Mora IK - Djurgårdens IF 18/12 2012
Re: Mora IK - Djurgårdens IF 18/12 2012
Erik Gustafssons framspelningar idag håller oerhört hög klass. Fantastiskt bra!
Även Tims passning ger mig rysningar. Tim som tillsammans med Honken och stundtals Henrik E var riktigt bra idag.
Kul för Johner att få avgöra och viktigt för Linkan att få en assist.
Även Tims passning ger mig rysningar. Tim som tillsammans med Honken och stundtals Henrik E var riktigt bra idag.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Bästa är ändå avslutningen på sista sidan i tråden. Användare "sunne" skriver något i stil med "Flera Lassen till DIF tack"....BOMBOM BOUCHARD skrev:Tack, nu kan jag nog somna. Sån´t där kan få en att fundera över ens expertisa förmåga.-daniel- skrev:Fast du skrev väl något i stil med "man skall väl egentligen inte bedöma någon efter en match" så du är förlåten.BOMBOM BOUCHARD skrev:Daniel: Underbar läsning.
Ossi-kopia....
Den perfekta avrundningen på en underbar läsning. Dock var Lassen förbannat bra denna matchen minns jag. Var på plats då också om jag inte missminner mig!
Jag tänker inte analysera allt för mycket idag, utan nöjer mig med följande:
- Chet Pickard, vilken jävla hjälte! Hans räddning i tredje perioden avgör allt, vi hade förlorat om han släppt in den.
- Sååååå jävla skönt med tre poäng! Äntligen riktigt häng på lagen ovan i serien, nu jävlar ska poäng för poäng knapras in!
- Chet Pickard, vilken jävla hjälte! Hans räddning i tredje perioden avgör allt, vi hade förlorat om han släppt in den.
- Sååååå jävla skönt med tre poäng! Äntligen riktigt häng på lagen ovan i serien, nu jävlar ska poäng för poäng knapras in!
"Istället var det Djurgården som kunde kvittera efter 17:28. Holmqvist var det som sköt och Henrik Eriksson förstärkte en knuff från Kalle Ekelund, ramlade på Ervins Mustukovs som därmed släppte in pucken i mål. Ett ytterst tveksamt mål."
Gillar hur den fullständigt objektiva rapporteringen på moraik.se håller samma nivå som deras coach
Gillar hur den fullständigt objektiva rapporteringen på moraik.se håller samma nivå som deras coach

Att vi tagit bra med poäng utan att klättra nämnvärt vittnar om att vi var mer nere i skiten än man kanske insåg. Ruskigt skönt att äntligen få komma upp på PO-plats, hoppas verkligen vi kan ta tre eller åtminstone två på fredag för att påbörja cementeringen i den övre halvan av tabellen.
It's great day to be alive!
It's great day to be alive!
Senast redigerad av JohanPez den 2012-12-18 23:09:26, redigerad totalt 1 gånger.
Chet Pickard & Jimmie ÖLVESTAD, det räcker så.

Oj, oj vad grym han var ikväll! Känns som om den nya hjälmen kommer bli en lyckohjälm!
Men vad menar idioterna? Hur kan man tolka den där situationen på ett annat sätt en att Mora-backen knuffar Hank över sin egen målvakt?Vikas skrev:"Istället var det Djurgården som kunde kvittera efter 17:28. Holmqvist var det som sköt och Henrik Eriksson förstärkte en knuff från Kalle Ekelund, ramlade på Ervins Mustukovs som därmed släppte in pucken i mål. Ett ytterst tveksamt mål."
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Åbergs båda framspelningar till Gustafsson. håller en oerhört hög glsssMäklaren skrev:Erik Gustafssons framspelningar idag håller oerhört hög klass. Fantastiskt bra!
Senast redigerad av Caveman den 2012-12-18 23:11:40, redigerad totalt 1 gånger.
Haha, han hade ju inte ens pucken. Den låg bakom honom. Inavlade dalahästar!Mäklaren skrev:Men vad menar idioterna? Hur kan man tolka den där situationen på ett annat sätt en att Mora-backen knuffar Hank över sin egen målvakt?Vikas skrev:"Istället var det Djurgården som kunde kvittera efter 17:28. Holmqvist var det som sköt och Henrik Eriksson förstärkte en knuff från Kalle Ekelund, ramlade på Ervins Mustukovs som därmed släppte in pucken i mål. Ett ytterst tveksamt mål."
