Välkommen Petr Kalus
-
Re: Välkommen Petr Kalus
Är han Fimpens ersättare är det ett jättelyft. Annars är jag måttligt imponerad.
Vi behöver i första hand en riktigt bra back som fungerar i PP. I andra hand en poängplockare. Otto leder interna poängligan men är inte bland de 40 i serien!
Vi behöver i första hand en riktigt bra back som fungerar i PP. I andra hand en poängplockare. Otto leder interna poängligan men är inte bland de 40 i serien!
Vet ingenting om denna spelare, men om hans uppoffrande spelstil nästan fick Modo att behålla honom så låter det rätt intressant. Vi älskar väl ändå spelare som har en uppoffrande spelstil? Jag tror inte man kan ha för många brunkare, det gör oss bara ännu jobbigare att möta, framförallt när vi spelar hemma. Om den här killen går in och kör skiten av sig i varje byte så kan han nog dra med sig några andra som vissa matcher i år varit väldigt stela, till exempel Ölvestad i vissa matcher. Med Kalus i laget har vi 4 brunkare enligt mig:
Ölvestad, Fimpen, Kalus, Eriksson. När vi tog gulden tidigt 2000-tal hade vi ju fan så många fler köttare (och en fungerande spelstil)
EDIT: Tycka vad man vill om Janos och Kalus, men ger ändå Challe cred för att han värvar in och ser allvaret redan nu. Järlefelt gjorde så vitt jag minns ingenting förutom att säga "det är detta lag som skall vända skutan"
Ölvestad, Fimpen, Kalus, Eriksson. När vi tog gulden tidigt 2000-tal hade vi ju fan så många fler köttare (och en fungerande spelstil)
EDIT: Tycka vad man vill om Janos och Kalus, men ger ändå Challe cred för att han värvar in och ser allvaret redan nu. Järlefelt gjorde så vitt jag minns ingenting förutom att säga "det är detta lag som skall vända skutan"
Senast redigerad av macin den 2012-12-11 17:07:32, redigerad totalt 1 gånger.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Detta är ju en riktigt tuff spelare, han har ett antal slagsmål på youtube från sin AHL tid.
vet inte om det är det som behövs, men känns ändå intressant!
Har för mig han är en rätt duktig skridskoråkare under tiden man minns honom i Modo.
Bara han inte gör för mycket onödiga grejer så kan det säkert vara ett bra förvärv.
Välkommen.
vet inte om det är det som behövs, men känns ändå intressant!
Har för mig han är en rätt duktig skridskoråkare under tiden man minns honom i Modo.
Bara han inte gör för mycket onödiga grejer så kan det säkert vara ett bra förvärv.
Välkommen.
Spela fult
#87 skrev: Frågan är om det verkligen är spelartypen vi behöver?
.
Powerforwards kan man aldrig ha för lite av, framförallt inte i en brunkar-liga som hockeyallsvenskan.
+1Mårten_ skrev:#87 skrev: Frågan är om det verkligen är spelartypen vi behöver?
.
Powerforwards kan man aldrig ha för lite av, framförallt inte i en brunkar-liga som hockeyallsvenskan.
Manijock skrev: en för stunden rätt blek Tim.
.
Nämn en säsong Tim har gjort över 30 poäng i DIF-dressen? Han är fantimej alltid blek rent poängmässigt.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Nu håller jag med dig Mårten. Men tror inte Jock menade "poängmässigt".Mårten_ skrev:Manijock skrev: en för stunden rätt blek Tim.
.
Nämn en säsong Tim har gjort över 30 poäng i DIF-dressen? Han är fantimej alltid blek rent poängmässigt.
Expert.
Just det där du säger nu är exakt felet många gör. Bedömmer insatser och klass i enbart poäng och +/-.Mårten_ skrev:Manijock skrev: en för stunden rätt blek Tim.
.
