JVM
Re: JVM
Har inte sett skiten. Men jag är inte direkt förvånad då många svenska är helt oförberedda eftersom vi konsekvent inför damregler och det således inte tacklas alls längre i svensk hockey.Oaklund skrev:Fruktansvärt onödig tackling. Svensken har spelat ifrån sig pucken och kanadicken satsar verkligen allt. Som vanligt känns det som kanadickerna förväntar sig någon slags särbehandling..
Spelarna betalar priset när det plötsligt blir tillåtet med kontaktspelet och motståndarna utnyttjar det.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Ja, måste säga att jag inte tyckte det var särskilt ojust...lite onödigt kraftig satsning kanske, men Pettersson är helt klart tacklingsbar.sensei skrev:Har inte sett skiten. Men jag är inte direkt förvånad då många svenska är helt oförberedda eftersom vi konsekvent inför damregler och det således inte tacklas alls längre i svensk hockey.Oaklund skrev:Fruktansvärt onödig tackling. Svensken har spelat ifrån sig pucken och kanadicken satsar verkligen allt. Som vanligt känns det som kanadickerna förväntar sig någon slags särbehandling..
Spelarna betalar priset när det plötsligt blir tillåtet med kontaktspelet och motståndarna utnyttjar det.
Jag tycker det är en onödig tackling. Pucken har hunnit till en annan spelare och då är han inte tacklingsbar längre men visst kan han vara mer beredd på att en tackling kan komma. Kanadicken satsar ända från blå och är knappast ute efter att vinna tillbaka pucken. Det är min uppfattning i alla fall.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Skolboksexempel på interference. Han är inte tacklingsbar längre när tacklingen utförs.
Expert.
JVM
Han är absolut inte tacklingsbar enligt regel, men tacklingsbar-ish enligt NHL norm. Skitfult gjort men så där ser det ut där borta och svensken kunde ha undvikit det något om han förstått att det var Kanada på andra sidan isen. Dock ska kanadicknissen stängas av, gärna lite böter eftersom han är återfallsförbrytare.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
På vilka grunder skall han stängas av? "Onödiga" aktioner inte är möjliga att bestraffa.seppuko skrev:Han är absolut inte tacklingsbar enligt regel, men tacklingsbar-ish enligt NHL norm. Skitfult gjort men så där ser det ut där borta och svensken kunde ha undvikit det något om han förstått att det var Kanada på andra sidan isen. Dock ska kanadicknissen stängas av, gärna lite böter eftersom han är återfallsförbrytare.
Jag menar det är även onödigt att göra 6-0 när det står 5-0 men det är som sagt upp till varje lag att bestämma vad som är nödvändigt.
Sen att Kanadensarna tar sig friheter är en annan fråga.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- Lee Harvey Oswald
Same old story, blir så matt av detta.
Alla vet att Kanada spelat så här ända sedan sporten uppfanns, ändå står vi där varje gång som vattenkammade skolpojkar med söndermosade brillor & gråter ut efteråt.
-Åh va dumma dom är
Ett grundtips till blekskrämda Svenskar som tror att HA & ES är normen för vad ishockey innebär.
Upp med huvudet, var redo, det kommer att göra ont
Annars gott folk...... & övriga:
GodJul & ett bättre 2013!
Alla vet att Kanada spelat så här ända sedan sporten uppfanns, ändå står vi där varje gång som vattenkammade skolpojkar med söndermosade brillor & gråter ut efteråt.
-Åh va dumma dom är
Ett grundtips till blekskrämda Svenskar som tror att HA & ES är normen för vad ishockey innebär.
Upp med huvudet, var redo, det kommer att göra ont
Annars gott folk...... & övriga:
GodJul & ett bättre 2013!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
JVM
Därför att det var en interference och sedermera brutal tackling med lite armar och sådant. Hade troligtvis genererat avstängning i NHL och nu är det internationella regler. Ska man stävja fult beteende är fet väl lika bra att börja i den åldern?sensei skrev:På vilka grunder skall han stängas av? "Onödiga" aktioner inte är möjliga att bestraffa.seppuko skrev:Han är absolut inte tacklingsbar enligt regel, men tacklingsbar-ish enligt NHL norm. Skitfult gjort men så där ser det ut där borta och svensken kunde ha undvikit det något om han förstått att det var Kanada på andra sidan isen. Dock ska kanadicknissen stängas av, gärna lite böter eftersom han är återfallsförbrytare.
Jag menar det är även onödigt att göra 6-0 när det står 5-0 men det är som sagt upp till varje lag att bestämma vad som är nödvändigt.
Sen att Kanadensarna tar sig friheter är en annan fråga.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- Sudden
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Aldrig hört talas om den sidan, och de andra tv-guiderna är otroligt svåröverskådliga (enligt mig).JohanPez skrev:Hur kan det vara jobbigare att gå in på sport.nu än att skriva det där inlägget?Sudden skrev:Någon som har exakt starttid och kanal för första matchen? Orkar inte kolla upp...
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: JVM
http://www.tvmatchen.nu är riktigt bra tycker jag (men det verkar vara typ samma som sport.nu ser jag).