Djurgårdens IF - Oskarshamn IK 21/12 2012
Re: Djurgårdens IF - Oskarshamn IK 21/12 2012
Matchen idag, är utan tvekan säsongens mest väl genomförda. Jävlar vilket spel vi visade upp idag. Passningarna satt på bladet, defensiven såg stabil ut och det fanns äntligen effektivitet i lägena, även om fler mål kunde ha gjorts, då lägen för det absolut fanns. Petr Kalus hade ett grymt driv, och öste på precis som jag trott och hoppats. Hans propp på någon stackars Oskarshamnsspelare där i första perioden var vacker, jävligt vacker! Tror Kalus kommer bli kanon i detta laget!
Vi tar ytterligare ett stort steg i rätt riktning idag, och det ser ljusare och ljusare ut. Sån underbar känsla, och den bästa julklappen jag kunde önskat mig. Nu blir det att fira jul i lättnad, innan nästa match mot Malmö spelas, och även om matchen är riktigt viktig, så är det inte den där MÅSTE VINNA MATCHEN-stämpeln som det varit i våra 10 senaste matcher. En förlust hade förvärrat läget, men vi är inte borta vid en förlust, och att kunna gå in till matchen med den känslan, är underbar efter all turbulens. Jag tror laget känner likadant. Det måste vara jävligt skönt för dom att känna att spelet stämmer och att man inte är fullkomligt piskade att vinna.
En bra dag detta som sagt, och att Jimmie börjar komma igång är så viktigt! Kan han fortsätta så här, då får han laget med sig! Bara fortsätt ösa på Jimmie, och visa vad du går för!
Avslutningsvis, så vill jag passa på att önska er alla en riktigt god jul. Sen är vi alla väl laddade inför uppstarten efter jul mot Malmö på annandagen!
Vi tar ytterligare ett stort steg i rätt riktning idag, och det ser ljusare och ljusare ut. Sån underbar känsla, och den bästa julklappen jag kunde önskat mig. Nu blir det att fira jul i lättnad, innan nästa match mot Malmö spelas, och även om matchen är riktigt viktig, så är det inte den där MÅSTE VINNA MATCHEN-stämpeln som det varit i våra 10 senaste matcher. En förlust hade förvärrat läget, men vi är inte borta vid en förlust, och att kunna gå in till matchen med den känslan, är underbar efter all turbulens. Jag tror laget känner likadant. Det måste vara jävligt skönt för dom att känna att spelet stämmer och att man inte är fullkomligt piskade att vinna.
En bra dag detta som sagt, och att Jimmie börjar komma igång är så viktigt! Kan han fortsätta så här, då får han laget med sig! Bara fortsätt ösa på Jimmie, och visa vad du går för!
Avslutningsvis, så vill jag passa på att önska er alla en riktigt god jul. Sen är vi alla väl laddade inför uppstarten efter jul mot Malmö på annandagen!
Senast redigerad av Salas den 2012-12-21 23:43:23, redigerad totalt 2 gång.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Kom igen nu, anstränger du dig lite hinner du med en post till om Jimmie.Caveman skrev:Sånt skit håller inte Järnkaminen Ölvestad på med, han bara kör...-daniel- skrev:Såg dessvärre ut som det var ljumskarna, igen. Åtminstone åkte han och stretchade dem kontinuerligt. Hoppas det var en försiktighetsåtgärd att han klev av i slutet.
Annars passar ju faktiskt ordet "Julljumskar" väldigt väl i dessa dagar...

ÖLVESTAD, det räcker så.
Coolt! Nog för att jag redan har brillor men en puts kanske inte hade skadat..SirDIFalot skrev:Fast idag hade han kunnat gjort 4-5 assist om Kalus och framför allt Johner hade satt sina chanser.dutti skrev:Hohoooooo va skönt! Jag var övertygad om torsk då det va första matchen på hovet för min del denna säsong..
Angående klacken.. Hunden Leif är ju bara förjävla mysig. Fan va jag hatar parappapapappapa. Känns för övrigt riktigt skönt när det blir det trycket under IKO's 5-3 powerplay.. Tror inte det är lätt att vara ett bonnelag under en tredjeperiod som ikväll, totalt utbuade följt av ett överjävla hyll de sista minuterna.
I övrigt, sjukt väl genomförd match. Tyckte försvaret såg riktigt piggt ut, sällan dem kom in i zon överhuvudtaget. Agressivt och vaket nästan rakt igenom. Så sjukt kul att kung Ölvestad är igång igen. 3 mål på 2 matcher nu va? Riktigt läcker räd av Sörensen också, skoj.
Håller inte med om Bremberg, det var nån flippmacka jag såg.. Samtidigt såg jag också när han stod och glodde bakom sin försvarare och totalt missade att möta upp pucken nere i hörnet. Jag har svårt att se igenom hans slöa spelstil och hitta geniet, tyvärr.
Du är med oss överallt, Stefan.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Skönt med vinst och en efterfest på det. Det blir ännu en god jul och jag ser fram emot en god sommar så småningom också.
Avskaffa tre mot tre.
- SkönaDjurgårn
Sörensens kasse är ju rent godis alltså, mmm...
Zabel-effekten är väl ett faktum nu, något jag inte trodde när han tog över. Det är bara att lyfta på hatten!
Zabel-effekten är väl ett faktum nu, något jag inte trodde när han tog över. Det är bara att lyfta på hatten!
- SirDIFalot
Nu har swehockey ändrat till Erik Gustafsson som målskytt. Åberg får assist dock.
Expert.
Pinsam artikel på sportbladet som går ut på att det "lossnat" för Åberg när du nu inte va han som gjorde målet
Aja såg inte matchen men känns fantastiskt att se höjdpunkterna. Det jag mest syftar på är Ölvestads inbrytning till 3-0. Var längesen man såg ett sådant Jimmie mål! Måste vara 09/10. Sedan även såklart Reideborn. Förmodligen säsongens överraskning om man frågar mig.
Fantastiskt viktig seger och nästan ännu mer fantastiskt att Almtuna hjälpte oss genom att spöa Örebro.
Nu mår man faktiskt bra
God Jul indeed