Nog för att jag trott att Tim skulle göra lite mer poäng den här säsongen än vad han gjort så är det inte riktigt vad jag menar med att han varit blek. Hävdar mer att han varit osynlig och inte riktigt vågat ta för sig och spela ut så som jag vet att han kan. Släpp hästarna fria! Där är en spelare som behöver fria tyglar, men samtidigt skridsko- och puckskickliga kedjekamrater. Där räknas inte Hank och Honken in...
Vad bedömer du Åberg och Sörensen på?Manijock skrev:Just det där du säger nu är exakt felet många gör. Bedömmer insatser och klass i enbart poäng och +/-.Mårten_ skrev:Manijock skrev: en för stunden rätt blek Tim.
.
Nog för att jag trott att Tim skulle göra lite mer poäng den här säsongen än vad han gjort så är det inte riktigt vad jag menar med att han varit blek. Hävdar mer att han varit osynlig och inte riktigt vågat ta för sig och spela ut så som jag vet att han kan. Släpp hästarna fria! Där är en spelare som behöver fria tyglar, men samtidigt skridsko- och puckskickliga kedjekamrater. Där räknas inte Hank och Honken in...
Vad jag sett dem göra tidigare. Precis som med Tim! Hur de ser ut på isen, denna säsong samt tidigare...#87 skrev:Vad bedömer du Åberg och Sörensen på?Manijock skrev:Just det där du säger nu är exakt felet många gör. Bedömmer insatser och klass i enbart poäng och +/-.Mårten_ skrev:Manijock skrev: en för stunden rätt blek Tim.
.
Ja välkommen till klubben Petr!
Första reaktionen var "VAD I HELVETE EN POWERFORWARD?" men efter att jag lugnat mig har jag fått för mig att det är detta vi behöver.
Landeskog och Bengans största bidrag var ju egentligen deras energi och deras fysiska spel. Något Petr förhoppningsvis kan bidra med.
Visst, det hade varit roligare om det stått att vi värvat Hannula och Kronwall. Men så roligt är det aldrig att vara djurgårdare(nuförtiden)
Landeskog och Bengans största bidrag var ju egentligen deras energi och deras fysiska spel. Något Petr förhoppningsvis kan bidra med.
Visst, det hade varit roligare om det stått att vi värvat Hannula och Kronwall. Men så roligt är det aldrig att vara djurgårdare(nuförtiden)
Jag känner också lite så här. Vi har bra spel stundtals och individuell skicklighet. Det som många matcher saknas är fysisk kapacitet, och jag tror de flesta såg lyftet när Murray, Bengan och Landeskog kom in. Trots att de i sig inte är några poängsprutor.brsk skrev:Första reaktionen var "VAD I HELVETE EN POWERFORWARD?" men efter att jag lugnat mig har jag fått för mig att det är detta vi behöver.
Spelarna med handlederna måste få ytor och "lugn och ro" i sitt spel. Och hockey är ett attitydspel.
Jag delar Challes analys och ser fram emot ett något mer rivigt DIF i nästa match. Det börjar dra ihop sig till allvar nu. Snälla pojkar går inte upp i elitserier.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ja, det är uppenbart att Challe har tänkt precis så. Fel eller rätt? Vet inte. Jag tycker i vilket fall som helst det här är betydligt mer spännande än en Hannula i dålig form på ett korttidskontrakt.
Blek Tim ?`Har du ens tittat på matcherna :O?Manijock skrev:Asså menar Challe allvar i artikeln? Eller är han ironisk?
"Vi har många skickliga forwards men vill nu ha mer power i laget"
Nog för att vi kanske inte har mycket power(undantaget Ölvestad) men var är de skickliga forwardsen? Jag ger honom Wennberg och Otto. Sen har vi en skadad icke producerande Linkan, en underprestrerande Johner och en för stunden rätt blek Tim.
Sen har vi bara utfyllnadslirare ungefär som denne Kalus. Åberg, Sörensen, Hank, Fimpen, Honken och nu Söder är alla ren utfyllnad. Vi behöver någon som kan sätta dit puckarna inte ytterligare en 0-0 spelare.
Sen är prio ett en jävla back i nuläget. Agera!
Aja välkommen är du fortfarande och hoppas du kommer överraska mig...
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05