Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 26/12 2012
Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 26/12 2012
Gillar Zabels inställning vid intervjun, tycker verkligen om Zabel.
Angående straffarna så känns det som man lika gärna kan singla slant om poängen, vet dock inte varför vi förlorar alla straffavgöranden?
Är väldigt besviken och hoppas att vi spöar Västerås på fredag...
Angående straffarna så känns det som man lika gärna kan singla slant om poängen, vet dock inte varför vi förlorar alla straffavgöranden?
Är väldigt besviken och hoppas att vi spöar Västerås på fredag...
-
Tung förlust och ett spel i egen zon som hade mycket i övrigt att önska.
Men offensivt gillade jag verkligen vad jag såg idag, känns som att vi har hittat helt rätt i kedjorna. Och jag tycker också att vi ska fortsätta på tre kedjor, det känns som att spelarna kommer bättre in i matchen på så sätt.
Tim Eriksson är ju alldeles magnifik idag
Johner ska naturligtvis ha plus.
Otto bra som vanligt.
Ölvestad också.
Och välkommen tillbaka Linkan! Nu börjar vi känna igen dig.
Men offensivt gillade jag verkligen vad jag såg idag, känns som att vi har hittat helt rätt i kedjorna. Och jag tycker också att vi ska fortsätta på tre kedjor, det känns som att spelarna kommer bättre in i matchen på så sätt.
Otto bra som vanligt.
Ölvestad också.
Rådgivaren skrev:Tung förlust och ett spel i egen zon som hade mycket i övrigt att önska.
Otto bra som vanligt.
Ölvestad också.
Så rätt. Tre kedjor gynnar framförallt spelare som Bremberg.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Jag klagar inte på straffskyttarna men ifrågasätter valet att köra samma spelare, som dessutom missat en straff, två gånger.
Klart att straffar är lite lotto, men vi borde ändå kanske kunna ta fram några straffskyttar som alltid kör istället för att chansa.
Blir en del press när man låter en junior ta sista avgörande straffen, så inget illa om Åberg heller.
Klart att straffar är lite lotto, men vi borde ändå kanske kunna ta fram några straffskyttar som alltid kör istället för att chansa.
Blir en del press när man låter en junior ta sista avgörande straffen, så inget illa om Åberg heller.
Jag förstår inte varför man inte får ha åsikter om valet av straffskyttar. Tränaren har ju så gott som alltid den spelade matchen som underlag i valet, den som är hetast för dagen får helt enkelt lägga straffar. Åberg, Hari och Söder var inte alls särskilt heta. Johner och Bremberg var det däremot.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Som sagt... bläh.-daniel- skrev:Men både du och jag vet hur det fungerar i idrotten. Efter många vinster smyger det ibland in en lättja bland spelarna. Jag vet att tabelläget fortfarande ser prekärt ut, det vet garanterat spelarna också men samtidigt så är det nog väldigt lätt man börjar tumma på detaljerna när man vunnit 8 av de 10 senaste matcherna...BOMBOM BOUCHARD skrev:Är de inte taggade inför denna match kan de dra till Solna på mellandagsrea.-daniel- skrev:Vet inte vad jag skall tro om den här matchen, har ingen direkt känsla inför. Hur mycket julskinka har de ledande spelarna ätit, och hur taggad är man för vinst?
Känns som det är ett 50-50 läge. I normala fall skall vi vinna mot Malmö inför mycket publik på Hovet, men idag kan det gå lite hursomhelst är känslan.
- zetterberg_88
Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 26/12 2012
Oftast brukar spelare be om att få lägga straffar därmed resultatet att några lägger flera.. Vad är problemet? var ju inte straffarna vi förlora matchen på. Var en icke stabil målvakt tillsammans med ett riktigt jävla dåligt försvarsspel.
Helt okej match, synd att vi inte tog 2 poäng. Undra varför inte Johner och Linkan tog straffar. Straffar är ganska mycket lotteri över det hela, men man kan ju förbättra oddsen med att ta dem två hetaste spelarna i matchen.
+
Tim E
Johner
Linkan
Otto
Ölvestad
Kalus
+
Tim E
Johner
Linkan
Otto
Ölvestad
Kalus
Positivt att Linkan börjar leverera igen..
På presskonferensen berättade Tony Zabel att Stefan Söder var en given straffskytt. Eftersom han haft Söder som junior i fyra år och knappt sett Söder missa en straff var han mycket förvånad över att Söder missade en i dag. Åberg anser han är en bra straffskytt, medan Janos Hari var lite mer av en chansning som inte gick hem.Staten skrev:Jag förstår inte varför man inte får ha åsikter om valet av straffskyttar. Tränaren har ju så gott som alltid den spelade matchen som underlag i valet, den som är hetast för dagen får helt enkelt lägga straffar. Åberg, Hari och Söder var inte alls särskilt heta. Johner och Bremberg var det däremot.
Piss. Hatar straffar!
-
Varken Timmy Pettersson eller Elias Granath gör en bra match bakåt idag. Inne på tre mål bakåt, visserligen två av dessa i BP.. Synd att inte stolpskottet gick in i straffläggningen, övriga straffar var ingen höjdare.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Du fick rätt, tyvärr.-daniel- skrev:Men både du och jag vet hur det fungerar i idrotten. Efter många vinster smyger det ibland in en lättja bland spelarna. Jag vet att tabelläget fortfarande ser prekärt ut, det vet garanterat spelarna också men samtidigt så är det nog väldigt lätt man börjar tumma på detaljerna när man vunnit 8 av de 10 senaste matcherna...BOMBOM BOUCHARD skrev:Är de inte taggade inför denna match kan de dra till Solna på mellandagsrea.-daniel- skrev:Vet inte vad jag skall tro om den här matchen, har ingen direkt känsla inför. Hur mycket julskinka har de ledande spelarna ätit, och hur taggad är man för vinst?
Känns som det är ett 50-50 läge. I normala fall skall vi vinna mot Malmö inför mycket publik på Hovet, men idag kan det gå lite hursomhelst är känslan.
Däremot var marginalerna emot oss idag. Visst, vi gjorde en del enkla misstag. Men Mif kom väldigt bra undan med en 2-1 ledning efter första.
Nu gäller det att vinna mot Västerås. Annars kan vi glömma Top 3 och kanske även kvalserien.
Tror aldrig att vi klarar ett playoff.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Synd bara att ingen sätter lägena han serverar match efter match.Mäklaren skrev:Tim Eriksson har verkligen varit extremt bra idag.
Men killen är bra.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- -daniel-
BOMBOM BOUCHARD skrev: Nu gäller det att vinna mot Västerås. Annars kan vi glömma Top 3 och kanske även kvalserien.
Tror aldrig att vi klarar ett playoff.
Tycker tyvärr inte vi gör någon bra match, speciellt inte i första perioden (förutom de första 6-7 minutrarna som var strålande). Vi slarvade mer än vanligt, alla verkade inte riktigt vara vakna i mittzon och i egen zon. Några spelare gjorde strålande matcher, bla Linkan men väldigt många kan bättre.
Jag tror vi nog får rikta in oss på playoff trots allt, går vi in i den genom att ligga 4-5:a så har vi ändå rätt goda chanser. Även fast det mentala kan bli jobbigt i ett sådant läge där vi bara måste vinna.