I NHL envisas alla kommentatorer och experter m.m att skott alltid ska komma hårt och lågt mot bortre benskyddet, att det inte sker i HA konstant tycker jag faktiskt är konstigt. Det är till och med sådär man gör mål i NHL 13 nuförtiden! Genialiskt är att ta i, men ja, fler spelare (Läs Åberg) bör ta efterMäklaren skrev:Tim Erikssons lilla finess vid 2-1 är så genialiskt. Så där gör bara riktigt smarta spelare. Skjuter på bortre benskydd, öppen kasse - mål.
Troligtvis definitionen av ett modernt hockeymål.
Leksands IF - Djurgårdens IF 7/1 2012
Re: Leksands IF - Djurgårdens IF 7/1 2012
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tänkvärda ord.SirDIFalot skrev:Vi har släppt in näst minst mål i hela serien.
Avd svag backsida.
Om jag ska kritisera våra backar så är det för att de har en del att önska beträffande den offensiva kreativiteten, uppspel och PP.
Defensivt så sköter de sig, relativt övriga lag, klart godkänt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Stöld javisst men samtidigt kom inte Leksand in på kassen efter första perioden.
Tycker laget gör en enorm arbetsinsats och spelar klokt med tanke på hur de fick slita.
Måste kommentera Bohman igen då några få härinne dissat honom direkt, för mig obegripligt.
Nu har grabben, 19 år, lirat 5,5 match typ mot enbart toppkonkurrenter och spelat 4-1. 6-1 inräknat två PP-mål.
Dvs varit inne på ett enda baklängesmål. Går ju alltid att säga att det kunde varit fler, men för vilken back kunde det inte ha varit det.
Ikväll kommer han till spel efter att ha lirat fredag med A mot Karlskoga (där han bl.a klarade av BP-spel i andra per med bra resultat), sen fick han träna lördag med A och matcha med J20. Sen match igen söndag med J20 pga av skador på Falk och Loven. Sen match igen ikväll, dvs match 4 på 4 dagar.
Och nu fick han köra hårt direkt då de spelade 4 min på två femmor.
I första var det även han som backcheckade när Gustafsson tappade puck offensivt och avvärjde en målsituation, inte Berglind som fick berömmet för den brytningen i TV.
Han gör ett rejält misstag i första när han fipplar med pucken men den hoppar ju över bladet och det blir utvisning i momentet efter. Han och hela laget var inte bra i första perioden men störst problem hade då faktiskt backparet Berglind och Gustafsson.
I andra spelar både laget och backarna upp sig rejält, Bohman tar några egna bra avslut redan i inledningen av perioden.
I tredje väntar alla på Leksands 2-1 efter 7-8 min men sen lyckas man styra spelet bättre igen efter power-breaket och snacket från coacherna som ska ha mkt cred för dagens seger.
Bohman får spela BP sent och gör det över 1:30 med rejält spel och bra resultat igen.
De krigar sig verkligen till 3 p sista 5-6 minuterna!
Så all heder till Bohman som inte förtjänar den skit vissa kastar över honom här.
En 19-åring ska inte komma in och dominera, men sett till vilka matcher han fått spela och hur han skött det så ska han ha klart godkänt. Många etablerade backar har haft klart större problem så han förtjänar sin plats med sin insats och stat.
Tränarna ger ju även Bohman speltid även i BP nu så nog ser de vilka som gör jobbet och vilka som inte klarar av det. Fördelen med de yngsta är väl att de kan lyssna och förändra sitt spel när de rutinerade och coacherna lär ut vad de kan.
Holm är klippan enligt mig!!! Gustafsson också viktig men skapar oreda bakåt pga frejdig offensiv. Men han lyser av självförtroende och är riktigt, riktigt bra och rolig att se nu.
Berglind nästan sämst ikväll men han var bra senast.
Granath hade samma problem i Timrå ifjol som denna höst så där har jag svårt att se ljuset i tunneln.
Sörensen kungen framåt ikväll!!
Men viktigast, 3 p och nu känner hela laget att de kan nå tredjeplatsen till slut!
Alla bör dock få samma bedömning och inte dömas ut på förhand.
Bohmans 4-1 (6-1) mot dessa lag och byte av backpartner med jämna mellanrum är helt ok!
Tycker laget gör en enorm arbetsinsats och spelar klokt med tanke på hur de fick slita.
Måste kommentera Bohman igen då några få härinne dissat honom direkt, för mig obegripligt.
Nu har grabben, 19 år, lirat 5,5 match typ mot enbart toppkonkurrenter och spelat 4-1. 6-1 inräknat två PP-mål.
Dvs varit inne på ett enda baklängesmål. Går ju alltid att säga att det kunde varit fler, men för vilken back kunde det inte ha varit det.
