Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
http://www.expressen.se/sport/hockey/mi ... skontrakt/
NHL säsong startar 19:e eller uteblir helt, Mika väljer att förlänga tills just 19:e i Blues, blir det ingen NHL säsong finns det inget hopp för han att hitta ny klubb och om NHL kör igång är han om nuvarande form håller i sig en het potatis, spännande?
NHL säsong startar 19:e eller uteblir helt, Mika väljer att förlänga tills just 19:e i Blues, blir det ingen NHL säsong finns det inget hopp för han att hitta ny klubb och om NHL kör igång är han om nuvarande form håller i sig en het potatis, spännande?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
Gör skäl för lönen nu Challe, signa Berglind!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- Lakrisal
- Säsongskort: Ja
Berglind var ju... ja jag vettefan om han inte var vår bästa back idag. Han spelade PP, BP och allt möjligt idag. Lär väl ha fått åtminstone 20-25 min speltid? Nu när BIF får hem lite backar från JVM och han får spela så mycket lär de kanske vara sugna att låna ut honom lite längre?
Kör för fan!
Kör för fan!
Om inte vi får Berglind, ja vad vet man, gamle Lintner är tillbaka i Sverige.
http://www.hockeysverige.se/article/139 ... serieklubb
Jag tror jag nog Hockeyallsvenskan inte skulle passa honom. Han är lite för svag bakåt, vad jag minns då. Det var längesedan han var hos oss.
http://www.hockeysverige.se/article/139 ... serieklubb
Jag tror jag nog Hockeyallsvenskan inte skulle passa honom. Han är lite för svag bakåt, vad jag minns då. Det var längesedan han var hos oss.
- SirDIFalot
Joel Lillbroända ?@JoeLills
Pratade som hastigast med Challe igår förövrigt, han sa att han letar efter en mer etablerad back. Räknar ej med Berglind i mer än 3 matcher
Pratade som hastigast med Challe igår förövrigt, han sa att han letar efter en mer etablerad back. Räknar ej med Berglind i mer än 3 matcher
Expert.
Om Berglind fortsätter att prestera såhär så känns det ganska korkat att leta efter någon ledig med gamla meriter.SirDIFalot skrev:Joel Lillbroända ?@JoeLills
- SirDIFalot
Vad menar du?elklingo skrev:Om Berglind fortsätter att prestera såhär så känns det ganska korkat att leta efter någon ledig med gamla meriter.SirDIFalot skrev:Joel Lillbroända ?@JoeLills
Expert.
Jo, men Brynäs kanske inte vill låna ut Berglind i mer än tre matcher.elklingo skrev:Om Berglind fortsätter att prestera såhär så känns det ganska korkat att leta efter någon ledig med gamla meriter.SirDIFalot skrev:Joel Lillbroända ?@JoeLills
- SkönaDjurgårn
Sv: Re: Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster
Skulle älska att ha honom i laget. En härförare som vi saknar. Tuff jävel!BOMBOM BOUCHARD skrev:Det vore något.SkönaDjurgårn skrev:Tollefsen är obv Djurgårdare och på väg hit! Välkommen Tofsen!Kungen skrev:Vad har detta med "Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget" att göra?ANTECKNINGSBLOCK skrev:Ole-K Tollefsen ?@OKT55
Må si jeg savner Djurgården i #ES
Expand Reply Retweet Favorite
Eller är din norska bättre än min?
Han är en Ossi liknade spelare.
Mer lik än Lassen.
Jag menar att det känns som ett vågat drag att satsa på någon som för det första inte lyckats få kontrakt så här långt in på säsongen, och som då också ska vara etablerad. Jag får BomBom-vibbar, att vi får någon som lever på gamla meriter - som kan klassas som "etablerad".SirDIFalot skrev:Vad menar du?elklingo skrev:Om Berglind fortsätter att prestera såhär så känns det ganska korkat att leta efter någon ledig med gamla meriter.SirDIFalot skrev:Joel Lillbroända ?@JoeLills
I Berglind (om han nu fortsätter spela såhär) har vi en billig och bra back med alla egenskaper vi söker? Förutsatt att nu Brynäs skulle vara villiga att släppa honom säsongen ut.
- SirDIFalot
Jo, men det står ju att han inte räknar med att få behålla Berglind mer än tre matcher. Det övriga resonemanget förstår jag mig inte riktigt på. "Etablerad" betyder ju nödvändigtvis inte "gamla meriter".elklingo skrev:Jag menar att det känns som ett vågat drag att satsa på någon som för det första inte lyckats få kontrakt så här långt in på säsongen, och som då också ska vara etablerad. Jag får BomBom-vibbar, att vi får någon som lever på gamla meriter - som kan klassas som "etablerad".SirDIFalot skrev:Vad menar du?elklingo skrev:Om Berglind fortsätter att prestera såhär så känns det ganska korkat att leta efter någon ledig med gamla meriter.SirDIFalot skrev:Joel Lillbroända ?@JoeLills
I Berglind (om han nu fortsätter spela såhär) har vi en billig och bra back med alla egenskaper vi söker? Förutsatt att nu Brynäs skulle vara villiga att släppa honom säsongen ut.
Expert.
Nej men jag får känslan att de som nu är "etablerade" och lediga såhär långt in på säsongen är avdankade. Jag kan såklart ha fel, låt oss hoppas det.SirDIFalot skrev:Jo, men det står ju att han inte räknar med att få behålla Berglind mer än tre matcher. Det övriga resonemanget förstår jag mig inte riktigt på. "Etablerad" betyder ju nödvändigtvis inte "gamla meriter".elklingo skrev:Jag menar att det känns som ett vågat drag att satsa på någon som för det första inte lyckats få kontrakt så här långt in på säsongen, och som då också ska vara etablerad. Jag får BomBom-vibbar, att vi får någon som lever på gamla meriter - som kan klassas som "etablerad".SirDIFalot skrev:Vad menar du?elklingo skrev:Om Berglind fortsätter att prestera såhär så känns det ganska korkat att leta efter någon ledig med gamla meriter.SirDIFalot skrev:Joel Lillbroända ?@JoeLills
Challe jobbar på att förlänga med Berglind, ja.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Nu när lockouten är slut lär ju brynäs kalla tillbaka Berglind! Lär iaf inte vara aktuellt med förlängning!
Varför tror du det? Brynäs har väl ingen lockout spelare??