Well, jag skulle tro att det löser sig för Leksand. Speciellt nu när de verkligen inser hur illa det är. De kommer ju få "göra en Malmö" framöver ifall de inte går upp till ES i år.mb81 skrev:Till sist löser det sig väl inte? Nåt stopp måste väl finnas? Btw är det vanligt att man tar upp goodwill(jävligt flummig tillgång) som en tillgång? Dessutom värd 6 miljoner!-daniel- skrev:Jag håller helt med dig och något jag tog upp förut också, det är skrämmande att det får fortgå. Faktiskt rent skandalöst.Arkju skrev:Leksand borde följt Borås exempel, det de sysslar med nu (och länge sysslat med) är ekonomisk doping. Enorm inkompetens i styrelse och ledning där man kör på och halvvägs in i säsongen konstaterar att pengarna inte räckte (den här gången heller).
Hur hade truppen sett ut och hur många färre poäng hade Leksand tagit med en budget på 13-15 MSEK istället för de 20 MSEK som de tydligen har idag (alla siffror från rekonstruktionsansökan). Hur hade det påverkat resten av Allsvenskan?
Klart som fan de hade koll på situationen innan säsongen men de har ju som vanligt räknat med att allt löser sig. Så även den här gången...
Hur mycket är vår goodwill värd? Kanske ska sälja av den om vi har dåligt med stålar!
Goodwill räknas som en tillgång, ja. Beskattas t.om om jag minns min ekonomi rätt.