Påminner lite om Wolverine där, gillart.Rocky3000 skrev:
Oj, oj vad grym han var ikväll! Känns som om den nya hjälmen kommer bli en lyckohjälm!
Nyckeln ligger i Timeouten Zabel tar när vi börjar fumla och målen trillar in. Där vänder vi matchen. En lugn Zabel talar om för killarna att de ska spela tajtare och inte ge Mora utrymme i mittzon att komma med fart mot oss. Att spela samlat och ge fanken i att spela 1on5.
Fan vad bra. Förra säsongen lät Hardy såna drag gå om intet. Vi föll handlöst och inget gjordes.
Hatten av Hr Zabel och de andra ledarna.
Fan vad bra. Förra säsongen lät Hardy såna drag gå om intet. Vi föll handlöst och inget gjordes.
Hatten av Hr Zabel och de andra ledarna.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Skulle vara roligt om Uppdrag Granskning någon gång kunde ta en titt på den totalt skeva bild av verkligheten som odlats fram i Sveriges alla bonnhålor som går på konstgjord andning bekostad av bidrag från Stockholms skattebetalare.Mäklaren skrev:Men vad menar idioterna? Hur kan man tolka den där situationen på ett annat sätt en att Mora-backen knuffar Hank över sin egen målvakt?Vikas skrev:"Istället var det Djurgården som kunde kvittera efter 17:28. Holmqvist var det som sköt och Henrik Eriksson förstärkte en knuff från Kalle Ekelund, ramlade på Ervins Mustukovs som därmed släppte in pucken i mål. Ett ytterst tveksamt mål."
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Manijock skrev:Pickard och en sanslös jävla tur fixar tre poäng åt oss idag. Sanslöst överkörda och Kopitar - Ryan hade lekstuga. Har trots det sanslöst intetsägande spelet några plus och minus att dela ut:
+
Pickard: OFC! Wesslau-klass....
Ottosson: Kliver fram när det gäller och norpar samtliga tekningar mot Anze sista minuten. En vinnare!
Gustafsson i offensiv zon: Rubriken säger allt. Målpassningarna håller högsta klass!
Holm: Bäste back igen. Pånyttfödd toklovande back. Suverän i alla zoner. Elitserieklass!
Åberg: Verkar tagit JVM-petningen precis så som jag hoppats. Heja Pontus!
Tim: Leder inte bara en hel kedja själv, utan leder vår BÄSTA kedja för dagen. Stod för ett par riktiga världsklass-mackor idag igen. Och varför spelar han inte PP?
Bohman: Räknade bara till ETT misstag i form av en markeringsmiss. I övrigt, spotless! Så ska en talang se ut...
-
Våra lån: Herregud Hari var den största besvikelsen sen Järlan plockade in Plante. Påminde i spelstilen om en Tim Eriksson fast utan fart och teknik. Det vill säga, en kort spelare som väger lätt och inte får någonting uträttat. Söder var precis lika meningslös som sist han var här. Kämpar lite javisst, men han är i Division 1 för att stanna det är solklart.
Gustafsson i egen zon: Ragge, ryck in och få ordning på mr omständig pronto....
Ölvestad: Tacklar bara på hemmaplan inför mycket folk. Måste börja spela mer hänsynslöst även i småhallarna runtom i landet.
Moras coach: Glada Hudik har funnit sin förlorade medlem. Vilken inavlad jävla bondlurk! Satan i gatan kratta hö för fan, dina hockeykunskaper sträcker sig lika långt som Fimpens hårfäste. Booojaaaah nailed it!
Nu återgår jag till min whisky och tackar DIF för tre underbart skitiga poäng...
Ölvestad är tillsammans med Chet dom bäst spelarna idag, Ölvestad tacklade flertalet gånger, det är fakta! Gnäll inte på Ölvestad, bäst på isen var han igen.
Senast redigerad av Caveman den 2012-12-18 23:22:20, redigerad totalt 2 gång.
- Hajduk
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Tycker för en gångs skull att domaren gjorde en okej insats, utom möjligtvis någon missad offside och en tveksam icing på slutet. Hade det varit som tidigare matcher hade han underkänt 1-1-målet som för övrigt var hur klockrent som helst.