Allsvenskan 2012/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
elklingo

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av elklingo »

Varför vill du skicka ut AIK? Derbyna är ju det härligaste man kan vara med om, förutsatt att vi vinner då.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

elklingo skrev:Varför vill du skicka ut AIK? Derbyna är ju det härligaste man kan vara med om, förutsatt att vi vinner då.
Det kostar ju fan mer än det smakar. Det laget som får tre hemmaderbyn lär ju konka.
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Daniel942 »

-daniel- skrev:Det här är väl inte direkt rätt tråd, men kom över ett klipp från kvalserien 08 när Rögle går upp (bortse från tramset i början).

Snacka om dramatik i tabellen... fatta vad tungt för Malmö. Inte nog att de själva är så snuskigt nära att gå upp då de leder med 3-0 över LIF på bortaplan (tabellen dyker upp under klippet) utan då är det också ärkefienden som tar ES-platsen när de tappar sin match...

Kan vi få avgöra såhär mot Solna i en kokande Glob någon gång i framtiden i en kvalserie? Jag vet inte vart jag tar vägen då. Tårarna kommer spruta åt alla håll & kanter, det kan jag lova.
Jag skulle må psykiskt dåligt om vi var i en sån sits. Om man mår piss för ett "vanligt" seriederby, hur skulle man må i en kvalserie?...
DIF!
Isabo

Inlägg av Isabo »

Daniel942 skrev:
-daniel- skrev:Det här är väl inte direkt rätt tråd, men kom över ett klipp från kvalserien 08 när Rögle går upp (bortse från tramset i början).

Snacka om dramatik i tabellen... fatta vad tungt för Malmö. Inte nog att de själva är så snuskigt nära att gå upp då de leder med 3-0 över LIF på bortaplan (tabellen dyker upp under klippet) utan då är det också ärkefienden som tar ES-platsen när de tappar sin match...

Kan vi få avgöra såhär mot Solna i en kokande Glob någon gång i framtiden i en kvalserie? Jag vet inte vart jag tar vägen då. Tårarna kommer spruta åt alla håll & kanter, det kan jag lova.
Jag skulle må psykiskt dåligt om vi var i en sån sits. Om man mår piss för ett "vanligt" seriederby, hur skulle man må i en kvalserie?...
Ja för fan... Så jävla dåligt som man mådde förra säsongen när vi fick stryk av dem (säsongen innan med), hur jävligt skulle det då inte vara om matcherna faktiskt betydde någonting så tungt som en Elitserieplats... Jag skulle få sjukskriva mig hela kvalserien.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

elklingo skrev:Varför vill du skicka ut AIK? Derbyna är ju det härligaste man kan vara med om, förutsatt att vi vinner då.
Nu var det egentligen inte riktigt det jag fokuserade på, utan mer känslan av att gå upp till ES.

Jag vill också (fortfarande) helst ha en ES med DIF och Solna.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Derbyn är underbara och samtidigt förjävliga. Som kärleken kan man nog säga. Men om vi inte går upp i ES nu så ser jag gärna att Solna åker ner så att vi kan få derbyn. Går vi upp får dom också gärna stanna där uppe.
Avskaffa tre mot tre.
Rix

Inlägg av Rix »

Vips med dagens resultat så blev Mora borta och Oskarshamn hemma 2 riktigt viktiga matcher. Vinner vi båda dessa har vi goda förutsättningar till att klättra upp och på allvar vara med i top 7. Förlorar vi så hamnar vi efter de andra.
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

Rix skrev:Vips med dagens resultat så blev Mora borta och Oskarshamn hemma 2 riktigt viktiga matcher. Vinner vi båda dessa har vi goda förutsättningar till att klättra upp och på allvar vara med i top 7. Förlorar vi så hamnar vi efter de andra.
Och Malmö efter det. Nio poäng på de matcherna och vi är med i matchen.
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Inlägg av John Terry »

Hur kan man vilja AIK väl? Jag ser helst att AIK konkar.
Boharta

Inlägg av Boharta »

Hittils tycker jag att vi har gjort våra bästa matcher mot de bättre lagen i serien. Undantag finns förstås, men det är mot de på papperet svagare lagen, som plattmatcherna kommit. Om vi nu lyckas krångla oss till kvalserien så är det skönt att veta att laget har en förmåga att spela sin bra mot skickliga och spelförande lag.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Efter dagens omgång är det 2 lag (Karlskoga och Västerås) som släppt in MINDRE mål än oss. Nu bör det ju vara uppenbart även för Chet-hatare och Backspeletärsämsihelaallsvenskan-tyckare att vårat i särklass största problem är målgörandet. Vi har råd att släppa lite på tyglarna för att komma upp och ha mer press. Vi verkar ju inte ha särskilt många snipers så vi får väl helt enkelt pressa in pucken. Zabel nämnde för övrigt att en sådan plan verkar vara i verket i senaste intervjun på viasat, att de vill komma högre upp med våra backar. Man såg det ett par gånger och då främst av Lidström.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

seppuko skrev:Zabel nämnde för övrigt att en sådan plan verkar vara i verket i senaste intervjun på viasat, att de vill komma högre upp med våra backar. Man såg det ett par gånger och då främst av Lidström.
Man såg det inte då Holm lyckades snubbla in en puck? :wink:

Nä, men jag håller med dig. Om våra forwards inte lyckas sätta den så får helt enkelt backarna följa med högre upp så vi får fler spelmöjligheter.
Alberget4A

Inlägg av Alberget4A »

John Terry skrev:Hur kan man vilja AIK väl? Jag ser helst att AIK konkar.
Bra sagt! Jag vill aldrig allmänna ik väl och skulle gärna se de gå i konkurs eller sjunka som en sten i seriesystemet i både fotboll och hockey, och givetvis i alla andra sporter också.
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

Alberget4A skrev:
John Terry skrev:Hur kan man vilja AIK väl? Jag ser helst att AIK konkar.
Bra sagt! Jag vill aldrig allmänna ik väl och skulle gärna se de gå i konkurs eller sjunka som en sten i seriesystemet i både fotboll och hockey, och givetvis i alla andra sporter också.
Själv älskar jag att ha ett lag att hata, kompisar att håna och passionen vid derbyn. Skulle snarare sakna råttorna ifall de försvann. Dock så är ändå mitt drömscenrio en kvalserie där vi spelar ned gnaget i en (för deras del) avgörande tionde, sista kvalseriematch.
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Inlägg av John Terry »

seppuko skrev:Efter dagens omgång är det 2 lag (Karlskoga och Västerås) som släppt in MINDRE mål än oss. Nu bör det ju vara uppenbart även för Chet-hatare och Backspeletärsämsihelaallsvenskan-tyckare att vårat i särklass största problem är målgörandet. Vi har råd att släppa lite på tyglarna för att komma upp och ha mer press. Vi verkar ju inte ha särskilt många snipers så vi får väl helt enkelt pressa in pucken. Zabel nämnde för övrigt att en sådan plan verkar vara i verket i senaste intervjun på viasat, att de vill komma högre upp med våra backar. Man såg det ett par gånger och då främst av Lidström.
Fast backarna är en väldigt avgörande del i vårt dåliga anfallsspel. Första passen är ofta dålig.
Skriv svar