sensei skrev:Trådlöst är inte bra för den här typen av användande. Visst, det fungerar ibland eller oftast. Sen drar sambon på hårtorken eller mikron eller någon annan störning så skiter det sig direkt.
Kör en lite sladd så skall du se att du blir nöjd.
Hade själv perfekt "mottagning" för övrigt (med sladd).
Vad har hårtorken eller mikron med min internetuppkoppling att göra? Btw
hade jag inga problem alls med nåt annat på nätet! Verkade dessutom vara fler som hade problem!
mb81 skrev:Hej!
Efter att äntligen signat upp viasat efter att kollat det mesta på den lokale o´learys som också är vår sponsor(alltså liljeholmen) är jag mycket besviken. Buffrade extremt mycket från andra perioden och framåt. Blev knappt nån bättring. De har dessutom inte svarat på mitt arga mail!
Hur är er upplevelse av viaplay? Trodde på proffsig sändning med bra kvalle nu när man har vant sig vid s24 skiten!
De verkar också tagit bort möjligheten att se matcher i efterhand som man kunde förut eller hittar jag inte det? Nån som kan säga var isf!
Det är olika för min del, är jag hemma och kollar med min stationära funkar det till 95% klockrent. Min laptop är det lite sämre med, men oftast funkar det bra! Det jag har haft problem med är att dra upp den på TV, hittills har det fungerat piss så jag håller mig till datorn.. För min del verkar mycket hänga på vilken uppkoppling jag sitter på för stunden. Kul grej är att telefonen brukar funka SJUKT bra, även om den blir 300 grader varm och batteriet dör efter typ 2 perioder.
Angående att kolla i efterhand.. Jag har bara kollat ~2h efteråt, och då funkar det alltid att hålla för skärmen med handen (så du inte ser slutresultat, hehe) och spola tillbaks sändningen en bra bit.
Alltså jag kör laptop med trådlöst men har ändå sjukt snabbt med fiber hemma så internethastigheten ska inte vara något problem. Dra upp det på teven verkar inte funka bra då blir bilden för kackig men kan streama saker bra överallt annars.
Jag har kollat efteråt inte för att jag vill veta resultat utan för att jag vill se vissa saker men det verkar inte gå nu eller är det bara jag som inte hittar?
Viaplay vägrar svara iaf verkar det som!
Vill fan ha kompensation för att de förstörde min kväll som sen DIF räddade upp!
Det kan ju även vara prestandan på din burk, har du provat sänka kvaliteten? Kan du spela upp HD filmer på din dator utan att det hackar? Uppdaterat alla drivrutiner? Vad har du för router? Det hjälper inte att du har 100 mbit fibernät om du har en kass router, prova med kabel.
För mig personligen så funkar det klockrent, så det är inte Viasat:s sändningar som är problemet. Om de inte har olika sändningar till olika ISP:er.
sensei skrev:Trådlöst är inte bra för den här typen av användande. Visst, det fungerar ibland eller oftast. Sen drar sambon på hårtorken eller mikron eller någon annan störning så skiter det sig direkt.
hade jag inga problem alls med nåt annat på nätet! Verkade dessutom vara fler som hade problem!
Hårtorken vet i tusan men mikron kör på 2,4ghz-frekvensen vilken är samma som i din router förutsatt att du inte har en något fräschare som kör på både 2,4 och 5ghz-banden. Den kan alltså skapa störning, likaså är det med sladdlösa telefoner och större högtalare.
Vad menar du med annat? Det är enorm skillnad att surfa till någon hemsida och streama video i 3Mbps i konstant bitrate. Störningar i "etern" och du är fucked när det gäller realtids-streaming.
Efter att äntligen signat upp viasat efter att kollat det mesta på den lokale o´learys som också är vår sponsor(alltså liljeholmen) är jag mycket besviken. Buffrade extremt mycket från andra perioden och framåt. Blev knappt nån bättring. De har dessutom inte svarat på mitt arga mail!
Hur är er upplevelse av viaplay? Trodde på proffsig sändning med bra kvalle nu när man har vant sig vid s24 skiten!
De verkar också tagit bort möjligheten att se matcher i efterhand som man kunde förut eller hittar jag inte det? Nån som kan säga var isf!
För mig funkar Viaplay felfritt både på dator och telefon.
För de som har kan jag rekommendera att kolla via PS3, funkar extremt bra!
Kan man kolla via x-box?
Andra streamingsidor funkar alltid bra åtminstone själva buffrandet! Burken är hyfsat ny med core i7 och 8gb ram så det ska inte vara några problem!
Ingen mikro igång heller!
Kan man kolla via x-box?
Andra streamingsidor funkar alltid bra åtminstone själva buffrandet! Burken är hyfsat ny med core i7 och 8gb ram så det ska inte vara några problem!
Ingen mikro igång heller!
Jag har extremt sällan problem med mitt Viaplay (kör trådlöst till antingen dator eller iPad) men samtidigt som många andra så fick jag problem igår. Måste ha varit ett temporärt problem.
crike skrev:Jag har extremt sällan problem med mitt Viaplay (kör trådlöst till antingen dator eller iPad) men samtidigt som många andra så fick jag problem igår. Måste ha varit ett temporärt problem.
Nu fick jag svar från de!
De hade tydligen stora problem igår och jag ska haft oturen att vara en av de drabbade. Så var alltså inte mikrons fel!
crike skrev:Jag har extremt sällan problem med mitt Viaplay (kör trådlöst till antingen dator eller iPad) men samtidigt som många andra så fick jag problem igår. Måste ha varit ett temporärt problem.
De hade tydligen stora problem igår och jag ska haft oturen att vara en av de drabbade. Så var alltså inte mikrons fel!
Jag har hört rykten om någon micro i Viasats fikarum som gått sönder och spred gigahertz.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Jag har hört rykten om någon micro i Viasats fikarum som gått sönder och spred gigahertz.
Haha, vad bra. Men använd sladd så slipper ni problem med mikron framöver.
Henkos skrev:Shit, jag som trodde vi levde på 2010-talet och kassa routers med ostabil wifi var ett minne blott. Guess not.
Snacka inte skit om min router!
Det var viaplays fel! De erkände det! Var möjligen mikro inblandad men isf vid deras server! Hårtork dementerade de starkt dock! Den var någonstans nära manchester snackades det om!