Inte för att vara den som är den, men du kan väl ändå inte på allvar påstå att vi vinner främst på grund av att vi har de berömda "marginalerna med oss". Jag tycker snarare att vi hade marginalerna kraftigt emot oss i dag. Då vi är det KLART bättre laget i 55 minuter så speglar inte knappa 2-1 matchbilden alls. Smickrande siffror för SSK, med andra ord...SirDIFalot skrev:Idag har vi marginalerna med oss. Det hade vi inte mot Troja.
Vi måste börja göra mål... Det straffar sig i längden att missa såhär mycket. Det har vi redan fått känna på.
Djurgårdens IF - Södertälje SK 8/12 2012
- Datsyuk_13
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK 8/12 2012
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag menar, idag lyckades vi vinna trots att vi inte satte våra chanser, till skillnad från mot Troja.Datsyuk_13 skrev:Inte för att vara den som är den, men du kan väl ändå inte på allvar påstå att vi vinner främst på grund av att vi har de berömda "marginalerna med oss". Jag tycker snarare att vi hade marginalerna kraftigt emot oss i dag. Då vi är det KLART bättre laget i 55 minuter så speglar inte knappa 2-1 matchbilden alls. Smickrande siffror för SSK, med andra ord...SirDIFalot skrev:Idag har vi marginalerna med oss. Det hade vi inte mot Troja.
Vi måste börja göra mål... Det straffar sig i längden att missa såhär mycket. Det har vi redan fått känna på.
Expert.
- minalman
Då hade vi alltså marginalerna MOT oss men vann ändå?SirDIFalot skrev:Jag menar, idag lyckades vi vinna trots att vi inte satte våra chanser, till skillnad från mot Troja.Datsyuk_13 skrev:Inte för att vara den som är den, men du kan väl ändå inte på allvar påstå att vi vinner främst på grund av att vi har de berömda "marginalerna med oss". Jag tycker snarare att vi hade marginalerna kraftigt emot oss i dag. Då vi är det KLART bättre laget i 55 minuter så speglar inte knappa 2-1 matchbilden alls. Smickrande siffror för SSK, med andra ord...SirDIFalot skrev:Idag har vi marginalerna med oss. Det hade vi inte mot Troja.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- SirDIFalot
Nej, med oss. Eftersom vi lyckades vinna trots vår enorma ineffektivitet.minalman skrev:Då hade vi alltså marginalerna MOT oss men vann ändå?SirDIFalot skrev:Jag menar, idag lyckades vi vinna trots att vi inte satte våra chanser, till skillnad från mot Troja.Datsyuk_13 skrev:Inte för att vara den som är den, men du kan väl ändå inte på allvar påstå att vi vinner främst på grund av att vi har de berömda "marginalerna med oss". Jag tycker snarare att vi hade marginalerna kraftigt emot oss i dag. Då vi är det KLART bättre laget i 55 minuter så speglar inte knappa 2-1 matchbilden alls. Smickrande siffror för SSK, med andra ord...SirDIFalot skrev:Idag har vi marginalerna med oss. Det hade vi inte mot Troja.
Expert.
Skööön seger!

- Daniel08
- Medlem: Ja, ständig medlem
En av de bästa matcherna i år? Nä mot knäckebrödet hade vi mycket högre effektivitet. Ikväll spelade vi bra men vi har samma problem som tidigare vi sätter inte chanserna vi får. Det vi behöver är en målskytt.
Ständig medlem säsongen DIF åkte ner i allsvenskan.
Missade tyvärr matchen idag och ser att många är väldigt positiva. Jag blir nästan irreterad när vi kan vinna mot Tälje med 2-1 med mersmak, när vi inte lyckas ens vinna mot Troja och andra skitgäng. Spelarna måste gå in med 100% i varje match. Om vi lyckas komma topp 7 (allt annat vore en stor flopp) så tror jag vi kanske kan gå hela vägen pga av spelarnas inställning. Men då måste vi även ta dom sämre lagens matcher på allvar.
Sv: Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK 8/12 2012
He he he, tjusigt resonemang.SirDIFalot skrev:Nej, med oss. Eftersom vi lyckades vinna trots vår enorma ineffektivitet.minalman skrev:Då hade vi alltså marginalerna MOT oss men vann ändå?SirDIFalot skrev:Jag menar, idag lyckades vi vinna trots att vi inte satte våra chanser, till skillnad från mot Troja.Datsyuk_13 skrev:Inte för att vara den som är den, men du kan väl ändå inte på allvar påstå att vi vinner främst på grund av att vi har de berömda "marginalerna med oss". Jag tycker snarare att vi hade marginalerna kraftigt emot oss i dag. Då vi är det KLART bättre laget i 55 minuter så speglar inte knappa 2-1 matchbilden alls. Smickrande siffror för SSK, med andra ord...SirDIFalot skrev:Idag har vi marginalerna med oss. Det hade vi inte mot Troja.