Aja såg inte matchen men känns fantastiskt att se höjdpunkterna. Det jag mest syftar på är Ölvestads inbrytning till 3-0. Var längesen man såg ett sådant Jimmie mål! Måste vara 09/10. Sedan även såklart Reideborn. Förmodligen säsongens överraskning om man frågar mig.
Fantastiskt viktig seger och nästan ännu mer fantastiskt att Almtuna hjälpte oss genom att spöa Örebro.
Nu mår man faktiskt bra
God Jul indeed
Senast var hemma mot Leksand i kvalserien, när vi vann med 3-0 eller nåt. Älskar verkligen de målen, så jävla mycket Djurgården över dem.Manijock skrev:Pinsam artikel på sportbladet som går ut på att det "lossnat" för Åberg när du nu inte va han som gjorde målet![]()
Nu mår man faktiskt bra
God Jul indeed
Fan, ett uns av hopp börjar tändas igen.
Sv: Re: Djurgårdens IF - Oskarshamn IK 21/12 2012
Glöm inte bort målet mot gnägg i kaos-derbyt.Staten skrev:Senast var hemma mot Leksand i kvalserien, när vi vann med 3-0 eller nåt. Älskar verkligen de målen, så jävla mycket Djurgården över dem.Manijock skrev:Pinsam artikel på sportbladet som går ut på att det "lossnat" för Åberg när du nu inte va han som gjorde målet![]()
Nu mår man faktiskt bra
God Jul indeed
Fan, ett uns av hopp börjar tändas igen.

Snälla tomten,
I julklapp ber jag om ett DIF som inte tror att de är bättre än vad de är och blir glidare. De ska fortsätta kämpa á la Ölvestad hela vägen in i Elitserien. Vi vet alla att tomten är Djurgårdare så var snäll och uppfyll denna önskan.
Och fred på jorden.
Amen.
I julklapp ber jag om ett DIF som inte tror att de är bättre än vad de är och blir glidare. De ska fortsätta kämpa á la Ölvestad hela vägen in i Elitserien. Vi vet alla att tomten är Djurgårdare så var snäll och uppfyll denna önskan.
Och fred på jorden.
Amen.
- minalman
Djurgårdens IF - Oskarshamn IK 21/12 2012
5748 på matchen, mitt i julstressen en fredagskväll mot juholts oskarshamn. Det är en bra julklapp till DIF.
Hoppas det blir många biljetter under granen till annandagen och fullt på läktarna. Vi är på gång!
Hoppas det blir många biljetter under granen till annandagen och fullt på läktarna. Vi är på gång!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Man börjar känna lite drag i laget nu. Om någon gör något misstag -- skit samma! Garva och gå vidare. Alla kämpar för varandra och som åskådare gillar jag det jag ser.mutation skrev:Snälla tomten,
Och fred på jorden.
Amen.
Vi har 1-2 spännande nya pjäser som jag knappt kunde ha valt bättre själv.
Jag önskar mig i julklapp av DIF att detta fortgår och som bonus Murray i slutet på säsongen.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
-
Sjukt rolig match sett ur DIF-ögon. Fyfan vad vi malde på igår. Länge sen vi gjort en sådan bra första period och inte fullständigt gått ner oss i andra.
Tycker ändå 4-0 är lite smått missvisande, med tanke på att vi hade kunnat göra ett gäng till med lite mer flyt. Samtidigt var det mycket puckar som studsade (rätt för oss/) fel för IKO, rundeln som aldrig gick fram hände flera gånger och olika studsar men det är skit som händer och skönt att se att vi är i någon sorts flyt.
Tycker ändå matchens absolut skönaste är att se Sörenssens nuna efter att han vispat in 4-0. Den glädjen är inte konstgjord alltså
God jul!
Tycker ändå 4-0 är lite smått missvisande, med tanke på att vi hade kunnat göra ett gäng till med lite mer flyt. Samtidigt var det mycket puckar som studsade (rätt för oss/) fel för IKO, rundeln som aldrig gick fram hände flera gånger och olika studsar men det är skit som händer och skönt att se att vi är i någon sorts flyt.
Tycker ändå matchens absolut skönaste är att se Sörenssens nuna efter att han vispat in 4-0. Den glädjen är inte konstgjord alltså

God jul!
25/4-2025
Egentligen har Djurgården nästan spelat såhär hela tiden. Ett par detaljer som är finslipade men den stora skillnaden är att saker och ting är i vår favör nu istället för en neslig uddamålsförlust. Sen tror jag inte att motståndarna är lika upptrissade som första matchen mot mästa mästarna.
Sett till när andra lag möter andra lag är det ganska enkelt att konstatera att Djurgården troligtvis är det svåraste laget att möta och ger man inte allt och har studsarna med sig (mora) så kommer man förlora nu när vi fått upp tempot.
Sett till när andra lag möter andra lag är det ganska enkelt att konstatera att Djurgården troligtvis är det svåraste laget att möta och ger man inte allt och har studsarna med sig (mora) så kommer man förlora nu när vi fått upp tempot.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...