Ikväll kommer han till spel efter att ha lirat fredag med A mot Karlskoga (där han bl.a klarade av BP-spel i andra per med bra resultat), sen fick han träna lördag med A och matcha med J20. Sen match igen söndag med J20 pga av skador på Falk och Loven. Sen match igen ikväll, dvs match 4 på 4 dagar.
Och nu fick han köra hårt direkt då de spelade 4 min på två femmor.
I första var det även han som backcheckade när Gustafsson tappade puck offensivt och avvärjde en målsituation, inte Berglind som fick berömmet för den brytningen i TV.
Han gör ett rejält misstag i första när han fipplar med pucken men den hoppar ju över bladet och det blir utvisning i momentet efter. Han och hela laget var inte bra i första perioden men störst problem hade då faktiskt backparet Berglind och Gustafsson.
I andra spelar både laget och backarna upp sig rejält, Bohman tar några egna bra avslut redan i inledningen av perioden.
I tredje väntar alla på Leksands 2-1 efter 7-8 min men sen lyckas man styra spelet bättre igen efter power-breaket och snacket från coacherna som ska ha mkt cred för dagens seger.
Bohman får spela BP sent och gör det över 1:30 med rejält spel och bra resultat igen.
De krigar sig verkligen till 3 p sista 5-6 minuterna!
Så all heder till Bohman som inte förtjänar den skit vissa kastar över honom här.
En 19-åring ska inte komma in och dominera, men sett till vilka matcher han fått spela och hur han skött det så ska han ha klart godkänt. Många etablerade backar har haft klart större problem så han förtjänar sin plats med sin insats och stat.
Tränarna ger ju även Bohman speltid även i BP nu så nog ser de vilka som gör jobbet och vilka som inte klarar av det. Fördelen med de yngsta är väl att de kan lyssna och förändra sitt spel när de rutinerade och coacherna lär ut vad de kan.
Holm är klippan enligt mig!!! Gustafsson också viktig men skapar oreda bakåt pga frejdig offensiv. Men han lyser av självförtroende och är riktigt, riktigt bra och rolig att se nu.
Berglind nästan sämst ikväll men han var bra senast.
Granath hade samma problem i Timrå ifjol som denna höst så där har jag svårt att se ljuset i tunneln.
Sörensen kungen framåt ikväll!!
Men viktigast, 3 p och nu känner hela laget att de kan nå tredjeplatsen till slut!
Alla bör dock få samma bedömning och inte dömas ut på förhand.
Bohmans 4-1 (6-1) mot dessa lag och byte av backpartner med jämna mellanrum är helt ok!
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Ja, trots att många inklusive mig tyckte att vi saknade Printz-typer. Och "bara" fick in Granath som skulle vara en defensiv bjässe. Och han har ju dessutom inte levererat.BOMBOM BOUCHARD skrev:Tänkvärda ord.SirDIFalot skrev:Vi har släppt in näst minst mål i hela serien.
Avd svag backsida.
Om jag ska kritisera våra backar så är det för att de har en del att önska beträffande den offensiva kreativiteten, uppspel och PP.
Expert.
- Jim Morrison
Tror vi har en ny leif här
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Jag är ganska nyfiken på om Challe har en back i rockärmen.
Avskaffa tre mot tre.
- -daniel-
Jag tycker fortfarande vi har en alldeles för skakig backsida, är ju rätt uppenbart att Chet (men även Adam några matcher) stått på huvet fullkomligt och räddat många poäng mot topplag.SirDIFalot skrev:Ja, trots att många inklusive mig tyckte att vi saknade Printz-typer. Och "bara" fick in Granath som skulle vara en defensiv bjässe. Och han har ju dessutom inte levererat.BOMBOM BOUCHARD skrev:Tänkvärda ord.SirDIFalot skrev:Vi har släppt in näst minst mål i hela serien.
Avd svag backsida.
Är livrädd för hur jobbigt det kan komma bli i en eventuell KS när vi möter (på pappret) starkare motstånd. Ibland, allt för ofta, är det ju rena jävla hönsgården i vår försvarszon.
Men vi har även ett stort problem som jag ser det - vi släpper ju väldigt ofta för lätt igenom motståndare med puck genom mittzon som får komma i fart mot sakta åkande / stillastående försvarare. Ingen bra kombination.
Vi har ändå klarat oss hyggligt på i helhet rätt kasst motstånd och bra egna målvakt (er).
Senast redigerad av -daniel- den 2013-01-07 22:52:12, redigerad totalt 1 gånger.
- -daniel-
Haha ja garanterat. Men Leif var brutalt mycket roligare!Jim Morrison skrev:Tror vi har en ny leif här
- -daniel-
Tänkt lite på tanken, rätt ofta släpper ju lag som inte kan ta sig till slutspel i ES men ändå är klara för ingemangsland, eller motsvarande i HA och även andra ligor spelare för att frigöra lite stålar inför nästa säsong.Mattias_87 skrev:Jag är ganska nyfiken på om Challe har en back i rockärmen.
