Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Alexander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Alexander »

sensei skrev:Jag köpte Järnkaminernas nya halsduk igår. Eller rättare sagt fick jag den i julklapp av en god vän.

Jag måste säga att den är klockren! Jag är kanske av det äldre gardet som uppskattar historiken med Helgonet osv, så för mig kunde inte detta bli bättre nu när det var dags att byta ut min gamla halsduk från 1980 typ.

Mycket stilfull och designad med fingertoppskänsla med alla rätta detaljer. Bra jobbat!
Du skulle inte kunna lägga upp en bild på din gamla halsduk :D? Ganska intressant med tanke på hur länge du haft den
Användarvisningsbild
dutti
Säsongskort: Ja

Inlägg av dutti »

Isabo skrev:
Raus skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5969561.ab

Perfekt underlag för att skapa en fyndig hånramsa till nästa gång vi möter Leksand hemma :wink:

Var ett tag sen man fick uppleva något fyndigt på läktarplats överhuvudtaget.

Vilka patetiska jävlar, de där Leksingarna. Det handlar om 10.000 kronor de är skyldga DIFoch de vill slippa betala mer än 2500 kronor. De har misskött sin ekonomi å det grövsta och nu kan de inte ens betala såna småsummor (enskilda spelare kan ju få böta mer för grova överträdelser). Visst, "många bäckar små" heter det ju, men ett annat ordspråk är ju "som man bäddar får man ligga". Varför ska nu vi skattebetalare ge konstgjord andning åt ett jävla hockeylag som bara masar och bajare bryr sig om, som har skött sin ekonomi i nivå med det nyss nämnda laget dessutom?

Om jag som vanlig medborgare köper en jävla massa saker jag inte har råd med så får jag snällt betala bäst jag kan... I bästa fall får jag skuldsanering men måste ändå betala absoluta merparten. Inget snack om nån jävla 75%-ig avskrivning...

De måste ha druckit för mycket 75%-ig...
Grejjen är att det de sysslar med just nu känns lite standard i företagsrekonstruktioner (och konkurser i vissa fall).. Rekonstruktören går ut med förslag att alla skulder skrivs ned (max 75%), dock har jag för mig att alla borgenärer (dvs bland annat DIF) måste godkänna ackordet (överenskommelsen).

Ibland kan det vara värt det. Skulle Leksand konkursa finns det inte en rutig sportmössa att såna här skulder skulle betalas ut.

EDIT: Värt att notera är också att när nu Leksand är under företagsrekonstruktion är det ytterst få saker de får göra utan samtycke med rekonstruktören. Troligtvis skulle de inte få betala tillbaks sånt här ens om de ville (Tror iofs inte dalahästarna gråter floder)
Du är med oss överallt, Stefan.
Gode

Inlägg av Gode »

sensei skrev:Jag köpte Järnkaminernas nya halsduk igår. Eller rättare sagt fick jag den i julklapp av en god vän.

Jag måste säga att den är klockren! Jag är kanske av det äldre gardet som uppskattar historiken med Helgonet osv, så för mig kunde inte detta bli bättre nu när det var dags att byta ut min gamla halsduk från 1980 typ.

Mycket stilfull och designad med fingertoppskänsla med alla rätta detaljer. Bra jobbat!
Kan inte annat än stämma in i berömmet. När jag såg det var det inget snack, jag skulle bara ha den. sen löste det även julklapps-problemet till flickvännen ^^. Lätt årets julklapp!
Mash

Inlägg av Mash »

Sången som föddes från Haparanda måste in på läktaren!

Melodi: Roll of Honour

Sjung en sång för Djurgår´n
(Read the roll of honour)

Om världens bästa lag
(for Irelands bravest men)

När vi ligger under och när vi vinner guld
(we must be united in memory of the ten)

En sång för våra hjältar i färger gul röd blå
(England you're a monster don't think that you have won)

Utan offer ingen seger så sjung för Djurgården
(we will never be defeated while Ireland has such sons)

Klockren sång! Given att dra igång i Västerås.
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

Mash skrev:Sången som föddes från Haparanda måste in på läktaren!

Melodi: Roll of Honour

Sjung en sång för Djurgår´n
(Read the roll of honour)

Om världens bästa lag
(for Irelands bravest men)

När vi ligger under och när vi vinner guld
(we must be united in memory of the ten)

En sång för våra hjältar i färger gul röd blå
(England you're a monster don't think that you have won)

Utan offer ingen seger så sjung för Djurgården
(we will never be defeated while Ireland has such sons)

Klockren sång! Given att dra igång i Västerås.
Det där var det bästa jag hört på länge!
Dock är den antagligen för lång och svår för att alla turister ska hänga med hemma... :cry:
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Alexander skrev:

Du skulle inte kunna lägga upp en bild på din gamla halsduk :D? Ganska intressant med tanke på hur länge du haft den
Här är skönheten:

http://www.difarkivet.se/bild.asp?check ... 41&id=3579

För övrigt skulle jag gärna också lägga vantarna på ett exemplar av denna:

http://www.difarkivet.se/bild.asp?check ... 41&id=3533
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Victory

Inlägg av Victory »

Tack alla järnkaminer som står och visar klass gång på gång med världens bästa läktarkultur hockey värden kan skåda!! Hoppas ni fattar hur jäkla bra ni är.. Tack!! :D :D
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Victory skrev:Tack alla järnkaminer som står och visar klass gång på gång med världens bästa läktarkultur hockey värden kan skåda!! Hoppas ni fattar hur jäkla bra ni är.. Tack!! :D :D
Eyy, Sverige har aldrig någonsin skådat sådant drag som det var på daladerbyt ikväll i Globen. RIKTIG läktarkultur.

