Nej däremot hoppas jag att hans barn inte såg hur han sökte slagsmål för att sedan bli slagen i ansiktet av Mårtensson. Man får även hoppas att hans ungar inte kan läsa läppar...sensei skrev:Ganska stökig match för mig, jag hängde inte med i några linjer då formationerna var annorlunda varenda byte. Blev förvirrad.
Tyckte vik var det bättre laget och större på isen vilket naturligtvis är väldigt illavarslande inför ev. kvalspel.
Vi slutade spela fysiskt spel i 3:e i samband med att laget viker ner sig men Chet lyckas ändå rädda 2p.
Kommer Linkan twittra "tränarna tar ut straffskyttarna" nu med, eller görs det bara vid förlust om han inte är uttagen?
Västerås SK - Djurgårdens IF 28/12 2012
Född till sportchef.
Re: Västerås SK - Djurgårdens IF 28/12 2012
Många som bara åker och glider så nja tycker det finns väldigt många tattare i laget som underpresterar kopiöst mycket. Nej men vad han gjort på matcherna innan kan man ju undraKentta skrev:Bremberg har gjort 5 poäng på de fyra senaste matcherna. Det är väl inte direkt läge att klanka ner på honom nu? Efter en väldigt dålig höst har han äntligen vaknat till liv. I övrigt så känns det jävligt dumt att kalla någon i laget för tattare, när vi har tagit poäng i 10 av de 12 senaste matcherna.Morwin skrev: Haha tim har ju varit en av våra bästa spelare senaste 20 matcherna, du kanske bör kolla på bremberg och resten av alla som åker runt som tattare och inte tillför något. Att säga att han är osynlig är ju bara ett hån mot honom, speciellt när han gör mer än någon annan i laget
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Är möjligtvis du en av de härliga gubbarna på Hovets läktare som sitter och skriker om våra egna spelare?Morwin skrev:Många som bara åker och glider så nja tycker det finns väldigt många tattare i laget som underpresterar kopiöst mycket. Nej men vad han gjort på matcherna innan kan man ju undraKentta skrev:Bremberg har gjort 5 poäng på de fyra senaste matcherna. Det är väl inte direkt läge att klanka ner på honom nu? Efter en väldigt dålig höst har han äntligen vaknat till liv. I övrigt så känns det jävligt dumt att kalla någon i laget för tattare, när vi har tagit poäng i 10 av de 12 senaste matcherna.Morwin skrev: Haha tim har ju varit en av våra bästa spelare senaste 20 matcherna, du kanske bör kolla på bremberg och resten av alla som åker runt som tattare och inte tillför något. Att säga att han är osynlig är ju bara ett hån mot honom, speciellt när han gör mer än någon annan i laget

- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Vilket skitsnack. Tim tappade inte puck mer än högst en gång. Jämför med övriga spelare. Vem gjorde färre misstag bland forwards?Caveman skrev:Jag e skeptisk......
Ölvestad ska det va annars får det va. Värlsdklass på Chet.
Linkan är ett nonchalant ego, Timmy är inte alls bra, så osäker & vek. Sedan så måste vissa ta av sina skygglappar när det gäller Tim, han gör inte briljantar saker hela tiden, som när han snurrar i sarghörnorna, eller tappar puck vid dom olika linjerna detta hade alla sett om dom bara tittat med öppnade ögon. Han var inte alls sämst idag, men han höjde sig inte heller över mängden, det räcker liksom inte med att vända/vrida/start/stopp på en LITEN yta.
Den här nedvärderingen av Tim blir bara löjligare med tiden.
Att exempelvis Åberg missar sin gubbe vid kvitteringen går de flesta obemärkt förbi.
Ett tips, se om matchen och följ Tim så kommer du också märka att han i stort sett alltid gör bra saker med pucken. Hade han bara sluppit dras med Hank och andra ofarliga spelare hade han haft dubbelt så många poäng nu.
Aja, den här diskussionen är väl rätt meningslös. Kan bara inte förstå hur så många kan klanka ned på en av våra bästa spelare.
Honken, Ölve, Hank, Ljungh, Linkan, Hari, Kalus mfl gömmer sig betydligt längre stunder i matcherna.
