Vilket politikersvammel, vad menar han med det?BaronVonDif skrev:Kaarel sa att man inte budgeterat i antal besökare och att antal besökare är helt missvisande för man reglerar priser olika på olika matcher.SirDIFalot skrev:Ja, det är väl ändå logiskt, annars får man svårt att få en trupp som räcker dit kanske.-daniel- skrev:Man har garanterat budgeterat med kvalserie, allt annat skulle förvåna mig stort.
Men ändå.. 6072 snittar vi nu. Har DIF verkligen budgeterat med så mycket? Snacka om att ta sin publik för givet i så fall.
Skickat från min GT-I9305N
Medlemsmöten- agenda, frågor och utvärdering.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Sv: Re: Medlemsmöten- agenda, frågor och utvärdering.
- SirDIFalot
Budgeterat med att få en viss summa varje match istället för X antal personer, då summan man får in per person inte betyder samma summa varje match då det är olika kampanjer och skit varje match.-daniel- skrev:Vilket politikersvammel, vad menar han med det?BaronVonDif skrev:Kaarel sa att man inte budgeterat i antal besökare och att antal besökare är helt missvisande för man reglerar priser olika på olika matcher.SirDIFalot skrev:Ja, det är väl ändå logiskt, annars får man svårt att få en trupp som räcker dit kanske.-daniel- skrev:Man har garanterat budgeterat med kvalserie, allt annat skulle förvåna mig stort.
Men ändå.. 6072 snittar vi nu. Har DIF verkligen budgeterat med så mycket? Snacka om att ta sin publik för givet i så fall.
Expert.
- Lakrisal
Re: Re: Sv: Re: Medlemsmöten- agenda, frågor och utvärdering
Att man lika gärna kan ha 1 person som spenderar 1 miljon som 1 miljon personer som spenderar 1 kr.-daniel- skrev:Vilket politikersvammel, vad menar han med det?BaronVonDif skrev:Kaarel sa att man inte budgeterat i antal besökare och att antal besökare är helt missvisande för man reglerar priser olika på olika matcher.SirDIFalot skrev:Ja, det är väl ändå logiskt, annars får man svårt att få en trupp som räcker dit kanske.-daniel- skrev:Man har garanterat budgeterat med kvalserie, allt annat skulle förvåna mig stort.
Nej men du fattar. DIF vill ha mycket folk på plats och sänker priset på vissa matcher, kör kampanjer på vissa medan på andra behåller man priset. Därför finns det ingen kalkyl som säger att vi i snitt behöver ha 5893.71 personer på plats i snitt.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
- -daniel-
Ja men det där är ju något man naturligtvis har koll på. Hur mycket kampanjer pratar vi om...? Man vet ju för fan vad biljettpriserna i snitt ligger på, liksom.SirDIFalot skrev:Budgeterat med att få en viss summa varje match istället för X antal personer, då summan man får in per person inte betyder samma summa varje match då det är olika kampanjer och skit varje match.-daniel- skrev:Vilket politikersvammel, vad menar han med det?BaronVonDif skrev:Kaarel sa att man inte budgeterat i antal besökare och att antal besökare är helt missvisande för man reglerar priser olika på olika matcher.SirDIFalot skrev:Ja, det är väl ändå logiskt, annars får man svårt att få en trupp som räcker dit kanske.-daniel- skrev:Man har garanterat budgeterat med kvalserie, allt annat skulle förvåna mig stort.
Kanske kan diffa låt oss säga 10-15% totalt under en säsong. Klart man går efter beläggning i arenan och inget annat.
EDIT: Förresten stooooort tack till Johan för twittrandet! Sjukt uppskattat.
Tycker det är helt rätt att budgetera efter summor och inte antal. På detta sätt kan man ju under pågående säsong dra till med kampanjer man kanske inte kunde haft om man räknade huvuden, och skapa en bredare grund för större antal huvuden på läktaren i längden.
2014-04-07, vad hände?
- -daniel-
Re: Medlemsmöten- agenda, frågor och utvärdering.
