Mora IK - Djurgårdens IF 18/12 2012
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Mora IK - Djurgårdens IF 18/12 2012
Söder såg inte lika långsam och trög ut som han gjorde sist han var här. Visserligen var det väl för att vi spelade i ES då. Men ja, det såg lovande ut. Bör vara aktuell inför nästa säsong.
Janos var rätt anonym, blandade och gav lite när han väl syntes till.
Kalus hade inte riktigt den där accelerationen som de som sett honom har snackat om. Men det kommer väl i takt med att han kommer in i matchtempot.
Zabel har nu sju stycken trepoängare på nio matcher. 2.33 i poängsnitt.
Kalus hade inte riktigt den där accelerationen som de som sett honom har snackat om. Men det kommer väl i takt med att han kommer in i matchtempot.
Expert.
-
Måste faktiskt för en gångs skull också berömma tränarna. Härlig TO Sabel tar, han snackar lugnt med grabbarna och sen vänder det.. Sanslöst.
Chet visat NHL och värlsklass.Sjukt...
Chet visat NHL och värlsklass.Sjukt...
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Största stölden i modern hockeyhistoria.
Med tanke på hur bra det har gått sen Zabel tog över känns det så otroligt jobbigt att vi fortfarande bara ligger 7a.
Det som var riktigt sjukt med denna match var vid underläge 1-3 så blev det inte ledsna miner och panikartat spel. Jag vet inte vad han sa i time-outen den gode Zabel men vad det än var så borde han säga det oftare. På något sätt fick han spelarna att släppa ängsligheten som jagat oss hela säsongen.
Undrar hur mycket Chet myser på att han fick stoppa 2 mot 0 läget från Moras båda NHL proffs. Gav nog honom riktigt mycket energi för fortsättningen.
Undrar hur mycket Chet myser på att han fick stoppa 2 mot 0 läget från Moras båda NHL proffs. Gav nog honom riktigt mycket energi för fortsättningen.
Okej, du får definiera vinnarskalle på ditt eget vis. Självklart. Personligen tycker jag inte att det sitter i "vinnarskallen" om man kan formulera sig efter en förlust eller inte. Brukar oftast bero på annat. Men som du säger "akes one to know one.".BOMBOM BOUCHARD skrev:Absolut. Hatar att förlora och är riktigt sur över förluster. Har därmed svårt att vara analytisk tätt inpå match.android skrev:Handlar väl mer om hur han väljer att kommentera målet. Vinnarskalle?BOMBOM BOUCHARD skrev:Brukar också kallas vinnarskalle.Lee Harvey Oswald skrev:Äh, han är bara lika partisk med sitt lag som 97& av alla här inne är.#10 skrev:Moras tränare måste ju vara full, ham tyckte vårat första mål skulle varit bortdömt trots att han såg på reprisen... PAJAS!
Har du sett intervjun med Foppa efter förlusten mot Malmö i Sm-finalen?
Fråga honom imorgon och hör vad han säger.
Takes one to know one.
Född till sportchef.
- minalman
Mora IK - Djurgårdens IF 18/12 2012
DIF - mora, 5p mot 4 efter tre matcher.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Träningsverk av att se denna match, helt slut.. Så viktiga poäng!
- -daniel-
Jag tycker Söder gjorde bra i från sig, tror definitivt inte han skulle göra bort sig på den här nivån...ser ut att ha växt, kanske framförallt hans initiativförmåga.
Hari var väl dock rätt anonym?
Kalus fick åt helsike för lite speltid, men det förändras väl framöver antar jag.
Pickard ger oss 3 poäng, och vi vinner fullständigt orättvist och ologiskt. Men jävligt sköna 3 pinnar...!
Hari var väl dock rätt anonym?
Kalus fick åt helsike för lite speltid, men det förändras väl framöver antar jag.
Pickard ger oss 3 poäng, och vi vinner fullständigt orättvist och ologiskt. Men jävligt sköna 3 pinnar...!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Imponerande.SirDIFalot skrev:Söder såg inte lika långsam och trög ut som han gjorde sist han var här. Visserligen var det väl för att vi spelade i ES då. Men ja, det såg lovande ut. Bör vara aktuell inför nästa säsong.
Hoppas verkligen vi tar nästa match nu. Detta lag behöver självförtroende. Det syns som att allt fler knutar börjar lösas upp.
Exmpelvis Lidström gör ju en klart bättre match än vanligt (om än inte övertygande).
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Som gammal målvakt förstår man hur viktig Bobby Ryans friläge var för Pickard. Räddning där och nästa friläge känns mindre farligt även om det var Kopitar. Sen att rädda direktskottet från Kopitar var världsklass. Kändes lite NHL-räddning över den. Inte så ofta man ser moderna målvakter göra tokräddningar då de oftast bara täcker av och står i rätt positioner.
Tycker Chet blivit grymt mycket bättre senaste 15 matcherna. Man ska nog inte underskatta att det kan ta lite tid även för en målvakt att vänja sig vid spel på stor rink.
Vill även rikta en känga mot Timmy. För att vara den mest rutinerade backen vi har spelar han mest som en fjunis av alla. Ingen tillfällighet att han var inne på båda PP målen för Mora. Tycker att han spelar för lojt och snällt. Han och Lidström är riktigt snälla killar på isen även om Lidström spelade bra idag.
Tycker Chet blivit grymt mycket bättre senaste 15 matcherna. Man ska nog inte underskatta att det kan ta lite tid även för en målvakt att vänja sig vid spel på stor rink.
