Alexander skrev:Jag förstår inte vad som hänt med Linkan, jag har svårt att se honom som den personen som kan känna alltför stor press och utifrån vad man sett från hans Twitter så verkar(verkade?) det inte vara något fel på hans motivation heller.
Det är väl en kombination av att han börjar bli gammal och seg och att han inte verkar trivas i spelsystemet eller med Challe.
Jo men han presterade väl i Timrå och med spelsystemet så känns det som han bör ha nämnt det isåfall då jag fått intrycket att han alltid är väldigt ärlig i det han säger
Han har ju definitivt hintat om att han inte gillar sättet DIF spelar på.
Sen levererade han inte så bra i Timrå som myten säger.
Det har jag missat helt isåfall och du är nog mer insatt än vad jag är
Alexander skrev:Jag förstår inte vad som hänt med Linkan, jag har svårt att se honom som den personen som kan känna alltför stor press och utifrån vad man sett från hans Twitter så verkar(verkade?) det inte vara något fel på hans motivation heller.
Det är väl en kombination av att han börjar bli gammal och seg och att han inte verkar trivas i spelsystemet eller med Challe.
Jo men han presterade väl i Timrå och med spelsystemet så känns det som han bör ha nämnt det isåfall då jag fått intrycket att han alltid är väldigt ärlig i det han säger
Han har ju definitivt hintat om att han inte gillar sättet DIF spelar på.
Sen levererade han inte så bra i Timrå som myten säger.
Det har jag missat helt isåfall och du är nog mer insatt än vad jag är
Det har jag missat helt isåfall och du är nog mer insatt än vad jag är [/quote] http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5562818.ab
Kolla där och leta lite på hans twitter ska du få se många kommenterar om spelsystemet. [/quote]
Kanske stämmer det han säger... Nu hände visserligen detta för ett tag sen men jag hoppas verkligen Challe tar åt sig av de Linkan säger, han har säkert rätt på nåt sätt
Jag vill verkligen inte sprida rykten och så vidare men enligt en källa med insyn så har Fredrik Bremberg alkoholproblem igen. Min källa är trovärdig, kan dock inte röja den.
Är det någon mer som har hört något?
Det kanske skadar DIF Hockey och Linkan om jag skriver detta... Jag kan vara helt ute och cykla. Jag går enbart på vad min källa med insyn sagt, jag vet ingenting själv. Men är det så att det är alkohol inblandat tycker jag att DIF borde ha rätt att häva kontraktet och satsa på en ny spelare.
Lakrisal skrev:Linkan är med och tränar, ska vara spelklar till Mora. Han slog upp sin gamla skada mot Asplöven, det är vad vi får höra av läkaren iallfall.
Lakrisal skrev:Linkan är med och tränar, ska vara spelklar till Mora. Han slog upp sin gamla skada mot Asplöven, det är vad vi får höra av läkaren iallfall.
Har svårt att tro en källa med insyn när man inte vet vem det är. Challe, en kompis som sett honom på stan, eller granne?
Missförstå mig inte, jag säger bara att jag har svårt att tro set, behöver iu inte betyda att jag har rätt.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Jag förstår vad du menar och jag håller med. Jag brukar själv vara extremt skeptisk till inlägg där någon säger att han sitter på "insider information" utan att namnge källan. Nu vet jag ju själv vem källan är, men kan inte röja den. Jag går enbart på vad min källa sagt.
Tro vad ni vill, jag vill mest veta om någon annan också hört något - i så fall bör kontraktet brytas.
Skulle vara otroligt tråkigt om Linkans sista säsong är en säsong fylld med skador och blekt spel. För att sen avsluta med att kontraktet bryts.
Hoppas ju självklart att det inte stämmer och att Linkan kommer igång snart. Tror inte vi kommer få se han i samma nivå som förr, men Linkan är värdig att sluta hedersamt. Han har enormt mycket ishockey i sig, och han har räddat oss tidigare. Hoppas han kan få en del enkla poäng så kanske han kommer igång igen.
pulverapa skrev:Jag vill verkligen inte sprida rykten och så vidare men enligt en källa med insyn så har Fredrik Bremberg alkoholproblem igen. Min källa är trovärdig, kan dock inte röja den.
Är det någon mer som har hört något?
Det kanske skadar DIF Hockey och Linkan om jag skriver detta... Jag kan vara helt ute och cykla. Jag går enbart på vad min källa med insyn sagt, jag vet ingenting själv. Men är det så att det är alkohol inblandat tycker jag att DIF borde ha rätt att häva kontraktet och satsa på en ny spelare.
Bremberg har alltid haft ett nochigt sätt. Bara jag har det bra så skiter jag i allt o alla. Skulle inte förvåna mig om han som skrivet har problem med alkohol.
Hoppas iaf att detta rykte inte stämmer. För stämmer det så borde han fått gå för länge sedan.
Innebär "alkoholproblem" att någon sett honom ute på puben 1, eller kanske till och med 2 helger på raken? Eller har denne någon sett honom redlös på en parkbänk kl 5 en tisdagmorgon? Eller har någonen flera gånger i veckan under flera veckors tid sett honom full? Finns en jävla massa variabler i detta påstående och ett minimalt uns av trovärdighet så som det är formulerat. Inget personligt påhopp, men man ser gång på gång på detta forum att till och med uttalade tveksamheter börjar diskuteras så att de blir rimliga.
Utan mer substans ska det inte ens tas upp.
E: Det är ovärdigt, på gränsen till förtal och till och med förolämpande mot en spelare som är tänkt vara en av våra hjältar.
nevyn skrev:Innebär "alkoholproblem" att någon sett honom ute på puben 1, eller kanske till och med 2 helger på raken? Eller har denne någon sett honom redlös på en parkbänk kl 5 en tisdagmorgon? Eller har någonen flera gånger i veckan under flera veckors tid sett honom full? Finns en jävla massa variabler i detta påstående och ett minimalt uns av trovärdighet så som det är formulerat. Inget personligt påhopp, men man ser gång på gång på detta forum att till och med uttalade tveksamheter börjar diskuteras så att de blir rimliga.
Utan mer substans ska det inte ens tas upp.
E: Det är ovärdigt, på gränsen till förtal och till och med förolämpande mot en spelare som är tänkt vara en av våra hjältar.
Jag håller med dig. Man blir illa berörd av ett sånt idiotrykte. Varför ens ta upp det på det här sättet?