Det kan man väl göra ändå...? Blir ju helt oförståligt för oss medlemmar som inte har all info i ärendet att få reda på exakt hur de på förhand har tänkt sig när man svarar som Kaarel gjorde.Jepe skrev:Tycker det är helt rätt att budgetera efter summor och inte antal. På detta sätt kan man ju under pågående säsong dra till med kampanjer man kanske inte kunde haft om man räknade huvuden, och skapa en bredare grund för större antal huvuden på läktaren i längden.
Tycker snarare det ger sken av att man inte vill säga exakt vad man har räknat med.
Hej och förlåt för det abrupta slutet, när det återstod ca 15-20min av mötet fick jag ett meddelande från Twitter att jag fyllt min kvot för detta dygn och var tvungen att avvakta några timmar.. Jag skrev ner övrigt lite i ett dokument och skickar upp snart här om ingen annan hinner före.
- -daniel-
Återigen: Cred till dig för twittrandet, stort tack!
Nu sitter jag hemma vid datorn (Seppuko - tack för skjutsen!)
och tänkte gå igenom de sista punkterna..
Polisen meddelade att man hade för fina masker i sitt nät, alltså att när ett ingripande
sker så följer tyvärr personer med som egentligen inte ska drabbas. Man är på det klara
med att alla som följer lagen har rätt att vara på match, oavsett vad de gjort tidigare eller
liknande.
Frågan när Polisen ska be om ursäkt offentligt kom upp flera gånger och i olika former.
Polismannen (som jag inte uppfattade namnet på) läste upp ett brev som skickas till JK, Black army mfl.
I brevet förklarade han att Polisen tagit del av, och såg gillande på de förslag till förändringar som de (JK) föreslår och att de ber om ursäkt för hur de (JK) har uppfattat deras agerande.
Många utav besökarena ville dock att Polisen skulle gå ut offentligt då dels många inte är medlemmar i JK och dessutom, som jag själv var inne på att det är många som inte får upprättelse hos föräldrar, partners, arbetsgivare mm då dessa gärna har fullt förtroende för polisen och att om man fått en smäll så "har man säkert gjort sig förtjänt av den"
Mats Jonson fyllde i med att alla kan göra fel men att man måste kunna stå för vad man gjort utåt.
Polisen gick in på att det finns en prestige och ett "vi mot dem", hos supportrar såväl som polis och att detta framträder extra tydligt vid hetsiga situationer. Detta är dock något som man arbetar med och förstår vidden av.
Polisen meddelade att internutredare hade arbetat och arbetade hårt med att utreda polisens agerande vid derbyna. Polisen fick frågan om någon hade blivit dömd, det hade ingen vad de kunnat säga.
Kaarel avslutade med att besvara några frågor som stått här på forumet. Jag såg att ni hade täckt in detta i större drag men sammanfattningsvis har man alltså budgeterat för kvalserie. Hittills så ligger man i fas både gällande publik och företag och man har också ett litet utrymme från Nils lön.
Kaarel avslutade med "Ha förtröstan, fortsätt ställa upp"
Tack och bock!
och tänkte gå igenom de sista punkterna..
Polisen meddelade att man hade för fina masker i sitt nät, alltså att när ett ingripande
sker så följer tyvärr personer med som egentligen inte ska drabbas. Man är på det klara
med att alla som följer lagen har rätt att vara på match, oavsett vad de gjort tidigare eller
liknande.
Frågan när Polisen ska be om ursäkt offentligt kom upp flera gånger och i olika former.
Polismannen (som jag inte uppfattade namnet på) läste upp ett brev som skickas till JK, Black army mfl.
I brevet förklarade han att Polisen tagit del av, och såg gillande på de förslag till förändringar som de (JK) föreslår och att de ber om ursäkt för hur de (JK) har uppfattat deras agerande.
Många utav besökarena ville dock att Polisen skulle gå ut offentligt då dels många inte är medlemmar i JK och dessutom, som jag själv var inne på att det är många som inte får upprättelse hos föräldrar, partners, arbetsgivare mm då dessa gärna har fullt förtroende för polisen och att om man fått en smäll så "har man säkert gjort sig förtjänt av den"
Mats Jonson fyllde i med att alla kan göra fel men att man måste kunna stå för vad man gjort utåt.
