NHL våldtäkt av europa.
NHL våldtäkt av europa.
Ja ni läste rätt, kalla mig idiot, cp ellet vad som helst.
Till och börja med så älskar jag DIF mer än väääldigt många saker på denna jord. Till det jag vill dra upp är hur NHL gör sig rätt till en hockeyspelare utan att egentligen aldrig behöva betala rätt pris för rätt spelare.
NHL har skapat ett system som egentligen enbart gynnar dom själva, i sverige får en klubb 225 000 USD för spelare, tycker ni att t ex kruger är värd den låga summan?
Djurgården lägger ca 4-5 milj kr varje år på sin junior verksamhet, gulligt och häftigt? Jafan!
För djurgården är ju det en jävla förlust egentligen, för att en klubb ska få dessa 225 000 USD så krävs de nämlihen att spelaren ska ha repesenterat DIF dom senaste 4 säsongerna, junior som senior, annars delas summan av till diverse senare lag som spelaren repesenterat.
nu kommer enbart mina åsikter om saker och ting.
att följa NHL för mig är som att pissa DIF rätt i ansiktet, en produkt som tror sig ha rätt till allt, dom har lyckatd manipulera varje hockeyzpelare och dess agent så dom skiter i vad som händer klubben, för spelaren vill till nhl, han skitet i resten, hur det går för DIF osv.
Bara NHL får sin spelare för en löjligt låg ersättning.
tänk er skellefteå, När NHL är klar med deras lag har dom inget kvar, eller jo hoppet om att bli stora igen, för snart mäste dom börja om på 0 igen precis som varje svensk klubb får göra VARJE säsong.
många kritiserar modo för att dom har många utländska spelare.. Ja de har dom, men också enda klubb med Hf
Till och börja med så älskar jag DIF mer än väääldigt många saker på denna jord. Till det jag vill dra upp är hur NHL gör sig rätt till en hockeyspelare utan att egentligen aldrig behöva betala rätt pris för rätt spelare.
NHL har skapat ett system som egentligen enbart gynnar dom själva, i sverige får en klubb 225 000 USD för spelare, tycker ni att t ex kruger är värd den låga summan?
Djurgården lägger ca 4-5 milj kr varje år på sin junior verksamhet, gulligt och häftigt? Jafan!
För djurgården är ju det en jävla förlust egentligen, för att en klubb ska få dessa 225 000 USD så krävs de nämlihen att spelaren ska ha repesenterat DIF dom senaste 4 säsongerna, junior som senior, annars delas summan av till diverse senare lag som spelaren repesenterat.
nu kommer enbart mina åsikter om saker och ting.
att följa NHL för mig är som att pissa DIF rätt i ansiktet, en produkt som tror sig ha rätt till allt, dom har lyckatd manipulera varje hockeyzpelare och dess agent så dom skiter i vad som händer klubben, för spelaren vill till nhl, han skitet i resten, hur det går för DIF osv.
Bara NHL får sin spelare för en löjligt låg ersättning.
tänk er skellefteå, När NHL är klar med deras lag har dom inget kvar, eller jo hoppet om att bli stora igen, för snart mäste dom börja om på 0 igen precis som varje svensk klubb får göra VARJE säsong.
många kritiserar modo för att dom har många utländska spelare.. Ja de har dom, men också enda klubb med Hf
- Lakrisal
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: NHL våldtäkt av europa.
NHL gör som de vill, vad är nytt? Att följa NHL är att pissa DIF i ansiktet? hellesnuppanemejendå
Håller med om ersättningen borde vara betydligt högre, men det kan ju inte DIF påverka. Ska vi sluta skriva in NHL klausuler i kontrakten till våra juniorer? (får men ens det längre?).
Försök göra det och se hur många juniorkillar som vill spela i DIF istället för vilken annan klubb i Sverige. DIF får hoppas på goodwill och att om spelarna inte lyckas i NHL kan de återvända och göra en bra proffskarriär i Djurgården.
Det är inte en förlust för DIF att ha en bra juniorverksamhet, även om de absolut bästa går till NHL. Titta på Krüger, Josefsson, Brodin, Cehlin, Wennberg, Arnesson, Urbom, Landeskog, Hörnqvist blah blah blah. Tror du helt seriöst att vi hade varit bättre utan dem? Det låter som det.
Håller med om ersättningen borde vara betydligt högre, men det kan ju inte DIF påverka. Ska vi sluta skriva in NHL klausuler i kontrakten till våra juniorer? (får men ens det längre?).
Försök göra det och se hur många juniorkillar som vill spela i DIF istället för vilken annan klubb i Sverige. DIF får hoppas på goodwill och att om spelarna inte lyckas i NHL kan de återvända och göra en bra proffskarriär i Djurgården.
Det är inte en förlust för DIF att ha en bra juniorverksamhet, även om de absolut bästa går till NHL. Titta på Krüger, Josefsson, Brodin, Cehlin, Wennberg, Arnesson, Urbom, Landeskog, Hörnqvist blah blah blah. Tror du helt seriöst att vi hade varit bättre utan dem? Det låter som det.
