Jo, men det var ej Åberg. Han kom in från båset.SirDIFalot skrev:Ja, trodde det var Åberg till Tim till Holm.-daniel- skrev:Tim Eriksson? Var väl ändå Holm som gjorde målet och stod för hela uppåkningen...?SirDIFalot skrev:Börjar bli riktigt orolig över hur länge vi blir utan Wennberg. Tycker han är vårt klart viktigaste offensiva spelare just nu.
Idag verkar det vara Åbergs tur att bli rånad på en assist. För visst lade han fram passningen till Tim Eriksson på 2-0 målet? Han fick ingen assist i alla fall.
Mäklaren:
Ska inte den som passade pucken till Holm ha en ass då?
Djurgårdens IF - Södertälje SK 8/12 2012
Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK 8/12 2012
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Åberg fick ju iofs assist enligt speakern, men henne kan man ju inte lita på.
En av de bättre matcherna i år. Gillar att vi väldigt ofta (nästan alltid) lyckades stoppa SSK i mittzon. Och ofta vann puck i deras zon. Bra snurr i anfallet. Men återigen är Timmy helt fel att spela i powerplay. Idag gick visserligen inte många puckar upp till point, men när han väl har pucken så händer det ju fan inte mycket.
Inte så mycket att säga, en krigarvinst.

En av de bättre matcherna i år. Gillar att vi väldigt ofta (nästan alltid) lyckades stoppa SSK i mittzon. Och ofta vann puck i deras zon. Bra snurr i anfallet. Men återigen är Timmy helt fel att spela i powerplay. Idag gick visserligen inte många puckar upp till point, men när han väl har pucken så händer det ju fan inte mycket.
Inte så mycket att säga, en krigarvinst.
Får man verkligen en andraassist i såna fall? Dvs. x - Holm - Tim - Holm = målMäklaren skrev:Jo, men det var ej Åberg. Han kom in från båset.SirDIFalot skrev:Ja, trodde det var Åberg till Tim till Holm.-daniel- skrev:Tim Eriksson? Var väl ändå Holm som gjorde målet och stod för hela uppåkningen...?SirDIFalot skrev:Börjar bli riktigt orolig över hur länge vi blir utan Wennberg. Tycker han är vårt klart viktigaste offensiva spelare just nu.
Idag verkar det vara Åbergs tur att bli rånad på en assist. För visst lade han fram passningen till Tim Eriksson på 2-0 målet? Han fick ingen assist i alla fall.
Mäklaren:
Ska inte den som passade pucken till Holm ha en ass då?
Måste det inte, för att x ska få assist, vara x - Tim - Holm = mål
Tycker inte alls att Timmy förtjänar all skit han får för sitt PP-spel. Nog för att han inte har det mest välriktade skottet, men han är bra i passningsspelet och det är minst lika viktigt.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Så otroligt jäkla skönt med seger idag! Jag vågar tro att detta faktiskt är ett riktigt trendbrott - att vi nu vinner de flesta av de här målmässigt täta matcherna, även mot topplagen.
Känns som att kommande 8 omgångar kommer avgöra om vi kan närma oss kvalserieplatserna den här säsongen. Titta på våra tre nästa matcher: Mora, Oskarshamn, Malmö. Oj, vilket läge att klättra i tabellen...
Känns som att kommande 8 omgångar kommer avgöra om vi kan närma oss kvalserieplatserna den här säsongen. Titta på våra tre nästa matcher: Mora, Oskarshamn, Malmö. Oj, vilket läge att klättra i tabellen...
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jo, men inte när man står som ensam point tycker jag... 09/10 var det annorlunda när fokus var att få direktskott från Klubertanz när vi ställde upp mer klassiskt med två backar på blå. Nu förstör han väldigt mycket. Tyvärr.Mäklaren skrev:Tycker inte alls att Timmy förtjänar all skit han får för sitt PP-spel. Nog för att han inte har det mest välriktade skottet, men han är bra i passningsspelet och det är minst lika viktigt.
Testa Holm eller någon annan med bättre skott där snart.
Expert.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Timmy återfick en del av sin (från förra matchen förlorade) heder i dagens match. Men tyvärr är hans skott åt helvete för usla när han väl - vilket är tämligen ofta - får chansen.Mäklaren skrev:Tycker inte alls att Timmy förtjänar all skit han får för sitt PP-spel. Nog för att han inte har det mest välriktade skottet, men han är bra i passningsspelet och det är minst lika viktigt.
