Allsvenskan 2012/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av mb81 »

Rix skrev:
zetterberg_88 skrev:Hur tänkte du nu? För att klättra i en tabell oavsett om man är 2a eller 10 måste lagen framför tappa poäng.
Låt Sjöwall vara nu grabbar. Han har inte fått sett NHL på snart 6 månader. Klart han tappar förståndet :lol:
Äh han får se åbergs Nhl-skott flera ggr i veckan! Och när han verkligen får se spelare av högsta nhl-klass så får vi veta att de är begränsade!

Vi kan visst klättra om vi bara fortsätter snitta dryga 2 p/match. Våra konkurrenter möter varandra ocks å! Är ju typ nio lag i "toppen"
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Leksand var halvt illa ute mot Troja som spottade upp sig betänkligt efter överkörningen senast. LIF gjorde dock just 3-1 i öppen kasse och plockar tillbaka serieledningen igen.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Leksand släpper ju alltid in första målet och sedan vänder.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag syftade på spelet i matchen (eftersom jag såg den, vill säga). Troja var ruggigt nära att kvittera med nån minut kvar.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Sjöwall skrev:Det känns jobbigt att redan nu vara beroende av andra lags resultat för att på allvar kunna klättra i tabellen..
Håller med. Som jag ser det är det Västerås som är vårt "hopp" som finns kvar om top 3.
Tror att Leksand (endast 5 förluster på 31 matcher) kommer hålla undan oss ganska enkelt.
Även om vi skulle vinna resten blir det svårt att komma förbi dem.
Karlskoga känns också alldeles för stabila.

Västerås kan tappa de kommande två matcherna, rätt svåra matcher. Vågar man hoppas att deras NHL förstärkningar drar snart?
Då kan vi ha en möjlig chans att nå ikapp ifall Zabeleffekten fortsätter.

Just nu får vi nöja oss med att vara på playoff. Gäller att fortsätta vinna och hoppas på en svacka för VIK.

Kämpa DIF!
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Tar lockouten slut kommer Södertälje, Mora och Västerås att tappa som fan direkt.

Vårt poängsnitt under Zabel är 2.33. Men ändå så har vi bara klättrar minimalt. Men det är vårt eget fel när vi var så usla i början och väntade alldeles för länge med coachbytet.
Expert.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

2,33p är jäkligt bra, då har vi mött 4 lag som legat före oss i tabellen inför matcherna och 5 som legat efter oss. Så jäkla surt dock att vi inte kunnat vinna mot Troja och Karlskrona. Samtidigt som det är det bättre att torska mot dom två än mot lagen före oss.

Får hoppas att snittet mot topplagen håller i sig, 5 av 6 matcher nu där vi möter lag framför oss i tabellen.
Användarvisningsbild
zetterberg_88

Inlägg av zetterberg_88 »

Känns som att vi måste hålla 4/5 matcher hela säsongen nu.
Användarvisningsbild
Jepe

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Jepe »

Asplöven - Mif 3-1. Bra resultat.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Jepe skrev:Asplöven - Mif 3-1. Bra resultat.
Vik-Mora= 2-3, ännu ett bra resultat.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Och så vann Mora mot Västerås. Helt perfekt omgång, snacka om att bjudas in till kampen om en direktplats. Precis såna här resultat behöver vi få med oss. Kan Västerås tappa poäng mot hemmastarka Oskarshamn i nästa omgång också, då kan det öppna sig rejält. Bara att hålla tummarna!
Användarvisningsbild
Jepe

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Jepe »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Vik-Mora= 2-3, ännu ett bra resultat.
Vågade ej skriva nått, pågår fortfarande enligt min telefon... :S
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Salas skrev:
Och så vann Mora mot Västerås. Helt perfekt omgång, snacka om att bjudas in till kampen om en direktplats. Precis såna här resultat behöver vi få med oss. Kan Västerås tappa poäng mot hemmastarka Oskarshamn i nästa omgång också, då kan det öppna sig rejält. Bara att hålla tummarna!
Sedan återstår den lilla detaljen att vi vinner imorgon också. :wink:
Användarvisningsbild
Jepe

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Jepe »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Salas skrev:
Sedan återstår den lilla detaljen att vi vinner imorgon också. :wink:
Japp, så om ni ser ett nervvrak på Hovet imorgon kan ni ju komma fram och hälsa... :)
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Sedan återstår den lilla detaljen att vi vinner imorgon också. :wink:
Det jobbiga är att jag redan räknat in sex poäng i de två kommande matcherna. Tänker inte tolerera något annat... Problemet med det är väl att vi max får med oss en poäng från de kommande två matcherna på grund av det, brukar bli så när det känns bra på förhand.

Nej, men fan alltså. Jag hatar detta tjat om att alla matcher är viktiga, men det finns bara att vinna, det finns inte utrymme för annat i dessa mörka tider.

Så nu slår jag huvudet på spiken! Vi vinner imorgon, 4-1. Målskyttarna blir Johner, Hari, Gustafsson och Tim Eriksson.
Skriv svar