Skriver på mobilen blir fuckt upp!
detta 'hf' kom åt fel grejer och kunde inte sudda skiten.
det jaf menade var att modo har hajat hockey på riktigt, dom vill vinna med eller utan juniorer, varför ska man som klubb fostra fantastiska hockeyspelare när man får skit tillbaka?
ser hellre legosoldater som gör sitt jobb, än att lägga pengar på juniorer vi har nytta av någon säsong eller 2.
min högsta önskan är att nhl läggs ner, ellet att khl växer förbi. Då kanske folk tar ställning.
jag själv är bara en som älskar DIF och är trött på hur nhl skapat ett system som våldtar varje svensk klubb.
detta 'hf' kom åt fel grejer och kunde inte sudda skiten.
det jaf menade var att modo har hajat hockey på riktigt, dom vill vinna med eller utan juniorer, varför ska man som klubb fostra fantastiska hockeyspelare när man får skit tillbaka?
ser hellre legosoldater som gör sitt jobb, än att lägga pengar på juniorer vi har nytta av någon säsong eller 2.
min högsta önskan är att nhl läggs ner, ellet att khl växer förbi. Då kanske folk tar ställning.
jag själv är bara en som älskar DIF och är trött på hur nhl skapat ett system som våldtar varje svensk klubb.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
NHL är skit ja. Men det är också vi som låter oss bli våldtagna. Hela avtalet måste ju skrivas om ifrån början.
Avskaffa tre mot tre.
gick rätt bra för oss när vi vann 2guld på raken. Då hade vi inte någon riktigt fungerande j20lag.Lakrisal skrev:NHL gör som de vill, vad är nytt? Att följa NHL är att pissa DIF i ansiktet? hellesnuppanemejendå
det jag vill (som aldrig kommer hända') är att varje klubb i sverige går mot dessa NHL pampar, ,att Varje klubb gemensamt förbjuder NHL klasuler, samt att junioren enbart kan skriva långtids kontrakt. På såvis måste NHL köpa spelaren. Samtidigt höjs kvaliten. Mena att josefssim,kruger,landeskog gick för rena kaffepengar.
Avtalet med nhl går ut i sommar, och det finns indikationer på att ersättningen höjs..Mattias_87 skrev:NHL är skit ja. Men det är också vi som låter oss bli våldtagna. Hela avtalet måste ju skrivas om ifrån början.
ttcker allt under 7-800 000 tusen dollar är åt helvete, sen borde varje klubb kunna få en viss bonus på hur de går för spelaren.
700-800 tusen dollar? I runda slänga 6-7 miljoner för juniorer? Tror vi kanske får 400-500 tusen dollar som mest
Tänk på att dollarn är värd endast 6.96 kr.Rix skrev:700-800 tusen dollar? I runda slänga 6-7 miljoner för juniorer? Tror vi kanske får 400-500 tusen dollar som mest
idag får vi om vi omvandlar dessa 225 000 USD till svenska, drygt 1.5 milj kr. DET ÄR ETT HÅN
- Lakrisal
99/00:Robin.H skrev:gick rätt bra för oss när vi vann 2guld på raken. Då hade vi inte någon riktigt fungerande j20lag.Lakrisal skrev:NHL gör som de vill, vad är nytt? Att följa NHL är att pissa DIF i ansiktet? hellesnuppanemejendå
det jag vill (som aldrig kommer hända') är att varje klubb i sverige går mot dessa NHL pampar, ,att Varje klubb gemensamt förbjuder NHL klasuler, samt att junioren enbart kan skriva långtids kontrakt. På såvis måste NHL köpa spelaren. Samtidigt höjs kvaliten. Mena att josefssim,kruger,landeskog gick för rena kaffepengar.
Niklas Kronwall - 18/19 år
Mikael Tellqvist - 20/21 år
Jimmie Ölvestad - 19/20 år
Mathias Tjärnqvist - 20/21 år
Patrik Nilson - 19/20 år (förvisso bara 6 matcher och 2 i slutspelet)
00/01:
Niklas Kronwall
Mikael Tellqvist
Jimmie Ölvestad
Mathias Tjärnqvist
Patrik Nilson
Marcus Kristoffersson - 21/22 år (dock inte egen produkt)
Men nejdå du har rätt, det är helt värdelöst att ha bra ungdomssatsning. Och du vill dessutom att juniorer ska tvingas till långtidskontrakt? Då får de nog ta och slopa import regeln borta i CHL för herrejävlar vad det kommer flytta dit svenskar.
- SirDIFalot
Tror också vi skulle få se en massinvasion till de kanadensiska juniorligorna om 19-20-åringar på något sätt skulle tvingas kvar i landet.
Expert.
Listan du postade upp, hur tycker du den hjälper oss idag med dom spelarna? det är bara ölvestad kvar. Vad hjälper de oss att krona spelar i NHL?
juniorsatsning är värdelöst när man knappt får betalt för det
- Jim Morrison

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Lakrisal
... suck. Absolut, juniorsatsning är helt värdelöst. Det spelar ingen roll att vi vann två SM guld med hjälp av juniorer och sedan gick till final 2010 med nästa kull.Robin.H skrev:Listan du postade upp, hur tycker du den hjälper oss idag med dom spelarna? det är bara ölvestad kvar. Vad hjälper de oss att krona spelar i NHL?
Men du har rätt, vi lägger ner hela skiten och köper spelare för de där extra 4-5 miljonerna istället. För det gick så jävla bra i mitten av 2000 talet när vi hade legoknektar, spelade inför 3000 på globen, höll på att gå under ekonomiskt och inte gick till slutspel på 5 år eller vad det nu var.
Robin.H, är det du som är Janne Järlefelt?Robin.H skrev:Listan du postade upp, hur tycker du den hjälper oss idag med dom spelarna? det är bara ölvestad kvar. Vad hjälper de oss att krona spelar i NHL?
- SirDIFalot
Nej, vi får inte tillräckligt betalt för våra talanger. Men det är givetvis mycket billigare att ha Patrick Cehlin och Erik Gustafsson i laget än exempelvis Mattias Carlsson och Stefan Lassen.
Expert.