Allsvenskan 2012/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av -daniel- »

mb81 skrev:
-daniel- skrev:
Arkju skrev:Leksand borde följt Borås exempel, det de sysslar med nu (och länge sysslat med) är ekonomisk doping. Enorm inkompetens i styrelse och ledning där man kör på och halvvägs in i säsongen konstaterar att pengarna inte räckte (den här gången heller).

Hur hade truppen sett ut och hur många färre poäng hade Leksand tagit med en budget på 13-15 MSEK istället för de 20 MSEK som de tydligen har idag (alla siffror från rekonstruktionsansökan). Hur hade det påverkat resten av Allsvenskan?
Jag håller helt med dig och något jag tog upp förut också, det är skrämmande att det får fortgå. Faktiskt rent skandalöst.

Klart som fan de hade koll på situationen innan säsongen men de har ju som vanligt räknat med att allt löser sig. Så även den här gången...
Till sist löser det sig väl inte? Nåt stopp måste väl finnas? Btw är det vanligt att man tar upp goodwill(jävligt flummig tillgång) som en tillgång? Dessutom värd 6 miljoner!
Hur mycket är vår goodwill värd? Kanske ska sälja av den om vi har dåligt med stålar!
Well, jag skulle tro att det löser sig för Leksand. Speciellt nu när de verkligen inser hur illa det är. De kommer ju få "göra en Malmö" framöver ifall de inte går upp till ES i år.

Goodwill räknas som en tillgång, ja. Beskattas t.om om jag minns min ekonomi rätt.
Användarvisningsbild
minalman

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av minalman »

Kan vi inte starta en insamling, låna ut pengar till masarna och sedan kräva tillbaka pengarna utan någon 75% nedskrivning, för att sedan begär dem i konkurs?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Arkju

Inlägg av Arkju »

minalman skrev:Kan vi inte starta en insamling, låna ut pengar till masarna och sedan kräva tillbaka pengarna utan någon 75% nedskrivning, för att sedan begär dem i konkurs?
Leksands sparbank lär ju inte vara villiga att hålla i yxan i alla fall. Några nya marginalkunder i Mora lär inte uppväga tappet av kunder i Leksand.
:lol:
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Användarvisningsbild
Jepe

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Jepe »

Leksands skulder är störst i idrotts Sverige

http://www.idrottensaffarer.se/kronikor ... um=twitter
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Skuld på 151 miljoner, hur många skolor blir det?
Bild
Div1Norra

Inlägg av Div1Norra »

Haha, det var därför de valde att behålla spelarna...

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5923768.ab

"Spelarna får ringa runt för att rädda klubben". Nästa steg blir väl att sätta in styrelsen förstakedjan :lol:
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Vi är nog snart där också. Inte så klyftigt att budgetera med Kvalserie.
Användarvisningsbild
JIIR

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av JIIR »

jensa öhling skrev:Vi är nog snart där också. Inte så klyftigt att budgetera med Kvalserie.
Alla säger att vi har en trupp för att gå upp direkt (objektiva källor inte vi och andra supportrar) vad ska vi annars budgetera med?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

jensa öhling skrev:Vi är nog snart där också. Inte så klyftigt att budgetera med Kvalserie.
Jag tycker det känns helt rimligt att ha budgeterat med kvalserien. Annars hade vi definitivt varit tvingade att ha en typ 25% billigare trupp...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
Jag tycker det känns helt rimligt att ha budgeterat med kvalserien. Annars hade vi definitivt varit tvingade att ha en typ 25% billigare trupp...
Det retar ju faktiskt ut en hel del frågetecken över hur truppen kunde vara så meriterad på pappret trots allsvensk budget.

Även om det verkar som man överskattat antalet snittåskådare under själva säsongen. Där skulle jag nog dragit av 1000 pers. Siffrorna i år är ju klart över förväntan.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:
Det retar ju faktiskt ut en hel del frågetecken över hur truppen kunde vara så meriterad på pappret trots allsvensk budget.

