Västerås SK - Djurgårdens IF 28/12 2012
Re: Västerås SK - Djurgårdens IF 28/12 2012
Vet inte om detta är bra eller dåligt men magkänslan säger att vi vinner ikväll.
VIK har kanske sin viktigaste spelare borta och det borde betyda massor offensivt.
Hänger att vi spelar smart i egen zon och sätter våra chanser.
En sak är säker, från denna match måste vi ha med oss minst 2 pinnar.
VIK har kanske sin viktigaste spelare borta och det borde betyda massor offensivt.
Hänger att vi spelar smart i egen zon och sätter våra chanser.
En sak är säker, från denna match måste vi ha med oss minst 2 pinnar.
Jag vill gärna se allt det där. Men jag ser nog ändå mest fram emot att se råttlunda invaderas av Djurgårdare. Hoppas laget har samma driv idag som supportrarna, då blir det tre enkla poäng och total förnedring av bönderna.
Jag tror dock på en tuff och målsnål kamp med en hysterisk inledning av VIK. Men vi reder ut det på något sätt och kliver av isen med en 2-1 seger.
Isens kung blir Linkan som med två nya pinnar och sin pånyttfödda finess briljerar mitt i hetluften.
Jag tror dock på en tuff och målsnål kamp med en hysterisk inledning av VIK. Men vi reder ut det på något sätt och kliver av isen med en 2-1 seger.
Isens kung blir Linkan som med två nya pinnar och sin pånyttfödda finess briljerar mitt i hetluften.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Ölvestad-Ottosson-Åberg
Kalus-Johner-Linkan
Ljungh-Honken-Tim E
Hank-Kalin-Hari
Granath-Timmy
Gustafsson-Lennhammer
Lidström-Holm
Bohman
Lennhammer petar Bohman och Kalin ersätter Söder.
Kalus-Johner-Linkan
Ljungh-Honken-Tim E
Hank-Kalin-Hari
Granath-Timmy
Gustafsson-Lennhammer
Lidström-Holm
Bohman
Lennhammer petar Bohman och Kalin ersätter Söder.
Expert.
Förstår mig inte inte på hur dom skriver på swehockey, står Adam eller Chet?
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Det namnet som blir rätt är väl det som ska starta.Kentta skrev:Förstår mig inte inte på hur dom skriver på swehockey, står Adam eller Chet?
Expert.
3, 4:e formationerna känns inte superheta direkt.
Ljungh-Honken-Tim E
Hank-Kalin-Hari
Vore det inte bättre med nått i stil med
3. Hank-Honken - Hari med hög rotation och en utpräglad 4:e formation med Tim, Kalin och Ljungh?
Ljungh-Honken-Tim E
Hank-Kalin-Hari
Vore det inte bättre med nått i stil med
3. Hank-Honken - Hari med hög rotation och en utpräglad 4:e formation med Tim, Kalin och Ljungh?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Ska jag tolka detta som att du tycker att Hari är bättre än Tim eller vill du ha två jämnare kedjor?sensei skrev:
Min tanke var att få en bättre 3:e formation på bekostnad av 4:e. Hari/Tim är väl jämt skägg i min bok och det kändes som en intressant variant då vi har sett Tim-Hank-Honk så mycket.crike skrev:Ska jag tolka detta som att du tycker att Hari är bättre än Tim eller vill du ha två jämnare kedjor?sensei skrev:
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Låter bra!minalman skrev:Att komma fyra, ha fördel av placeringspoäng och få upp farten under den intensiva playoffserien och bara mangla i KS. Jag längtar till i mars!BOMBOM BOUCHARD skrev:Ok, som sagt. Har inte följt AS särskilt noga tidigare.minalman skrev:Är det inte 3-2-1-0? Spelar roll....-daniel- skrev:Så fungerar det inte alls. Alla lag i förkvalserien spelar väl mot varandra 2 gånger, en hemma och en borta.BOMBOM BOUCHARD skrev:
Visst har lag 4-5 hemmafördel i en ev tredje avgörande match i playoff?
(Kan inte säga att jag följt AS särskilt hårt senaste åren)
De fyra lagen från HockeyAllsvenskan får med sig placeringspoäng till Förkvalserien
enligt följande: Lag 4 får 4 placeringspoäng, lag 5 får 3 placeringspoäng, lag 6 får 2 placeringspoäng och lag 7 får 1 placeringspoäng
Så var det förra säsongen och inte läst om några förändringar. Det är alltså väldigt viktigt att komma 4 istället för 7.
Edit: Kollade på Swehockeys bestämmelser. 4-3-2-1 är det riktiga. Sex matchomgångar mellan 5/3 och 13/3!
Då vill jag samtidigt påpeka att våra chanser att nå kvalserien ökar något. Tror ett direkt playoff skulle varit alldeles för jobbigt mentalt för våra spelare.

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Ok. Tack.sensei skrev:Min tanke var att få en bättre 3:e formation på bekostnad av 4:e. Hari/Tim är väl jämt skägg i min bok och det kändes som en intressant variant då vi har sett Tim-Hank-Honk så mycket.crike skrev:Ska jag tolka detta som att du tycker att Hari är bättre än Tim eller vill du ha två jämnare kedjor?sensei skrev:
Själv tycker jag väl Tim-Honken-Hank gjort det ok men inte så mycket mer. Tim har servat de andra två med en hel del fina lägen i de senaste matcherna som inte riktigt utnyttjats men det är ju likadant i resten av laget. Det gör att jag nog hade behållit den kedjan och spelat fjärdekedjan mindre i den här matchen. Troligen det som kommer att ske också.
Vill nog till att lina ett och två levererar i afton.
Kör över dom!
Vi vinner med 3-1.
Vi vinner med 3-1.
Låter ju som vi äger dem totalt på läktaren iallafall! Bra jobbat! 

"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Man ser ut att snurra på tre centrar (Kalin som inte lirar) och Tim-Hank är ett forwardspar. Dessa två gjorde sitt första byte ihop med Honken.
- Jim Morrison
Timmy är så dålig 

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.