Ja, tacka vet jag Robin Hood-skatten. Den som finns för att jämna ut skillnaderna och behoven inom vård och omsorg. *host*minalman skrev:Skulle vara roligt om Uppdrag Granskning någon gång kunde ta en titt på den totalt skeva bild av verkligheten som odlats fram i Sveriges alla bonnhålor som går på konstgjord andning bekostad av bidrag från Stockholms skattebetalare.Mäklaren skrev:Men vad menar idioterna? Hur kan man tolka den där situationen på ett annat sätt en att Mora-backen knuffar Hank över sin egen målvakt?Vikas skrev:"Istället var det Djurgården som kunde kvittera efter 17:28. Holmqvist var det som sköt och Henrik Eriksson förstärkte en knuff från Kalle Ekelund, ramlade på Ervins Mustukovs som därmed släppte in pucken i mål. Ett ytterst tveksamt mål."
Gillar hur den fullständigt objektiva rapporteringen på moraik.se håller samma nivå som deras coach
Mora IK - Djurgårdens IF 18/12 2012
- Hajduk
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Re: Mora IK - Djurgårdens IF 18/12 2012
Knuff? Tycker det är närmare crosschecking än knuff.Mäklaren skrev:Men vad menar idioterna? Hur kan man tolka den där situationen på ett annat sätt en att Mora-backen knuffar Hank över sin egen målvakt?Vikas skrev:"Istället var det Djurgården som kunde kvittera efter 17:28. Holmqvist var det som sköt och Henrik Eriksson förstärkte en knuff från Kalle Ekelund, ramlade på Ervins Mustukovs som därmed släppte in pucken i mål. Ett ytterst tveksamt mål."
Gillar hur den fullständigt objektiva rapporteringen på moraik.se håller samma nivå som deras coach
Och moras lilla moralkör kan ju hålla sina feta käftar tysta, tror inte de skulle sett situationen på samma sätt om det varit åt andra hållet.
Åt helvete med mora, noll respekt för det jävla gänget bönder.
De är på väg ner i tabellen och gnäller över allting, får väl hoppas i att de fortsätter leta felen i konspirationer mot dem snarare än i det egna spelet, som helt mer eller mindre kretsar kring deras NHL spelare. Utan dem skulle mora typ ligga nere med asplöven och company.
Alltid Oavsett.
Caveman, kan du utveckla det du säger om att Ölvestad var en av dom bästa på planen idag? Själv tyckte jag att han såg oerhört trött ut, ingen fart alls. Visst, några fina inbrytningar mot mål, men inte mycket annat i övrigt.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
...och ändå gör vi säsongens sämsta 3:e period som borde (och vid ett annat tillfälle skulle) renderat i minst tre baklängesmål.Magnutz skrev:Nyckeln ligger i Timeouten Zabel tar när vi börjar fumla och målen trillar in. Där vänder vi matchen. En lugn Zabel talar om för killarna att de ska spela tajtare och inte ge Mora utrymme i mittzon att komma med fart mot oss. Att spela samlat och ge fanken i att spela 1on5.
Fan vad bra. Förra säsongen lät Hardy såna drag gå om intet. Vi föll handlöst och inget gjordes.
Hatten av Hr Zabel och de andra ledarna.
Vinsten var till 100% Chets idag, inte pga coachingen eller något annat.
Edit: och tur. Glömde turen!
Senast redigerad av -daniel- den 2012-12-18 23:24:45, redigerad totalt 1 gånger.
Pickards flin är obetalbart. Helt fantastisk räddning.
Vem är det som slår passen till Jimmie?#87 skrev:
I ärlighetens namn, tycker inte man helt enbart kan lägga vinsten bara på Chet även om han har stor del i det. Hade inte Zabel tagit timeout där han gjorde, hade vi definitivt åkt på ändan så det sved om det men stor säkerhet, så att situationen redde ut sig där innan det flöt iväg är Zabels förtjänst.-daniel- skrev:...och ändå gör vi säsongens sämsta 3:e period som borde (och vid ett annat tillfälle skulle) renderat i minst tre baklängesmål.Magnutz skrev:Nyckeln ligger i Timeouten Zabel tar när vi börjar fumla och målen trillar in. Där vänder vi matchen. En lugn Zabel talar om för killarna att de ska spela tajtare och inte ge Mora utrymme i mittzon att komma med fart mot oss. Att spela samlat och ge fanken i att spela 1on5.
Fan vad bra. Förra säsongen lät Hardy såna drag gå om intet. Vi föll handlöst och inget gjordes.
Så Zabels timeout och Chets storspel bland annat, skulle jag vilja säga bidrog till segern i dag.
Alltid Oavsett.