Det är väl inte helt omöjligt att vi så småningom kan få se en sådan värvning? Finns det någon från exempelvis Troja / Ljungby som kan vara intressant?
-
Chet som ger oss möjligheten att vinna matchen. 43 skott, 1 insläppt. Då räcker det med 2 mål! 
Härlig vinst! Poängsnitt på 2,35 under Zabel nu

Härlig vinst! Poängsnitt på 2,35 under Zabel nu

Kunde bara se första perioden idag så tänker inte våga mig på någon vidare analys. Förutom att Holm verkligen blivit en klassback, Gustafsson börjar se riktigt lugn ut där bak, Chet har förvandlats till en ny Wesslau som ger oss chansen att vinna varje match, Sörensen börjar visa sig vara en en helt okej värvning OCH magsjuka är tamefan det värsta som finns. Hoppas Linkan gick runt och slätade varenda satans Leksing på såväl läktaren som i omklädningsrummet. SPY ERA JÄVLAR
Tänkte efter första perioden faktiskt såga Tim Eriksson som såg lika smårädd ut som i förra matchen, men så kliver snubben fram och blir matchvinnare. Fimpen får ursäkta, men det där är Tims mål! Omöjligt att vara arg på den karln länge
Tack för detta, alltid fuktansvärt skönt att slå de där jävla tattarasen till människor.
Tänkte efter första perioden faktiskt såga Tim Eriksson som såg lika smårädd ut som i förra matchen, men så kliver snubben fram och blir matchvinnare. Fimpen får ursäkta, men det där är Tims mål! Omöjligt att vara arg på den karln länge

Tack för detta, alltid fuktansvärt skönt att slå de där jävla tattarasen till människor.
Du har helt rätt i att vi backar hem åt h-vete för mycket och ger motståndarna mittzon, det måste ändras!-daniel- skrev:Jag tycker fortfarande vi har en alldeles för skakig backsida, är ju rätt uppenbart att Chet (men även Adam några matcher) stått på huvet fullkomligt och räddat många poäng mot topplag.SirDIFalot skrev:Ja, trots att många inklusive mig tyckte att vi saknade Printz-typer. Och "bara" fick in Granath som skulle vara en defensiv bjässe. Och han har ju dessutom inte levererat.BOMBOM BOUCHARD skrev:Tänkvärda ord.SirDIFalot skrev:Vi har släppt in näst minst mål i hela serien.
Avd svag backsida.
Är livrädd för hur jobbigt det kan komma bli i en eventuell KS när vi möter (på pappret) starkare motstånd. Ibland, allt för ofta, är det ju rena jävla hönsgården i vår försvarszon.
Men vi har även ett stort problem som jag ser det - vi släpper ju väldigt ofta för lätt igenom motståndare med puck genom mittzon som får komma i fart mot sakta åkande / stillastående försvarare. Ingen bra kombination.
Vi har ändå klarat oss hyggligt på i helhet rätt kasst motstånd och bra egna målvakt (er).
Vi kan ju alltid värva Kalle från Troja-daniel- skrev:Tänkt lite på tanken, rätt ofta släpper ju lag som inte kan ta sig till slutspel i ES men ändå är klara för ingemangsland, eller motsvarande i HA och även andra ligor spelare för att frigöra lite stålar inför nästa säsong.Mattias_87 skrev:Jag är ganska nyfiken på om Challe har en back i rockärmen.
Det är väl inte helt omöjligt att vi så småningom kan få se en sådan värvning? Finns det någon från exempelvis Troja / Ljungby som kan vara intressant?

Leksands IF - Djurgårdens IF 7/1 2012
Sagt det förut, Holm och Arnesson är våra bästa man mot man backar. I en serie med detta tempo och svängiga spel är det viktigare än att vara rejäl. Tror tex Timmy och Granath varit bättre i ett "lugnare" styrspel ála Elitserien. Dock vore det kul om Holm fick/vågade gå fram mer, för där är han riktigt vass också.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Antar att du menar Calle G. Men vafan skulle vi med honom till?tomten skrev:Vi kan ju alltid värva Kalle från Troja-daniel- skrev:Tänkt lite på tanken, rätt ofta släpper ju lag som inte kan ta sig till slutspel i ES men ändå är klara för ingemangsland, eller motsvarande i HA och även andra ligor spelare för att frigöra lite stålar inför nästa säsong.Mattias_87 skrev:Jag är ganska nyfiken på om Challe har en back i rockärmen.
Ziga Pavlin och Micke Ahlén är väl intressanta men också sjukt osannolika.