Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Gråhns kan inte vara något för oss? Verkar ju inte stå rätt till mellan honom och Almtuna. Har stor erfarenhet av Allsvenskan och kan producera.
4 p och -10 på 27 matcher. Plus ev. disciplinära problem på det. Nej tack.Kentta skrev:Gråhns kan inte vara något för oss? Verkar ju inte stå rätt till mellan honom och Almtuna. Har stor erfarenhet av Allsvenskan och kan producera.
Så här långt ja. 10-11 hade han 32 p på 50 matcher. En gnuggare som kommer till jobbet varje dag. Disciplinära problem, är det något mer än "attacken" på domaren?kaminor skrev:4 p och -10 på 27 matcher. Plus ev. disciplinära problem på det. Nej tack.Kentta skrev:Gråhns kan inte vara något för oss? Verkar ju inte stå rätt till mellan honom och Almtuna. Har stor erfarenhet av Allsvenskan och kan producera.
http://www.hockeysverige.se/article/137 ... ll-timeoutKentta skrev:Så här långt ja. 10-11 hade han 32 p på 50 matcher. En gnuggare som kommer till jobbet varje dag. Disciplinära problem, är det något mer än "attacken" på domaren?kaminor skrev:4 p och -10 på 27 matcher. Plus ev. disciplinära problem på det. Nej tack.Kentta skrev:Gråhns kan inte vara något för oss? Verkar ju inte stå rätt till mellan honom och Almtuna. Har stor erfarenhet av Allsvenskan och kan producera.
Almtuna sportchef Martin Öhrstedt menar att domarattacken endast är en av de händelser som gjort att man kommit fram till det här beslutet.
- Den händelsen var en i raden som fick bägaren att rinna över. Det är inte av sportsliga orsaker som vi har tagit det här beslutet, säger Öhrstedt.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Var det inte Janos Hari som gjorde mål 19.59 mot oss?
Jag ser ett mönster...
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Nej. Den var Joonas Lehtivuori.HomeOfSvenTumba skrev:Var det inte Janos Hari som gjorde mål 19.59 mot oss?
Expert.
- SirDIFalot
Såg att Janos inte ens var med i Modos trupp idag. Förhoppningsvis är inte Modo i behov av honom just nu.
Expert.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Vi måste få in en spelskicklig back i det här laget. Det skulle lyfta poängsnittet mer än att peta in fler forwards enligt min mening. Erkan kan inte få vara vår ledande offensive back, det håller inte
Säsongskort | Hovet A9 | Tele2 A109
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna
- SirDIFalot
Håller med dig. Tror inte vi har råd med någon ledande back dock... Tyvärr. Vi skulle lånas Tim Heed av Växjö innan Västerås hann plocka honom.Violator77 skrev:Vi måste få in en spelskicklig back i det här laget. Det skulle lyfta poängsnittet mer än att peta in fler forwards enligt min mening. Erkan kan inte få vara vår ledande offensive back, det håller inte
Expert.
- Sudden
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4356
Mattias Guter då? Ryktas om att han vill till en större klubb, dessutom spelat i DIF.
Mattias Guter då? Ryktas om att han vill till en större klubb, dessutom spelat i DIF.
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
- SirDIFalot
Han är en intressant allsvensk spelare. Sjukt ojämn dock. Kan göra mål 10 matcher i rad för att sedan vara mållös i 20 matcher.Sudden skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4356
Sägs att han är gnagare tror jag...
Expert.
- Sudden
Men 14 mål i år i ett dåligt lag, det är bra det.SirDIFalot skrev:Han är en intressant allsvensk spelare. Sjukt ojämn dock. Kan göra mål 10 matcher i rad för att sedan vara mållös i 20 matcher.Sudden skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4356
Sägs att han är gnagare tror jag...
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Kom och tänka på en sak, när det blev klart att lockout spelare fick spela i AS då var det en del blandade meningar. En del hävdade att juniorer och andra spelare skulle drabbas. En del (Jag själv inkluderat) ansåg att NHL spelarna skulle höja laget och framför allt de yngre spelarna, som skulle lära sig av proffsen som alltid gav allt.
Nu när Hörnqvist, Landeskog, Murray har spelat klart, vad säger ni med facit i hand? Gjorde DIF rätt som tog in dem, eller skulle vi gjort som Leksand med fler och sagt nej?
Enligt mig gjorde DIF helt rätt, tycker inga yngre spelare blev lidande, Wennberg med flera spelade snarare bättre när de hade killar som Hörnqvist och Landeskog med sig. Backarna framför allt de yngre lärde sig mycket av Murray om hur man spelar ordentligt i egen zon och hur man spelar rejält i 60 minuter. NHL spelarna vann också en hel del matcher åt oss, självklart inte helt själva, men det var en stor skillnad i många matcher.
Observera nu att detta är min åsikt, skulle vara kul att se vad folk tycker om våra NHL spelares intåg. Både positivt och negativt såklart.
Nu när Hörnqvist, Landeskog, Murray har spelat klart, vad säger ni med facit i hand? Gjorde DIF rätt som tog in dem, eller skulle vi gjort som Leksand med fler och sagt nej?
Enligt mig gjorde DIF helt rätt, tycker inga yngre spelare blev lidande, Wennberg med flera spelade snarare bättre när de hade killar som Hörnqvist och Landeskog med sig. Backarna framför allt de yngre lärde sig mycket av Murray om hur man spelar ordentligt i egen zon och hur man spelar rejält i 60 minuter. NHL spelarna vann också en hel del matcher åt oss, självklart inte helt själva, men det var en stor skillnad i många matcher.
Observera nu att detta är min åsikt, skulle vara kul att se vad folk tycker om våra NHL spelares intåg. Både positivt och negativt såklart.
- SirDIFalot
Det var rätt. De behövdes när många spelare som vi hade högre förhoppningar med inte har levererat alls på den förväntade nivån (Linkan, Johner, Timmy etc). Hade vi inte värvat dom hade vi legat skrynkligare till just nu.
Edit: Även om jag var emot detta på förhand då vi förmodligen inte skulle kunna ha kvar dom hela säsongen så de skulle bra orsaka turbulens och knappast sälja så många extrabiljetter som folk trodde.
Edit: Även om jag var emot detta på förhand då vi förmodligen inte skulle kunna ha kvar dom hela säsongen så de skulle bra orsaka turbulens och knappast sälja så många extrabiljetter som folk trodde.
Expert.
Underbart att Janos Hari lånas in månaden ut. Perfekt ersättare för wennberg under jvm. Förhoppningsvis kan vi få behålla honom säsongen ut, men det känns väl dock föga troligt.