Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
Vilka ska man rösta på i nästa val för att idrotten i Stockholm ska hamna i fokus? Idag är det ju åt skogen för dåligt.
vete fan om någon har det på agendan, har ju varit samma problem ett bra tag så verkar inte spela någon roll vilken färg eller blomma man väljer det kommer ändå gå åt helvete.Kentta skrev:Vilka ska man rösta på i nästa val för att idrotten i Stockholm ska hamna i fokus? Idag är det ju åt skogen för dåligt.
Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
Fan själv fick man spela på iskalla uterinkar, träningspass från 21:00-22:30 på myren (då det var uterink) byta om i baracker som ibland låg borta vid fotbollsplanen (för er som vet hur det ser ut där). Sånt gjorde pojkar till män, man var glad om inte korven hade frusit till is innan man hann ta första tuggan. Inte konstigt att spelare skadar sig stup-i-kvarten när det ska gulligullas hela tiden.
Fanns en anledning till att Rocky åkte till USSR för att träna innan mötet med Ivan Drago. BRING BACK THE UTERINKS!
Fanns en anledning till att Rocky åkte till USSR för att träna innan mötet med Ivan Drago. BRING BACK THE UTERINKS!
2014-04-07, vad hände?
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Det är ju den enda fördelen vi har.Jepe skrev:Fan själv fick man spela på iskalla uterinkar, träningspass från 21:00-22:30 på myren (då det var uterink) byta om i baracker som ibland låg borta vid fotbollsplanen (för er som vet hur det ser ut där). Sånt gjorde pojkar till män, man var glad om inte korven hade frusit till is innan man hann ta första tuggan. Inte konstigt att spelare skadar sig stup-i-kvarten när det ska gulligullas hela tiden.
Att spelarna som kommer fram här för en liten annan mentalitet. De har slagit sig fram på ett annat sätt. Medan såna som exempelvis kommer fram i HV71 har blivit matade med silversked från dag 1. Minns att Harald Lückner har pratat om den jämförelsen någon gång.
Men ändå, skulle gärna byta förutsättningar.
Expert.
- Jim Morrison
Nackdelen är att man måste bo i pissiga Jönköping för att få det där. Tror det väger mer än vad folk tror, annars hade varenda jävla junior valt Hv.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Ja vadå Mackan hoppa väl av skolan? Ne men syfta mer på hur modern och välskött den föreningen är.SirDIFalot skrev:Behöver dom hjälp med läxläsningen?Alexander skrev:Satan, kan förstå varför Mackan och Wesslau drog ditSirDIFalot skrev:http://www.youtube.com/watch?v=XYPqi2RI_0M
Hur mycket kostar en sån här satsning?
Förutsättningar inför kvällens match.
Förlorar J20 får man spela fortsättningsserien mot lag som Växjö och Tingsryd. Tar man dock en poäng så skickar man istället dit Aik.
Jag tar för givet att både Åberg och Wennberg är med idag igen liksom Falk och Arnesson. Är det så så SKA det inte vara några problem att greja en poäng. DIF gjorde ingen jättebra match mot VIK senast men kunde ändå vinna relativt komfortabelt. Första målet kommer bli viktigt.
Danskbröderna är fortfarande iväg med danska U20-landslaget. Annars spelar förhoppningsvis alla andra som spelat senaste tiden.
Förlorar J20 får man spela fortsättningsserien mot lag som Växjö och Tingsryd. Tar man dock en poäng så skickar man istället dit Aik.
Jag tar för givet att både Åberg och Wennberg är med idag igen liksom Falk och Arnesson. Är det så så SKA det inte vara några problem att greja en poäng. DIF gjorde ingen jättebra match mot VIK senast men kunde ändå vinna relativt komfortabelt. Första målet kommer bli viktigt.
Danskbröderna är fortfarande iväg med danska U20-landslaget. Annars spelar förhoppningsvis alla andra som spelat senaste tiden.
Född till sportchef.