Polisen gick in på att det finns en prestige och ett "vi mot dem", hos supportrar såväl som polis och att detta framträder extra tydligt vid hetsiga situationer. Detta är dock något som man arbetar med och förstår vidden av.
Polisen meddelade att internutredare hade arbetat och arbetade hårt med att utreda polisens agerande vid derbyna. Polisen fick frågan om någon hade blivit dömd, det hade ingen vad de kunnat säga.
Kaarel avslutade med att besvara några frågor som stått här på forumet. Jag såg att ni hade täckt in detta i större drag men sammanfattningsvis har man alltså budgeterat för kvalserie. Hittills så ligger man i fas både gällande publik och företag och man har också ett litet utrymme från Nils lön.
Kaarel avslutade med "Ha förtröstan, fortsätt ställa upp"
Tack och bock!
Happy to help!-daniel- skrev:Återigen: Cred till dig för twittrandet, stort tack!

Ja, det är rimligt att mäta i pengar när man gör en budget. Kaarel kringgår ju dock frågan, man kan ju fortfarande fråga om man ligger på eller bättre än budget. Det har han så klart full koll på.-daniel- skrev:Det kan man väl göra ändå...? Blir ju helt oförståligt för oss medlemmar som inte har all info i ärendet att få reda på exakt hur de på förhand har tänkt sig när man svarar som Kaarel gjorde.Jepe skrev:Tycker det är helt rätt att budgetera efter summor och inte antal. På detta sätt kan man ju under pågående säsong dra till med kampanjer man kanske inte kunde haft om man räknade huvuden, och skapa en bredare grund för större antal huvuden på läktaren i längden.
Tycker snarare det ger sken av att man inte vill säga exakt vad man har räknat med.
Större publik ger högre intäkter rimligtvis.
- Lakrisal
... det sa han ju. Man ligger i fas med budget just nu, trots en positiv budget.sthlm19 skrev:Ja, det är rimligt att mäta i pengar när man gör en budget. Kaarel kringgår ju dock frågan, man kan ju fortfarande fråga om man ligger på eller bättre än budget. Det har han så klart full koll på.-daniel- skrev:Det kan man väl göra ändå...? Blir ju helt oförståligt för oss medlemmar som inte har all info i ärendet att få reda på exakt hur de på förhand har tänkt sig när man svarar som Kaarel gjorde.Jepe skrev:Tycker det är helt rätt att budgetera efter summor och inte antal. På detta sätt kan man ju under pågående säsong dra till med kampanjer man kanske inte kunde haft om man räknade huvuden, och skapa en bredare grund för större antal huvuden på läktaren i längden.
Större publik ger högre intäkter rimligtvis.
Finns två sätt att se det:
1. Antingen ser man det som att DIF inte bryr sig ett skit utan tror att folk ska komma iallafall
2. Man känner sin publik tillräckligt bra och gör tillräckligt för att folk ska sluta upp och man ska nå budget
Tyckte det var ett bra möte. Poliserna kändes genuina och ledsna att det blivit som det blivit men samtidigt ska de tre inte ställas till svars för det som hände.
Klart man skjutsar mästertwittrarn
Klart man skjutsar mästertwittrarn

New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Du ska ha ett enormt kred för ditt twittrande, grymt kul att få möjligheten att följa mötet, hem kommen sent satte sig direkt vid datorn för att få info om läget, kul med Djurgårdare som ställer upp för andra Djurgårdare, åter igen ett stort jävla TACK.JohanPez skrev:Hej och förlåt för det abrupta slutet, när det återstod ca 15-20min av mötet fick jag ett meddelande från Twitter att jag fyllt min kvot för detta dygn och var tvungen att avvakta några timmar.. Jag skrev ner övrigt lite i ett dokument och skickar upp snart här om ingen annan hinner före.
(du har garanterat fått en ny följare på Twitter)
Tack för twitter Johan, skönt att få live rapport från mötet!