easer90 skrev:Ingen ide att bråka om det. Finns ju folk som försvarar tackling på Nils på försäsongen. Jag tycker en höfttackling är okej så länge den träffar på höften, men inte lägre!
Man kan inte styra tacklingar som om det vore någon slags precisionsmoment av plockepinn eftersom man inte har någon kontroll över sin motståndares rörelser.
Tacklingar är tillåtet och spelarna liksom publik måste vara medvetna om det.
Jag har aldrig blivit klok på varför hockeyn attraherar så många människor som ogillar tacklingar. Det finns andra sporter för utövare och publik där tacklingar inte är tillåtet.
Fan vad bra Kalus är idag! Han har tillochmed ett NHL-ansikte!
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Om tacklingar: Tacklingar som sker i spel om pucken är alltid ok (om de sker juste och rent).
Jag kan inte fatta att dessa sk "höfttacklingar" är tillåtna. De är ju 50/50 om de skadar den mottagande spelaren. Jävligt märkligt. De delas ju dessutom alltid ut sent och lömskt.
Att dela ut tacklingar med höft/ben är sjukt och fegt. Lika som det är sjukt och fegt att använda armbågar eller klubban som tillhygge.
Att rensa sporten från tacklingar är inte önskvärt. Att få bort idioterna från isen däremot, är högst önskvärt.
PS. Ishockey ÄR inte gladiatorspel eller något substitut för det samma.
Ser inte matchen men #33 inne på tre av fyra mål. Lär ha sett ut som tidigare under säsongen. Kan vi hitta någon i något lägre prisklass som är bra defensivt så bör vi slå till och dumpa Timmy. Kapten eller inte.
android skrev:Ser inte matchen men #33 inne på tre av fyra mål. Lär ha sett ut som tidigare under säsongen. Kan vi hitta någon i något lägre prisklass som är bra defensivt så bör vi slå till och dumpa Timmy. Kapten eller inte.
JA.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
android skrev:Ser inte matchen men #33 inne på tre av fyra mål. Lär ha sett ut som tidigare under säsongen. Kan vi hitta någon i något lägre prisklass som är bra defensivt så bör vi slå till och dumpa Timmy. Kapten eller inte.
Jag tänkte skriva något liknande. Tycker han är svag på alla moment just nu.