Hans räddningar är enorma och viktiga men jag vill nog tro att vi rasat om TO inte kommit när Mora gjort 3-1. Det hade kunnat bli en ny KHK-period. Zabel tog TO lägligt. Utan den hade Chets räddningar inte varit nog. Så upplevde jag det.-daniel- skrev:...och ändå gör vi säsongens sämsta 3:e period som borde (och vid ett annat tillfälle skulle) renderat i minst tre baklängesmål.Magnutz skrev:Nyckeln ligger i Timeouten Zabel tar när vi börjar fumla och målen trillar in. Där vänder vi matchen. En lugn Zabel talar om för killarna att de ska spela tajtare och inte ge Mora utrymme i mittzon att komma med fart mot oss. Att spela samlat och ge fanken i att spela 1on5.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Det lite obehagligt att du missat hans framfart i matchen, han gick stenhårt på kropp, han växlade tempo i sin åkning, är det in back som störtat för högt upp i planen, så är det Ölvestad som åker och ta hand om hans plats. Det var många närkamper där Ölvestad hängde in några riktigt tunga tacklingar, dett ledde fram till målchans nästan varje gångKentta skrev:Caveman, kan du utveckla det du säger om att Ölvestad var en av dom bästa på planen idag? Själv tyckte jag att han såg oerhört trött ut, ingen fart alls. Visst, några fina inbrytningar mot mål, men inte mycket annat i övrigt.
- -daniel-
@ Magnutz:
Jodå, kan väl hålla med men ville bara belysa hur jävla risigt vi fortsatte att agera där ute i 3:e... tycker verkligen vi gör en galet dålig match försvarsmässigt. Fyra frilägen, minst. Visst, mestadels mot världsstjärnor men det skall inte få ske. Vi blir stillastående och sjunker alldeles för enkelt ihop i egen zon stundtals, utöver alla frilägen.
Jodå, kan väl hålla med men ville bara belysa hur jävla risigt vi fortsatte att agera där ute i 3:e... tycker verkligen vi gör en galet dålig match försvarsmässigt. Fyra frilägen, minst. Visst, mestadels mot världsstjärnor men det skall inte få ske. Vi blir stillastående och sjunker alldeles för enkelt ihop i egen zon stundtals, utöver alla frilägen.
Senast redigerad av -daniel- den 2012-12-18 23:32:34, redigerad totalt 1 gånger.
#56.kaminor skrev:Vem är det som slår passen till Jimmie?#87 skrev:
Jag måste ju få lyfta fram Pickards fantaaaastiska sidoförflyttning i typ första perioden också, när hela försvaret är totalt bortspelat och han teleporterar stolpe till stolpe och plockar med benskyddet.
Riktigt kul att se Åberg/Gustafsson ha lite lekstuga också, det behövdes.. Enligt kommentatorerna riktigt länge sen Otto och Jimpa målade, typ 1 och 2 månader om jag inte minns fel.
Annars då.. En riktigt skön poängstöld. Förbannat frustrerande match att titta på, Morakillarna kändes stora och vårt försvar livrädda. Kan verkligen inte minnas att vårt box play har varit så passivt nån gång. Moras NHL-pojkar fick alldeles för mycket respekt. Vi var nog inte värda dessa egentligen, jag tackar Pickard och stolpe/ribba. Men så är det ju det här... Vi är inne i en positiv trend, där vi för en gångs skull får sno poäng istället för att hela tiden mata 45 skott utan resultat. Ett bra lag måste kunna vinna även när de spelar dåligt.
För övrigt, var det bara jag som tyckte matchen kändes rätt avslagen trots de vackra målen? Lyssna-på-när-nålen-faller-ljudnivå rakt igenom.. Läskigt.
EDIT: håller med om det positiva om Ölvestad. Tyckte han var lite överallt, ständigt jagandes som en iller. Älskar sättet han slänger sig handlöst för att peta ut pucken ur zon i slutet av tredje.
Riktigt kul att se Åberg/Gustafsson ha lite lekstuga också, det behövdes.. Enligt kommentatorerna riktigt länge sen Otto och Jimpa målade, typ 1 och 2 månader om jag inte minns fel.
Annars då.. En riktigt skön poängstöld. Förbannat frustrerande match att titta på, Morakillarna kändes stora och vårt försvar livrädda. Kan verkligen inte minnas att vårt box play har varit så passivt nån gång. Moras NHL-pojkar fick alldeles för mycket respekt. Vi var nog inte värda dessa egentligen, jag tackar Pickard och stolpe/ribba. Men så är det ju det här... Vi är inne i en positiv trend, där vi för en gångs skull får sno poäng istället för att hela tiden mata 45 skott utan resultat. Ett bra lag måste kunna vinna även när de spelar dåligt.
För övrigt, var det bara jag som tyckte matchen kändes rätt avslagen trots de vackra målen? Lyssna-på-när-nålen-faller-ljudnivå rakt igenom.. Läskigt.
EDIT: håller med om det positiva om Ölvestad. Tyckte han var lite överallt, ständigt jagandes som en iller. Älskar sättet han slänger sig handlöst för att peta ut pucken ur zon i slutet av tredje.
Du är med oss överallt, Stefan.
Ok, tack.#87 skrev:#56.kaminor skrev:Vem är det som slår passen till Jimmie?#87 skrev:
I'm shocked.....#87 skrev:#56.kaminor skrev:Vem är det som slår passen till Jimmie?#87 skrev:
- Nummer19
Är det bara jag som skriker extra mycket och högt när Ölvestad gör mål? Blir alltid så jävla glad när han gör mål.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams