Publik

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Pinocchio
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacken??

Inlägg av Pinocchio »

Frågan skrev:Klacken var inte bra ikväll!

Det krävs någon som tar tag i klacken! Vem ska göra jobbet?

Ta tag i klacken JK!
Intressant, det här är egentligen den enda sortens kritik man stöter på. "JK ska fixa." Man får inte så mycket ut av det. Vad istället tycker du/ni att JK KAN göra? Vad görs fel enligt eran mening? Vad är dåligt? Vad är bra? K o n s t r u k t i v kritik tack.

Och framförallt: Vad kan du göra personligen för att förbättra situationen? Vad kan du göra för att bidra?

JK är ingen klan och kan få alla DIF-supportrar att sluta upp varje match. Visste vi hur vi skulle göra det skulle vi trycka på den knappen.

Vi ska dock inte dra allt för långtgångna slutsatser av gårdagen.
Användarvisningsbild
Sydor
Kontakt:

Inlägg av Sydor »

Jag måste ge en Eloge till SKKs klack som gapade, skrek och sjöng hela matchen, men framför allt till att de bjöd på lite härlig "derby" förnedring av motståndarna. Banderollerna var riktigt roligt elaka och några av ramsorna passade bra in.
Det är bara att hoppas att JK tar upp tråden och ger igen nästa 08-derby.
Nu menar jag inte ge igen på gammalt klassiskt Blue Sains manér genom att slå nån på käften utan klackmässigt med bra uppslutning, elaka ramsor och ironiska banderoller.

För er som inte var där så stod det bland annat.
"Hockeyskola för järnkaminer, "
"DIF spelar i blått och SSK spelar i vitt."
"Hockey spelas på is...."
"Matchen spelas 3x20 inte 2x45"
"Håll er till fotboll!"
Pero

Inlägg av Pero »

Frågan är vem Frågan är egentligen som reggat ett nytt nick bara för att kunna ställa den frågan. Patetiskt.

Kan för övrigt skriva under mycket i hsvs inlägg. All heder till ungdomen!
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Den här gången tycker jag inte man kan gnälla på hur uppladdningen har varit på JK.se. Dom har haft mycket om den här matchen! Men en sak som kanske vore nått att testa (nu kommer alla idiot förklara mig) om man ställer ut några "på drivare" långt ner på sektionerna vid sittplats. Som vid rätt tid punkt tex när folk ialf orkar klappa händerna ;) kör upp folk så dom ställer sig upp å kör nån enkel ramsa typ Challes JK eller full fart framåt. Får man me sig en sektion så hänger dom andra på! OM det skulle lyckas så har man helst plötsligt 2000-3000 :D sjungande slipsnissar mm. Jag har suttit vid lång sidan där säsongs korten har sitt i 5 år. Det räcker med att nått fyllo ställer sig upp å vänder sig mot publiken å skriker DJUUURGÅÅRN!! Så hakar folk på!

Det blir som en engelsk fotbolls match där alla sjunger! :D
(drömma går ju ialf :)
Andreas Sjöström

Inlägg av Andreas Sjöström »

hsv skrev:.. och inte som t.ex. tälges eller fbks klackar där merparten är pinsamma 50+ gubbar..
Eeeh.. Vad fick du det ifrån?

http://www.bluelightnings.com/bilder/05 ... 10054.html
Forza DIF

Inlägg av Forza DIF »

Rash skrev:
Forza DIF skrev:Jag gick in gratis med puck. Men jag fick inte komma till klacken.. :twisted:
Hade några polare som hade biljetter på etagen ovanför klacken, men de kommer inte heller in, tyvärr :(
Lite nyfiken bara, vart hittade du pucken?

Jag hittade den i Åkersberga 3 mil norr om Sthlm :)
Användarvisningsbild
Maxz
Kontakt:

Inlägg av Maxz »

Andreas Sjöström skrev:
hsv skrev:.. och inte som t.ex. tälges eller fbks klackar där merparten är pinsamma 50+ gubbar..
Eeeh.. Vad fick du det ifrån?

http://www.bluelightnings.com/bilder/05 ... 10054.html
Några som har gubbar och kärringar på 50+ är ju Timrå...
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Stocky, menar du den hyperaktive herrn som sprang som en vettvilling genom hela Globen och försökte få igång publiken? Det var lite komiskt i början men sen blev det ju bara pinsamt. Tanken var god, och DIF hockey har redan tänkt den, men det funkade inte.

