Allsvenskan 2012/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Manijock »

Rocky3000 skrev:
Lakrisal skrev:Vi får helt enkelt hoppas att vi haft vår helvetesperiod nu. Örebro hade ju samma förra året fast då i slutet av säsongen. Det gäller att fortsätta plocka pinnar och sedan sätta in slutstöten och komma riktigt heta till förkval/kvalserien
Om Challe hade signat Tomáš Vokoun (om han nu ska envisas att ha in en tjeck i laget) istället för Petr Kalus, så hade jag varit lugn! Nu får man ställa in sig på terra nullius för Djurgårdens del!
Just nu har ju faktiskt Pickard sett väldigt bra ut under en lite längre period.... Ingen jinx, INGEN jinx!

Peppar peppar, ta i Järlans huvud, allt det där!
Dalton

Inlägg av Dalton »

Manijock skrev:
Rocky3000 skrev:
Lakrisal skrev:Vi får helt enkelt hoppas att vi haft vår helvetesperiod nu. Örebro hade ju samma förra året fast då i slutet av säsongen. Det gäller att fortsätta plocka pinnar och sedan sätta in slutstöten och komma riktigt heta till förkval/kvalserien
Om Challe hade signat Tomáš Vokoun (om han nu ska envisas att ha in en tjeck i laget) istället för Petr Kalus, så hade jag varit lugn! Nu får man ställa in sig på terra nullius för Djurgårdens del!
Just nu har ju faktiskt Pickard sett väldigt bra ut under en lite längre period.... Ingen jinx, INGEN jinx!

Peppar peppar, ta i Järlans huvud, allt det där!
Oj, det kom från oväntat håll. :D
Axel_K
Säsongskort: Ja

Inlägg av Axel_K »

Asplöven leder med 4-2 mot Örebro, Örebro tog ledningen med 1-0 i första perioden, 12-3 i skott. Nu står det 27-20 i skott.
Bra för oss att lagen framför tappar poäng mot bottenlagen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ridderwall hade en ruggigt tung dag (bakis?).

Viktigt i vilket fall, 3 pinnar upp till 4:e plats.

Edit: 5:e platsen.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

-daniel- skrev:Ridderwall hade en ruggigt tung dag (bakis?).

Viktigt i vilket fall, 3 pinnar upp till 4:e plats.

Edit: 5:e platsen.
Tre poäng mellan 5e och 9e.
Kan vi vinna kommande 5 matcher så kommer vi klättra rätt så bra. Mora, Malmö, Oskarshamn, Västerås och Karlskoga. Vinner vi dessa är vi nog uppe på 5e.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Axel_K skrev:Kan vi vinna kommande 5 matcher så kommer vi klättra rätt så bra. Mora, Malmö, Oskarshamn, Västerås och Karlskoga. Vinner vi dessa är vi nog uppe på 5e.
Ja, och vinner vi samtliga matcher som är kvar den här säsongen... Då kommer vi gå upp till elitserien!!!
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Salas skrev:
Axel_K skrev:Kan vi vinna kommande 5 matcher så kommer vi klättra rätt så bra. Mora, Malmö, Oskarshamn, Västerås och Karlskoga. Vinner vi dessa är vi nog uppe på 5e.
Ja, och vinner vi samtliga matcher som är kvar den här säsongen... Då kommer vi gå upp till elitserien!!!
Fast det är stor skillnad på att vinna nästan 30 matcher och att vinna fem. För fem matcher sedan hade jag inte sagt samma sak då vi inte mött de lag som är precis framför oss. Det är dessa matcher vi måste vinna, mot de lag som är precis före.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Visst hade vi 12 poäng upp till 3:an när Challe klev av, precis som idag? Eller minns jag fel?
Expert.
Användarvisningsbild
Alexander

Inlägg av Alexander »

SirDIFalot skrev:Visst hade vi 12 poäng upp till 3:an när Challe klev av, precis som idag? Eller minns jag fel?
Fan... Nu lät det inte lika bra längre
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Alexander skrev:
SirDIFalot skrev:Visst hade vi 12 poäng upp till 3:an när Challe klev av, precis som idag? Eller minns jag fel?
Zabel har höjt poängsnittet till 2.25p per match. Det var 1.33p under Challe. Vi kan inte göra så mycket mer. Bara hoppas att resterande lag börjar tappa.
Expert.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Håller vi 2,25 poäng per match, så borde vi utan problem komma åtminstone topp sex.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
mb81

Inlägg av mb81 »

Mäklaren skrev:Håller vi 2,25 poäng per match, så borde vi utan problem komma åtminstone topp sex.
Då hamnar vi på 98 poäng vilket borde räcka till en tredje plats! Dock väldigt svårt att se att vi snittar 2,25p/match

Här går det redan nu simulera hur det går i allsvenskan! Känns för tidigt för att göra det redan nu men om nån har tråkigt så!

http://www.speculator.se/serie&id=1
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Sv: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Henkos »

2.0p / match känns rimligt på de återstående matcherna. Sen vilken placering det ger känns svårtippat när det är så jämnt men top 5 bör vi klara.
brsk

Inlägg av brsk »

Alexander skrev:
Jag som satt och småmyste lite över att det går bra igen. Så läser man här och är genast tillbaka i det bottenlösa ångestträsket igen.

Men känns ändå ganska bra att jämföra tiden innan och efter.
Innan: 1 vinst av 8 möjliga
Efter: 6 vinst(er) av 8 möjliga.

Tror jag precis guppar med huvudet ovanför vattenlinjen nu iallafall.
mb81

Inlägg av mb81 »

brsk skrev:
Alexander skrev:
Jag som satt och småmyste lite över att det går bra igen. Så läser man här och är genast tillbaka i det bottenlösa ångestträsket igen.

Men känns ändå ganska bra att jämföra tiden innan och efter.
Innan: 1 vinst av 8 möjliga
Efter: 6 vinst(er) av 8 möjliga.

Tror jag precis guppar med huvudet ovanför vattenlinjen nu iallafall.
Vi har väl kommit närmare lagen precis bakom iaf? Är tex bara 3 pinnar efter örebro. Men det där är extremt missvisande siffror också om man kollar spelprogrammet.

De 8 matcherna du räknar in endast en vinst var mot svåra lag(mittenlag och uppåt förutom Almtuna). 1 vinst är absolut inte acceptabelt på de 8 matcherna. Inte heller för att försvara Challe men många jämna matcher med uddamålsförluster osv! Små marginaler men så klart inte ok med bara en seger!

De senaste 8 matcherna har vi mött lag som asplöven,karlskrona,tingsryd och almtuna vilket bara ska vara segrar. Torsk mot karlskrona är ju årets bottennapp tex! Däremot imponerande segrar mot 3 av seriens bästa lag i leksand,ssk och örebro!

Zabel har lite mer att bevisa i min mening men vi är absolut på rätt väg!
Skriv svar