dutti skrev:Jag måste ju få lyfta fram Pickards fantaaaastiska sidoförflyttning i typ första perioden också, när hela försvaret är totalt bortspelat och han teleporterar stolpe till stolpe och plockar med benskyddet.
Riktigt kul att se Åberg/Gustafsson ha lite lekstuga också, det behövdes.. Enligt kommentatorerna riktigt länge sen Otto och Jimpa målade, typ 1 och 2 månader om jag inte minns fel.
Annars då.. En riktigt skön poängstöld. Förbannat frustrerande match att titta på, Morakillarna kändes stora och vårt försvar livrädda. Kan verkligen inte minnas att vårt box play har varit så passivt nån gång. Moras NHL-pojkar fick alldeles för mycket respekt. Vi var nog inte värda dessa egentligen, jag tackar Pickard och stolpe/ribba. Men så är det ju det här... Vi är inne i en positiv trend, där vi för en gångs skull får sno poäng istället för att hela tiden mata 45 skott utan resultat. Ett bra lag måste kunna vinna även när de spelar dåligt.
För övrigt, var det bara jag som tyckte matchen kändes rätt avslagen trots de vackra målen? Lyssna-på-när-nålen-faller-ljudnivå rakt igenom.. Läskigt.
EDIT: håller med om det positiva om Ölvestad. Tyckte han var lite överallt, ständigt jagandes som en iller. Älskar sättet han slänger sig handlöst för att peta ut pucken ur zon i slutet av tredje.
Nummer19 skrev:Är det bara jag som skriker extra mycket och högt när Ölvestad gör mål? Blir alltid så jävla glad när han gör mål.
Jag visar kraftfulla känslor när Ölvestad gör något som jag gillar.
Jag också, men Jimmie är en riktigt järnkamin, man vill ju att han ska lira så bra som han kan. Älskar när han trycker sig förbi back och in på mål, eller sätter en blytung tackling så sargen sjunger.
Jag tror att vi alla har lärt oss att varken ta honom eller Mäklaren på allvar under och efter match.
Under denna tid kan vi bara enas om att de är färdiga mentalt, så att säga.
Rocky har dock konsekvent varit på Pickard. Därför är denna vändning helt hårresande.
DIF_Soldier skrev:Jag tror att vi alla har lärt oss att varken ta honom eller Mäklaren på allvar under och efter match.
Under denna tid kan vi bara enas om att de är färdiga mentalt, så att säga.
Rocky har dock konsekvent varit på Pickard. Därför är denna vändning helt hårresande.
"Straffet" för att det finns några härinne som helt ärligt säger sanningen helt beroende på prestationer. Jaa jag syftar på mig och Mäklaren samt några till som jag tycker kan visa detta, exempelvis Caveman. Även om man inte är överens om kritik så är dock att skrivet med en respekt och en opartiskhet i de flesta fall. Personligen har jag ingen direkt favoritlirare i DIF! (Nej SirDIFalot inte Tim heller).
Nu råkade det vara så att Pickard var en katastrof under inledningen men har efter det lyft sig. Så har även min kritik gentemot honom. Inga konstigheter! Det som dock gör Rockys bild lite äcklande för stunden måste vara faktumet att han la upp den där gif-filen när Pickard gör en tavla mot Leksand. Detta trots en fantastisk 6-2 seger, så valde han att håna Chet. Osexigt minst sagt!
Jag tycker det är helt okej att säga att Pickard är dålig när han varit dålig så länge man ger honom cred när han varit bra också. Detsamma gäller väl alla spelare.
SirDIFalot skrev:Jag tycker det är helt okej att säga att Pickard är dålig när han varit dålig så länge man ger honom cred när han varit bra också. Detsamma gäller väl alla spelare.
Kritik är en sak, att däremot högfärdigt konstatera att en spelare kommer vara usel för all evig framtid - då har man bränt sig.
Ex: Mäklaren om #56 som skulle lägga grillorna på hyllan efter första matchen och nu senast Jock om Söder som tydligen alltid kommer vara en div1-spelare.
SirDIFalot skrev:Jag tycker det är helt okej att säga att Pickard är dålig när han varit dålig så länge man ger honom cred när han varit bra också. Detsamma gäller väl alla spelare.
Kritik är en sak, att däremot högfärdigt konstatera att en spelare kommer vara usel för all evig framtid - då har man bränt sig.
Ex: Mäklaren om #56 som skulle lägga grillorna på hyllan efter första matchen och nu senast Jock om Söder som tydligen alltid kommer vara en div1-spelare.
Ja, jag håller med. Vissa går givetvis alldeles för långt i sina sågningar.
-daniel- skrev:
Undertecknad skrev själv såg jag just:
"Lassen!!!
Kändes enormt stabil, riktigt bra beslut. Spelade enkelt när det krävdes och med större mod och finess när det fanns lägen. Kommer bli riktigt vass känns det som."
Ja...herregud.
Ahahaa...sluta
Hahaha, själv skrev jag något i stil med att det kan bli en "Ragge JR". Snacka om önsketänkande...
Ja, jag håller med. Vissa går givetvis alldeles för långt i sina sågningar.
Ja, men det är ju uppenbarligen ett effektsökeri där man hela tiden på något skruvat vis tror man själv är tillställningens stjärna genom att slänga ur sig den mest detaljerade sågningen av en spelares insats...