De är fan ett mysterium, men som du väl säger, om vi lyckas ta oss till åtminstone playoff är ju det en fördelTibbe skrev:Missade tyvärr matchen idag och ser att många är väldigt positiva. Jag blir nästan irreterad när vi kan vinna mot Tälje med 2-1 med mersmak, när vi inte lyckas ens vinna mot Troja och andra skitgäng. Spelarna måste gå in med 100% i varje match. Om vi lyckas komma topp 7 (allt annat vore en stor flopp) så tror jag vi kanske kan gå hela vägen pga av spelarnas inställning. Men då måste vi även ta dom sämre lagens matcher på allvar.
-
Re: Sv: Djurgårdens IF - Södertälje SK 8/12 2012
minalman skrev:Det här laget är ett sånt där 1000-bitars pussel. Challe köpte kartongen pga en snygg bild han såg på framsidan, hällde ut alla bitar och la dem med rätt sida upp. Några kantbitar la han på plats, innan Zabel fick ta över. Nu har Zabel börjat få ihop resten. Man börjar se vad det föreställer och vad Challe tänkte med de köp han gjorde.
Jag är säker att när vi är i slutet på januari har Zabel fått ihop något djävligt vackert! Kanske någon pusselbit fattas, men då hyr Challe Kronwall den sista månaden.
Bilden på kartongen är för övrigt elitserien om någon undrar.

För övrigt. Fyfan vilka low-lifes SSK är. Jävla socialfall hela högen.
Stod i klacken, men noterade vid vårt 1-0 att det var några trattar i SSK-"klacken" som skulle slåss med sittplatsen närmst dem och började jiddra som fan. Allt deras tönteri på arenan åsido, så stod de även på tvärbaneperrongen och slängde mynt och mini-pyroteknik-skit över på tunnelbaneperrongen (där de flesta var Djurgårdare).
Riktiga socialfall. Pengarna slängde man ju tillbaka direkt; annars får man skicka dem till Tälje på andra sätt ändå..
25/4-2025
Tar man en titt på sodertaljesk.se så ser man bortsett från den extremt fula målvakten på höger sida att man har kunnat betygsätta matcher, det kanske skulle va något haha?
Ölvestad var bäst på isen idag, PUNKT.
Ölvestad
Senast redigerad av Caveman den 2012-12-09 01:43:55, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Sv: Djurgårdens IF - Södertälje SK 8/12 2012
varför detta gnäll, det är väl bara till att klappa på dessa ssk.fans...förevigtdjurgården skrev:minalman skrev:Det här laget är ett sånt där 1000-bitars pussel. Challe köpte kartongen pga en snygg bild han såg på framsidan, hällde ut alla bitar och la dem med rätt sida upp. Några kantbitar la han på plats, innan Zabel fick ta över. Nu har Zabel börjat få ihop resten. Man börjar se vad det föreställer och vad Challe tänkte med de köp han gjorde.
Jag är säker att när vi är i slutet på januari har Zabel fått ihop något djävligt vackert! Kanske någon pusselbit fattas, men då hyr Challe Kronwall den sista månaden.
Bilden på kartongen är för övrigt elitserien om någon undrar.
För övrigt. Fyfan vilka low-lifes SSK är. Jävla socialfall hela högen.
Stod i klacken, men noterade vid vårt 1-0 att det var några trattar i SSK-"klacken" som skulle slåss med sittplatsen närmst dem och började jiddra som fan. Allt deras tönteri på arenan åsido, så stod de även på tvärbaneperrongen och slängde mynt och mini-pyroteknik-skit över på tunnelbaneperrongen (där de flesta var Djurgårdare).
Riktiga socialfall. Pengarna slängde man ju tillbaka direkt; annars får man skicka dem till Tälje på andra sätt ändå..
- zetterberg_88
Jag tycker inte det är konstigt att vi har det lättare mot lag som vill vara spelförande. Då är det lättare i alla zoner, och man kan alltid få ett övertag dvs 4 mot 3er 2 mot 1or osv istället för en ävla kollektiv köttmur så bara är där för att vara spelförstörande vi måste hitta ett bättre sätt att möta undre halvan. Annars en mycket bra match mycket påminde och leksand match nu blev det onödigt spännande men domaren var högst delaktig i att vi fick 1-2 i baken. Härliga ljuva 3 poäng! Hoppas vi får en bättre start efter detta uppbehåll.