Det pratades ju om att vissa knappt behövde gå ner i lön överhuvudtaget inför säsongen, alltså de som omgående efter degraderingen skrev på nya kontrakt. Jag tror inte Jimmies lönekuvert minskades mycket efter degraderingen. Jag kan inte tänka mig annat än att han är bäst betald i Djurgården.SirDIFalot skrev:Om Jimmie har gått ner 50% från vad han hade tidigare så tjänar han definitivt inte bäst i laget.
Välkommen tillbaka Fredrik "Linkan" Bremberg!
Re: Välkommen tillbaka Fredrik "Linkan" Bremberg!
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Det får du givetvis tro om du vill. Men jag tror nog han ligger top 5 i löneligan men inte före Linkan, Johner och Timmy.Salas skrev:Det pratades ju om att vissa knappt behövde gå ner i lön överhuvudtaget inför säsongen, alltså de som omgående efter degraderingen skrev på nya kontrakt. Jag tror inte Jimmies lönekuvert minskades mycket efter degraderingen. Jag kan inte tänka mig annat än att han är bäst betald i Djurgården.SirDIFalot skrev:Om Jimmie har gått ner 50% från vad han hade tidigare så tjänar han definitivt inte bäst i laget.
Expert.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Va? Har jag aldrig hört ett endaste ord om. Det var ju Otto som inte kunde få ett lika bra erbjudande (i %) som de andra eftersom pengarna var slut. Inte Jimmie som slapp gå ner i lön...Salas skrev:Det pratades ju om att vissa knappt behövde gå ner i lön överhuvudtaget inför säsongen, alltså de som omgående efter degraderingen skrev på nya kontrakt. Jag tror inte Jimmies lönekuvert minskades mycket efter degraderingen. Jag kan inte tänka mig annat än att han är bäst betald i Djurgården.SirDIFalot skrev:Om Jimmie har gått ner 50% från vad han hade tidigare så tjänar han definitivt inte bäst i laget.
Jimmie är inte bäst betald, glöm det.
- SirDIFalot
Antar att Salas syftar på detta. https://twitter.com/JOlvestad/status/227681498394943489-daniel- skrev:Va? Har jag aldrig hört ett endaste ord om. Det var ju Otto som inte kunde få ett lika bra erbjudande (i %) som de andra eftersom pengarna var slut. Inte Jimmie som slapp gå ner i lön...Salas skrev:Det pratades ju om att vissa knappt behövde gå ner i lön överhuvudtaget inför säsongen, alltså de som omgående efter degraderingen skrev på nya kontrakt. Jag tror inte Jimmies lönekuvert minskades mycket efter degraderingen. Jag kan inte tänka mig annat än att han är bäst betald i Djurgården.SirDIFalot skrev:Om Jimmie har gått ner 50% från vad han hade tidigare så tjänar han definitivt inte bäst i laget.
Jimmie är inte bäst betald, glöm det.
När Ros gissade att Jimmie låg över 100.000 i månade när någon frågade Ros vad han trodde Jimmie tjänade.
Expert.
Välkommen tillbaka Fredrik "Linkan" Bremberg!
Med den logiken borde alla juniorbackar ha högre lön än Lidström eftersom han var bänkad ett tag...Shike skrev:Tycker du det vore märkligt om Chet låg i den översta lönekategorin i laget !?SirDIFalot skrev:Vore väl ändå högst märkligt? Tror han var mycket billigare än Valiquette. Pickard var ju mer eller mindre oönskad i hela Nashvilles organisation. Har vi honom på ett lån lär han inte heller kosta särskilt mycket tror jag.Shike skrev:Chet borde vara där oxåSirDIFalot skrev:Jag tror Linkan, Johner och Timmy ligger i den översta lönekategorin i laget. Om Jimmie har gått ner 50% från vad han hade tidigare så tjänar han definitivt inte bäst i laget.Salas skrev:Var inte så säker på det. Linkan har sagt i en intervju tidigare att om det vore för pengarna så hade han inte spelat med oss. Jag tror inte Linkan har en särskilt hög lön, däremot är Jimmie Ölvestad en spelare som med största sannolikhet har en riktigt hög lön.
Valiquette hade varit dyrare, det tror jag oxå.
Men jag tror inte man matchat honom så hårt annars.
