Elitserien 12/13
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Elitserien 12/13
Fast du glömmer att i fallet sponsorer är det svårare för oss än exempelvis Mora. Här vill företagen inte ta ställning mellan DIF/AIK/Bajen. Visst får väl för sig att de sponsrar huliganklubbar och skit. I en by som Mora vill alla sponsra det lokala hockeylaget, alla vill vara med och betala för Kopitar etc
Expert.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Av samma anledning skulle väl aldrig Löfbergs lila våga sponsra FBK?
Cloetta Linköping?
Alla övriga fans borde rimligen bojkotta.
Personligen har jag noll koll på vilka som sponsrar Bajen och gnaget. Det skiter jag fullständigt i.
Cloetta Linköping?
Personligen har jag noll koll på vilka som sponsrar Bajen och gnaget. Det skiter jag fullständigt i.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- minalman
Elitserien 12/13
Ett företag som sponsrar bonnlaget lokalt får massa "gilla". Ett företag som sponsrar Stockholmslag går sällan hem i stugorna. Vi, gnaget och bajen har samma problem. Dessutom vill sällan DIF-chefen stöta sig med gnagarna på golvet.BOMBOM BOUCHARD skrev:Av samma anledning skulle väl aldrig Löfbergs lila våga sponsra FBK?
Cloetta Linköping?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Åhjo, ÅBRO kommer inte in i min kyl iallafall.. Att det smakar skit hjälper inte heller.BOMBOM BOUCHARD skrev:Av samma anledning skulle väl aldrig Löfbergs lila våga sponsra FBK?
Cloetta Linköping?
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Aik´sponsor va?elklingo skrev:Åhjo, ÅBRO kommer inte in i min kyl iallafall.. Att det smakar skit hjälper inte heller.BOMBOM BOUCHARD skrev:Av samma anledning skulle väl aldrig Löfbergs lila våga sponsra FBK?
Cloetta Linköping?
Har verkligen ingen ordning på deras reklam. Jag är helt ärlig, för mig är de bara svarta, gula och äckliga. That´s it.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Försöker han mästra även i denna tråd, tagga ner <bom<bom..
Fan Caveman, du är och härjar i varje tråd ser det ut som
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Que?Caveman skrev:Försöker han mästra även i denna tråd, tagga ner <bom<bom..

Tabellen är ju urtråkig i ES. Vilka lag som hamnar i slutspel, ingenmansland och kval verkar ju rätt hugget som stucket redan.
Timrå lär ju knappast orka slita sig upp från sin plats och Frölunda kommer ju aldrig att tappa sista slutspelsplatsen. AIK spelade väl på tok för uselt i början för att ta igen tillräckligt och Växjö börjar väl så smått inse sina begränsningar.
Timrå lär ju knappast orka slita sig upp från sin plats och Frölunda kommer ju aldrig att tappa sista slutspelsplatsen. AIK spelade väl på tok för uselt i början för att ta igen tillräckligt och Växjö börjar väl så smått inse sina begränsningar.
- minalman
Elitserien 12/13
Det är inte tabellen som är tråkig, det är serien! Vi klagade på transportsträckan när vi var med. På avstånd ser det ju ännu tråkigare ut!Ohddan skrev:Tabellen är ju urtråkig i ES. Vilka lag som hamnar i slutspel, ingenmansland och kval verkar ju rätt hugget som stucket redan.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Lyssnade på elitserie-rapportering via radiosporten när jag åkte från ishallen förut. Fyfan, säger jag, vilken sunkig serie det är. Sure, jag är djupt färgad av DIF Hockey men är också allmänt sportintresserad. Elitserien lockar mig inte. Det trodde jag den skulle göra för jag gillar sporten hockey. kan ju va kul att se cluben spöa stomipåsarna av Timrå... men mer menlösa tillställningar utan känslor, hetta, får man leta efter.
Går vi inte upp i år, om BIK och Rögle går upp från kvalserien.. då får vi BIK, Rögle, Växjö och Timrå i Sveriges högsta liga. Det vore ju fan dödsstöten. Så jävla ocharmigt att jag nästan får andnöd. Lägg därtill ett aik på dekis, där ingen i den klubbens supporterled verkar gilla/ha råd att gå på hockey.. och grädden på detta röv-mos är då att topplagen är lika hett intressanta som torkande färg. CLuben, FBK, HV, Luleå, Skellefteå, Brynäs. Hjälp... Behöver syrgas.
Så.. var tvungen att avreagera mig lite.