I den bästa av världar ska det inte behövas pådrivare men när vi inte ens kan fylla vår ståplatssektion på en premiär och knappt hörs, hur ska då sittplats hänga på? Fler måste gå på matcherna, så enkelt är det, vilket i sig inte är enkelt.

Tycker JK har gjort en mycket bra jobb, förhandlat fram ståplats, sänkt priset på sässplåtarna m.m.
Fotbollen har förvisso mer utrymme i JK känns det som, men samtidigt är det svårt att haussa i hockeyn när man spelar upp till 3 matcher i veckan varav 2 kan vara hemmamatcher, medan fotbollen har hemmamatch typ varannan vecka.

Det man skulle kunna göra från JKs sida är att jobba långsiktigt för att få bort töntstämpeln från hockeyn. Detta genom att skriva mer om hockeyn på hemsidan och få folk att inse hur jävla kul hockey kan vara.

Men som sagt, i slutändan är det vi supportrar som måste göra något. Och det måste göras snarast. DIF har varit tillmötesgående för oss ståplatssupportrar. Man har byggt en riktig ståplats åt oss. En annan sak är det här med musiken i spelavbrotten. Det har varit något som för många varit en anledning till varför man inte går på hockey. Igår tror jag att det spelades musik högst 3 ggr under hela matchen i spelavbrotten.

Men märker ledningen att ståplats antingen inte hörs eller inte ens sjunger så kanske det blir mer NHL-cirkus över det hela igen. DIF hockey och JK har verkligen gjort så mycket man kunnat för att få folk till ståplatsen. Nu är det VÅR tur att visa lite uppskattning, gå på matcherna och sen sjunga stolt och högt!

DIF MOT RUBBET!
Lycka är att vara djurgårdare
Frågan

Re: Klacken??

Inlägg av Frågan »

Pinocchio skrev:
Frågan skrev:Klacken var inte bra ikväll!

Det krävs någon som tar tag i klacken! Vem ska göra jobbet?

Ta tag i klacken JK!
Intressant, det här är egentligen den enda sortens kritik man stöter på. "JK ska fixa." Man får inte så mycket ut av det. Vad istället tycker du/ni att JK KAN göra? Vad görs fel enligt eran mening? Vad är dåligt? Vad är bra? K o n s t r u k t i v kritik tack.

Och framförallt: Vad kan du göra personligen för att förbättra situationen? Vad kan du göra för att bidra?

JK är ingen klan och kan få alla DIF-supportrar att sluta upp varje match. Visste vi hur vi skulle göra det skulle vi trycka på den knappen.

Vi ska dock inte dra allt för långtgångna slutsatser av gårdagen.
JK har gjort ett suveränt jobb inför säsongen, det kan ingen ta från JK!

Vet inte exakt hur många som var i klacken, men väl där var det ingen som tog tag i det från början. Den unga klacken i hockeyn bör ha en ledare, någon som får dem att lyssna och framförallt dra åt samma håll. Här kan JK hjälpa klacken genom att ha en tydlig klackledare, Tommy och Jon vore exemplariska på posten om de orkar.

Lägg mer energi för att få folk till klacken i hockey, till fotbollen blir det fullt resten av säsongen av sig självt. Gör det för DIF:s skull!

Sen ska varje person med Djurgårdshjärta ta sig i kragen och stötta DIF Hockey, även om det är knas denna säsongen. Spelarna lyter sig när det är tryck. I år om någonsin behöver DIF Hockey stödet från alla!

Pinsammast var åter slipsarna på långsidorna!
För DIF i tiden!
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

---> Rash

Jag menade inte matchen mot SSK såg inte ens att det var en gubbe som sprang runt? (du kanske tänker på nått annat)

Men som Timrå tex förra säsongen som var ca: 15 st i sin klack men som hadde några i sitt plats brevid, då gick klack ledarn över till dom och fick igång ett så pass bra "drag" att det blev tyst på JK som ialf va kanske 50???? om jag minns rätt

Va fan går man på hockey bara för att sitta där helt stum kan man gå på golf istället!! :evil:
Skriv svar