Även om det verkar som man överskattat antalet snittåskådare under själva säsongen. Där skulle jag nog dragit av 1000 pers. Siffrorna i år är ju klart över förväntan.
Ja, men det kan ju knappast kommit som överraskning för någon att vi har HA's dyraste trupp? Eller åtminstone garanterat topp 3 dyraste.

Håller som sagt helt med om det där med överskattning av publik - den beräkningen man gjort känns helt absurd. Men de har ju hittills fått rätt (om vi ligger som förväntat intäktsmässigt) så de kanske får rätt med kvalserieplatsen också? Man kan ju alltid hoppas.
Div1Norra

Inlägg av Div1Norra »

JIIR skrev:
Alla säger att vi har en trupp för att gå upp direkt (objektiva källor inte vi och andra supportrar) vad ska vi annars budgetera med?
Håller med. Helt rätt att satsa ordentligt på att gå upp och då är givetvis kvalserien med i budgeten. Vi kan ju alltid sitta i det här läget och tycka det var korkat, men jag tycker inte det. Vad är alternativet? Att skära ner spelarbudgeten till allsvensk nivå direkt och testa om det går? Då hade vi behövt byta ut nästan hela laget.

Om vi däremot misslyckas med att gå upp i år är det en annan sak, då måste vi anpassa budgeten efter verkligheten. Det vore tragiskt om vi gör en Leksand och år efter år satsar med pengar som inte finns och kör föreningen i putten. Då föredrar jag nog hellre i allsvenskan ett tag framöver, även om det är tungt att säga det. Tyvärr är det väldigt svårt att ta sig tillbaks till ES som seriesystemet ser ut idag.
Div1Norra

Inlägg av Div1Norra »

Roade mig med att studera förra årets tabell i allsvenskan.

Efter 29 omgångar:
Skillnad mellan plats 1 och 9: 29 p (i år 15 p)
Skillnad mellan plats 3 och 9: 17 p (i år 12 p)
Plats 9 innehas av SSK med 40 p (i år DIF nia med 46 p)
Rögle hade 47 p och låg på 5e plats (i år krävs 49 plats 5)
Örebro 1a med 69p, Bofors 2a med 65p (i år Leksand 1a med 61p)

Efter 52 omgångar:
Örebro 1a med 102p
Bofors 3a med 99p
Rögle 5a med 85 p
MIF 7a med 81 p

Det enda man säkert kan säga är att serien är mycket jämnare i år :idea:

Att nå topp 3 har redan diskuterats. Men lek med tanken att vi gör en Rögle. Vi behöver då 40 poäng till, vilket är 1,74 poäng per match (DIF har hittills 1,58 p/match :evil: :x ). Med nuvarande snitt når vi upp till MIFs 7e plats förra året. Kan vi hålla vår positiva trend under andra halvan av säsongen så klarar vi kvalserien via förkval tror jag. Väl där blir det väl revansch mot Rögle och ödesderby mot råttorna.

Enkelt? - Nej
Ångest? - Ja
Användarvisningsbild
Lakrisal

Inlägg av Lakrisal »

Vi får helt enkelt hoppas att vi haft vår helvetesperiod nu. Örebro hade ju samma förra året fast då i slutet av säsongen. Det gäller att fortsätta plocka pinnar och sedan sätta in slutstöten och komma riktigt heta till förkval/kvalserien
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Lakrisal skrev:Vi får helt enkelt hoppas att vi haft vår helvetesperiod nu. Örebro hade ju samma förra året fast då i slutet av säsongen. Det gäller att fortsätta plocka pinnar och sedan sätta in slutstöten och komma riktigt heta till förkval/kvalserien
Om Challe hade signat Tomáš Vokoun (om han nu ska envisas att ha in en tjeck i laget) istället för Petr Kalus, så hade jag varit lugn! Nu får man ställa in sig på terra nullius för Djurgårdens del!
Bild
Skriv svar