Djurgårdens IF - Oskarshamn IK 21/12 2012
Re: Djurgårdens IF - Oskarshamn IK 21/12 2012
Bara att kolla ticnet, det syns. Kommer bli säsongens sämsta publiksiffra, skandalöst nog. Folk är lediga, det är en fredag och vi spelar för första gången bra för säsongen.
Kommer vi ens över 5000 imorgon? Högst tveksamt.
5500 har de sagt.Salas skrev:Bara att kolla ticnet, det syns. Kommer bli säsongens sämsta publiksiffra, skandalöst nog. Folk är lediga, det är en fredag och vi spelar för första gången bra för säsongen.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Det är ju 5500 sålda.Salas skrev:Bara att kolla ticnet, det syns. Kommer bli säsongens sämsta publiksiffra, skandalöst nog. Folk är lediga, det är en fredag och vi spelar för första gången bra för säsongen.
Men det är ju bara tre dagar före julafton plus att det är fredagsmatch. Sämsta förutsättningarna som finns.
Var det inte denna match man fick köpa biljetter till för vilket pris man ville typ för två månader sedan?
Expert.
Japp skrev det några inlägg tidigare. Men DIF måste börja Hypa matcherna mer, detta duger inte!SirDIFalot skrev:Det är ju 5500 sålda.Salas skrev:Bara att kolla ticnet, det syns. Kommer bli säsongens sämsta publiksiffra, skandalöst nog. Folk är lediga, det är en fredag och vi spelar för första gången bra för säsongen.
Men det är ju bara tre dagar före julafton plus att det är fredagsmatch. Sämsta förutsättningarna som finns.
Var det inte denna match man fick köpa biljetter till för vilket pris man ville typ för två månader sedan?
2014-04-07, vad hände?
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ja, efter den första matchen vi vart våldtagna av Oskarshamn så ville man ju bjuda igen från spelarnas håll.SirDIFalot skrev:Det är ju 5500 sålda.Salas skrev:Bara att kolla ticnet, det syns. Kommer bli säsongens sämsta publiksiffra, skandalöst nog. Folk är lediga, det är en fredag och vi spelar för första gången bra för säsongen.
Frågan är dock om det verkligen var så många som utnyttjade det tidsbegränsade erbjudandet. Tveksam.
Ca 5500 sålda för 6 timmar sen borde betyda över 6000 imorgon om alla kommer (vilket jag iofs inte riktigt tror alla gör såhär innan juletider).
- Datsyuk_13
Är faktiskt ganska orolig inför den här matchen. Oskarshamn - i viss mån tillsammans med BIK Karlskoga - är enligt min uppfattning det KLART bästa laget som DIF mött på Hovet hittills denna säsong. Herregud vad utmanövrerade vi blev i den matchen! En taktisk triumf rakt igenom från coach Söderström. Hoppas verkligen att Zabel & Co till denna gång har lyckats hitta ett bättre sätt att undvika att bli fastpressade i egen zon av de kvicka IKO-anfallarna (i synnerhet Löfstedt). Just där är det extra viktigt att backarna och forwards samspelar med varandra så att vi inte "får ett för långt lag". Kommer även bli avgörande för matchens utgång hur bra som vi lyckas skärma av Evan McGrath, som förmodligen är hela HockeyAllsvenskans formstarkaste spelare just nu...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
haha ja lika skit som förutRudi skrev:Är Hockeyallsvenskans sändningarna fortfarande lika kassa som i höstas?
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Jag tror tyvärr att det kan bli en rätt avslagen match ikväll. Somsagt, säkert runt 50% av alla med säsongskort kommer inte kunna gå. Det är ett riktigt skitdatum rent utsagt. Jag hoppas verkligen att ni som kommer gå kommer kunna skapa en VI känsla. Ibland är det nästan bättre drag när det är lite färre och man får känna sig lite "hardcore"! Tyvärr är jag än av dom som missar kvällens drabbning.
För övrigt tror jag vi vinner i en målsnål match. Vi tar hem det med 2-1.
Ikväll ska det sjungas som om det inte fanns någon morgondag...eller just de ja...
Hoppas alla som är på Hovet taggar till lite extra ikväll! Tyvärr är det ju heldött på hemsidan.
Hoppas alla som är på Hovet taggar till lite extra ikväll! Tyvärr är det ju heldött på hemsidan.
2014-04-07, vad hände?
Kanske inte så "bra" matchdatum, vet när man var på hockeyderby förra säsongen som var runt juletid verkade mest vara familjer på sittplats (ungarna hemma runt jul kanske och man går på hockey). Var iaf skitdåligt tryck.Tibbe skrev:Jag tror tyvärr att det kan bli en rätt avslagen match ikväll. Somsagt, säkert runt 50% av alla med säsongskort kommer inte kunna gå. Det är ett riktigt skitdatum rent utsagt. Jag hoppas verkligen att ni som kommer gå kommer kunna skapa en VI känsla. Ibland är det nästan bättre drag när det är lite färre och man får känna sig lite "hardcore"! Tyvärr är jag än av dom som missar kvällens drabbning.
Men fan vad viktig denna match är.
Skulle vi vinna och även Mora torskar så har vi helt plötsligt marginal ner till lagen under strecket.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Jo nu börjar varje match kännas otäckt viktig. Speciellt mot laget ovanför och runt där vi ligger.Henke_F skrev:Skulle vi vinna och även Mora torskar så har vi helt plötsligt marginal ner till lagen under strecket.Tibbe skrev:Jag tror tyvärr att det kan bli en rätt avslagen match ikväll. Somsagt, säkert runt 50% av alla med säsongskort kommer inte kunna gå. Det är ett riktigt skitdatum rent utsagt. Jag hoppas verkligen att ni som kommer gå kommer kunna skapa en VI känsla. Ibland är det nästan bättre drag när det är lite färre och man får känna sig lite "hardcore"! Tyvärr är jag än av dom som missar kvällens drabbning.
Klarar vi av pressen ikväll är segern ett faktum, tror inte vi kommer få se något vidare spel. Men tillslut står vi segrande efter en grymt grisig match!
Kom igen nu för helvete DIF!
Kom igen nu för helvete DIF!
-
Såhär äcklig nagelbitarmatch igen. Men blir skönt att få det överstökat med. 3p och vi är helt plötsligt "säkra" play-off, istället för detta jävla 1-2p mardrömsavstånd. Extra skönt att rycka från IKO och MIK om resultaten går rätt.Men fan vad viktig denna match är.
Skulle vi vinna och även Mora torskar så har vi helt plötsligt marginal ner till lagen under strecket.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Hoppas på 3 pinnar ikväll, drar på julfest så får följa matchen från mobilen.
Tippar 4-1.
Tippar 4-1.
Kommer givetvis vara på plats men tippar på stortorsk.
Resultatet skrivs till 1-5. Fy fan.
Resultatet skrivs till 1-5. Fy fan.