Förstår nog vad ni menar där men jag har svårt att se någon fördel. Möjligt att våra junisar har en annan mentalitet kring vissa saker men det kan ju kvitta om Hv spöar oss på isen år efter år.SirDIFalot skrev:Det är ju den enda fördelen vi har.Jepe skrev:Fan själv fick man spela på iskalla uterinkar, träningspass från 21:00-22:30 på myren (då det var uterink) byta om i baracker som ibland låg borta vid fotbollsplanen (för er som vet hur det ser ut där). Sånt gjorde pojkar till män, man var glad om inte korven hade frusit till is innan man hann ta första tuggan. Inte konstigt att spelare skadar sig stup-i-kvarten när det ska gulligullas hela tiden.
Att spelarna som kommer fram här för en liten annan mentalitet. De har slagit sig fram på ett annat sätt. Medan såna som exempelvis kommer fram i HV71 har blivit matade med silversked från dag 1. Minns att Harald Lückner har pratat om den jämförelsen någon gång.
Vet inte riktigt hur vår u och j-organisation ser ut men det är ju bara att försöka göra ännu mer och ännu bättre för att hålla en bra nivå. Hv kan vi nog se som en förebild för framtiden och vi kommer garanterat få se en del stockholmskillar välja Hv före oss i framtiden. De har väl råttan Sandbergs brorsa där nu som en av de bättre om jag förstått det rätt. Vill man ha optimala förutsättningar idag så ligger ju Hv i förarsätet.
Nu har vi väl på gott och ont en fördel av att vägen till a-laget antagligen är kortare och att vi fostrar en del spännande spelare är ju fakta. Utmaningen blir väl att fånga upp dem innan de lockas söderut.
Beträffande staden så är den inte fullt så hemsk som Morrison vill få den till då jag själv bor här och vill man ge sig själv riktigt bra förutsättningar med hockeyn så kan man nog stå ut med att slippa stora avstånd, trängas i tunnelbanor och stureplan i ett par år

Fast redan nu är det ju killar som väljer andra hockeygymnasium. Svårt att säga men jag tror inte vi kommer tappa många fler än vi gör just nu. Går väl 4,5,6 stycken till olika föreningar runt om i landet som säkert skulle platsa i Djurgårdens J18. Skillnaden blir kanske att dessa går till samma förening (HV) i framtiden.JiWe skrev:Förstår nog vad ni menar där men jag har svårt att se någon fördel. Möjligt att våra junisar har en annan mentalitet kring vissa saker men det kan ju kvitta om Hv spöar oss på isen år efter år.SirDIFalot skrev:Det är ju den enda fördelen vi har.Jepe skrev:Fan själv fick man spela på iskalla uterinkar, träningspass från 21:00-22:30 på myren (då det var uterink) byta om i baracker som ibland låg borta vid fotbollsplanen (för er som vet hur det ser ut där). Sånt gjorde pojkar till män, man var glad om inte korven hade frusit till is innan man hann ta första tuggan. Inte konstigt att spelare skadar sig stup-i-kvarten när det ska gulligullas hela tiden.
Vet inte riktigt hur vår u och j-organisation ser ut men det är ju bara att försöka göra ännu mer och ännu bättre för att hålla en bra nivå. Hv kan vi nog se som en förebild för framtiden och vi kommer garanterat få se en del stockholmskillar välja Hv före oss i framtiden. De har väl råttan Sandbergs brorsa där nu som en av de bättre om jag förstått det rätt. Vill man ha optimala förutsättningar idag så ligger ju Hv i förarsätet.
Nu har vi väl på gott och ont en fördel av att vägen till a-laget antagligen är kortare och att vi fostrar en del spännande spelare är ju fakta. Utmaningen blir väl att fånga upp dem innan de lockas söderut.
Beträffande staden så är den inte fullt så hemsk som Morrison vill få den till då jag själv bor här och vill man ge sig själv riktigt bra förutsättningar med hockeyn så kan man nog stå ut med att slippa stora avstånd, trängas i tunnelbanor och stureplan i ett par år
Men helt klart ett hot mot våran förening på längre sikt och man kan väl bara hoppas att styrelsen och föreningen har en plan för framtiden.
