Västerås SK - Djurgårdens IF 28/12 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Västerås SK - Djurgårdens IF 28/12 2012

Inlägg av -daniel- »

Personligen tyckte jag Hank gjorde en av sina bästa matcher i DIF-dressen för den här sejouren.

Han är en tämligen begränsad spelare, dock, men han är jävligt irriterande för motståndarna. En sådan vi verkligen saknar i dagens DIF. Han kunde dock med sin fysik ta ett steg till och vara precis lika jobbig som han var i Mora-dressen förra säsongen...han har fortfarande lite till att ge för att komma upp i samma klass.

Tim gjorde en av sina absolut bästa insatser den här säsongen. Fortfarande är det dock 1 av 5 matcher (på ett ungefär) han ser lika intressant ut. Kan för mitt liv inte begripa hur vissa kan hålla honom så högt i hierarkin. Ofattbart.
Användarvisningsbild
Roppan

Inlägg av Roppan »

Tycker Hank får oförtjänt mycket skit. Han gör vad han ska, åtminstone har han gjort det under senare hälften av säsongens matcher hittills. I samband med att laget lyft sig tycker jag även att Hank gjort det. I början såg han blyg ut, han var inte jobbig att möta, han tacklades inte, man såg inte det illagrinande "Hank-facet" i varje närkamp, och han var inte sådär tung och jobbig framför mål som han ska vara. Nu är han jobbig att möta. Han kan dock bli RIKTIGT jobbig att möta, det har han i sig. Fortsätt jobba Hank!

Stelopererade handleder har han alltid haft, men det är inte pga sina handleder han spelar för oss. Och supersnabb är han inte heller, men det är man inte när man väger 97kg på 183cm.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Roppan skrev:Tycker Hank får oförtjänt mycket skit. Han gör vad han ska, åtminstone har han gjort det under senare hälften av säsongens matcher hittills. I samband med att laget lyft sig tycker jag även att Hank gjort det. I början såg han blyg ut, han var inte jobbig att möta, han tacklades inte, man såg inte det illagrinande "Hank-facet" i varje närkamp, och han var inte sådär tung och jobbig framför mål som han ska vara. Nu är han jobbig att möta. Han kan dock bli RIKTIGT jobbig att möta, det har han i sig. Fortsätt jobba Hank!

Stelopererade handleder har han alltid haft, men det är inte pga sina handleder han spelar för oss. Och supersnabb är han inte heller, men det är man inte när man väger 97kg på 183cm.
Håller med dig. Västeråsarna blev uppenbart irriterade på honom flera gånger sist och det är det som är hans jobb. Inte hämta puck i fart eller göra mål. Sedan vore det ju givetvis bra om han förbättrade dessa delar av spelet också.
Expert.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

,
Senast redigerad av Mäklaren den 2012-12-30 10:55:14, redigerad totalt 1 gånger.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Tycker helt enkelt att Hank är alldeles för totalusel i spelet för att ursäktas med att hans roll endast är att vara jobbig för motståndarna.

Fimpen däremot är både en riktigt jobbig spelare att möta samtidigt som han har bra spelsinne och är riktigt bra på att täcka puck.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Rix

Inlägg av Rix »

Mäklaren skrev:Tycker helt enkelt att Hank är alldeles för totalusel i spelet för att ursäktas med att hans roll endast är att vara jobbig för motståndarna.

Fimpen däremot är både en riktigt jobbig spelare att möta samtidigt som han har bra spelsinne och är riktigt bra på att täcka puck.
Måste säga att jag håller med, nu har vi dessutom låtit Hank ta teckningar i den linan och även där är Fimpen bättre än Hank.

Men så länge Fimpen är borta får vi lira Hank.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Ett VIK-fan skriver om hur det kändes att bli utsjungd på hemmaplan.
Sedan viasat, hahahahahaha vilket jävla skämt när det handlar om ljud upptagningen i hallen! Snacka om försöka vinkla fördelen åt zoo-fansen på norra, Jag har öron för ljud och var mikrofonernas placering, och man hör tydligt hur mickarna riktade. Man hör på ljudet hur avstånden skiljer sig , samt så hörde jag vid ett flertal tillfällen hur ljudupptagning från VIK fansen slogs på någon sekund, för att sedan återigen stängas av. Hahahaha vilket skämt, bevisar ju vad en del ur viasats arbetslag bakom kulisserna har för favorit lag.
DIF!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Daniel942 skrev:Ett VIK-fan skriver om hur det kändes att bli utsjungd på hemmaplan.
Sedan viasat, hahahahahaha vilket jävla skämt när det handlar om ljud upptagningen i hallen! Snacka om försöka vinkla fördelen åt zoo-fansen på norra, Jag har öron för ljud och var mikrofonernas placering, och man hör tydligt hur mickarna riktade. Man hör på ljudet hur avstånden skiljer sig , samt så hörde jag vid ett flertal tillfällen hur ljudupptagning från VIK fansen slogs på någon sekund, för att sedan återigen stängas av. Hahahaha vilket skämt, bevisar ju vad en del ur viasats arbetslag bakom kulisserna har för favorit lag.
Tror vederbörande slagit sitt arma huvud i golv, sten, stålbalkar etc etc under årens lopp. Det förklarar den mycket tydliga dumhet som råder inuti huvudet på personen.