Går vi inte upp i år, om BIK och Rögle går upp från kvalserien.. då får vi BIK, Rögle, Växjö och Timrå i Sveriges högsta liga. Det vore ju fan dödsstöten. Så jävla ocharmigt att jag nästan får andnöd. Lägg därtill ett aik på dekis, där ingen i den klubbens supporterled verkar gilla/ha råd att gå på hockey.. och grädden på detta röv-mos är då att topplagen är lika hett intressanta som torkande färg. CLuben, FBK, HV, Luleå, Skellefteå, Brynäs. Hjälp... Behöver syrgas.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Var på de 2 senaste linköping matcherna (AIK borträknat) och båda var väldigt fartfyllda och roliga matcher att se. Mycket individuella prestationer, spelare som står upp för sina lagkamrater, bra målvaktsspel, aggressiv och fartfylld hockey. Nu var ju dessa mot Skellefteå och HV, dock. Visst tycker jag att Timrå, Rögle osv inte hör hemma i elitserien, och att vissa lag i toppen spelar riktigt trist (luleå zzzz) men död är inte ligan - ÄN. Se bara på hur AIK spelar, så jävla tråkigt att se på. Djurgården spelar precis lika tråkigt, nu på slutet har man väl spelat upp sig men annars är det samma skit. Storstad > liga vid liv? Nja.. Inte spelmässigt, däremot lider supporterkulturen rejält om vi inte får upp t.ex. Djurgården igen. Hoppas som fan att antingen ligan bestämmer sig för att rymma fler lag, eller att Timrå samt Rögle åker ut.Magnutz skrev:Lyssnade på elitserie-rapportering via radiosporten när jag åkte från ishallen förut. Fyfan, säger jag, vilken sunkig serie det är. Sure, jag är djupt färgad av DIF Hockey men är också allmänt sportintresserad. Elitserien lockar mig inte. Det trodde jag den skulle göra för jag gillar sporten hockey. kan ju va kul att se cluben spöa stomipåsarna av Timrå... men mer menlösa tillställningar utan känslor, hetta, får man leta efter.
Sv: Re: Elitserien 12/13
Spelet åt sidan, det är glöden som saknas i ligan. Plastklappor speakers som sjunger och trummor tar livet av hockeyhettan.lkpgsödra skrev:Var på de 2 senaste linköping matcherna (AIK borträknat) och båda var väldigt fartfyllda och roliga matcher att se. Mycket individuella prestationer, spelare som står upp för sina lagkamrater, bra målvaktsspel, aggressiv och fartfylld hockey. Nu var ju dessa mot Skellefteå och HV, dock. Visst tycker jag att Timrå, Rögle osv inte hör hemma i elitserien, och att vissa lag i toppen spelar riktigt trist (luleå zzzz) men död är inte ligan - ÄN. Se bara på hur AIK spelar, så jävla tråkigt att se på. Djurgården spelar precis lika tråkigt, nu på slutet har man väl spelat upp sig men annars är det samma skit. Storstad > liga vid liv? Nja.. Inte spelmässigt, däremot lider supporterkulturen rejält om vi inte får upp t.ex. Djurgården igen. Hoppas som fan att antingen ligan bestämmer sig för att rymma fler lag, eller att Timrå samt Rögle åker ut.Magnutz skrev:Lyssnade på elitserie-rapportering via radiosporten när jag åkte från ishallen förut. Fyfan, säger jag, vilken sunkig serie det är. Sure, jag är djupt färgad av DIF Hockey men är också allmänt sportintresserad. Elitserien lockar mig inte. Det trodde jag den skulle göra för jag gillar sporten hockey. kan ju va kul att se cluben spöa stomipåsarna av Timrå... men mer menlösa tillställningar utan känslor, hetta, får man leta efter.
Det finns inga lag som föder elden. Ingen nerv. Vi har fler besökare på våra matcher än flertalet lag i ES. Vi har hetta i supporterleden - som behövs i svensk hockey.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Re: Sv: Re: Elitserien 12/13
Där håller jag med. Riktigt jävla irriterande när man ska försöka dra sjunga under spelavbrott, även t.ex. en offside så ska man köra musik och skit. Som supporter så känns det att de hellre vill ha engångsbesökare än de som gång på gång är där - man blir lite tagen för givet. Finns givetvis mer brister än det.Magnutz skrev:Spelet åt sidan, det är glöden som saknas i ligan. Plastklappor speakers som sjunger och trummor tar livet av hockeyhettan.lkpgsödra skrev:Var på de 2 senaste linköping matcherna (AIK borträknat) och båda var väldigt fartfyllda och roliga matcher att se. Mycket individuella prestationer, spelare som står upp för sina lagkamrater, bra målvaktsspel, aggressiv och fartfylld hockey. Nu var ju dessa mot Skellefteå och HV, dock. Visst tycker jag att Timrå, Rögle osv inte hör hemma i elitserien, och att vissa lag i toppen spelar riktigt trist (luleå zzzz) men död är inte ligan - ÄN. Se bara på hur AIK spelar, så jävla tråkigt att se på. Djurgården spelar precis lika tråkigt, nu på slutet har man väl spelat upp sig men annars är det samma skit. Storstad > liga vid liv? Nja.. Inte spelmässigt, däremot lider supporterkulturen rejält om vi inte får upp t.ex. Djurgården igen. Hoppas som fan att antingen ligan bestämmer sig för att rymma fler lag, eller att Timrå samt Rögle åker ut.Magnutz skrev:Lyssnade på elitserie-rapportering via radiosporten när jag åkte från ishallen förut. Fyfan, säger jag, vilken sunkig serie det är. Sure, jag är djupt färgad av DIF Hockey men är också allmänt sportintresserad. Elitserien lockar mig inte. Det trodde jag den skulle göra för jag gillar sporten hockey. kan ju va kul att se cluben spöa stomipåsarna av Timrå... men mer menlösa tillställningar utan känslor, hetta, får man leta efter.
Det finns inga lag som föder elden. Ingen nerv. Vi har fler besökare på våra matcher än flertalet lag i ES. Vi har hetta i supporterleden - som behövs i svensk hockey.
Jag försökte kolla på en Elitseriematch igår, men jag zappade fram och tillbaka mellan matcherna och jag fixar verkligen inte hockey utan tryck på läktaren. Det finns nåt otroligt osexigt med det hela. Fy fan vad tråkigt.