Laguppställningen inför ikväll:
4th Line
31. Kokkonen, Robin - - 37. Bergkvist, Oscar
60. Lilliehöök, Joakim 26. Lovén, Fredrik
3rd Line
6. Anderberg, Fredric - 7. Lindberg, Tobias - 51. Hartmann, Sebastian
3. Forsberg, Oliver - 24. Fors, Alexander
2nd Line
18. Lundin, Jacob - 10. Wennberg, Alexander - 46. Åberg, Pontus
8. Arnesson, Linus - 28. Lindstedt, Oskar
1st Line
12. Liljegren, Viktor - 22. Pettersson, Oscar - 59. Vesterberg, Tim
2. Bohman, Marcus - 41. Falk, Alexander
Goalies
1. Mutze-Hvitman, Richard
29. Sandberg, Tobias
Ovanstånde lag ska inte förlora mot Västerås. Ett riktigt vass lag på juniornivå. Timashov är iväg med landslaget tror jag.
Född till sportchef.
- SirDIFalot
J20 slog Västerås med 5-1 vilket i sin tur petade bort aik från top 5-placeringen! DIF till slutspel, aik missar.
Wennberg ett mål, Åberg två assist och Bohman gjorde 1+2.
Expert.
Bra J20! Kul att se att Wennberg och Åberg fortsätter att göra poäng. Tycker faktiskt lite synd om Bohman, han verkar göra det jättebra i J20. Han borde i alla fall få följa med på ett par matcher i A-laget som extraspelare. Falk/Arnesson har ju fått gjort det.SirDIFalot skrev:J20 slog Västerås med 5-1 vilket i sin tur petade bort aik från top 5-placeringen! DIF till slutspel, aik missar.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Poängligan backar:
1) Snittpoäng 0.888 Pudas 27 matcher 24 poäng (Skellefteå)
2) Snittpoäng 0.875 Bohman 24 matcher 21 poäng
Nästa DIF-back ligger på 11 poäng.
Konstigt att Bohman inte får chansen ordentligt? Han lirade bra i fjol med Modos A-lag, inte inne på ett enda mål bakåt. Spelade enkelt, har inte sett honom på J20-nivå. Men då han var uppe med A-laget i fjol hörde jag att han hade en riktigt bra nivå i J20 (30p på 40matcher), så det verkar ju som att han är bra framåt också.
1) Snittpoäng 0.888 Pudas 27 matcher 24 poäng (Skellefteå)
2) Snittpoäng 0.875 Bohman 24 matcher 21 poäng
Nästa DIF-back ligger på 11 poäng.
Konstigt att Bohman inte får chansen ordentligt? Han lirade bra i fjol med Modos A-lag, inte inne på ett enda mål bakåt. Spelade enkelt, har inte sett honom på J20-nivå. Men då han var uppe med A-laget i fjol hörde jag att han hade en riktigt bra nivå i J20 (30p på 40matcher), så det verkar ju som att han är bra framåt också.
Bohman * stavning * är en spelare som jag vill se snart, hellre honom än Falk.
Jag har en fråga, jag har sett att O. Pettersson har levererat ganska bra i år i J20. Någon som har koll på killen? Är han framtida a-lags material?
pöss
Jag har en fråga, jag har sett att O. Pettersson har levererat ganska bra i år i J20. Någon som har koll på killen? Är han framtida a-lags material?
pöss
LETS ALL DO THE CHIBSA
Ryktas om att Timashov kommer försvinna upp till Modo efter jul..
Född till sportchef.
- SirDIFalot
Men vad fan... Trevligt att vi fick låna Janos för att vi har ett "sånt bra samarbete med Modo" då...android skrev:Ryktas om att Timashov kommer försvinna upp till Modo efter jul..
Måns Krüger 2.0.
Expert.