Vill även rikta en känga mot Timmy. För att vara den mest rutinerade backen vi har spelar han mest som en fjunis av alla. Ingen tillfällighet att han var inne på båda PP målen för Mora. Tycker att han spelar för lojt och snällt. Han och Lidström är riktigt snälla killar på isen även om Lidström spelade bra idag.
Jag tycker faktiskt Lidström sakta men säkert växer match efter match, nu efter att Dogge stack iväg.BOMBOM BOUCHARD skrev: Exmpelvis Lidström gör ju en klart bättre match än vanligt (om än inte övertygande).
Förövrigt som många andra nämnt, en förbannat viktigt och skön seger.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Viktigt, han kan så mycket bättre än han visat. Kom in helt fel men kanske lyckas han komma tillbaka.#87 skrev:Jag tycker faktiskt Lidström sakta men säkert växer match efter match, nu efter att Dogge stack iväg.BOMBOM BOUCHARD skrev: Exmpelvis Lidström gör ju en klart bättre match än vanligt (om än inte övertygande).
Förövrigt som många andra nämnt, en förbannat viktigt och skön seger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Pickard och en sanslös jävla tur fixar tre poäng åt oss idag. Sanslöst överkörda och Kopitar - Ryan hade lekstuga. Har trots det sanslöst intetsägande spelet några plus och minus att dela ut:
+
Pickard: OFC! Wesslau-klass....
Ottosson: Kliver fram när det gäller och norpar samtliga tekningar mot Anze sista minuten. En vinnare!
Gustafsson i offensiv zon: Rubriken säger allt. Målpassningarna håller högsta klass!
Holm: Bäste back igen. Pånyttfödd toklovande back. Suverän i alla zoner. Elitserieklass!
Åberg: Verkar tagit JVM-petningen precis så som jag hoppats. Heja Pontus!
Tim: Leder inte bara en hel kedja själv, utan leder vår BÄSTA kedja för dagen. Stod för ett par riktiga världsklass-mackor idag igen. Och varför spelar han inte PP?
Bohman: Räknade bara till ETT misstag i form av en markeringsmiss. I övrigt, spotless! Så ska en talang se ut...
-
Våra lån: Herregud Hari var den största besvikelsen sen Järlan plockade in Plante. Påminde i spelstilen om en Tim Eriksson fast utan fart och teknik. Det vill säga, en kort spelare som väger lätt och inte får någonting uträttat. Söder var precis lika meningslös som sist han var här. Kämpar lite javisst, men han är i Division 1 för att stanna det är solklart.
Gustafsson i egen zon: Ragge, ryck in och få ordning på mr omständig pronto....
Ölvestad: Tacklar bara på hemmaplan inför mycket folk. Måste börja spela mer hänsynslöst även i småhallarna runtom i landet.
Moras coach: Glada Hudik har funnit sin förlorade medlem. Vilken inavlad jävla bondlurk! Satan i gatan kratta hö för fan, dina hockeykunskaper sträcker sig lika långt som Fimpens hårfäste. Booojaaaah nailed it!
Nu återgår jag till min whisky och tackar DIF för tre underbart skitiga poäng...
+
Ottosson: Kliver fram när det gäller och norpar samtliga tekningar mot Anze sista minuten. En vinnare!
Gustafsson i offensiv zon: Rubriken säger allt. Målpassningarna håller högsta klass!
Holm: Bäste back igen. Pånyttfödd toklovande back. Suverän i alla zoner. Elitserieklass!
Tim: Leder inte bara en hel kedja själv, utan leder vår BÄSTA kedja för dagen. Stod för ett par riktiga världsklass-mackor idag igen. Och varför spelar han inte PP?
Bohman: Räknade bara till ETT misstag i form av en markeringsmiss. I övrigt, spotless! Så ska en talang se ut...
-
Våra lån: Herregud Hari var den största besvikelsen sen Järlan plockade in Plante. Påminde i spelstilen om en Tim Eriksson fast utan fart och teknik. Det vill säga, en kort spelare som väger lätt och inte får någonting uträttat. Söder var precis lika meningslös som sist han var här. Kämpar lite javisst, men han är i Division 1 för att stanna det är solklart.
Gustafsson i egen zon: Ragge, ryck in och få ordning på mr omständig pronto....
Ölvestad: Tacklar bara på hemmaplan inför mycket folk. Måste börja spela mer hänsynslöst även i småhallarna runtom i landet.
Moras coach: Glada Hudik har funnit sin förlorade medlem. Vilken inavlad jävla bondlurk! Satan i gatan kratta hö för fan, dina hockeykunskaper sträcker sig lika långt som Fimpens hårfäste. Booojaaaah nailed it!
Nu återgår jag till min whisky och tackar DIF för tre underbart skitiga poäng...
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Bra analys.Manijock skrev:Pickard och en sanslös jävla tur fixar tre poäng åt oss idag. Sanslöst överkörda och Kopitar - Ryan hade lekstuga. Har trots det sanslöst intetsägande spelet några plus och minus att dela ut:
+
-
Bohmans puckbehandling det bästa jag sett en juniorback i DIF ha sedan....Kronwall?
Mycket bekväm med pucken.
Ångrar nästan mitt beröm. Jag brukar inte ha någon framgång med personer jag lyfter fram efter att ha sett dem i en match.
Jag rosade även Lassen efter sin debut....

Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2012-12-18 22:29:09, redigerad totalt 1 gånger.