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2012-12-29 15:17:59, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
La märke till samma sak. Hank står i 9 fall av 10 STILLA när han tar emot puckarna. Han kommer ingenstans. Det han lyckades med något bättre än tidigare matcher var checkingen. Lyckades faktiskt tackla fast några spelare denna match.Manijock skrev:Nemen nu är du snudd på galen. Hanks bästa? Nog för att hans insatser snudd på alltid varit dåliga, men idag var han ju brutalt kass. Han står ju still hela tiden! Blir galen på karln, är det något med den där tröjan nr 17 som säger "Stå still och så fort du får sällskap på din lilla yta, fall till isen". Ligger ruskigt nära bänken när Sörensen är tillbaka!SirDIFalot skrev:Ölvestads insats idag ska inte falls bort i glömska. Inte heller Hanks som förmodligen gör sin bästa match i år.
Holm som vanligt väldigt stabil.
Caveman: Det samma gäller dig när du snackar Ölvestad. Lika enformigt det! Tim var suverän idag och den här skrönan om att han bara vrider och vänder i hörnen är kvalificerat BS. Är fler än jag, Bouchard och Mäklaren som sett detta vid det här laget. Väntar bara på dig och SirDIFalot nu
Högst medioker och meningslös spelare.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Det glöms ju helt bort vilka formationer som matchas mot vilka. Lite svårt att synas och lyckas med allt mot motståndarens topplinor med berglunds osv.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Chet Pickard var ju ett rent lotteri inför säsongen, men snacka om att vi kammade hem miljonvinsten. Fy fan vad han räddar oss idag.
Det jag kan sträcka mig till är att Hank möjligtvis har ett godkänt handledsskott. Sedan är det stopp. Han måste vara den absolut mest meningslösa spelaren som vi har haft efter Mattias Carlsson. Ingen fart, noll spelsinne, noll teknik, dålig tajming i allt han gör.
Och nej, jag tycker heller inte att han bidrar särskilt mycket i det fysiska spelet.
Och nej, jag tycker heller inte att han bidrar särskilt mycket i det fysiska spelet.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Riktigt så svart och vitt tycker jag inte det är men jag förstår din poäng. Även om Hank verkar vara en superskön snubbe off the ice så skulle jag nog inte gråta floder om han inte följer med oss upp i Elitserien (avdelning hybris).Mäklaren skrev:Det jag kan sträcka mig till är att Hank möjligtvis har ett godkänt handledsskott. Sedan är det stopp. Han måste vara den absolut mest meningslösa spelaren som vi har haft efter Mattias Carlsson. Ingen fart, noll spelsinne, noll teknik, dålig tajming i allt han gör.
Tämligen övertygad om att många känner ett så grovt Bajenhat även på denna nivå att allt Tim rör vid blir skit. Lite sandlåda men när vissa så grovt missar det han gör gång efter annan för att sen hitta på ett pucktapp som inte ägt rum så börjar man undra. Skulle man räkna så garanterar jag att Eriksson är en av de som tappar pucken MINST av alla.BOMBOM BOUCHARD skrev:Vilket skitsnack. Tim tappade inte puck mer än högst en gång. Jämför med övriga spelare. vem gjorde färre misstag bland forwards.Caveman skrev:Jag e skeptisk......
Linkan är ett nonchalant ego, Timmy är inte alls bra, så osäker & vek. Sedan så måste vissa ta av sina skygglappar när det gäller Tim, han gör inte briljantar saker hela tiden, som när han snurrar i sarghörnorna, eller tappar puck vid dom olika linjerna detta hade alla sett om dom bara tittat med öppnade ögon. Han var inte alls sämst idag, men han höjde sig inte heller över mängden, det räcker liksom inte med att vända/vrida/start/stopp på en LITEN yta.
Att exempelvis Åberg missar sin gubbe vid kvitteringen går de flesta obemärkt förbi.
Ett tips, se om matchen och följ Tim så kommer du också märka att han i stort sett alltid gör bra saker med pucken. Hade han bara sluppit dras med Hank och andra ofarliga spelare hade han haft dubbelt så många poäng nu.
Aja, den här diskussionen är väl rätt meningslös. Kan bara inte förstå hur så många kan klanka ned på en av våra bästa spelare.
Honken, Ölve, Hank, Ljungh, Linkan, Hari, Kalus mfl gömmer sig betydligt längre stunder i matcherna.
