Cody Franson är ju ingen "riktig" lockoutspelare, men han kommer ju troligtvis få kontrakt där borta och därmed sticka.Glory1 skrev:Varför tror du det? Brynäs har väl ingen lockout spelare??
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Cody Franson är väl egentligen lika mycket lockoutspelare som alla andra bara att han var kontraktslös när lockouten bröt ut! Brynas bröt på det viset inte mot några reglerKentta skrev:Cody Franson är ju ingen "riktig" lockoutspelare, men han kommer ju troligtvis få kontrakt där borta och därmed sticka.Glory1 skrev:Varför tror du det? Brynäs har väl ingen lockout spelare??
- AdamPickard
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Kommer vi inte kunna signa Berglind för resten av säsongen? Han är ju ändå 8:e back i Brynäs nu när deras JVM spelare kommer hem
och kommer weigel tillbaka?
Berglind ser jag hemskt gärna att vi behåller.AdamPickard skrev:Kommer vi inte kunna signa Berglind för resten av säsongen? Han är ju ändå 8:e back i Brynäs nu när deras JVM spelare kommer hem
Weigel däremot vet jag inte riktigt vad vi skulle behöva till. Det känns som att hans nivå ligger på J20/div 1.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Weigels lån var till och med 31:a december. Jag antar att han är tillbaka.AdamPickard skrev:Kommer vi inte kunna signa Berglind för resten av säsongen? Han är ju ändå 8:e back i Brynäs nu när deras JVM spelare kommer hem
Weigel spelade mot Nacka igår.
Det är fan vad jag saknar Andreas Holmqvist... Intervjun på hemsidan gör ont i Djurgårdshjärtat!
Där har vi en riktig kaxig Djurgårdare som borde spelat kvar resten av sin karriär. Speciellt denna säsong när vi har en sån fruktansvärt brist på ordentliga Powerplaybackar!
Där har vi en riktig kaxig Djurgårdare som borde spelat kvar resten av sin karriär. Speciellt denna säsong när vi har en sån fruktansvärt brist på ordentliga Powerplaybackar!
Håller med helt och hållet. Andreas kanske inte är den bästa backen i egen zon. Men ett glödande DIF hjärta och ett skott från blå som ofta sitter i mål istället för i sargen bakom. Enormt saknad, synd att han inte ville följa med ner.Manijock skrev:Det är fan vad jag saknar Andreas Holmqvist... Intervjun på hemsidan gör ont i Djurgårdshjärtat!
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Han ville och erbjöd sig gå ner i lön. Dessvärre var det ju Djurgården som inte ville ha kvar honom.Rix skrev:Håller med helt och hållet. Andreas kanske inte är den bästa backen i egen zon. Men ett glödande DIF hjärta och ett skott från blå som ofta sitter i mål istället för i sargen bakom. Enormt saknad, synd att han inte ville följa med ner.Manijock skrev:Det är fan vad jag saknar Andreas Holmqvist... Intervjun på hemsidan gör ont i Djurgårdshjärtat!
Expert.
Det har du faktiskt rätt i, korkat beslut av Challe/styrelsen. Även om Andreas inte hade haft sin bästa säsong så skulle han vara en av de bästa backarna i PP i AS. Säkert gjort en massa mål.SirDIFalot skrev:Han ville och erbjöd sig gå ner i lön. Dessvärre var det ju Djurgården som inte ville ha kvar honom.Rix skrev:Håller med helt och hållet. Andreas kanske inte är den bästa backen i egen zon. Men ett glödande DIF hjärta och ett skott från blå som ofta sitter i mål istället för i sargen bakom. Enormt saknad, synd att han inte ville följa med ner.Manijock skrev:Det är fan vad jag saknar Andreas Holmqvist... Intervjun på hemsidan gör ont i Djurgårdshjärtat!
jo men med tanke på miljonerna vi missade iom degraderingen så var kanske inte hans erbjudande om att gå ner i lön i nivå med var som behövdes för att få budgeten att gå ihopSirDIFalot skrev:Han ville och erbjöd sig gå ner i lön. Dessvärre var det ju Djurgården som inte ville ha kvar honom.Rix skrev:Håller med helt och hållet. Andreas kanske inte är den bästa backen i egen zon. Men ett glödande DIF hjärta och ett skott från blå som ofta sitter i mål istället för i sargen bakom. Enormt saknad, synd att han inte ville följa med ner.Manijock skrev:Det är fan vad jag saknar Andreas Holmqvist... Intervjun på hemsidan gör ont i Djurgårdshjärtat!
hans styrka frammåt är lika mycket saknad som hans svaghet bakåt inte är det
Aldrig i livet att jag skulle orka med ännu en säsong med hans tafatthet i egen zon. Grabben var ju aldrig etta in i sarghörnen och åkte mest runt rädd för att skada sig. När han dessutom inte kunde göra mål så fanns det ju ingen anledning att ha kvar honom. All lycka för honom i framtiden, och kanske han behövde ett nytt och och nytändning för att börja leverera igen.Manijock skrev:Det är fan vad jag saknar Andreas Holmqvist... Intervjun på hemsidan gör ont i Djurgårdshjärtat!
För mindre än ett år sen hånades han för sin kulmage jämfört med Tjärnqvist, folk glömmer bort saker väldigt fort.
It's easier to be an asshole to words than to people
- Nummer19
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
True that!Rojk skrev:För mindre än ett år sen hånades han för sin kulmage jämfört med Tjärnqvist, folk glömmer bort saker väldigt fort.
Förra året hade han chipstuttar och skulle kastas ut med huvudet före från DIF. Nu låter det helt annorlunda...
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Men sen spelar vi i HA och inte i Elitserien i år...
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Du tror att Honken hade gjort sig bättre i HA? Han hade gjort ett PP-mål för vart femte släppta bakåt och varit föremål för evigt gnäll här. Snabba och fysiska HA är verkligen ingen serie för Andreas, tyvärr.YNWA skrev:Men sen spelar vi i HA och inte i Elitserien i år...