utan kriga hela matchen. Det gjorde att Leksand tappade lite momentum efter sitt mål och gav vårat lag lite energi vilket annars brukar dräneras efter ett insläppt mål. Har ju än så länge inte gjort några riktiga idiotgrejer som kunnat skada laget heller utan bara stått upp på ett bra (med DIF ögon sett) sätt.

Hank the tank får gärna ta efter Kalus lite.
Agree, gillar också Herr Kallsup.
En seriöst förberedd hockeyarbetare, på alla plan

Men de berömda marginalerna är ibland ganska små.
Igår var det på vippen (3-4 gånger) att Lif fick 3-2,2-1 lägen pga några 50-50 chansdropp-pass i anfallszon, i sidled mellan tekningscirkeln & blå.
Detta räddades upp av fantastisk backcheck från bla. Johner & Åberg
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Nyberabb

Inlägg av Nyberabb »

Skriv på för nästa säsong fan, han är bra och verkar trivas och tycka det är kul att spela i ett lag med lite drag på läktaren
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
nyllet

Inlägg av nyllet »

Bara jag som tror om Kalus gjort mål i öppen kasse där i slutet, så hade han slitit av sig tröjan, a la fotbolls spelare åh jublat ? killen verkar galen, på ett jävligt positivt sett :D

gillar han som fan !
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Han jublade ju fan mest av alla på Ottos båda mål. Galet skön snubbe!

Sign him up!!
Expert.
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

SirDIFalot skrev:
BobTheBlob skrev:Tycker han känns som en ur-djurgårdare trots att han endast gjort ett fåtal matcher.
Jag tycker han känns som en legoknekt. En soldat som gör exakt vad han blir tillsagd utan att ifrågasätta. Vill tränaren att han ska slåss så gör han det och vill tränaren att han inte ska slåss så låter han bli. En perfekt legosoldat som vi inte haft på många, många år...
Några dagar sen men jag håller verkligen inte med här. Jag får känslan av att han verkligen älskar det här, och att han stormtrivs. Var det inte han som vrålade in i kameran på väg ut mot omklädningsrummet efter JK-dagen?

Idag (Örebro-matchen) var han (om jag inte är blind, vilket händer ibland) sist kvar framför klacken och tackade. Stod och sopade med klubban i nåt sorts hyllande manér. Nä jag tror verkligen hovet är hans grej, det är min magkänsla.

I övrigt en förbannat härlig värvning, tack Challe! Satan va han krigar, och visade idag lite finess när han serverade puck efter puck in framför mål. Som någon nämnde i en annan tråd har han dessutom fortfarande inte dragit på sig en enda utvisning (bortsett från storbråket mot Leksand), trots sitt fysiska spel.. Riktigt bra.

EDIT: inlägget jag svarade på kanske va lite inaktuellt.. nåja.
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Kalus var väldigt bra idag! Synd han inte fick in den i öppen kasse. Men vore kul med en DIFTV intervju med honom nu när han har fått spela några matcher. Han är verkligen kul att se på isen, en tuffing med lite handleder!
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Är en sådan spelare som Kalus som vi har saknat. Älskar hans riv och slit, och att han aldrig (i stort sett) går över gränsen. Så fort det är grinigt är alltid Kalus först fram och backar upp.

Nyckelspelare att knyta upp för kommande säsonger i mina ögon.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Tänk om/när hela jävla kurvan skanderar: KALUS KALUS KALUS KALUS KALUS KALUS, det hade ju gett grabben jetbränsle i buggarna, han hade nog blivit helt galet taggad på isen, (och hans nuvarande taggning är det ju inget fel på)
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Helst när han tryckte till typ tre st i anfallzon inom typ 15sek. Jag gillar honom, Challe vet vad han sysslar med!
YNWA

Inlägg av YNWA »

dutti skrev:
SirDIFalot skrev:
BobTheBlob skrev:Tycker han känns som en ur-djurgårdare trots att han endast gjort ett fåtal matcher.
Jag tycker han känns som en legoknekt. En soldat som gör exakt vad han blir tillsagd utan att ifrågasätta. Vill tränaren att han ska slåss så gör han det och vill tränaren att han inte ska slåss så låter han bli. En perfekt legosoldat som vi inte haft på många, många år...
Några dagar sen men jag håller verkligen inte med här. Jag får känslan av att han verkligen älskar det här, och att han stormtrivs. Var det inte han som vrålade in i kameran på väg ut mot omklädningsrummet efter JK-dagen?

Idag (Örebro-matchen) var han (om jag inte är blind, vilket händer ibland) sist kvar framför klacken och tackade. Stod och sopade med klubban i nåt sorts hyllande manér. Nä jag tror verkligen hovet är hans grej, det är min magkänsla.

I övrigt en förbannat härlig värvning, tack Challe! Satan va han krigar, och visade idag lite finess när han serverade puck efter puck in framför mål. Som någon nämnde i en annan tråd har han dessutom fortfarande inte dragit på sig en enda utvisning (bortsett från storbråket mot Leksand), trots sitt fysiska spel.. Riktigt bra.

EDIT: inlägget jag svarade på kanske va lite inaktuellt.. nåja.
Jo det var han :D

Gillar killen skarpt! Tänk vad motbevisad man kan bli ibland (var skeptisk i början), men det är en underbar känsla att ha fel i sådana här lägen :)
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Ni som är på plats - snälla ge honom en ramsa nu på söndag!
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Det räcker att kolla på honom så förstår man att det är allvar. Hans fighting-face lurar ingen på isen!

Signa upp killen på livstid, han personifierar verkligen DIF.
En riktig järnkamin som även bidrar mycket i spelet, 1+4 på 7matcher talar ju sitt tydliga språk!

Redan en personlig favorit.
Spela fult
Nismo

Inlägg av Nismo »

Kalus va grym igår! Han verkar ha kommit in i ett stim nu också och ger verkligen järnet hela tiden!

Bra tryck i grickorna, smäller på i sargen varenda gång, och står upp för lag och lagkamrater! Satt bakom Örebros bås igår och han åkte förbi o jiddrade och käftade med dom hela tiden! Så jävla skön inställning!! Ingen sätter sig på honom!

Kollar man till vad sådant jobb innebär, så är det jävligt tydligt: När man går hårt efter pucken i motståndarzon, steker nån i sargen jobbar till sig puck, in på kasse, MÅL! Svårare än så är det inte!

Älskar snubben, och han verkar ju astaggad av Hovetpubliken! :)
Låst