John Terry skrev:Hur kan man vilja AIK väl? Jag ser helst att AIK konkar.
Bra sagt! Jag vill aldrig allmänna ik väl och skulle gärna se de gå i konkurs eller sjunka som en sten i seriesystemet i både fotboll och hockey, och givetvis i alla andra sporter också.
Själv älskar jag att ha ett lag att hata, kompisar att håna och passionen vid derbyn. Skulle snarare sakna råttorna ifall de försvann. Dock så är ändå mitt drömscenrio en kvalserie där vi spelar ned gnaget i en (för deras del) avgörande tionde, sista kvalseriematch.
Ja derbyn är roliga att vinna. Men å andra sidan klarade vi oss väldigt bra utan aik under en lång tid. Aik hör inte hemma i hockeyns finrum och ska inte vara där. Det har funkat perfekt att håna aikare vilken division de än ligger i. Finns alltid hur många anledningar som helst att välja på. Och går de i konkurs kommer de ju bara göra en bajen fans. "Galgen" skulle de kunna kalla sig.
Inför omgång 10 i kvalserien 2013 är nåt bonngäng redan klara för Elitserien. Random bonngäng har 22 poäng medan Djurgården och Allmänna har 20 poäng vardera. Djurgården och Allmänna möts i omgång 10. Vi ligger under med 2-1 i sista perioden. 19.47 stänker vi in 2-2 och det går till sudden. I sudden avgör vi, a la SM-finalen 2001 borta i Karlstad, och går upp i Elitserien. Där har du ett riktigt drömscenario. Dels för att gnagarna får lida ordentligt och för att vi spelar ut aik från finrummet samtidigt som vi tar oss tillbaka.
Alberget4A skrev: Dels för att gnagarna får lida ordentligt och för att vi spelar ut aik från finrummet samtidigt som vi tar oss tillbaka.
Detta scenario är vad jag lever för.
....That's pretty sad when you think about it
Vi tar oss till kvalserien via kval. AIK slutar 11 i Elitserien. Detta skulle innebära att vi möter aik i första och sista matchen va? Tänk vilken jävla match tionde matchen skulle kunna bli om den avgör allt, förlorarna spelar HA vinnarna Elitserien.
Vettetusan om jag skulle våga titta, skulle nog söva mig själv med alkohol och ta en tupplur och ta reda på resultatet i efterhand..
Just nu ser det ju inte alls omöjligt ut att nå förkvalet och till och med en av de övre placeringarna i det, i och med att det bara skiljer ca tre poäng upp till lagen över oss. Däremot känns toppkvartetten svår att nå om vi inte börjar vinna varje match (och för att det ska göra någon rejäl skillnad måste vi ju gå om två av de lagen).
seppuko skrev:Efter dagens omgång är det 2 lag (Karlskoga och Västerås) som släppt in MINDRE mål än oss. Nu bör det ju vara uppenbart även för Chet-hatare och Backspeletärsämsihelaallsvenskan-tyckare att vårat i särklass största problem är målgörandet. Vi har råd att släppa lite på tyglarna för att komma upp och ha mer press. Vi verkar ju inte ha särskilt många snipers så vi får väl helt enkelt pressa in pucken. Zabel nämnde för övrigt att en sådan plan verkar vara i verket i senaste intervjun på viasat, att de vill komma högre upp med våra backar. Man såg det ett par gånger och då främst av Lidström.
Fast backarna är en väldigt avgörande del i vårt dåliga anfallsspel. Första passen är ofta dålig.
Men det är ju bara en detalj som inte alltid stämmer. Vi är det laget med mest tid i offensiv zon, skjuter tredje mest av alla men är för dåliga på att göra mål. Ska skit kastas på detta forum bör man ägna mest tid där det största problemet finns. Det tycker jag i alla fall.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
seppuko skrev:Efter dagens omgång är det 2 lag (Karlskoga och Västerås) som släppt in MINDRE mål än oss. Nu bör det ju vara uppenbart även för Chet-hatare och Backspeletärsämsihelaallsvenskan-tyckare att vårat i särklass största problem är målgörandet. Vi har råd att släppa lite på tyglarna för att komma upp och ha mer press. Vi verkar ju inte ha särskilt många snipers så vi får väl helt enkelt pressa in pucken. Zabel nämnde för övrigt att en sådan plan verkar vara i verket i senaste intervjun på viasat, att de vill komma högre upp med våra backar. Man såg det ett par gånger och då främst av Lidström.