Jag har för mig att den första skalle-smällen inträffade redan på BB. Sedan har det smällt regelbundet. Personen känns lätt igen då den alltid bär hjälm på offentliga platser:

Person med hjälm Bild
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Staten

Inlägg av Staten »

Gulligt hur en som inte ens var på plats ska börja diskutera ljudnivån i hallen.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Manijock skrev:
Mäklaren skrev:
Manijock skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Caveman skrev:Jag e skeptisk......
Ölvestad ska det va annars får det va. Värlsdklass på Chet.
Linkan är ett nonchalant ego, Timmy är inte alls bra, så osäker & vek. Sedan så måste vissa ta av sina skygglappar när det gäller Tim, han gör inte briljantar saker hela tiden, som när han snurrar i sarghörnorna, eller tappar puck vid dom olika linjerna detta hade alla sett om dom bara tittat med öppnade ögon. Han var inte alls sämst idag, men han höjde sig inte heller över mängden, det räcker liksom inte med att vända/vrida/start/stopp på en LITEN yta.
Vilket skitsnack. Tim tappade inte puck mer än högst en gång. Jämför med övriga spelare. vem gjorde färre misstag bland forwards.

Den här nedvärderingen av Tim blir bara löjligare med tiden.

Att exempelvis Åberg missar sin gubbe vid kvitteringen går de flesta obemärkt förbi.

Ett tips, se om matchen och följ Tim så kommer du också märka att han i stort sett alltid gör bra saker med pucken. Hade han bara sluppit dras med Hank och andra ofarliga spelare hade han haft dubbelt så många poäng nu.

Aja, den här diskussionen är väl rätt meningslös. Kan bara inte förstå hur så många kan klanka ned på en av våra bästa spelare.

Honken, Ölve, Hank, Ljungh, Linkan, Hari, Kalus mfl gömmer sig betydligt längre stunder i matcherna.
Tämligen övertygad om att många känner ett så grovt Bajenhat även på denna nivå att allt Tim rör vid blir skit. Lite sandlåda men när vissa så grovt missar det han gör gång efter annan för att sen hitta på ett pucktapp som inte ägt rum så börjar man undra. Skulle man räkna så garanterar jag att Eriksson är en av de som tappar pucken MINST av alla.

Aja som sagt, hade exempelvis Ölvestad få tokryck och göra Tims jobb, göra det Tim gör match efter match, det vill säga få fast anfallen, så hade han klassats som Allsvenskans absoluta toppspelare. När Tim gör samma, är han en medioker idiot! Tim dribblar upp tre spelare, vänder bort en fjärde och serverar Ölvestad öppen kasse. Jimmie missar öppet mål och en del skriker "VAFAN TIM KAN ALDRIG BLI MÅL MED DIG PÅ ISEN"! Skrämmande, tur att det inte är majoritet :lol:
Håller med dig, men tycker inte att det är Jimmie som ska få skiten. Tim och Honken kompletterar varandra mycket bra. Honken med sin räckvidd och Tim med speeden, tekniken och kreativiteten. Hade de haft en annan spelare än Hank bredvid sig, så tror jag på betydligt fler poäng både för Tim och Micke.
Är inte meningen att ge Jimmie skit. Tog bara det grövsta exemplet jag kunde komma på! Ölvestad är lite helgonförklarad, med rätta, men det gör honom också till ett fantastiskt bra exempel...
Vem fan är det som är helgonförklarad? Kärleken som en del visar till den mediokra spelaren Tim är något man borde ställa en diagnos på, den liknar den ovillkorliga kärleken man endast kan ha till sin Mor.

Men ni skriver det själva, Tim snurrar upp tre spelare, det är det enda NI ser, sedan spelar det ingen roll om han tappar puck eller spelar menlöst/svagt i defensiven, eller när han ändrar riktning en meter innan blå så det blir offside för ni har sett att han briljerade när han dribblade av tre spelare. Men om en yngre spelare gör samma sak, en spelare som ni inte alls har samma kärlek till då ska han sågas/hånas..

Så det är inte så konstigt att det finns folk på detta forum måste påpeka/göra Er uppmärksamma på att er "älskling" inte alls briljerade som ni VILLE/hoppades på att han skulle göra. Hade det inte vart ett sånt jävla gullande med Tim så hade nog inte så många nämnt honom efter matcherna.

(Jag tror att ALLA såg hur Åberg missade i markeringen & vilket dåligt jobb Honken gjorde på Berglund).

