JVM

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Godnoken

Re: JVM

Inlägg av Godnoken »

Tack, det värmer.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Oaklund
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Oaklund »

Fruktansvärt onödig tackling. Svensken har spelat ifrån sig pucken och kanadicken satsar verkligen allt. Som vanligt känns det som kanadickerna förväntar sig någon slags särbehandling..
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Oaklund skrev:Fruktansvärt onödig tackling. Svensken har spelat ifrån sig pucken och kanadicken satsar verkligen allt. Som vanligt känns det som kanadickerna förväntar sig någon slags särbehandling..
Har inte sett skiten. Men jag är inte direkt förvånad då många svenska är helt oförberedda eftersom vi konsekvent inför damregler och det således inte tacklas alls längre i svensk hockey.

Spelarna betalar priset när det plötsligt blir tillåtet med kontaktspelet och motståndarna utnyttjar det.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

sensei skrev:
Oaklund skrev:Fruktansvärt onödig tackling. Svensken har spelat ifrån sig pucken och kanadicken satsar verkligen allt. Som vanligt känns det som kanadickerna förväntar sig någon slags särbehandling..
Har inte sett skiten. Men jag är inte direkt förvånad då många svenska är helt oförberedda eftersom vi konsekvent inför damregler och det således inte tacklas alls längre i svensk hockey.

Spelarna betalar priset när det plötsligt blir tillåtet med kontaktspelet och motståndarna utnyttjar det.
Ja, måste säga att jag inte tyckte det var särskilt ojust...lite onödigt kraftig satsning kanske, men Pettersson är helt klart tacklingsbar.
Oaklund

Inlägg av Oaklund »

Jag tycker det är en onödig tackling. Pucken har hunnit till en annan spelare och då är han inte tacklingsbar längre men visst kan han vara mer beredd på att en tackling kan komma. Kanadicken satsar ända från blå och är knappast ute efter att vinna tillbaka pucken. Det är min uppfattning i alla fall.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Skolboksexempel på interference. Han är inte tacklingsbar längre när tacklingen utförs.
Expert.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

JVM

Inlägg av seppuko »

Han är absolut inte tacklingsbar enligt regel, men tacklingsbar-ish enligt NHL norm. Skitfult gjort men så där ser det ut där borta och svensken kunde ha undvikit det något om han förstått att det var Kanada på andra sidan isen. Dock ska kanadicknissen stängas av, gärna lite böter eftersom han är återfallsförbrytare.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

seppuko skrev:Han är absolut inte tacklingsbar enligt regel, men tacklingsbar-ish enligt NHL norm. Skitfult gjort men så där ser det ut där borta och svensken kunde ha undvikit det något om han förstått att det var Kanada på andra sidan isen. Dock ska kanadicknissen stängas av, gärna lite böter eftersom han är återfallsförbrytare.
På vilka grunder skall han stängas av? "Onödiga" aktioner inte är möjliga att bestraffa.

Jag menar det är även onödigt att göra 6-0 när det står 5-0 men det är som sagt upp till varje lag att bestämma vad som är nödvändigt.

Sen att Kanadensarna tar sig friheter är en annan fråga.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Same old story, blir så matt av detta.
Alla vet att Kanada spelat så här ända sedan sporten uppfanns, ändå står vi där varje gång som vattenkammade skolpojkar med söndermosade brillor & gråter ut efteråt.
-Åh va dumma dom är

Ett grundtips till blekskrämda Svenskar som tror att HA & ES är normen för vad ishockey innebär.
Upp med huvudet, var redo, det kommer att göra ont

Annars gott folk...... & övriga:
GodJul & ett bättre 2013!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

JVM

Inlägg av seppuko »

sensei skrev:
seppuko skrev:Han är absolut inte tacklingsbar enligt regel, men tacklingsbar-ish enligt NHL norm. Skitfult gjort men så där ser det ut där borta och svensken kunde ha undvikit det något om han förstått att det var Kanada på andra sidan isen. Dock ska kanadicknissen stängas av, gärna lite böter eftersom han är återfallsförbrytare.
På vilka grunder skall han stängas av? "Onödiga" aktioner inte är möjliga att bestraffa.

Jag menar det är även onödigt att göra 6-0 när det står 5-0 men det är som sagt upp till varje lag att bestämma vad som är nödvändigt.

Sen att Kanadensarna tar sig friheter är en annan fråga.
Därför att det var en interference och sedermera brutal tackling med lite armar och sådant. Hade troligtvis genererat avstängning i NHL och nu är det internationella regler. Ska man stävja fult beteende är fet väl lika bra att börja i den åldern?
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Sudden

Inlägg av Sudden »

Någon som har exakt starttid och kanal för första matchen? Orkar inte kolla upp...
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

Sudden skrev:Någon som har exakt starttid och kanal för första matchen? Orkar inte kolla upp...
Utan att kolla upp det så är jag ganska säker på att den sänds på TV3 under annandagen med start 12:30.
Användarvisningsbild
JohanPez

JVM

Inlägg av JohanPez »

Sudden skrev:Någon som har exakt starttid och kanal för första matchen? Orkar inte kolla upp...
Hur kan det vara jobbigare att gå in på sport.nu än att skriva det där inlägget?
Användarvisningsbild
Sudden

Inlägg av Sudden »

JohanPez skrev:
Hur kan det vara jobbigare att gå in på sport.nu än att skriva det där inlägget?
Aldrig hört talas om den sidan, och de andra tv-guiderna är otroligt svåröverskådliga (enligt mig).
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: JVM

Inlägg av SkönaDjurgårn »

http://www.tvmatchen.nu är riktigt bra tycker jag (men det verkar vara typ samma som sport.nu ser jag).
Skriv svar