Nej, jag syftar på Marie Hallmans blogg i samband med insamlingen till Ottosson.SirDIFalot skrev:Antar att Salas syftar på detta. https://twitter.com/JOlvestad/status/227681498394943489
När Ros gissade att Jimmie låg över 100.000 i månade när någon frågade Ros vad han trodde Jimmie tjänade.
- http://marieshockeyblogg.blogspot.se/20 ... n-och.html
"Vi kan börja med påståendet att ”Alla spelare som är kvar i laget från föregående säsong kommer få halvera sin lön”. Det var ett besked som kommunicerades tidigt både utåt och inåt i laget och det var säkert en tanke som fanns där från början.
Men blev det halva lönen för alla då? Nej det blev det inte.
Några spelare landade på en halvering av lönen men övriga har lyckats olika bra i sina förhandlingar. Några andra har – som Ottosson - fått /alternativt erbjudits en lön som är nere på runt 30 procent av förra säsongens lön, medan ytterligare några andra i laget lyckades förhandlade sig till en högre lön än hälften och då landade på runt 70-80 procent av den tidigare lönen i DIF.
Vem som hamnat var på skalan är inget jag tänker lista här då jag tycker att det är upp till de spelare som vill avslöja sin lön att göra det själva. Samt att det inte finns något självändamål i att rabbla upp en lönelista heller. Tycker jag."
- SirDIFalot
Jag tror snarare att det är spelare som Philip Holm, Kim Lennhammer, Erik Gustafsson, Pontus Åberg med flera som inte gått ner 50% då de förmodligen inte legat särskilt högt redan innan och det blir då orimligt att just dom ska tvingas gå ner 50%. Exempelvis, om Holm tjänade 25-30k i ES är det kanske mer rimligt att han får 22-23k nu istället för att tvingas ner till 15k.
Men Jimmie låg ju en bit under sitt värde i ES tror jag så det är väl rimligt att han inte gick ner fullt så mycket heller.
Oavsett om Jimmie har gått ner 30% eller 50% tror jag inte han tjänar bäst i laget.
Det vi vet om Dustin Johners lön är väl att Västerås "inte hade en chans att matcha" enligt dom själva.
Challe har ju sagt att Timmy typ var ett drömnamn och att det var den värvningen han var mest nöjd med att lyckas ro hem så jag tror nog att han höll honom rätt högt och erbjöd honom en bra lön. Men... spekulationer.
Men Jimmie låg ju en bit under sitt värde i ES tror jag så det är väl rimligt att han inte gick ner fullt så mycket heller.
Oavsett om Jimmie har gått ner 30% eller 50% tror jag inte han tjänar bäst i laget.
Det vi vet om Dustin Johners lön är väl att Västerås "inte hade en chans att matcha" enligt dom själva.
Challe har ju sagt att Timmy typ var ett drömnamn och att det var den värvningen han var mest nöjd med att lyckas ro hem så jag tror nog att han höll honom rätt högt och erbjöd honom en bra lön. Men... spekulationer.
Expert.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Exakt så, men tror även Tim Eriksson ingår i den här samlingen spelare (han tjänar ju garanterat mer än de du radar upp men tror inte han fick gå ner halva lönen direkt).SirDIFalot skrev:Jag tror snarare att det är spelare som Philip Holm, Kim Lennhammer, Erik Gustafsson, Pontus Åberg med flera som inte gått ner 50% då de förmodligen inte legat särskilt högt redan innan och det blir då orimligt att just dom ska tvingas gå ner 50%. Exempelvis, om Holm tjänade 25-30k i ES är det kanske mer rimligt att han får 22-23k nu istället för att tvingas ner till 15k.
Exakt, Tim kanske låg på 60-70k i ES och fick gå ner till 40-45 k nu. Man får ändå tänka att Tim är inne i på sin femte säsong i DIF och han har gjort det rätt bra ändå.-daniel- skrev:Exakt så, men tror även Tim Eriksson ingår i den här samlingen spelare (han tjänar ju garanterat mer än de du radar upp men tror inte han fick gå ner halva lönen direkt).SirDIFalot skrev:Jag tror snarare att det är spelare som Philip Holm, Kim Lennhammer, Erik Gustafsson, Pontus Åberg med flera som inte gått ner 50% då de förmodligen inte legat särskilt högt redan innan och det blir då orimligt att just dom ska tvingas gå ner 50%. Exempelvis, om Holm tjänade 25-30k i ES är det kanske mer rimligt att han får 22-23k nu istället för att tvingas ner till 15k.