Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Rocky3000

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Rocky3000 »

"Riddarn" klubblös! Låna ut Adam och signa Stefan nu! Mer revanschsugen målvakt får vi leta efter plus att han har Djurgårdshjärta!!

http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... n-chockad/
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Rocky3000 skrev:"Riddarn" klubblös! Låna ut Adam och signa Stefan nu! Mer revanschsugen målvakt får vi leta efter plus att han har Djurgårdshjärta!!

Så nu är det Adam och inte Pickard som ska bort? Självklart har vi inte råd med Riddarn och finns det resurser så är målvaktssidan knappast prio.
Expert.
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av BaronVonDif »

Rocky3000 skrev:"Riddarn" klubblös! Låna ut Adam och signa Stefan nu! Mer revanschsugen målvakt får vi leta efter plus att han har Djurgårdshjärta!!

Han har ju för fan varit revansch sugen i tre år snart och avgrunden blir bara djupare, tror han får se sig om i lägre divisioner eller byta yrke tyvärr.

Skickat från min GT-I9305N
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
B.I.B.A

Re: Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och

Inlägg av B.I.B.A »

BaronVonDif skrev:

Han har ju för fan varit revansch sugen i tre år snart och avgrunden blir bara djupare, tror han får se sig om i lägre divisioner eller byta yrke tyvärr.

Skickat från min GT-I9305N
Riddarn för mig känns som en typisk bra andramålvakt. Ingen man kan lita på under en hel säsong men om man låter honom slåss och kämpa för att få spela så kan han bjuda på en handfull stabila insatser under en säsong.
Avgå Jocke.

Inlägg av #66 »

En fundering, alla lockout-spelare har lämnat DIF pga skatteregler osv.
Hur kommer det sig att spelare som P.Berglund och A.Steen inte lämnar för samma sak? Biter dom i det sura och betalar skatten? Eller skiljer sig reglerna på individnivå?
Nej inte #66 Sörensen..
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

#66 skrev:En fundering, alla lockout-spelare har lämnat DIF pga skatteregler osv.
Hur kommer det sig att spelare som P.Berglund och A.Steen inte lämnar för samma sak? Biter dom i det sura och betalar skatten? Eller skiljer sig reglerna på individnivå?
Challe sa att han inte vet hur VIK löser det. Antingen tar spelarna eller klubben den smällen. Nu ska vi ju dock påpeka att varken Berglund eller Backlund lirade VM. Det gjorde Bengan och Landeskog. Steen spelar i alla fall inte mer nu när Påhlsson är tillbaka.
Expert.
litto

Inlägg av litto »

http://mrmadhawk.se/2012/december/janol ... ml#comment

Janolhs, kan han vara något för oss? Hari försvinner ju till nästa match.
Visst, har svårt att tänka mig att Leksand skulle låta en spelare gå till en annan konkurrent...
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Användarvisningsbild
Lakrisal

Inlägg av Lakrisal »

Sörensen, Fimpen och Wennberg kommer snart tillbaka. Inte behöver vi plocka in en ny forward nu?
kaminor

Inlägg av kaminor »

Känns onekligen mer angeläget med en back i så fall. I och för sig kommer Arnesson snart tillbaka.

Frågan är ju också hur pass allvarligt skadad Granath blev idag.
Användarvisningsbild
Tobbis

Inlägg av Tobbis »

När kommer dom tillbaka?
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

kaminor skrev:Känns onekligen mer angeläget med en back i så fall. I och för sig kommer Arnesson snart tillbaka.

Elias var ju dock ingen förlust om du frågar mig
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Morwin skrev:
kaminor skrev:Känns onekligen mer angeläget med en back i så fall. I och för sig kommer Arnesson snart tillbaka.

Elias var ju dock ingen förlust om du frågar mig
Tackar också gärna ja till en stabil back.
Avgå Jocke.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Om vi ska ha minsta chans att gå upp till Elitserien så måste vi verkligen värva en rutinerad, stabil back. Nästan kosta vad det kosta vill...