Jag tycker någon annan primärt skall få stå från blå.
- -daniel-
Ja, varför inte.SirDIFalot skrev: Testa Holm eller någon annan med bättre skott där snart.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Vi spelar jävligt stabilt mot offensiva lag och "bra" lag. I en play-off serie skulle jag faktiskt vara ganska optimistisk. Men såklart vore det bäst att knipa den där tredjeplatsen men jag tror nästan att det tåget har gått tyvärr.
Avskaffa tre mot tre.
Sv: Djurgårdens IF - Södertälje SK 8/12 2012
Skönt att Åberg fick stänka dit ett NHL-skott idag..
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Idag gjordes allt lite bättre, då kom spelet tillbaka till en riktigt hög nivå. Hockey är spelet med de små marginalerna och att utföra små detaljer rätt.
Holm, bortsett från målet en gedigen back. Har fått alldeles för lite beröm i år. Gör sällan bort sig.
Bästa ikväll:
Tim: synd att medspelarna inte hänger dit passen. Riktigt nyttig och en av våra bästa sett över denna säsong.
Bengan: sliter kopiöst och gör livet surt för Tälje. Synd att han inte fick hänga dit en.
Wennberg: blir bara bättre och bättre. Tillsammans med Otto vår bästa spelare så här långt av 12/13.
Sämst: för första gången i år vill jag klaga på domaren. Riktigt dålig ikväll och vårt enda egentliga hot mot en säker seger.
Som jag skrev innan. Vi har med Zabel lyft oss ordentligt. Nu fortsätter vi på denna trend så löser sig detta. Vi vinner hemma och tar varannan bortamatch också.
Ger ett poängsnitt på 2,25. Räcker långt.
Till sist. Vilket jävla skott han har Åberg. Håller hög klass.
Holm, bortsett från målet en gedigen back. Har fått alldeles för lite beröm i år. Gör sällan bort sig.
Bästa ikväll:
Tim: synd att medspelarna inte hänger dit passen. Riktigt nyttig och en av våra bästa sett över denna säsong.
Bengan: sliter kopiöst och gör livet surt för Tälje. Synd att han inte fick hänga dit en.
Wennberg: blir bara bättre och bättre. Tillsammans med Otto vår bästa spelare så här långt av 12/13.
Sämst: för första gången i år vill jag klaga på domaren. Riktigt dålig ikväll och vårt enda egentliga hot mot en säker seger.
Som jag skrev innan. Vi har med Zabel lyft oss ordentligt. Nu fortsätter vi på denna trend så löser sig detta. Vi vinner hemma och tar varannan bortamatch också.
Ger ett poängsnitt på 2,25. Räcker långt.
Till sist. Vilket jävla skott han har Åberg. Håller hög klass.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
En oerhört skön och välförtjänad vinst! Det krigades över hela isen och vi stod upp för varandra. Dock så tycker jag fortfarande målproduktionen är under all kritik. Vi skjuter alltså 33 skott på mål och två puckar går förbi Forsberg. Extremt skeptisk för framtiden. Börjar vi inte ta vara på chanserna vi får kommer vi tappa viktiga poäng.
Bra defensivt arbete av samtliga. Tappar man puck så försöker man ta tillbaka den och dom flesta försöken lyckas. Det hände aldrig under Challes ledning! Känns som det är ny energi i hela laget och vi är på väg uppåt. Får vi ordning på målproduktionen tror jag vi kan nå en topplacering innan grundserien är avslutad.
Bra defensivt arbete av samtliga. Tappar man puck så försöker man ta tillbaka den och dom flesta försöken lyckas. Det hände aldrig under Challes ledning! Känns som det är ny energi i hela laget och vi är på väg uppåt. Får vi ordning på målproduktionen tror jag vi kan nå en topplacering innan grundserien är avslutad.
Såg ju bara tredje. Fick Kalin och Lindberg nån istid? Hur skötte de sig i så fall?
Va helt jävla säker på att matchen var imon........ FY FAN
- -daniel-
Ohddan skrev:Va helt jävla säker på att matchen var imon........ FY FAN

Ledsen...
@ kaminor: väldigt lite istid, men några byten vart det. Skötte sig bra, men lite svårt att bedöma på så kort speltid.