Aja som sagt, hade exempelvis Ölvestad få tokryck och göra Tims jobb, göra det Tim gör match efter match, det vill säga få fast anfallen, så hade han klassats som Allsvenskans absoluta toppspelare. När Tim gör samma, är han en medioker idiot! Tim dribblar upp tre spelare, vänder bort en fjärde och serverar Ölvestad öppen kasse. Jimmie missar öppet mål och en del skriker "VAFAN TIM KAN ALDRIG BLI MÅL MED DIG PÅ ISEN"! Skrämmande, tur att det inte är majoritet

Håller med dig, men tycker inte att det är Jimmie som ska få skiten. Tim och Honken kompletterar varandra mycket bra. Honken med sin räckvidd och Tim med speeden, tekniken och kreativiteten. Hade de haft en annan spelare än Hank bredvid sig, så tror jag på betydligt fler poäng både för Tim och Micke. Spela Wennberg med dem när han kommer tillbakaManijock skrev:Tämligen övertygad om att många känner ett så grovt Bajenhat även på denna nivå att allt Tim rör vid blir skit. Lite sandlåda men när vissa så grovt missar det han gör gång efter annan för att sen hitta på ett pucktapp som inte ägt rum så börjar man undra. Skulle man räkna så garanterar jag att Eriksson är en av de som tappar pucken MINST av alla.BOMBOM BOUCHARD skrev:Vilket skitsnack. Tim tappade inte puck mer än högst en gång. Jämför med övriga spelare. vem gjorde färre misstag bland forwards.Caveman skrev:Jag e skeptisk......
Aja som sagt, hade exempelvis Ölvestad få tokryck och göra Tims jobb, göra det Tim gör match efter match, det vill säga få fast anfallen, så hade han klassats som Allsvenskans absoluta toppspelare. När Tim gör samma, är han en medioker idiot! Tim dribblar upp tre spelare, vänder bort en fjärde och serverar Ölvestad öppen kasse. Jimmie missar öppet mål och en del skriker "VAFAN TIM KAN ALDRIG BLI MÅL MED DIG PÅ ISEN"! Skrämmande, tur att det inte är majoritet
Skulle vilja se följande uppställning när vi har fullständigt lag:
Linkan-Johner-Kalus
Ölvestad-Otto-Åberg
Tim-Honken-Wennberg
Fimpen-Ljungh-Sörensen
Gustafsson-Timmy
Holm-Lidström
Granath-Lennhammer
Senast redigerad av Mäklaren den 2012-12-29 13:19:59, redigerad totalt 1 gånger.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Är inte meningen att ge Jimmie skit. Tog bara det grövsta exemplet jag kunde komma på! Ölvestad är lite helgonförklarad, med rätta, men det gör honom också till ett fantastiskt bra exempel...Mäklaren skrev:Håller med dig, men tycker inte att det är Jimmie som ska få skiten. Tim och Honken kompletterar varandra mycket bra. Honken med sin räckvidd och Tim med speeden, tekniken och kreativiteten. Hade de haft en annan spelare än Hank bredvid sig, så tror jag på betydligt fler poäng både för Tim och Micke.Manijock skrev:Tämligen övertygad om att många känner ett så grovt Bajenhat även på denna nivå att allt Tim rör vid blir skit. Lite sandlåda men när vissa så grovt missar det han gör gång efter annan för att sen hitta på ett pucktapp som inte ägt rum så börjar man undra. Skulle man räkna så garanterar jag att Eriksson är en av de som tappar pucken MINST av alla.BOMBOM BOUCHARD skrev:Vilket skitsnack. Tim tappade inte puck mer än högst en gång. Jämför med övriga spelare. vem gjorde färre misstag bland forwards.Caveman skrev:Jag e skeptisk......
Salas skrev:
Nej, det är bara att tacka alla Djurgårdare som var på plats idag. Vilken fullkomlig förnedring det blev på läktaren, och om vi har hört dom svartgula skABBråttorna hävda sig förr, så slipper vi väl det i framtiden. Idag sattes dom på plats, och det rejält. Det är kul med Djurgården, även för bönder. Att få uppleva stämning i en arena är en upplevelse som fler än vi själva vill ta del av.
ja vi fick till riktigt bra tryck, det var härligt att princip alla var med och sjöng. Är väldigt nöjd, och glad att det blev seger också, efter straffar och med en portion tur visserligen, men ändå. Helt annan stämning på bussen hem än första matchen mot VIK, om man säger så...
Vad är det som får dig att inte plocka med Arnesson bland backarna? Tycker han gjort det helt OK i höst jämfört med många andraMäklaren skrev:
Skulle vilja se följande uppställning när vi har fullständigt lag:
Linkan-Johner-Kalus
Ölvestad-Otto-Åberg
Tim-Honken-Wennberg
Fimpen-Ljungh-Sörensen
Gustafsson-Timmy
Holm-Lidström
Granath-Lennhammer
Senast redigerad av Bamsefar den 2012-12-29 21:34:48, redigerad totalt 1 gånger.
Arnesson och Holm är våra i särklass bästa man mot man backar. I helheten är Erik bäst med Holm och sedan Arnesson tätt efter. De ska spela mycket när vi har fullt lag.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...