Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Berglind... Ännu en valp i backlinjen. Spelare som "är bra i PP" i J20 brukar ha väldiga problem i samma spelform i seniorhockeyn.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Berglind är ett bra lån!
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Känns ju fortfarande som ett OK alternativ jämfört med alternativet att spela på 5 backar, varav Bohman är en...Mäklaren skrev:Berglind... Ännu en valp i backlinjen. Spelare som "är bra i PP" i J20 brukar ha väldiga problem i samma spelform i seniorhockeyn.
Ja förvisso. Hoppas att han kan göra hyfsat ifrån sig.-daniel- skrev:Känns ju fortfarande som ett OK alternativ jämfört med alternativet att spela på 5 backar, varav Bohman är en...Mäklaren skrev:Berglind... Ännu en valp i backlinjen. Spelare som "är bra i PP" i J20 brukar ha väldiga problem i samma spelform i seniorhockeyn.
Men det måste ju gå att låna/hyra/korttids-signa backar som passar oss bättre än ännu en valp. De egenskaper den här spelaren har är ju de som vi allra minst behöver, och han saknar de egenskaper vi allra mest behöver.-daniel- skrev:Känns ju fortfarande som ett OK alternativ jämfört med alternativet att spela på 5 backar, varav Bohman är en...Mäklaren skrev:Berglind... Ännu en valp i backlinjen. Spelare som "är bra i PP" i J20 brukar ha väldiga problem i samma spelform i seniorhockeyn.
På pappret blir det här tokunderkänt. Enda hoppet är att han är felaktigt dokumenterad men den chansen känns ju inte så stor.
Jämmer och elände
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- -daniel-
Har du konkreta förslag på andra tänkbara backar, eller..?sensei skrev:Men det måste ju gå att låna/hyra/korttids-signa backar som passar oss bättre än ännu en valp. De egenskaper den här spelaren har är ju de som vi allra minst behöver, och han saknar de egenskaper vi allra mest behöver.-daniel- skrev:Känns ju fortfarande som ett OK alternativ jämfört med alternativet att spela på 5 backar, varav Bohman är en...Mäklaren skrev:Berglind... Ännu en valp i backlinjen. Spelare som "är bra i PP" i J20 brukar ha väldiga problem i samma spelform i seniorhockeyn.
På pappret blir det här tokunderkänt. Enda hoppet är att han är felaktigt dokumenterad men den chansen känns ju inte så stor.
Jämmer och elände
Märks att Challe och Bäcklins kontakter ligger bakom lånen senaste tiden.
Säger Bäcklin att han har koll på Berglind från Brynästiden får vi hoppas att det stämmer.
Säger Bäcklin att han har koll på Berglind från Brynästiden får vi hoppas att det stämmer.
Finns det någon som helst chans att vi kan få tillbaka Murray?
Det verkar ju inte bli något spel på andra sidan.
- -daniel-
Jasså, vart har du läst det?Mäklaren skrev:Finns det någon som helst chans att vi kan få tillbaka Murray?
Inget konkret någonstans, men den allmänna känslan som man får är väl att säsongen måste starta snart om det ska bli något ö h t...-daniel- skrev:Jasså, vart har du läst det?Mäklaren skrev:Finns det någon som helst chans att vi kan få tillbaka Murray?
Han har säkert koll i den bemärkelsen att han vet vad han vill ha och kan få det. Men själv litar jag inte på Bäcklin. Jag vet inte vad han står för eller vad han vill, eller ens hur han vill göra det.wolsey100 skrev:Märks att Challe och Bäcklins kontakter ligger bakom lånen senaste tiden.
Det är någon i lagledningen som har en en faiblesse för mindre pet-spelare, vem det är låter jag vara osagt.
Problemet är att jag ser det som ganska osannolikt att vi kan åka runt och poke-checka oss upp i elitserien med den typen av spelare som DIF nu så envist föredrar.
- -daniel-
Läs min fråga ovan. Du tycks ju ha förslag på anda mer gångbara spelare, så vilka tänker du på?sensei skrev:Han har säkert koll i den bemärkelsen att han vet vad han vill ha och kan få det. Men själv litar jag inte på Bäcklin. Jag vet inte vad han står för eller vad han vill, eller ens hur han vill göra det.wolsey100 skrev:Märks att Challe och Bäcklins kontakter ligger bakom lånen senaste tiden.
Det är någon i lagledningen som har en en faiblesse för mindre pet-spelare, vem det är låter jag vara osagt.
Problemet är att jag ser det som ganska osannolikt att vi kan åka runt och poke-checka oss upp i elitserien med den typen av spelare som DIF nu så envist föredrar.
Du verkar tro man kan trolla med knäna. Dels för att hitta en tänkbar spelare som kan spela på korttidskontrakt, sen att man skall kunna hitta någon som passar in i vår snäva budget (som redan är i stort sett förbrukad). Dessutom har vi inga icke-EU platser lediga vilket antagligen också försvårar ekvationen.
Om det finns spelskickliga backar till förfogande så borde det logiskt sett även finnas Printz-profiler på marknaden.-daniel- skrev:Läs min fråga ovan. Du tycks ju ha förslag på anda mer gångbara spelare, så vilka tänker du på?sensei skrev:Han har säkert koll i den bemärkelsen att han vet vad han vill ha och kan få det. Men själv litar jag inte på Bäcklin. Jag vet inte vad han står för eller vad han vill, eller ens hur han vill göra det.wolsey100 skrev:Märks att Challe och Bäcklins kontakter ligger bakom lånen senaste tiden.
Du verkar tro man kan trolla med knäna. Dels för att hitta en tänkbar spelare som kan spela på korttidskontrakt, sen att man skall kunna hitta någon som passar in i vår snäva budget (som redan är i stort sett förbrukad). Dessutom har vi inga icke-EU platser lediga vilket antagligen också försvårar ekvationen.
Men det är helt omöjligt för mig att namnge spelare. Jag har ingen kontakt med någon agent (min coach-status till trots!), de ringer inte till mig och berättar om tillgänglighet, möjligheter, missnöje i nuvarande position osv osv.
Jag kan bara säga vad jag på en mycket högre abstraktionsnivå vill se som åskådare och vad jag tror behövs för att vi skall ha en chans att gå upp igen.
- SirDIFalot
Jag tror inte ens alla håller med dig om att vi behöver en Printz-typ mer än en spelskicklig back. Och ska man sy ihop ett lån som egentligen inte kostar klubben någonting alls på några dagar så är det svårt att vara kräsen med vilken spelartyp. Jag föredrar en PP-back och ser det positivt att vi får scouta en spelare på nära håll som har kontrakt som går ut efter säsongen.
Expert.
- -daniel-
Tror helt enkelt inte det finns så mycket att tillgå på marknaden just nu, möjligtvis lättar det upp om vi får ett besked om lockouten.