DIFTV - frågor och önskemål
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: DIFTV - frågor och önskemål
Höj ljudnivån på klippen som läggs upp, tack!
Intervjun med Ölvestad helt ok, men Adam och presskonferensen måste upp! Trots att man har datorns ljud på 100% får man sitta med örat mot högtalarn för att höra vad de säger.
Tackar!!
Intervjun med Ölvestad helt ok, men Adam och presskonferensen måste upp! Trots att man har datorns ljud på 100% får man sitta med örat mot högtalarn för att höra vad de säger.
Tackar!!
- SirDIFalot
Det snackades något om ett klipp med Kalus. Blev det inte av?
Expert.
- Lakrisal
Det var från hans första träning. Ingen DIFTV med honom ikväll nej.SirDIFalot skrev:Det snackades något om ett klipp med Kalus. Blev det inte av?
- SirDIFalot
Ok, syftade på detta från igår.Lakrisal skrev:Det var från hans första träning. Ingen DIFTV med honom ikväll nej.SirDIFalot skrev:Det snackades något om ett klipp med Kalus. Blev det inte av?
Matilda Glas ?@matildaglas
Gjortdemina första intervjuer för @difhockeyse och DIF-TV i dag. Med Kalus och Ölvestad. Känns fint.
Expert.
- Daniel942
Ni måste lösa problemet med att ljudet endast kommer i vänster kanal. Det är pain att lyssna/kolla på intervjuerna med hörlurar.
Tims intervjuer var ju bra, vad är skillnaden?
DIF!
Sv: DIFTV - frågor och önskemål
Lite lustigt att ljudproblemen har funnits i flera år. Blir således svårt att skylla på minskade resurser även denna gång.
Senaste klippet med Victor Berglind har samma problem. Det är en kamera-inställning för när Bäcklin sedan kommer in är det ljud i left/right om än svagt i right.Daniel942 skrev:Ni måste lösa problemet med att ljudet endast kommer i vänster kanal. Det är pain att lyssna/kolla på intervjuerna med hörlurar.
Tips: Kolla ljudet innan ni filmar för dagen. Kör ett par frågor till nån i teamet och kolla klippet sedan i t ex bärbar (gissar att kameran spelar in på minneskort så det går fort). Se till att kolla inställningarna. När det väl funkar. Alternativet är att någon som verkligen kan kameran kommer och visar.

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz skrev:Senaste klippet med Victor Berglind har samma problem. Det är en kamera-inställning för när Bäcklin sedan kommer in är det ljud i left/right om än svagt i right.Daniel942 skrev:Ni måste lösa problemet med att ljudet endast kommer i vänster kanal. Det är pain att lyssna/kolla på intervjuerna med hörlurar.
Tips: Kolla ljudet innan ni filmar för dagen. Kör ett par frågor till nån i teamet och kolla klippet sedan i t ex bärbar (gissar att kameran spelar in på minneskort så det går fort). Se till att kolla inställningarna. När det väl funkar. Alternativet är att någon som verkligen kan kameran kommer och visar.
Det är faktiskt en inställning i redigeringen som jag är ovan med som gör så det blir vänsterställt ljud. Ska komma ihåg det i framtiden. Så kameran är det inget knas med.
/ Matilda Glas.
- SirDIFalot
Är det någon DIFTV på gång? Antar att ni gjorde lite extra många intervjuer idag men en sån här dag är det rätt nice om det ligger lite intervjuer eller publikbilder(video) på sajten om man kommer hem 1,5h efter slutsignalen.
Expert.
DIFTV - frågor och önskemål
@petersonjimmy: Har gjort mängder med DIFTV - och så vägrar datorn acceptera minneskortet. Det är ju så att man slår frivolter över ett stup pga eländet.SirDIFalot skrev:Är det någon DIFTV på gång? Antar att ni gjorde lite extra många intervjuer idag men en sån här dag är det rätt nice om det ligger lite intervjuer eller publikbilder(video) på sajten om man kommer hem 1,5h efter slutsignalen.
Kanske inte...
2014-04-07, vad hände?
Hallå!
Jag skulle vilja komma i kontakt med nån på DIF TV ang. lite grafikjobb. Kanalen behöver ett intro, eller iaf en liten bumper med nån snygg grafik, och en liten klatschig ljudnsutt, eller har jag fel?
//Tomas
Jag skulle vilja komma i kontakt med nån på DIF TV ang. lite grafikjobb. Kanalen behöver ett intro, eller iaf en liten bumper med nån snygg grafik, och en liten klatschig ljudnsutt, eller har jag fel?

//Tomas
Bra initiativ enligt migNismo skrev:Hallå!
//Tomas

-
En lite längre intervju med Kalus vore trevligt!
Maila jimmy.peterson@difhockey.seNismo skrev:Hallå!
//Tomas
It's easier to be an asshole to words than to people