Leksands IF - Djurgårdens IF 7/1 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
sensei
Kontakt:

Re: Leksands IF - Djurgårdens IF 7/1 2012

Inlägg av sensei »

Han ogillar att blåsa av i 50-50 situationer, vilket annars är en plåga bland svenska domare. Logiken tycks vara "aha, du vann närkampen. Då måste du ha gjort något ojuste.."

Jag menar någon måste vinna dueller och närkampar, inte sant? Det verkar den här domaren ha insett och det är bara att hoppas att fler tar efter.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
crike
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av crike »

Chet, wow! Nu när han slutat med den obligatoriska tabben (var ju rätt längesedan) så ser man hur bra han är. Känns riktigt bra att ha han där bak.

Annars stort plus till Sörensen, riktigt bra kämparinsats idag. Sen har jag kommit på varför Tim har så "få" poäng, han envisas ju med att passa Timmy. Tror seriöst han serverat Timmy 80 passar i anfallszon i år som borde ha lett till mål.

Slarvigt i egen zon, Timmy fortsätter att vara kass och Bohman var lite väl skakig idag.

Fan va bra vinst!
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Undrade just när Tim-diskussionen skulle komma igång..

Poppar popcornen..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Malto

Leksands IF - Djurgårdens IF 7/1 2012

Inlägg av Malto »

Brukar inte våga mig in på den - men idag var Tim riktigt bra
Degear
Säsongskort: Ja

Inlägg av Degear »

crike skrev:Chet, wow! Nu när han slutat med den obligatoriska tabben (var ju rätt längesedan) så ser man hur bra han är. Känns riktigt bra att ha han där bak.

Annars stort plus till Sörensen, riktigt bra kämparinsats idag. Sen har jag kommit på varför Tim har så "få" poäng, han envisas ju med att passa Timmy. Tror seriöst han serverat Timmy 80 passar i anfallszon i år som borde ha lett till mål.

Slarvigt i egen zon, Timmy fortsätter att vara kass och Bohman var lite väl skakig idag.

Fan va bra vinst!
:shock:
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Malto skrev:Brukar inte våga mig in på den - men idag var Tim riktigt bra
Bra aktion på målet. Hoppas han gör samma sak nästa gång istället för att styra siktet mot sarghörnet för att åka ner och snurra.
Expert.
GamleGarpen

Inlägg av GamleGarpen »

#10 skrev:Fan vilken jävla skön STÖLD!!!

Fimpen måste ju vara så slut så att det har flippat om där uppe när han säger att vi äger andra perioden:)

....men Ljungh och Bohman är ju inte bra, Ljungh gör allt som han inte ska, han lär inte få många minuter när vi får tillbaka lite folk, Bohman är ju junior så han är väl lite ursäktad...

Måste bara berömma Tim, så jävla smart skott på bortre stolpen för retur när han ser att fimpen störtar på mål.

Nu tar vi Örebro av bara farten.
Obegripligt att du inte nämner Berglind om du nu ska kommentera dagens backar, han var livsfarlig i egen zon idag. Som du säger är Bohman junior och har väl inte samma förväntningar på sig, men tycker absolut inte att han är sänker standarden i backuppsättningen.

Såg matchen på tv med lite polare, blev en massa skratt när 5x2 spelare satt i utvisningsbåset!

Skön seger!! Många sköna tacklingar åt båda hållen. Bra nivå idag av domaren också som redan nämnts..

Pickard var riktigt grym.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Man måste bara gilla Chet och hans humor. Klubbstölden efter 1-0 är ju guld och hans "salut" mot leksands...ja, jag skulle inte kalla det klack så....trumband?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

sensei skrev:Han ogillar att blåsa av i 50-50 situationer, vilket annars är en plåga bland svenska domare. Logiken tycks vara "aha, du vann närkampen. Då måste du ha gjort något ojuste.."

Jag menar någon måste vinna dueller och närkampar, inte sant? Det verkar den här domaren ha insett och det är bara att hoppas att fler tar efter.
Bra beskrivning, precis det jag gillar hos Niclas.
Han hade kunnat ta en del till ikväll, men det hade bara ryckt sönder matchen.

Hoppas som sagt att andra domare inser att det INTE är de som ska spela huvudrollen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
caps-in-town
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av caps-in-town »

Krigarseger med ett decimerat lag mot serieledarna borta, grymt viktig seger för moralen detta! Chet Pickard, vilken hjälte!!

Ser också att Solna drog en torsk i Ängelholm, så nu kommer Laphroaigen fram! :mrgreen:
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

SirDIFalot skrev:
Malto skrev:Brukar inte våga mig in på den - men idag var Tim riktigt bra
Bra aktion på målet. Hoppas han gör samma sak nästa gång istället för att styra siktet mot sarghörnet för att åka ner och snurra.
Bara han inte börjar lägga ofarliga skott mot mål som en del spelare envisas med. Visserligen ofta stenhårda skott, men ändå aldrig nära. :wink:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

GamleGarpen skrev:
#10 skrev:Fan vilken jävla skön STÖLD!!!

Fimpen måste ju vara så slut så att det har flippat om där uppe när han säger att vi äger andra perioden:)

....men Ljungh och Bohman är ju inte bra, Ljungh gör allt som han inte ska, han lär inte få många minuter när vi får tillbaka lite folk, Bohman är ju junior så han är väl lite ursäktad...

Måste bara berömma Tim, så jävla smart skott på bortre stolpen för retur när han ser att fimpen störtar på mål.

Nu tar vi Örebro av bara farten.
Obegripligt att du inte nämner Berglind om du nu ska kommentera dagens backar, han var livsfarlig i egen zon idag. Som du säger är Bohman junior och har väl inte samma förväntningar på sig, men tycker absolut inte att han är sänker standarden i backuppsättningen.

Såg matchen på tv med lite polare, blev en massa skratt när 5x2 spelare satt i utvisningsbåset!

Skön seger!! Många sköna tacklingar åt båda hållen. Bra nivå idag av domaren också som redan nämnts..

Pickard var riktigt grym.
Han var inte på topp direkt (Berglind), hans prestation senast satt väl på näthinnan när jag skulle ta fram "sågen"
Senast redigerad av #10 den 2013-01-07 22:03:54, redigerad totalt 1 gånger.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Tim Erikssons lilla finess vid 2-1 är så genialiskt. Så där gör bara riktigt smarta spelare. Skjuter på bortre benskydd, öppen kasse - mål.

Troligtvis definitionen av ett modernt hockeymål.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Victor Berglind dock... Wow. Tänk om detta hade varit hans första match i DIF. Snacka om att han hade blivit toksågad.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Så jävla enkelt!

(nåja).

Chet! Känns så ruskigt trygg där bak.

Sörensen! Sen petningen borta i Leksand förra gången har han växt in i det hela. Så jävla glad att man gett honom chansen trots vissas fantastiska åsikter om att han borde skeppats iväg (samma resonemang kan förresten appliceras på Pickard också).

Domaren! Ruskigt bra nivå matchen igenom. Bästa domarinsatsen i HA by far.

Kräksjukan! Tydligen gjorde det att samtliga spelare tände till på alla cylindrar.
Skriv svar