Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Jag har en annan fundering som jag inte riktigt kan sätta ord på.
På medlemsmötet sades det att Hörnqvists försäkring betalades av summan från Nisse Anderssons försäkring. Det låter konstigt tycker jag. För de kostar väl inte lika mycket att försäkra? Eller var det Nisse Anderssons försäkring för hela säsongen som var lika dyr som Bengans över en månad?
När Nisse Andersson blev skadad, hur blir det då med hans lön? Skratta om ni vill men jag kan absolut ingenting om försäkringar. Betalar Djurgården fortfarande till Nisse, eller gör försäkringen så att Djurgården får "tillbaka" pengar för lönen?
Alltså; är det bara Nisses tillbakadragna försäkringspeng som tydligen var lika stor som Bengans, eller är det outbetalad lön eftersom han är skadad som betalade Bengans försäkring?
Det borde gå att räkna på hur som helst, för då har Djurgården minst de pengarna att värva för, och då som sagt, i månaden eller en klumpsumma som finns kvar?
På medlemsmötet sades det att Hörnqvists försäkring betalades av summan från Nisse Anderssons försäkring. Det låter konstigt tycker jag. För de kostar väl inte lika mycket att försäkra? Eller var det Nisse Anderssons försäkring för hela säsongen som var lika dyr som Bengans över en månad?
När Nisse Andersson blev skadad, hur blir det då med hans lön? Skratta om ni vill men jag kan absolut ingenting om försäkringar. Betalar Djurgården fortfarande till Nisse, eller gör försäkringen så att Djurgården får "tillbaka" pengar för lönen?
Alltså; är det bara Nisses tillbakadragna försäkringspeng som tydligen var lika stor som Bengans, eller är det outbetalad lön eftersom han är skadad som betalade Bengans försäkring?
Det borde gå att räkna på hur som helst, för då har Djurgården minst de pengarna att värva för, och då som sagt, i månaden eller en klumpsumma som finns kvar?
- Lakrisal
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Nisses lön betalas av försäkringbolag, dock inte 100% tror jag men en större del. Säg att DIF då pröjsar 10,15,20% av Nils lön (något sånt skulle jag gissa). Resterande % gick till Bengans försäkring under tiden han var här.
Men det finns fortfarande lite pengar kvar ifrån den lönen om det verkligen skulle behövas ett till nyförvärv.
Men det finns fortfarande lite pengar kvar ifrån den lönen om det verkligen skulle behövas ett till nyförvärv.
Aha, tack för förklaringen. Så "Nisse Anderssons försäkring" är alltså pengarna Djurgården fått tillbaka från hans lön tack vare försäkringen. I see.Lakrisal skrev:Nisses lön betalas av försäkringbolag, dock inte 100% tror jag men en större del. Säg att DIF då pröjsar 10,15,20% av Nils lön (något sånt skulle jag gissa). Resterande % gick till Bengans försäkring under tiden han var här.
- Lakrisal
Ja det är alltså pengar som varit örmäkta för hans lön som DIF nu då inte behövt betala ut.Mattebo skrev:Aha, tack för förklaringen. Så "Nisse Anderssons försäkring" är alltså pengarna Djurgården fått tillbaka från hans lön tack vare försäkringen. I see.Lakrisal skrev:Nisses lön betalas av försäkringbolag, dock inte 100% tror jag men en större del. Säg att DIF då pröjsar 10,15,20% av Nils lön (något sånt skulle jag gissa). Resterande % gick till Bengans försäkring under tiden han var här.
Inte för att det är troligt för fem öre, men Josef Boumedienne har fått kicken från sin KHL-klubb, och är helt fri på marknaden. Han är väl inte allt för attraktiv på marknaden, och skulle han kunna spela för en hyfsat billig peng och förstärka vår backsida så hade det varit kanon.
Givetvis var han ingen höjdare ifjol, men i ett lag i medgång, mot sämre motstånd, så bör Josef kunna leverera. Han har en hög högstanivå, och hade kunnat vara användbar i PP, där vi saknar vettiga alternativ.
Men det är väl dock allt annat än troligt att han skulle göra en comeback, men helt fel hade det inte varit.
Givetvis var han ingen höjdare ifjol, men i ett lag i medgång, mot sämre motstånd, så bör Josef kunna leverera. Han har en hög högstanivå, och hade kunnat vara användbar i PP, där vi saknar vettiga alternativ.
Men det är väl dock allt annat än troligt att han skulle göra en comeback, men helt fel hade det inte varit.
- Lakrisal
Tror till skillnad från dig Salas att Bom-bom inte går för en billig peng. Känns som en riktigt pengakåt legoknekt som går dit han får bäst betalt.
Absolut, men vart skulle han få bra betalt? Han rosar inte marknaden, och konkurrerar med NHL-proffs som spelar utan ersättning. KHL är helt uteslutet. Skulle väl kanske vara elitserien i så fall, men i övrigt lär han inte få några bra erbjudanden.Lakrisal skrev:Tror till skillnad från dig Salas att Bom-bom inte går för en billig peng. Känns som en riktigt pengakåt legoknekt som går dit han får bäst betalt.
Tack till Bom Bom om det går. Vårt PP kan inte bli sämre och på denna nivå tror jag han sprutat in poäng.
Det som gör att jag tvekar är att vi redan har en back som BARA kan spela i offensiv zon...
Det som gör att jag tvekar är att vi redan har en back som BARA kan spela i offensiv zon...
- SirDIFalot
Klart att BomBom skulle vara förmodligen hela allsvenskans bästa back, men han vantrivdes ju DIF och sa att han tappade lusten att spela hockeyn när han var här. Dessutom erbjöd ju Malmö honom över 200.000 kr i månaden för att gå till dom inför 11/12-säsongen men han tackade nej med motiveringen att han inte skulle kunna motivera sig i Allsvenskan. Jävligt förvånad att detta ens diskuteras.
Expert.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Tycker det är sjukt kul när man pratar "på den här nivån" de 2 bästa lagen här är ju minst lika bra om inte bättre än 3-4 i elitserien.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
- -daniel-
Förstår inte riktigt vad du menar, det är ju sjukt stor skillnad att spela i HA mot ES? Framförallt allt runtomkring.Challen skrev:Tycker det är sjukt kul när man pratar "på den här nivån" de 2 bästa lagen här är ju minst lika bra om inte bättre än 3-4 i elitserien.
Finns inte en spottstyver att Boumedienne skulle komma till Djurgården igen. Speciellt inte så länge vi spelar i den här serien. Förstår faktiskt inte ens hur någon ens kan tänka tanken...
Jaha, då är Söders gästspel slut va? Lär väl inte vara tal om förlängning antar jag, även om han skött sig helt ok. Verkar ju inte heller finnas nån tanke på att återkalla Weigel. Blir väl Sörensen - Ljungh - Hari på annandagen. Sen väntar man kanske in Fimpen och Wennberg.
- SirDIFalot
Weigels status kan ju vara helt annorlunda nu när Zabel är coach och inte Challe. Zabel har ju i stort sett haft Wagge som sin förstacenter i J20 i tre år. Hoppas han får chansen i alla fall.
Expert.
Söder stannar i en match till:
http://www.krif-hockey.net/nyheter/sode ... djurgarden
http://www.krif-hockey.net/nyheter/sode ... djurgarden
Pavel Rosa släpps av sin schweiziska klubb. Kanske vore käckt (tjeckt) att försöka få in?
Lär iofs kosta ganska mycket.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7286
Lär iofs kosta ganska mycket.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7286