Fast backarna är en väldigt avgörande del i vårt dåliga anfallsspel. Första passen är ofta dålig.
Men det är ju bara en detalj som inte alltid stämmer. Vi är det laget med mest tid i offensiv zon, skjuter tredje mest av alla men är för dåliga på att göra mål. Ska skit kastas på detta forum bör man ägna mest tid där det största problemet finns. Det tycker jag i alla fall.
Forumet behöver också träffa rätt, menar du?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
AIK
Djurgårdens IF
Leksands IF
Rögle BK
Örebro HK
Bofors/Karlskoga
Eller?
För övrigt. Det har känns rätt tungt hela vintern, men vadfan. Sen kollade man på serien, 10p upp till Leksand som leder. 10p. Det är inte särskilt mycket på 20+ matcher. Bara vi börjar vinna över bottengängen så kommer vi ju skjuta i tabellen; vi slår ju i princip alla över oss...
Om vi nu skulle nå kval får man ju hoppas att Rögle inte gör en Timrå och formtoppar lagom till kval. Då blir serien galet tajt. Men Rögle har ju varigt tio resor sämre än Timrå var förra året, och då var Timrå riktigt dåliga.
förevigtdjurgården skrev:Chansa på vilka som lirar Kvalserien 2013?
AIK
Djurgårdens IF
Leksands IF
Rögle BK
Örebro HK
Bofors/Karlskoga
Eller?
För övrigt. Det har känns rätt tungt hela vintern, men vadfan. Sen kollade man på serien, 10p upp till Leksand som leder. 10p. Det är inte särskilt mycket på 20+ matcher. Bara vi börjar vinna över bottengängen så kommer vi ju skjuta i tabellen; vi slår ju i princip alla över oss...
15 poäng upp till Leksand. Vi måste alltså ta in 0,65p per match på de. Det är otroligt mycket och kommer inte hända tyvärr. Jag tror att vi kommer ligga på förkvalsplats efter 52 matcher.
AIK
Djurgårdens IF
Leksands IF
Rögle BK
Örebro HK
Bofors/Karlskoga
Eller?
15 poäng upp till Leksand. Vi måste alltså ta in 0,65p per match på de. Det är otroligt mycket och kommer inte hända tyvärr. Jag tror att vi kommer ligga på förkvalsplats efter 52 matcher.
Men vi behöver inte vinna serien! Fast väldigt otänkbar med topp 3 iaf! Bofors, västerås och södertälje bör väl komma i formsvackor också! Fast örebro borde väl å andra sidan gå bättre! Jag tror vi hamnar någonstans mellan plats 5-7!
AIK
Djurgårdens IF
Leksands IF
Rögle BK
Örebro HK
Bofors/Karlskoga
Eller?
Men vi behöver inte vinna serien! Fast väldigt otänkbar med topp 3 iaf! Bofors, västerås och södertälje bör väl komma i formsvackor också! Fast örebro borde väl å andra sidan gå bättre! Jag tror vi hamnar någonstans mellan plats 5-7!
Nej men vi behöver ca 100p för att ta en direktplats, vilket betyder att vi kan förlora var 5:e match om vi tagit 3-poängare i matcherna innan. Dock är det viktigt att hamna så högt som möjligt i förkvalsintervallet. Kommer du på 4:e plats får du 4 poäng med dig till förkvalsserien. 5:e plats ger 3 poäng, 6:e plats ger 2 poäng och 7:e plats ger 1 poäng. Dessa poäng är viktiga!!
AIK
Djurgårdens IF
Leksands IF
Rögle BK
Örebro HK
Bofors/Karlskoga
Eller?
Nej men vi behöver ca 100p för att ta en direktplats, vilket betyder att vi kan förlora var 5:e match om vi tagit 3-poängare i matcherna innan. Dock är det viktigt att hamna så högt som möjligt i förkvalsintervallet. Kommer du på 4:e plats får du 4 poäng med dig till förkvalsserien. 5:e plats ger 3 poäng, 6:e plats ger 2 poäng och 7:e plats ger 1 poäng. Dessa poäng är viktiga!!
Jo jag tror det blir sjukt svårt om vi inte kommer minst 5:a att ta oss till kvalserien!
Varför den här handikappregeln med poäng i förkvalserien men inte i kvalserien?