-daniel- skrev:Jag tycker rent generellt att aktiva spelare i en klubb skall hålla käften på twitter om saker som rör hockey.
Kanske är mossigt men anser att det skadar mer än hjälper.
Nej för fan, du har helt rätt "-daniel-"!
Varför blev det inte en förlängning utav detta? :
"Stoppar Twitter
Charles Berglund sätter även stopp för användandet av sociala medier gällande hockey under kvalserien.
– Twitter och Facebook är förbjudet. Det är klart, ska någon starta ett kafé får de väl skriva det om de vill men jag vill att det ska vara fullt fokus på hockeyn fyra veckor framåt."
Riktigt besviken på den här helt onödiga mediaincidenten. Totalt onödigt av Linkan att starta den här cirkusen publikt bara för att ett mindre antal gubbar skriker fula ord.
Linkan borde vid 40 års ålder kunna räkna ut med arslet att det skulle bli så här. Han borde veta vid det här laget, att media älskar att spä på illusionen om det hemska hotfulla Stockholm och att det inte spelar någon jävla roll om hans inlägg misstolkas. Skadan är redan skedd.
Jag måste nog vara litet kärring mot strömmen här. Hockey idag är showbiz. Kan vi få mer press tack vare att spelare twittrar är det bra för oss. Men det är ett skarpt verktyg. Det måste twittras med finess. Linkan verkar i alla fall fått igång en nyttig debatt om vår läktarkultur, som trots allt inte är helt fläckfri.
Jag har själv haft med min nioåring på match (satt på A9) och fått förklara vad en "djävla f*tta" är för något.
Det här är inget klackproblem. Det här är ett problem med vuxna män i kavaj som tror att de får bete sig hursomhelst när de går på hockey, när de kan vara hur skötsamma som helst annars.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Men jag blir så jävla förbannad. DET KOM INTE FRÅN KLACKEN!
Jag tror Linkan hade rätt när han skrev att dom satt på A21, sitter du långt till vänster på A21 så är du granne med A23 och det är ju precis vid pressbåsen.
Nu går Englund ut och säger att det är "rå mentalitet" i Stockholmsklackarna, ja va fan det finns ju inga andra klackar att jämföra med. Däremot långsidepublik som beter sig som as finns det överallt. I Karlstad och Jönköping kan man tro att det är en sport i sig att bete sig som det största aset på sittplats. Efter att ha sett ett par matcher i Malmö Arena nu så kan jag lova att det inte är bättre där. Det är väldigt sällan vår sittplats ställer sig upp, pekar finger och skriker valfritt skällsord. Det händer konstant i Malmö.
Nu gick Englund till en lugnt rinnande bäck, fyllde sin spann och hällde vatten på sin kvarn. Får nog bli ett mail till honom och förklara hela historien så han kan gå ut med en ursäkt till Sthlmspubliken (kommer inte hända men ändå).
minalman skrev:Det här är ett problem med vuxna män i kavaj som tror att de får bete sig hursomhelst när de går på hockey, när de kan vara hur skötsamma som helst annars.
När du tänker på vuxna män i kavaj, menar du detta då? :
minalman skrev:Det här är ett problem med vuxna män i kavaj som tror att de får bete sig hursomhelst när de går på hockey, när de kan vara hur skötsamma som helst annars.
När du tänker på vuxna män i kavaj, menar du detta då? :
Ola Wenström ?@olawenstrom
Årets mest välriktade tackling är lätt den från @fbremberg mot "supportrarna". Upp till övriga och alla fotbollsspelare att fullfölja den.
Retweeted by Fredrik Bremberg
Nils Andersson ?@nilsandersson
@stereotypt Absolut. Men problemet med att barnfamiljer stannar hemma rör i högsta grad klackarna.
Så sjukt jävla onödigt att detta skulle dra igång!
1-2 personer svärt och missköter sig på läktarna, en spelare twittrar om det och nu är hela media Sverige på det och får det till att hela klacken var inblandad.
Det är så sjukt onödigt att gå ut så med detta på twitter så att det blir världens cirkus runt detta.
Det tragiska är ju att det förmodligen är så att 9 av 10 spelare håller en god bild till fansen offentligt men egentligen går runt och tycker att hälften är huliganer som beter sig illa och tycker det är obekvämt med vår läktarkultur.
Förstår Linkan till 110% men det här agerandet känns inte 110% genomtänkt. AB och Expressen sitter ju bara och inväntar sådana här lägen för att de ska kunna fälla krokben på oss.
Det trista är ju att alla åker med i samma tåg! Vi bidrar ju med så mycket positivt hela tiden, men helt plötsligt är man inte ens värd vatten. Detta pga 2-3 idioter och ett inlägg på twitter. Lite läskigt ändå.
SirDIFalot skrev:Ola Wenström ?@olawenstrom
Årets mest välriktade tackling är lätt den från @fbremberg mot "supportrarna". Upp till övriga och alla fotbollsspelare att fullfölja den.
@stereotypt Absolut. Men problemet med att barnfamiljer stannar hemma rör i högsta grad klackarna.
Åh, så trevligt drev detta drar igång.
Borde inte föreningen uppmana spelarna att inte haka på drevet? Det gynnar ju ingen av parterna att fler hoppar ner i denna sandlåda.
SirDIFalot skrev:Ola Wenström ?@olawenstrom
Åh, så trevligt drev detta drar igång.
Borde inte föreningen uppmana spelarna att inte haka på drevet? Det gynnar ju ingen av parterna att fler hoppar ner i denna sandlåda.
nej fan dags för tränare och challe att ta spelarna i örat, hur är detta tänkt att hjälpa?
Det ska tas internt och inte inför hela Sverige, så otroligt dåligt skött.
Asså Englund är verkligen en kvalificerad blådåre rätt igenom. Storstadsproblem? En rad(långt ifrån alla) exempel följer nedan på småstadslag som haft enstaka idioter på läktarna:
Luleå: Brukar alltid slå mig när dessa matcher slås på att det är väldigt mycket glåpord från såväl klack som sittplats som når hela vägen in i tvn. Framförallt "fitta"!
Nyköping: Ett specifikt exempel när jag besökte lokala sittplatsen förra säsongen. En farsa som satt med sin, ja låt säga 7-åriga dotter skrek "hora" till domaren. Varav dottern hakade på med samma ord! Bland det värsta jag sett om jag ska vara helt ärlig...
Linköping: Deras så kallade klack står till stor del vänd mot motståndarklacken istället för mot isen. Besökt bortastå där flertalet ggr och inte klarat en match utan fått glåpord regnande över mig och mitt sällskap.
HV71: Slipshuliganerna bakom bortabåset? Behöver jag säga mer....
Englund kan behöva besöka fler landsortsmatcher innan han uttalar sig, förbannade stofil. Avgå innan löständerna börjar klappra i otakt!
Varför riktar sig all kritik mot DIF-klacken som skött sig exemplariskt denna säsong?