Själv så tyckte jag att Tim gjorde en bra match hemma mot Mif, hade han gjort mål så hade det varit än bättre.)

(Jag som innan denna match hållt mig borta från Tim-diskussionen, sedan så drog ni in mig igen.)

Jag håller på DIF,

God Fortsättning....
Manijock

Inlägg av Manijock »

Caveman skrev:
Vem fan är det som är helgonförklarad? Kärleken som en del visar till den mediokra spelaren Tim är något man borde ställa en diagnos på, den liknar den ovillkorliga kärleken man endast kan ha till sin Mor.

Men ni skriver det själva, Tim snurrar upp tre spelare, det är det enda NI ser, sedan spelar det ingen roll om han tappar puck eller spelar menlöst/svagt i defensiven, eller när han ändrar riktning en meter innan blå så det blir offside för ni har sett att han briljerade när han dribblade av tre spelare. Men om en yngre spelare gör samma sak, en spelare som ni inte alls har samma kärlek till då ska han sågas/hånas..

Så det är inte så konstigt att det finns folk på detta forum måste påpeka/göra Er uppmärksamma på att er "älskling" inte alls briljerade som ni VILLE/hoppades på att han skulle göra. Hade det inte vart ett sånt jävla gullande med Tim så hade nog inte så många nämnt honom efter matcherna.

(Jag tror att ALLA såg hur Åberg missade i markeringen & vilket dåligt jobb Honken gjorde på Berglund).

Själv så tyckte jag att Tim gjorde en bra match hemma mot Mif, hade han gjort mål så hade det varit än bättre.)

(Jag som innan denna match hållt mig borta från Tim-diskussionen, sedan så drog ni in mig igen.)

Jag håller på DIF,

God Fortsättning....
Du har fel....

Jag håller på DIF,

God fortsättning
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Haha, Never ending story

Sanningen om Tim ligger väl precis som mycket annat här i livet nånstans mitt i mellan.
Man ser det man vill se helt enkelt.
Klart är att han platsar i dagens DIF (de gör de flesta som försöker, å andra sidan).
Men givetvis är det ingen slump att Tim sedan ungdomsåren i ssk och bajen huserat i 3:e & 4:e linan i de lag han representerat.

På plussidan finns Tims kvickhet på små ytor, ett hyfsat spelsinne och bra teknik.
Men han är också otroligt naiv för sin ålder vad det gäller viktiga prioriteringar i spelet, dumpa puck eller dribbla på blå osv.
Är du sedan bara drygt 1,70 hög över havet & väger som en flicka så krävs det en väldigt stark tjurskallighet och offervilja som kompensation för den bristande fysiken.
Tim flyttar du på med en kraftig harkling.

Slutsummering, Tim är som klippt & skuren för ett DIF som transformerats om till ett mittenlag i HA.

Önskar er alla "Ett lite bättre" 2013!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
JohanPez

Västerås SK - Djurgårdens IF 28/12 2012

Inlägg av JohanPez »

Till dig/er som gjort den blå flaggan som jag inte har någon bra bild på: Fan vad snygg!

Bild
Senast redigerad av JohanPez den 2012-12-31 18:52:59, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Lee Harvey Oswald skrev:Haha, Never ending story

Sanningen om Tim ligger väl precis som mycket annat här i livet nånstans mitt i mellan.
Man ser det man vill se helt enkelt.
Klart är att han platsar i dagens DIF (de gör de flesta som försöker, å andra sidan).
Men givetvis är det ingen slump att Tim sedan ungdomsåren i ssk och bajen huserat i 3:e & 4:e linan i de lag han representerat.

På plussidan finns Tims kvickhet på små ytor, ett hyfsat spelsinne och bra teknik.
Men han är också otroligt naiv för sin ålder vad det gäller viktiga prioriteringar i spelet, dumpa puck eller dribbla på blå osv.
Är du sedan bara drygt 1,70 hög över havet & väger som en flicka så krävs det en väldigt stark tjurskallighet och offervilja som kompensation för den bristande fysiken.
Tim flyttar du på med en kraftig harkling.

Slutsummering, Tim är som klippt & skuren för ett DIF som transformerats om till ett mittenlag i HA.

Önskar er alla "Ett lite bättre" 2013!
Problemet är att det finns ett flertal forwards som ska bytas ut innan Tim. Det är där diskussionen blir löjlig.

Jag skulle i samma anda kunna påstå att Erik G måste bänkas för sina återkommande indianare.
Han håller inte ifall vi ska etablera oss i Elitserien.
Då tycker jag man går runt problemet att vi har betydligt sämre backar som i logikens rätta namn borde bänkas innan.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

JohanPez skrev:Till dig/er som gjort den blå flaggan som jag inte har någon bra bild på: Fan vad snygg!

Bild
Är DFGs flagga med deras "vapen", väldigt snygg.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Skriv svar