Vårt backspel är fortfarande alldeles för junioraktigt. Framförallt i spelet med puck, för utan puck tycker jag att våra backar gör det bra. Det är i uppspelsfasen som det kladdas något så oerhört med pucken, man slår sarg ut istället för att spela på bladet och så vidare, vilket gör oss till ett väldigt lätt byte. Det är bara att jämföra med exempelvis Västerås. Studerade deras uppspel under matchen igår och deras backar träffar blad oerhört många gånger fler än vad våra backar gör. Erik Gustafsson är väl den back som bäst klarar av att sköta någorlunda bra uppspel i vårt lag.

Det är som att hela backsidan andas juniorspel på något sätt. Och när då inte de äldre spelarna lever upp till förväntningarna blir det knappast enklare för dessa ynglingbackar att göra ett bra jobb.

Jag har alltid tjatat om det och kommer att fortsätta att göra det: en backsida ska vara byggd på rutin, kilon och erfarenhet. Jag anser att en, MAX två backar ska vara yngre än 25 år. På anfallssidan däremot tycker jag att man kan lufta fler yngre spelare.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Till nästa säsong har vi kontrakt med Granath, Nils, Falk och Arnesson. Jag ser det som givet att förlänga med Lennhammer, Holm och Gustafsson om dessa spelare vill vara kvar. De har helt enkelt gjort det för bra för att inte erbjudas en förlängning. Sedan vill jag gärna behålla Bohman inom föreningen. Jag hade nog gärna släppt Granath och Nils för att dessa två sitter förmodligen på en bra lön men de har ju kontrakt så vad ska man göra. Lidström har spelat upp sig men ser ingen anledning att förlänga med honom. Timmy lyfter förmodligen bäst lön på backsidan och är just nu vår sämsta back i alla zonerna. Tyvärr. Men med kontrakt till alla ovanstående tror jag det är svårt att ersätta Timmy och Lidström. Finns helt enkelt knappt några platser kvar. Och vi vet att budgeten för nästa år kommer bli mindre. (om vi inte går upp)

Att få in en back den här säsongen tror jag är omöjligt. Främst då Challe sa på medlemsmötet att man inte söker efter någon back. Jag hoppas vi kan lösa problemet genom att lasta över lite mer speltid på de som förtjänar det och skär ner på istid på framför allt Timmy. Han ska spela 11-12 minuter per match. Inte mer.
Expert.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

SirDIFalot skrev:Till nästa säsong har vi kontrakt med Granath, Nils, Falk och Arnesson. Jag ser det som givet att förlänga med Lennhammer, Holm och Gustafsson om dessa spelare vill vara kvar. De har helt enkelt gjort det för bra för att inte erbjudas en förlängning. Sedan vill jag gärna behålla Bohman inom föreningen. Jag hade nog gärna släppt Granath och Nils för att dessa två sitter förmodligen på en bra lön men de har ju kontrakt så vad ska man göra. Lidström har spelat upp sig men ser ingen anledning att förlänga med honom. Timmy lyfter förmodligen bäst lön på backsidan och är just nu vår sämsta back i alla zonerna. Tyvärr. Men med kontrakt till alla ovanstående tror jag det är svårt att ersätta Timmy och Lidström. Finns helt enkelt knappt några platser kvar. Och vi vet att budgeten för nästa år kommer bli mindre. (om vi inte går upp)

Att få in en back den här säsongen tror jag är omöjligt. Främst då Challe sa på medlemsmötet att man inte söker efter någon back. Jag hoppas vi kan lösa problemet genom att lasta över lite mer speltid på de som förtjänar det och skär ner på istid på framför allt Timmy. Han ska spela 11-12 minuter per match. Inte mer.
Men som du resonerar, så blir man ju alltid kvar med samma lagbygge. Finns det bättre spelare än Holm, Lennhammer och Bohman, så ska man givetvis ta den spelaren före dem. Bohman ser jag inget speciellt i över huvudtaget. Lennhammer tycker jag är svår att bedöma. Han har helt klart spelat upp sig, men är något för osmidig för min smak. Holm är absolut ett förlängingsmaterial. Gustafsson är given.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Låst