Tillsammans visade Moras och Leksands fans vad riktig läktarkultur är och skapade en oförglömlig upplevelse -Nils Montan Lund
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

Jim Morrison skrev:
Victory skrev:Tack alla järnkaminer som står och visar klass gång på gång med världens bästa läktarkultur hockey värden kan skåda!! Hoppas ni fattar hur jäkla bra ni är.. Tack!! :D :D
Eyy, Sverige har aldrig någonsin skådat sådant drag som det var på daladerbyt ikväll i Globen. RIKTIG läktarkultur.

Tillsammans visade Moras och Leksands fans vad riktig läktarkultur är och skapade en oförglömlig upplevelse -Nils Montan Lund
.....
Vägrar att lyssna när någon säger sådär. Leksand, fine, men MORA?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Stentuff skrev:
Jim Morrison skrev:

.....
Sinnessjukt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Jepe

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Jepe »

De är bara inse, för journalister är supporterkultur handklappor och matchtröjor. Har man trumma är det extra plus i kanten!
2014-04-07, vad hände?
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

Jim Morrison skrev:
Stentuff skrev:
Jim Morrison skrev:

.....
Sinnessjukt.
Tycker inte att man ska ryggdunka och hålla på, men om Mora är äkta läktarkultur så skiter jag i detta från och med nu.
HUR kan man ens med gott samvete skriva sån här smörja, blir ju nästan gråtfärdig. INGET i hela Sverige mäter sig med stockholmslagen(framförallt DIF) när det gäller läktarkultur. Malmö tätt efter.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Stentuff skrev:
Jim Morrison skrev:
Stentuff skrev:
Jim Morrison skrev:

.....
Sinnessjukt.
Tycker inte att man ska ryggdunka och hålla på, men om Mora är äkta läktarkultur så skiter jag i detta från och med nu.
HUR kan man ens med gott samvete skriva sån här smörja, blir ju nästan gråtfärdig. INGET i hela Sverige mäter sig med stockholmslagen(framförallt DIF) när det gäller läktarkultur. Malmö tätt efter.
Klart de gör. Eller inte om man tar världens läktarkultur (framför allt England), men om man tar "lilla snälla oskyldiga landet lagom där media bestämmer" så är det tyvärr så. Men fråga en engelsk supporter så tror jag han håller med oss. En amerikansk NHL-supporter skulle hålla med Leksand bara för att de har klappor och matchtröjor och alla är över 60 i klacken.
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

Vet inte om någon postat detta från MrMadhawk men tyckte det var jävligt skönt att läsa.
Här är alltså ett utdrag ur en intervju med Tobias Thermell, ass tränare i Bofors.

Hur har ni resonerat efter det som hände på Hovet när ni släppte in 6-0 på en period?
- Tycker vi gör en bra match i 50 minuter, framförallt de första två perioderna. Vi hade en ledning att gå på. Sedan får vi det där målet emot oss, där signalen från domaren kommer innan det är mål. Ett felbeslut och vi låter det påverka oss alldeles för mycket och tappar allt helt efter det.
Vi tar en timeout för att lugna ner laget lite så det inte är så upprörda, men här spelar det stor roll med hemmapubliken. När det är 8000 som skriker och vår ambition är att lugna ner laget, då måste vi också höja rösten, och då får det i samma effekt. Djurgården har sin hemmapublik att tacka för mycket!

Tänk om fler kunde se detta, så vi kunde ha så jävla mycket folk i klacken varje match. Nu har vi ju på papper hur det stör motståndarna.

Ber om ursäkt om detta har skrivits förut.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

Challen skrev:Vet inte om någon postat detta från MrMadhawk men tyckte det var jävligt skönt att läsa.
Här är alltså ett utdrag ur en intervju med Tobias Thermell, ass tränare i Bofors.

Hur har ni resonerat efter det som hände på Hovet när ni släppte in 6-0 på en period?
- Tycker vi gör en bra match i 50 minuter, framförallt de första två perioderna. Vi hade en ledning att gå på. Sedan får vi det där målet emot oss, där signalen från domaren kommer innan det är mål. Ett felbeslut och vi låter det påverka oss alldeles för mycket och tappar allt helt efter det.
Vi tar en timeout för att lugna ner laget lite så det inte är så upprörda, men här spelar det stor roll med hemmapubliken. När det är 8000 som skriker och vår ambition är att lugna ner laget, då måste vi också höja rösten, och då får det i samma effekt. Djurgården har sin hemmapublik att tacka för mycket!

Tänk om fler kunde se detta, så vi kunde ha så jävla mycket folk i klacken varje match. Nu har vi ju på papper hur det stör motståndarna.

Ber om ursäkt om detta har skrivits förut.
Härligt, då står man inte bara där som en idiot och skriker alltså. :wink:
Skriv svar